بازدید 8033
فرید موسوی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

اصلاح طلبان قانون منع به کارگیری بازنشستگان را بیشتر از اصولگرایان اجرا کرده اند!

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با وجود آنکه بیش از سه ماه است در کشور در حال اجراست، هنوز برخی ابهامات درباره آن وجود دارد و عده‌ای از نحوه اجرای آن انتقاد دارند و همچنان نهاد‌هایی هستند که زیر بار اجرای آن نمی‌روند و یا برخی دیگر از نهاد‌ها نیز ادعا دارند مشمول این قانون نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 26 June 2019

هیچ قانونی نداریم که صددرصد اجرا شود/ اصلاح‌طلبان این قانون را بیشتر از اصولگرایان اجرا کرده‌اندبا وجود آنکه بیش از سه ماه است قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در کشور در حال اجراست، هنوز برخی ابهامات درباره آن وجود دارد و عده‌ای از نحوه اجرای آن انتقاد دارند و همچنان نهاد‌هایی هستند که زیر بار اجرای آن نمی‌روند و یا برخی دیگر از نهاد‌ها نیز ادعا دارند مشمول این قانون نمی‌شوند.

به گزارش «تابناک»؛ فرید موسوی در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: طبیعی است هر قانونی که در مجلس مصوب می‌شود، در حوزه اجرا به مشکلاتی برخورد می کند و در آن خطا‌هایی رخ می دهد و عده‌ای نیز هستند که از آن سرپیچی کنند. این شامل همه قوانین کشور می‌شود و مختص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه ما هیچ قانونی نداریم که صددرصدی اجرا شود و هیچ کسی خطایی نداشته باشد. همیشه کسانی هستند که از چراغ قرمز عبور می‌کنند، اینکه یک نفر خاطی بوده و تخطی کرده است، به معنی آن نیست که قانون ایراد داشته، ولی می‌بینیم که برخی‌ با بزرگ نمایی خطا‌های دیگران، کل قانون را زیر سؤال می‌برند.

وی افزود: به نظر من، این قانون یکی از بهترین قوانین مصوب سال‌های اخیر بوده که باعث شده تا انگیزه و نشاط بیشتر را در نظام‌های اداری کشور ایجاد کند و بار‌ها این را دیده ایم که مدیرانی که سال ها به میز خود چسبیده بودند، به واسطه این قانون جابجا شده اند و همین باعث انگیزه در زیردستانشان شده است.

موسوی ادامه داد: در مورد خطا‌هایی که درباره این قانون می‌شود، ضمانت نامه‌هایی قرار داده شده که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی را مکلف می‌کند بر آن نظارت داشته باشند و خطا‌ها را شناسایی کنند، اما اگر افرادی خلاف نص صریح قانون عمل کرده باشند، بلافاصله این نهاد‌ها باید به موضوع ورود کنند.

این نماینده گفت: ما در مجلس نیز درخواستی به کمیسیون اجتماعی دادیم تا گزارشی از نحوه اجرای دستگاه‌های مشمول این قانون تهیه کند و به صحن علنی بدهد، ولی مصادیقی هم وجود دارد که به دست خود ما می‌رسد؛ موضوعی که در این بین وجود دارد، اینکه قانون منع بازنشستگی، مشمول برخی دستگاه‌های زیرمجموعه دولت می‌شود. در واقع ما نگفته ایم که بازنشستگان مطلقا حق کار ندارند، بلکه می‌توانند در نهاد‌های دیگری که مشمول نمی‌شوند کار کنند. در واقع گاهی افراد و صادیقی که مطرح می‌شوند، مشمول این قانون نیستند. برخی از افراد هم که معرفی می‌شوند، به دلیل عدم اطلاع از قراردا‌دهای افرادی است که شامل ۶۰ ساعت کار مشاوره می‌شود. برخی از دستگاه‌ها نیز قبلا دولتی بودند، اما الان دیگر خصوصی هستند و مشمول این قانون نمی‌شوند، اما گاهی دیده شده که افرادی به ما معرفی می‌شوند که در این نهاد‌ها مشغولند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: برای نمونه، چند روز پیش، افرادی به ما معرفی شدند که به عنوان مدیر در برخی شرکت‌ها مشغول به کار بودند؛ اما به واسطه واگذاری‌هایی که در سهام عدالت رخ داده، این شرکت‌ها دیگر دولتی نیستند و مشمول این قانون نمی‌شوند؛ بنابراین، افرادی هم که در آنجا مدیرند، دیگر مشمول این قانون نخواهند شد. البته در برخی موارد، ابهاماتی بین مجلس و دولت وجود دارد؛ مانند هیأت‌های ورزشی که ما اعتقاد داریم، این افراد مشمول این قانون می‌شوند، ولی دستگاه‌های اجرایی می‌گویند مشمول نیستند و به محل اختلافی تبدیل شده که باید به صورت استفساریه حل شود.

موسوی در ادامه با اشاره به برخی نارضایتی‌های سیاسی از تصویب این قانون نیز گفت: از آنجایی که اصلاح‌طلبان خود را بیشتر پایبند به اجرای قانون می‌دانند و این قانون بیشتر توسط این جناح اجرا شده، باعث گشته تا کمی دلخوری ایجاد شود؛ اما در کل این قانون با رویکرد سیاسی نوشته نشده و تاکنون نیز هیچ اصلاح طلبی از جایی نرفته که به جای وی اصلاح طلب دیگری نیامده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
مگه میشه قانون رو اجرا نکرد؟
اونم توسط مدیران بلند پایه!
خیلی از مدیرا هستن که بازنشسته شدن ولی هنوز هم کار میکنن.
اینا اسمشون مدیرای قانون شکن نیست؟
در اداره ما نیز این قانون کامل اجرا نشد و آن هایی که به مسئولین وصل بودنند با وجود بازنشستگی همچنان حضور دارند و باعث ناراحتی زیادی در بین کارمندان شده اند
تابناک این دیگر چه خبری هست زدی؟ ارزش خواندن هم ندارد
جمعی از اصلاح طلبان برای اینکه اموال کارگزاران مورد بررسی قرار نگیرد به بهانه اینکه قانون مشخص نیست خواهان ۴ ماه مسکوت ماندن دارد و به خیال خودشان ۴ ماه می شود چند ماه دیگر و مجلس دوره اش تموم می شود ولی با رای گیری و موافقت با ان طرح این افراد منزوی می شوند
اره خیلی خوب هستید
قانونی که ده تا تبصره و استثنا داشته باشه قانون نیست.
تازه استثنایی که خلاف روح قانون باشه یعنی چه
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
اصلاح طلب اصولگرا ...
اصلاحطلبان ، گروهی هستند موازی و همکار با اصولگراها.

مردم از هیچکدامشان راضی نیستند.
این قانون عادلانه ود ر همه ارگانها منصفانه اجرایی نسد و بسیاری بارانت و...ایتثنا شدند
جناحهای اصولگرا ،و اصلاح طلب ،و میانه رو ،و تندرو ، در این یکدهه ، دهن بازنشستگان پیش از سال ۸۸ را سرویس کرده اند ؟‌دغدغهٔ‌آنان شده بدست آوردن منافع شخصی ،و جناحی ؟،،
در برخی نهاد ها این قانون فقط برای برخی کارکنان رده پایین اجرا شده برخی معاونین و مدیران کل با وجود ۳۸ سال خدمت وبا وجود این که چند سال پیش بازنشسته شده و دوباره مشغول به کار شده اند، به بهانه های مختلف ، رئیس سازمان برایشان حکم زده ودر دونوبت برای آنها مجوز ادامه فعالیت گرفته اند .تازه چند نفر رو هم که چند وقت پیش تسویه کردند دوباره به عنوان مشاور ساعتی 30ساعته اما با چند برابر کردن مبلغ ساعت کاری دوباره مشغول کردن .فقط فرقش با گذشته این شده که قبلا یکماه کار می کردند اما الان 10روز میان وحقوق قبل رو می گیرند .کارکنان را هم تهدید کرده اند که کسی حق اعتراض و صحبت دراین مورد را ندارد ضمنا این مدیران و معاونین محترم در حدود 15سال قبل که اتوبوسی و دسته جمعی آمدند؛ پست ها ی مدیریتی بسیار مرغوب را دوقبضه کرده و خیلشان راحت است می گویند که جز سازمانهای دولتی نیستند .خودم کارمند آن نهاد هستم واطلاعات کامل دارم .
اصولگرا واصلاح طلب باتمام زیرشاخه هایشان مثل سیبی میمانند که دوچرخه ازمیانشان رد شده و هردو برای بکابین درآوردن >>>>>>>>>>>>>>>>>>>
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل