بازدید 5794
نشست شورای امنیتٰ؛

چین:‌باید توازن میان حقوق‌و‌تعهدات در‌برجام حفظ‌شود

کد خبر: ۹۰۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 26 June 2019
نماینده چین در سازمان ملل متحد در جلسه چهارشنبه شورای امنیت با موضوع برجام خواستار احترام به خواسته‌های مشروع ایران در برجام شد.
 
به گزارش «تابناک» ، نماینده چین در سازمان ملل در جلسه چهارشنبه شورای امنیت درباره برجام با بیان اینکه این توافق در حکم یک قانون بین‌المللی است خواستار پایبندی به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد.

او همچنین با یادآوری اینکه آژانس بین‌المللی تا کنون ۱۵ بار پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تأیید کرده گفت: «چین از تلاش‌های ایران برای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق هسته‌ای برجام تمجید می‌کند و امیدوار است که ایران به اجرای برجام ادامه دهد.»

نماینده چین در ادامه ابراز امیدواری کرد که سایر طرف‌ها هم به تعهداتشان عمل کنند و ضمن احترام به «درخواست‌های مشروع ایران»، با برداشتن گام‌های مثبت، توازن میان تعهدات و حقوق ذیل برجام را حفظ کنند.

این مقام چینی همچنین از اقدام آمریکا در خصوص خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران ابراز تأسف کرد و گفت: «ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا به طور مناسب مشکلات مربوط به حفظ روابط نرمال تجاری با ایران را برطرف کنند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه موشکی ایران پرداخت و گفت که تهران بار‌ها خاطرنشان کرده که برنامه موشکی این کشور ماهیت متعارف و دفاعی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر