بازدید 8172
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه در دهمین روز از تابستان/ حباب سکه در حال تخلیه/ کاهش داد و ستد در بازار

بازار طلا و سکه تهران این روز‌ها همسو با کاهش بهای ارز به ویژه دلار، روند کاهشی را تجربه می‌کند. این در حالی است که بازار نیز با کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار افزایش عرضه سکه توسط مردم، شاهد کوچک‌تر شدن حباب سکه در روز‌های گرم تابستان هستیم.
کد خبر: ۹۰۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 01 July 2019
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه تهران این روز‌ها همسو با کاهش بهای ارز به ویژه دلار، روند کاهشی را تجربه می‌کند. این در حالی است که بازار نیز با کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار افزایش عرضه سکه توسط مردم، شاهد کوچک‌تر شدن حباب سکه در روز‌های گرم تابستان هستیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه دهم تیرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران شاهد کاهش تدریجی قیمت‌ها به ویژه برای سکه‌های کوچک‌تر بوده است. این روند به دلیل کاهش بهای ارز و همچنین افت نرخ جهانی، رقم خورده است و به نظر می‌رسد با توجه به مدیریت کارآمد و هوشمندانه بانک مرکزی و بازارساز ارزی، روند با ثبات بازار همچنان ادامه داشته و شاهد تعدیل قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز در روز‌های آتی باشیم.

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه تهران در دهمین روز از تابستان، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.
 
جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه در دهمین روز از تابستان/ حباب سکه در حال تخلیه/ کاهش داد و ستد در بازار

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با تاکید بر اینکه امروز با شروع بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد روند کاهش اونس طلا بودیم، افزود: در حال حاضر نرخ جهانی اونس، با کاهش حدود ۱۶ دلار نسبت به روز قبل، به رقم ۱۳۹۳ دلار رسیده است. هرچند پیش از ظهر، میزان کاهش بیشتر از بعدازظهر بود.

بر این اساس، در حال حاضر، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌باشد. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز، ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.  

هر نیم سکه بهار آزادی با کاهش ۳۰ هزار تومانی به رقم ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز با افت ۴۰ هزار تومان نسبت به ابتدای معاملات، یک میلون و ۵۱۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، با کاهش ۳۰ هزار تومانی به رقم ۹۸۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار،  ۴۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز با کاهش ۲۸ هزار تومانی نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۸۵۷ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای معتقد است در شرایط این روز‌های بازار، با عدم تقاضا برای خرید طلا و سکه و همچنین افزایش عرضه سکه به بازار، شاهد تخلیه حباب سکه هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها