بازدید 7342

آمریکا‌جیش‌الظلم‌را‌به‌لیست‌گروه‌های‌تروریستی‌اضافه‌کرد

کد خبر: ۹۰۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸ 03 July 2019
دولت آمریکا نام گروهک تروریستی موسوم به «جندالله» را در فهرست گروه‌های تروریستی به نام جدید آن یعنی «جیش‌الظلم» تغییر داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه (۱۱ تیر/۲ جولای) نام گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» را به فهرست «تروریست‌های جهانی» (SDGT) اضافه کرده است.

وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این نام گروهک تروریستی «جندالله» که از قبل در فهرست «سازمان‌های تروریست خارجی» (FTO) این وزارتخانه قرار گرفته بود را اصلاح کرده و آن را به نام جدید آن یعنی «جیش‌العدل» (جیش‌الظلم) و دیگر اسامی مستعار آن تغییر داده تا تبعات ناشی از این برچسب‌گذاری مشمول این گروه شود.

واشنگتن تصریح کرده این اسامی مستعار به فهرست «سازمان‌های تروریستی» خارجی اضافه شده‌اند، ضمن آنکه نام «جندالله» کماکان در فهرست یادشده باقی مانده است.

به موجب این دستور، تمامی املاک و سو ناشی از آمریکا در حوزه‌هایی که مشمول قوانین قضایی آمریکا قرار می‌گیرند مسدود شده و اشخاص آمریکا از انجام هر گونه معامله با آن‌ها منع می‌شوند.

نام گروهک تروریستی موسوم به جندالله اولین بار سال ۲۰۱۰ در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» و فهرست تروریست‌های جهانی» قرار گرفت، اما این گروه از سال ۲۰۱۲ نامش را به «جیش‌العدل» تغییر داده و یا با اسامی مستعار دیگر فعالیت می‌کند.

گروهک جیش‌الظلم شمار زیادی از غیرنظامیان و مقام‌های ایرانی را به قتل رسانده و سال گذشته چندین نفر از نیرو‌های امنیتی ایران را ربود. این گروهک بهمن‌ماه سال گذشته در مسیر زاهدان-خاش علیه اتوبوس حامل نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات انتحاری انجام داد و شماری از آن‌ها را به شهادت رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار