بازدید 3262
بنایی مطرح کرد:

مقاومت دستگاه‌های‌ اجرایی در واگذاری اراضی دولتی

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تولید انبوه مسکن نیازمند ایجاد یک وفاق مدیریتی در دستگاه های اجرایی است، گفت: در شرایط کنونی این احساس وجود دارد که دستگاه اجرایی نسبت به واگذاری اراضی دولتی مقاومت نشان می دهند.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 27 June 2019

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر ضرورت واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی توسط دستگاه های اجرایی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن تغییر کرده و امروز شاهد برنامه ریزی کلان این وزارتخانه برای تولید انبوه مسکن هستیم، البته یکی از لوازم اصلی برای تحقق این برنامه ها، تأمین اراضی رایگان است.

دستور رئیس جمهور برای واگذاری اراضی دولتی به دستگاه های اجرایی

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه هم دولت و هم وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای تأمین اراضی رایگان صورت داده اند و رئیس جمهور نیز به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دستور داد تا اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه برای تولید مسکن بگذارند.

تولید انبوه مسکن نیازمند ایجاد یک وفاق مدیریتی در دستگاه های اجرایی است

وی با بیان اینکه تولید انبوه مسکن نیازمند ایجاد یک وفاق مدیریتی در دستگاه های اجرایی است، گفت: در شرایط کنونی این احساس وجود دارد که دستگاه اجرایی نسبت به واگذاری اراضی دولتی مقاومت نشان می دهند و این به ضرر کشور خواهد بود.

مقاومت دستگاه های دولتی در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته این مسئله تنها مربوطه به بخش مسکن نیست و حتی دستگاه های دولتی در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی مقاومت می کنند.

بنایی افزود: یکی از پیشنهادات کمیسیون عمران مجلس، ارائه اراضی رایگان و مشارکت مالی کارمندان برای تولید مسکن بود که خوشبختانه این مسئله نیز در دولت در حال بررسی و عملیاتی شدن است.

مدیران دستگاه های اجرایی برای مشارکت در طرح ملی مسکن توجیه شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم در شرایط کنونی مدیران دستگاه های اجرایی برای مشارکت در طرح ملی مسکن باید توجیه شوند، زیرا اراضی دولتی متعلق به بیت المال بوده و دستگاه ها حق دخل و تصرف در این زمین ها را ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار