بازدید 3252

استقرار کامل چهار پرتابگر سامانه «اس-300» در سوریه

تصاویر ماهواره‌ای یک شرکت اطلاعاتی صهیونیستی به نام «ایمیج ست» در یکشنبه استقرار کامل چهار سامانه دفاع موشکی «اس-300» ارتش روسیه در استان «مصیاف» در شمال غربی سوریه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 01 July 2019

تصاویر ماهواره‌ای یک شرکت اطلاعاتی صهیونیستی به نام «ایمیج ست» در یکشنبه استقرار کامل چهار سامانه دفاع موشکی «اس-300» ارتش روسیه در استان «مصیاف» در شمال غربی سوریه را نشان می‌دهد.

به گزارش تابناک، به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» تصاویر ماهواره‌ای فوریه (اسفند) منتشر شده توسط این شرکت استقرار «سه سامانه» از چهار سامانه اس-300 با یک پرتابگر تحت استتار را نشان داد.

پیشتر نیز گزارش‌ها از استقرار سه پرتابگر این سامانه قدرتمند دفاع موشکی در استان مصیاف حکایت داشت.

بر اساس این گزارش، نوع استتار پرتابگر چهارم اس-300 غیرمعمول بوده و ابهام‌هایی را در زمینه سطح عملیاتی کل این آتشبارها ایجاد کرده است.

به دنبال سرنگون شدن یک فروند هواپیمای تجسسی ارتش روسیه از سوی جنگنده‌های صهیونیستی، روسیه پرتابگر، رادار و خودروی فرماندهی و کنترل این سامانه دفاع موشکی پیشرفته را اوایل ماه اکتبر (آبان) گذشته به سوریه ارسال کرد. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد که به دلیل اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی، 15 نظامی روسیه کشته شده‌ و مسکو حق واکنش در قبال اقدامات خصمانه اسرائیل را دارد. این وزارتخانه تصریح کرد، مسکو اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی را «اقداماتی عمدی و خصمانه» می‌داند.

به نوشته جروزالم پست، مسکو بعدها در توضیح اقدام خود در تجهیز ارتش سوریه به سامانه‌های موشکی قدرتمند گفت که این کار جنگ الکترونیکی علیه سامانه‌های ناوبری، راداری و ارتباطی سوریه را مختل می‌کند.

این روزنامه در خاتمه نوشت: سامانه پیشرفته اس-300 موجب ارتقاء دفاع هوایی ارتش سوریه شده و تهدیدی علیه ماموریت جنگنده‌های اسرائیلی خواهد بود. این سامانه قادر است اشیاء پرنده چون هواپیما و موشک‌های بالستیک را تا مسافت 300 کیلومتری رهگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر