بازدید 11321

اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به این مجلس نمی‌رسد/ ۷۰ درصد از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اجرا شده است/ هزار بازنشسته شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌شوند

پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر تغییر بخشی‌هایی کوچک از قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغلی که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند و بحث و جدل بر سر زمان اجرا و شمول آن و مواردی از این دست، مدتی است این قانون اجرایی شده، ولی هنوز معلوم نیست به چه میزان در کشور اجرا شده است!
کد خبر: ۹۰۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 30 June 2019

اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به این مجلس نمی‌رسد/ ۷۰ درصد از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اجرا شده است/ هزار بازنشسته که شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌شوندپس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر تغییر بخشی‌هایی کوچک از قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغلی که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند و بحث و جدل بر سر زمان اجرا و شمول آن و مواردی از این دست، مدتی است این قانون اجرایی شده، ولی هنوز معلوم نیست به چه میزان در کشور اجرا شده است!

به گزارش «تابناک»؛ برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که هنوز بازنشستگان بسیاری به میز‌های خود چسبیده و آن را رها نمی‌کنند. به اعتقاد این نمایندگان، برخی از مدیران و نهاد‌ها به روش‌های مختلف این قانون را دور زده یا نسبت به آن بی اعتنا هستند و همچنین سازمان یا نهادی هم نیست که درباره آن شفاف سازی نماید.

با این حال، برخی آمار‌ ارایه شده از سوی نمایندگان، حکایت از این دارد که قانون کامل اجرا نشده است. در این باره، ناهید تاج الدین، نماینده اصفهان در نطق میان دستور خود گفت: متأسفانه باید بگویم طبق برآورد‌هایی که همکاران ما تا پایان سال گذشته داشتند، هنوز حدود هزار بازنشسته ـ که شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌شوند ـ از مسئولیت خود کناره گیری نکرده‌اند؛ این دهن‌کجی به نسل جدید است و باید گفت، این قانون آن گونه که ما انتظار داشتیم، اجرا نمی‌شود.

همچنین سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: هستند مدیرانی که از نام و عنوان و تجربه برای خود رانت ساخته و به گونه ای در زمین اداره این سرزمین ریشه کردند که نمی‌توان قطعشان کرد و اگر راستش را بخواهید میوه و ثمره‌ای هم ندارند؛ پس بدون هیچ تعارضی بسیاری از این مدیران تشنگان قدرت هستند نه شیفته خدمت.

وی همچنین ادامه داد: کم نیستند مدیران پیر و سالخورده‌ای که به هر دلیل، مشمول این قانون نمی‌شوند و برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید چند صباح دیگری احوالشان را پرسید؛ البته کسی با اصل بهره گیری از از تجربه افراد مخالفتی ندارد، اما این افراد ول‌کن مناصب خود نیستند.

در همین زمینه، میرزایی نکو در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: به نظر من، در اجرای این قانون، به غیر از استثنا‌هایی که از رهبری مجوز گرفته اند، نتوانستند در بقیه محور‌ها کاری از پیش ببرند؛ به عبارت دیگر، هم سازمان بازرسی و هم خود مجموعه وزارت خانه‌ها اجازه تخطی از آن را نداده اند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها گفت: هم اکنون در وزارت کشور، هیچ بازنشسته‌ای وجود ندارد که بتواند مجوز گرفته و بار دیگر به کار بازگشته باشد. در نهاد‌های دیگر مانند ثبت احوال، وزارت کشور، وزارت جهاد و سایر وزارت خانه‌ها و ادارات دیگر که زیر نظر دولت هستند، نیز این قانون به صورت کامل اجرا می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: در نهاد‌های نظامی، اما وضعیت فرق می‌کند و شرایط خاص خودش را دارد. یعنی با توجه به نیازی که به افراد وجود دارد، ممکن است مجوز‌هایی را گرفته باشند، ولی دیگر نهاد‌ها و حتی وزارت اطلاعات هم تنها درصدی را که مجاز به بکارگیری هستند، نگاه داشته اند؛ بنابراین، باید گفت، گویا قانون منع به‌کارگیری بیش از ۷۰ درصد اجرا شده، ولی برخی جا‌ها و نهاد‌ها راهکاری پیدا کرده اند و آن اینکه افراد را به کار می‌گیرند، اما در برخی نهاد‌ها دیگر، افراد حتی حاضر شده اند که مجانی کار کنند. البته راهکار به کار گیری افراد این گونه بوده و به جز آن نمی‌توانند افراد بازنشسته را به کار گیرند.

وی در پاسخ به این که علت انتقاد از اجرا نشدن این قانون چه بوده و چرا برخی اعتقاد دارند قانون به درستی اجرا نشده است، گفت: به چند دلیل: بخشی از آن مربوط به استثنا‌ئاتی است که برای اجرای قانون در نظر گرفته شده و بخشی دیگر ابهام در قانون بوده که انتقاد‌هایی به آن وارد آمده بود.

این نماینده مجلس در پایان افزود: برخی نهاد‌ها جدا از قوانین استخدام کشوری، قوانین دیگری داشتند؛ مانند شهرداری که اجازه استفاده از بازنشستگان را می‌داد و همین‌ها باعث شد تا بخشی از اجرای این قانون ناقص و یا لاینحل بماند؛ اما با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون مربوطه و همچنین رهنمون‌های رهبری در حال تکمیل است و تمام ملاحظات نیز در آن در نظر گرفته شده است، ولی مشخص نیست این طرح در چند وقت آینده و زمان مانده از عمر مجلس به صحن برسد یا نرسد؛ اما بعید است به این مجلس برسد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
جناب اقاي قاضي زاده، جنابعالي و همكارانتان خيلي زحمت كشيديد اما در نهاد رياست جمهوري همه بازنشسته ها را در قالب 140 ساعت در ماه نگه داشته اند همه امكانات گذشته در اختيار دارند حق امضا دارند و ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اول اینکه نود درصد شرکت های ایران خصولتی هست یعنی شرکتای دولتی برای فرار از سوال و جواب بودجه میرن شرکت خصوصی میزنن و هیچکدومم بازنشستهاشونو بیرون نمیکنن نهایت به عنوان مدیر تو همون خصولتی ها کار میکنن
وزیر ارتباطات این مهم را در شرکت مخابرات ایران بع عنوان شرکتی که حدود ۴۵ درصد سهام آن دولتی و مابقی آن در دست نهاد ها است اجرا نکرده
هیات مدیره این شرکت مدیر عامل و معاونین آن از بازنشستگان هستند که با توجیهات غیر موجه به کار ادامه می دهند !!!
حتا یکی از معاونین همزمان ریس هیات مدیره یکی از مجموعه های فرهنگی ورزشی وزارت ارتباطات هستند
سلام اصلا این خبرها نیست تو شرکت مس و حیاط خلوتهایش مثل نیپک و کانی مس و صندوق و جهان فولاد و...،مدیران تشنه قدرت وپول بازنشسته و بهیچ عنوان ول کن مناصب خودشان نیستند !!!!
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
برای اینکه ما لال هستیم
همه کسانی که گفتند بازنشسته هستند اگر کارمند بودند رفتند که رفتند و سرشان کلاه هم گذاشتند ولی مدیرانی که بازنشسته شده بودند و حتی کسانی که بازگشت بکار شده بودند و بقول معروف دوبله بازنشسته بودند هنوز هم بصورت نامحسوس سر کار هستند و این در شرکتهای دولتی هنوز که هنوز است وجود دارد
سلام . در وزارت جهاد کشاورزی معاونتهای برنامه ریزی زراعت باغبانی سالها قبل بازنشسته شده و با توجه به اینکه در دوران آقای خاتمی نیز معاون وزیر بودند مجددا در قالب قرارداد سالانه با رقمهای هنگفت مشغول بکار هستند .
تا زمانی که انتصابها براساس وابستگی جناحی باشد نه لیاقت و کاردانی همین قصه ادامه خواهد داشت .
ولی کو گوش شنوا
این قانون را دولت در سایه که زور وسیطر و اقتدار بسیار بیشتری از دولت روحانی دارد فقط برای برکناری افشانی شهردار سابق تهران بصورت ضربتی در مجلس تصویب وپس از برکناری افشانی بعلت بازنشسته بودن بلافاصله قانون مذکور بدستور رهبری جهت اصلاح بحالت تعلیق درآمدو مجلس هم آنرا بلاتکلیف رها نموده است.چون فعلا دیگه کا بردی نداره .!!!!!!!
در حوزه شیلات. دکتر رضوانی، دکتر کیمرام و چند بازنشسته دیگر برگشتند حالا بنده خدا اقای کیمرام دانشمند بزرگی است و نبودش ضرر برای کشور.دکتر رضوانی، معلول، دیابت بالا، 70 سال سن بدون تاثیر گذاری ویژه. اشتباه کردم تاثیر گذاری داشته اقای پور کاظمی رییس موسسه تحقیقات شیلات کشور داماد رضوانی را از یک موسسه دیگری با تجربه غیر شیلاتی اورد مسول بخش کرد گغت گور پدر بقیه افراد شاغل مرتبط. اینهههههههههه اضافه کار پرسنل را به انها می دهند. در شیلات اقای عبدی را اوردند به خدا قسم و سوگند که هبچ کاری در سازمان نداره ماهی 10 میلبون تومان برای 30 روز میگیره.چه کاری نکرده ای بلد است که دیگران بلد نیستند.
قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای فرزندان خودیها بود که مناسفانه آقازاده ها رفاه امریکا واروپا را فدای پول نکردند واز امدن پشیمان شدند پس راه حل اخراج بازنشستگان خودی منحصرا مرحوم شدن انها است والسلام
بازنشسته میخوان بیاد شرکت ساخت و زیر بنای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ببینید چه خبره رئیس هیات مدیره ۶۰ سال سابقه کار داره....رکورد داره
و اضافه بفرمائید قضات و مدیران اجرایی شاغل در قوه قضائیه که پس از ۳۵ سال خدمت و پس از بازنشستگی همچنان شاغل و از تمام امکانات رفاهی این دستگاه بهره مند هستند! و خیال استعفا و رفتن ندارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها