بازدید 7043
نشست شورای امنیت؛

آمریکا: رفتار ایران به سقوط اقتصادی‌اش منجر شده

کد خبر: ۹۰۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 26 June 2019
معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت با موضوع برجام ادعا‌ها علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، او ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی و حمله به کشتی‌های تجاری متهم کرد. وی همچنین ادعا کرد ایران با نقض قوانین سازمان ملل، به گروه‌های تحت حمایت خود سلاح ارسال می‌کند.

معاون نماینده آمریکا همچنین مدعی شد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی‌رغم محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱، «آزادانه به مناطق مختلف خاورمیانه سفر می‌کند.» او مدعی شد سایر مقام‌های ایران هم با نقض این مفاد قطعنامه، در حال سفر به مناطق مختلف خاورمیانه هستند.

مقام آمریکایی به بیانیه ایران برای عبور از سقف‌های برجامی مربوط به ذخائر اورانیوم اشاره کرد و گفت: «اقدامات ایران بسیار مضر هستند و انزوای این کشور را بیشتر خواهد کرد.»

وی در ادامه گفت: «آقای رئیس، سرپیچی ایران از [قطعنامه]شورای امنیت و رفتار‌های بی‌پروای این کشور که تهدیدی علیه صلح و امنیت است نباید به نام حفظ یک توافق، کم‌اهمیت انگاشته شوند.»

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود مدعی شد که کشور او مقصر معضلات اقتصادی ایران نیست. او گفت: «رفتار خود ایران به سقوط اقتصادی این کشور منجر شده است. این روایت غلط که آمریکا مقصرمعضلات اقتصادی ایران است، فراتر از مقاصدی است که در پیوست B. قطعنامه ۲۲۳۱ درج شده است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که آمریکا تمایل خود را برای گفتگو با ایران جهت دستیابی به «توافقی بهتر» اعلام کرده است. مقام آمریکایی تصریح کرد: «ایالات متحده به روشنی تمایل خود را برای گفتگو با ایران بر سر توافقی که به نحو بهتری در خدمت صلح و امنیت بین‌المللی باشد، ابراز کرده است.»

نماینده آمریکا در ادامه ضمن متهم کردن ایران به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس گفت: «ما قصد داریم از همه آنچه در توان داریم، از جمله به‌روز کردن نظام تحریم‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، برای مهار رفتار‌های مخرب ایران استفاده کنیم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار