بازدید 5717
۱

رهبران چین و آمریکا دیدار کردند

کد خبر: ۹۰۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 29 June 2019

شی جین پینگ، رییس جمهوری چین و دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، رهبران دو اقتصاد بزرگ جهانی، دقایقی پیش در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا به منظور رسیدن به توافق تجاری با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، دو طرف در این دیدار که نخستین دیدار آنها در هفت ماه گذشته است در مورد موضوعات مختلف از جمله اختلافات تجاری با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.

"شی" در ابتدای این دیدار گفت که همکاری میان آمریکا و چین به عنوان قدرت های بزرگ اقتصادی جهان، بهتر از اصطکاک و گفت و گو هم بهتر از رویارویی است.

رییس جمهوری چین افزود: تمایل دارد با ترامپ در مورد مسایل بنیادی از جمله روابط چین و آمریکا بر اساس همکاری، هماهنگی و ثبات تبادل نظر کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش از این دیدار اظهار امیدواری کرده بود آمریکا در یک سو با چین پیش رود و برای حصول نتایج مثبت در این ملاقات تلاش کند.

او گفت: اخیراً گزارش ها، تفسیرها و گمانه زنی های زیادی درباره ملاقات رهبران چین و آمریکا در اوساکا منتشر شده است این نشانگر توجه عالی جامعه بین المللی به این ملاقات است و نیز نشان می دهد که طرف ها خواهان این هستند که پکن و واشنگتن از طریق مشورت و گفت و گو اختلافات خود در زمینه تجاری را حل کنند.

وی تصریح کرد این موضوع همچنین تایید می کند که اهمیت روابط چین و آمریکا از مفهوم دو جانبه فراتر رفته و برای صلح و ثبات جهان، توسعه و شکوفایی جهان بسیار مهم است.

بحث دیدار رهبران دو کشور در اجلاس اوزاکا از دو ماه پیش در رسانه ها مطرح شده بود ترامپ تهدید کرده بود چنانچه با شی ملاقات نکند توافقی در کار نخواهد بود واشنگتن در ادامه تهدید کرد اگر تا پایان این هفته و پس از نشست سران توافقی بدست نیاید، کل صادرات چین به آمریکا را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهد کرد.

پیش از این آمریکا ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرده و پکن هم بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا بین ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه اعمال کرده است.

اجلاس دو روزه سران گروه ۲۰ از روز گذشته در اوزاکا آغاز شده و امروز پایان می‌یابد.

گروه ۲۰ که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۲۰۰۸ با تشکیل یک جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی آغاز بکار کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران جایگاهش کجاست تو این بیست کشور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر