بازدید 12787

حمایت علی مطهری از اقدام رئیسی

کد خبر: ۹۰۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 29 June 2019

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن استقبال از رویکرد رئیسی در خصوص شفاف سازی حساب‌های قوه قضاییه، گفت: رئیس پیشین قوه قضاییه شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه را برنتابید و آن را توهین به خود تلقی و حتی علیه آقای محمود صادقی اعلام جرم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، علی مطهری با اشاره به توضیحات رئیس قوه قضاییه در خصوص شفاف‌سازی حساب‌‎های این قوه، عنوان کرد: توضیحات رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه درآمد و هزینه کرد حساب‌های قوه قضاییه در پایان هر سال به اطلاع عموم می‌‎رسد، رویکرد مثبتی است که اخیراً از سوی آقای رئیسی عنوان شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اساساً سئوال مجلس و محمود صادقی از قوه قضاییه نیز همین مسئله بود که صورت هزینه‌کرد این حساب‌ها و سود ناشی از آن به مجلس اعلام شود که رئیس پیشین قوه قضاییه این سئوال را برنتابید و آن را توهین به خود تلقی و علیه آقای صادقی اعلام جرم کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیت مجلس این بود که هزینه کرد این حساب ها شفاف شود و قول رئیس قوه قضاییه برای شفاف سازی در این حوزه جای تقدیر دارد.

اخیراً رئیس قوه قضائیه درباره سرنوشت 63 حساب بانکی و اینکه آیا این حساب‌ها تعیین تکلیف شده است یا خیر، گفت: 63 حساب عدد درستی نبود که اعلام شد. این حساب‌ها یک امکانی بود تا در جایی که بودجه مصوب مشکلات را حل نمی‌کند برای ارائه خدمات استفاده شود.

رئیسی افزود: به‌دلیل همین ذهنیت‌ها، این حساب‌ها را به 5 حساب تقلیل دادیم و در گام بعدی قصد داریم در پایان هر سال درآمد و هزینه‌های این حساب‌ها را به‌صورت شفاف به‌اطلاع عموم مردم برسانیم تا شفافیت ایجاد شود. تاکنون هم این حساب در اختیار رؤسای قوه قضائیه بوده است. البته در گذشته چک‌ها با یک امضا صادر می‌شد اما از روزی که به قوه قضائیه آمدم، قرار شده چک‌ها با سه امضا وصول شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
سلام . دست آقای رئیسی درد نکنه . امیدواریم واقعا شفاف سازی بشه نه اینکه بعد از سال ها معلوم بشه اینم عوام فریبی بوده و دور زدن قانون
البته باید دقت کرد که حتی آقای رئیسی هم یا نتوانسته یا نخواسته اند که اصل موضوع رو درک کنند.
موضوع اصلا 63 تا بودن یا 2 تا بودن حساب ها نیست. موضوع این هست که پول هایی که مردم با اعتماد به قوه قضائیه (از استفاده تجاری نکردن از پول ها و امانت بودن آن) به عنوان وثیقه یا موارد دیگر به حساب های قوه قضائیه میریختند توسط قوه قضائیه تبدیل به سپره شده بوده و از آن استفاده تجاری میشده (توسط بانک) و قوه قضائیه از سود آن استفاده میکرده.
این کار علاوه بر اینکه از لحاظ قانونی اشکال دارد در یک نگاه جامع و کلی تر به ضرر کل نظام و سیستم بانکی و قضایی کشور هست و باعث ایجاد یک بدعت میشود که هر ارگان دولتی پول های امانت گرفته شده از مردم رو در بانک ها سپرده گذاری کرده و باب سوء استفاده باز خواهد شد.
درود به آقای رئسیی انسان راستگو و مدیر ایکاش ایشان رئیس جمهور شده بودنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
هر کسی رو بهر کاری ساختن... ایشون تو حوزه خودشون تخصص و تجربه دارن... واسه همین ازشون حمایت میشه.. ادمهای نون به نرخ روز خور مثل تو هم تو این شرایط دنبال ماهیگیری هستی قرار نیست ایشون تو قوه قضاییه کار بلد هستن رییس جمهور موفقی هم باشن... پس بچه جان حرف نزنی بهتره.....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
آقای رییسی تحقیق و تفحص کنند چرا دزدها و جنایت کاران آزادند ولی انسانهای منتقد در زندان ها گرفتارند؟
جالبه که جایی که باید بیشترین کنترلهای داخلی استوار باشه چکها فقط با یک امضا وصول و صادر میشدن
یعنی امکان استفاده شخصی از این وجوه کاملا واضحه چون کسی جز امضا کننده چکها در جریان برداشت یا وصول چکها نیست
البته صادقی هم ادبیات خوبی نداشت و رییس قوه قضاییه رو با پسر خاله اش اشتباه گرفته بود. اگر مطهری هم جای رییس قوه بود از صادقی شکایت می کرد!!!
"عدالت همچون آبی است برای تشنبه لبی در بیابان"
بخدا سخت نیست عادل بودن کمی از نفسانیات بکنیم همه چیز درست می شه
در گذشته چکها با یک امضا صادر میشد !! این موضوع احتیاج به رسیدگی نداره؟
خوبست مجلس و دولت هم همینکار را بکنند
خدا قوت دلاورحمایتت میکنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل