بازدید 4604
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

افت ۴۴ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته/ نماگر همچنان در کانال ۲۴۸ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه نهم تیرماه ۹۸)، با کاهش ۴۴ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد جهش ۵.۸ درصدی نماگر کل بورس بودیم. روندی که باعث شد دماسنج بازار سهام، ششمین هفته صعودی متوالی را تجربه کند.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 30 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه نهم تیرماه ۹۸)، با کاهش ۴۴ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد جهش ۵.۸ درصدی نماگر کل بورس بودیم. روندی که باعث شد دماسنج بازار سهام، ششمین هفته صعودی متوالی را تجربه کند.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی تعدادی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۷۰ هزار و ۱۸۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۲۶ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد، عدد ۵۸ هزار و ۵۹۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۴ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۹۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۷ واحد کاهش معادل ۰.۰۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۰ هزار و ۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۴ واحد کاهش معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۷۱۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۷ واحد کاهش معادل ۰.۰۳ درصد همراه بود و عدد ۴۸۲ هزار و ۶۵۵ واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۵ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۶۴ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۳۵ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۹۱ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۹۰ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۷۶ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۶۳ واحد و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۵۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند کاهشی نماگر کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۳۲ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۱۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۹۵ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۹۴ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۸۴ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۷۴ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۶۹ واحد و نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۶۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۷ هزار و ۱۰۶ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
کد به کد‌های شگفت انگیز در نماد افق 
 
در معاملات امروز بیش از ۹.۵ میلیون برگه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش به ارزش بیش از ۵۰.۹ میلیارد تومان از کد‌های حقوقی به کد‌های حقیقی منتقل شد، با توجه به رشد خیره کننده این سهم از زمان عرضه اولیه تاکنون و با این کد به کد‌های عجیب همچنان باید شاهد رالی صعودی این شرکت باشیم که با سرمایه ۱۰۰ میلیاردی، ۲۸۸۹ ریال سود در پایان سال محقق کرده بود، فی الحال به نظر می‌رسد ناظر بازار باید با دقت بیشتری روند معاملات این سهم را رصد کند چرا که معاملات امروز این سهم در بازار خرده فورشی با اعتراض سهامداران مواجه شده بود.
 
در معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران که در کمتر از یک ساعت معاملاتی توانسته بود با رشد حدود ۱۴۰۰ واحدی مواجه شود، پس از لمس مقاومت ۲۵۰ هزار واحدی نتوانست در این ارتفاع خود را تثبیت کند و د. رادامه با عقب نشینی ۴۴ واحدی در پایان معاملات به کار خود پایان داد.
 
نماد‌های سیمان امروز متاثر از افزایش ۳۷ درصدی قیمت در محدوده مثبت معامله شدند و بیش از ۳۰۱ میلیون برگه سهم آن به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان معامله شد.
 
در گروه خودرویی‌ها هم دو نماد لیدر خودرویی یعنی خساپا و خودرو قرمز پوش بودند و ۶۲۷ میلیون برگه سهم خودرویی به ارزش بیش از ۱۲۹.۹ میلیارد تومان داد و ستد شد.
 
شاخص گروه سایر معادن و ذغال سنگ، حمل و نقل و سیمان در معاملات امروز بیشترین رشد را تجربه کرد.
 
عرضه و تقاضا‌های بازار
 
در معاملات امروز نماد شرکت‌های سیمرغ (سیمرغ)، بانک سینا (وسینا)، قند ثابت خراسان (قثابت)، داروسازی اکسیر (دلر)، معادن بافق (کبافق)، لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) و تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا و نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو (خودرو)، صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا (امین یکم)، سایپا (خساپا)، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام)، رینگ‌سازی‌مشهد (خرینگ)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) و خوراک دام پارس (غدام) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
رفت و آمد‌های بازار
 
نماد معاملاتی شرکت‌های شکر (قشکر)، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت، ایران یاسا تایر و رابر (پاسا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با محدودیت نوسان قیمت، حق تقدم شرکت سیمان مازندران (سمازنح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده با محدودیت نوسان قیمت، لعابیران (شلعاب)، داروسازی کوثر (دکوثر)، گروه صنعتی سپاهان (فسپا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، مهرکام پارس (خمهر)، صنایع ریخته گری ایران (خریخت) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت)، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران (ختوقا)، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شرکت فنرسازی زر (خزرح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر