بازدید 12153
۲
لیگ ملت‌های والیبال 2019

صعودایران به فینالِ‌شیکاگوباعبوراز سدِصرب‌ها+جدول

امروز ستاره‌های والیبال ایران در سالن کالدرامای شهر «پولودیوو» بلغارستان به مصاف صربستان رفت؛ تیمی که از ۱۲ بازی گذشته خود فقط ۵ برد به دست آورده و تقریبا هیچ شانسی برای مجوز صعود نداشت. شاگردان کولاکوویچ با کسب ۱۰ برد از ۱۲ بازی فقط به یک برد نیاز داشت و با کسب آن بلیت شیکاگو را قطعی کرد
کد خبر: ۹۰۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 28 June 2019

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از هفته پنجم مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل صربستان به پیروزی رسید و بدون اما و اگر به عنوان نخستین تیم راهی فینال این بازی‌ها شد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از هفته پنجم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در شهر پلوودیف کشور بلغارستان به مصاف تیم ملی صربستان رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و به عنوان نخستین تیم راهی فینال این بازی‌ها شد. تیم ایران با این برد دوباره به صدر جدول راه یافت.

تیم ملی ایران برای شروع این بازی از ترکیب مطمئن سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضر‌ت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. تلاش ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای پیروی در این بازی بود تا ضمن قطعی شدن صعود تیمش به مرحله نهایی در شیکاگو، با خیال راحت در بازی‌های بعدی از بازیکنان جوان خود استفاده کند.

صعود ایران به فینال شیکاگو با عبور از سد صرب ها +جدول

ست اول

در ست نخست این صرب‌ها بودند که باید بازی را آغاز می‌کردند اما امتیاز اول دیدار را ایران توسط امیر غفور کسب کرد. دقایق ابتدایی بازی با اشتباهات دو تیم به صورت برابر سپری شد (3-3). بلافاصله پس از آن بود که تیم ملی موفق شد با فاصله دو امتیاز، برتری را به دست بگیرد اما صربستان نیز موفق شد این دو امتیاز را جبران کند (5-5). برابری دو تیم تا امتیاز هفتم ادامه داشت تا آنکه با فرود سرویس غفور در خارج از محدوه زمین، صربستان امتیاز هشتم را کسب کرد و زمان استراحت فنی اول از راه رسید (7-8). پس از آن، صربستان توانست برتری یک امتیازی خود را به خوبی حفظ کند (10-11). روند بازی کماکان ثابت بود و دو تیم یکی در میان امتیازات را کسب می‌کردند تا آنکه مدافعان ایران توانستند امتیاز چهاردهم را کسب کنند (14-13). سپس ایران توانست نبض بازی را در دست بگیرد و با برخورد ضربه فیاضی به دست دفاع صربستان و فرود توپ در خارج از محوطه زمین وقت استراحت فنی دوم را با دو امتیاز برتری فعال کند (16-14). برتری بلندقامتان کشورمان پس از وقت استراحت فنی دوم نیز ادامه داشت و حتی توانستند اختلاف را به سه امتیاز افزایش دهند (20-17) تا نیکولا گربیچ، مربی صربستان تقاضای وقت استراحت کند. پس از آن صرب‌ها توانستند دو امتیاز پیاپی کسب کنند. عملکرد خوب صربستان ادامه داشت و این تیم موفق شد بازی را به تساوی بکشاند (21-21) تا کولاکوویچ برای ایران درخواست وقت استراحت کند. بلافاصله پس از آن تیم ملی موفق شد برتری را با کسب دو امتیاز پیاپی مجددا در دست بگیرد. در نهایت، ایران موفق شد ست اول را 25-23 از آن خود کند.

ست دوم

ست دوم بازی با سرویس میلاد عبادی‌پور و کسب امتیاز توسط صرب‌ها آغاز شد. ملی‌پوشان کشورمان در این ست آغاز خوبی نداشتند و صربستان در همان ابتدا سه امتیاز پیاپی کسب کرد. در مقابل ایران توانست دو امتیاز پیاپی کسب کند تا اختلاف را کاهش دهد (2-3). برتری صرب‌ها کماکان ادامه داشت و با اشتباه امیر غفور اختلاف مجددا به سه امتیاز رسید (3-6). تلاش بازیکنان ایران و البته اشتباه صرب‌ها موجب بازگشت شاکردان کولاکوویچ شد تا بازی در امتیاز ششم به تساوی برسد. در ادامه، کرسمانووچ امتیاز هشتم را برای صربستان کسب کرد تا زمان استراحت فنی اول ست دوم از راه برسد (7-8). صربستان در ادامه به برتری دو امتیازی دست یافت (8-10). پس از آن دفاع روی تور ایران توانست بازی را در امتیاز دهم به تساوی بکشاند. کمی بعد تیم ملی با یک امتیاز اختلاف برتری را به دست آورد (12-11). در ادامه بازی با روند ثابتی جریان داشت و ایران برتری را در اختیار داشت (15-14). امتیاز شانزدهم در ست دوم را سفیدپوشان زمین کسب کردند تا زمان استراحت فنی دوم از راه برسد (16-14). پس از وقت استراحت، برتری ایران با اختلاف حداقل ادامه داشت (19-18). در ادامه دو تیم در امتیاز بیست و یکم به تساوی رسیدند. تیم ملی صربستان عملکرد خوبی از خود نشان داد و بازی در امتیاز 24 مساوی شد. رقابت پایاپای دو تیم تمامی نداشت و بازی 26-27 به نفع صربستان دنبال می‌شد تا آنکه صرب‌ها ست دوم را 28-26 به نفع خود به پایان رساندند.

ست سوم

ست سوم نیز به صورت پایاپای توسط دو تیم آغاز شد و روند بازی با نتیجه 4-4 دنبال می‌شد. تیم ملی در ادامه موفق عملکرد بهتری از خود نشان دهد و با دو امتیاز اختلاف برتری را کسب کند (7-5). کمی بعد میلاد عبادی‌پور موفق شد امتیاز هشتم را برای ایران کسب کند تا وقت استراحت فنی اول فرا برسد (8-5). عملکرد بسیار خوب ملی‌پوشان کشورمان ادامه داشت و بازی 9-5 به نفع ایران شد. برتری و تسلط ایران بر بازی طی دقایق بعدی نیز ادامه داشت (13-9). دریافت ضعیف صربستان در مقابله با سرویس ایران امتیاز شانزدهم را برای تیم کشورمان همراه داشت تا بازیکنان تیم ملی با خیالی راحت در زمان استراحت فنی دوم روانه نیمکت شوند (16-10). یک تک دفاع زیبا از پوریا فیاضی امتیاز هفدهم را برای ایران ثبت کرد. پس از وقت استراحت فنی دوم بازی با روند ثابتی پیگیری می‌شد (19-14). طی دقایق بعدی، صربستان عملکرد بهتری از خود نشان داد و موفق شد اختلاف را به سه امتیاز کاهش دهد (20-17). در همین لحظه بود که ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی، درخواست وقت استراحت کرد. بلافاصله پس از آن، با اعلام خطای حمل از غفور، داور امتیاز را به صربستان داد (20-18). با حرکت زیرکانه معروف، بازی 23-19 به نفع ایران شد و صربستان تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه صربستان اختلاف را کاهش داد (24-22) تا ایران هم درخواست وقت استراحت فنی کند. بلافاصله پس از این وقت استراحت تیم ملی امتیاز بیست و پنجم را کسب کرد تا در ست سوم به پیروزی برسد (25-22).

ست چهارم

نخستین امتیاز در ست چهارم توسط صرب‌ها به دست آمد.صربستن در ادامه باز هم موفق شد با سه امتیاز پیاپی برتری را در ابتدای ست کسب کند. ایران نیز نخستین امتیاز خود را توسط دفاع روی تور به دست آورد. بازیکنان تیم ملی در ادامه به خود آمدند و موفق شدند فاصله را کاهش دهند (3-4). لحظاتی بعد، ملی پوشان با اختلاف یک امتیاز باز هم در تعقیب صرب‌ها بودند تا آنکه ایران موفق شد بازی را در امتیاز هفتم به تساوی بکشاند. با به دست آمدن امتیاز هشتم توسط صربستان، وقت استراحت فنی اول هم از راه رسید (7-8). پس از آن، باز هم صربستان بود که با اختلاف یک امتیاز کنترل بازی را در دست داشت (9-10). بالاخره، برتری برای ایران با دفاع زیبا روی تور به دست آمد (11-10). در ادامه، دو تیم در امتیازگیری روند ثابتی داشتند (13-13). دقایقی بعد و طی یک رالی جذاب امتیاز شانزدهم برای ایران به دست آمد (16-15) و وقت استراحت فنی دوم فرا رسید. عملکرد خوب تیم ملی در دقایق بعدی نیز ادامه داشت (19-17). با رسیدن ایران به امتیار بیست و یکم، مربی صربستان درخواست وقت استراحت کرد. تیم ملی ایران در نهایت توانست ست سوم را 25-19 ببرد و صربستان را 3-1 شکست دهد.

صعودایران به فینالِ‌شیکاگوباعبوراز سدِصرب‌ها+جدول

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عالی هستید ستاره ها
تیم والیبال ایران میتواند الگویی باشد بر خود باوری که ما میتوانیم بر صدر کشورهای جهان باشیم هر گاه بخواهیم و اراده کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار