بازدید 7738
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نحوه‌تسویه‌طلب‌تأمین‌اجتماعی‌از‌دولت‌مشخص‌شود

کد خبر: ۹۰۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 25 June 2019
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: مطالبه سازمان از دولت باید تعیین تکلیف شود. جنگ و گریزی را در سابقه تاریخی این داستان مشاهده می‌کنیم که باید میزان واقعی آن مشخص و تعیین تکلیف راه‌های تسویه این مطالبات انجام شود که نجات بخش خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که در ساختمان مرکزی سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه از مهمترین سازمان‌های نشان عدالت محوری است گفت: تأمین اجتماعی قشر عظیمی از جامعه متوسط را تحت پوشش خود قرار می‌دهد

وی افزود: وظیفه دارم یاد و خاطره مرحوم نوربخش، مدیرعامل فقید تأمین اجتماعی را گرامی بدارم.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه دوره سرپرستی آقای زدا که سال‌های سال در تأمین اجتماعی منشأ اثر بوده، دوره خوبی بود و باید از ایشان و همراهان و معاونان قدردانی کرد گفت: مسیر انتخاب مدیرعامل این سازمان، مسیری حساس است. تأمین اجتماعی دارای ابعاد گسترده است و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند. لازم است مدیریت عالی این سازمان از حمایت کامل دولت در سطوح عالی برخوردار باشد تا با قوت کار کند که این ارتباطات در مدیرعامل جدید، ارتباطات خوب و وثیقی بوده است. زمانی برای بررسی نیاز بود افراد ذیصلاح بسیاری را بررسی و نهایتاً با انتخاب سالاری وجه الجمعی مورد توجه قرار گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه رئیس جمهور در ابتدای دولت دوازدهم شعارهای مهمی چون بهره‌مندی از جوانان داشتند گفت: این حرکت از ابتدا در دولت شکل گرفت و ما هم سعی کردیم به این خواسته عمل کرده و از ظرفیت‌های جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: در مانیفست گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری نیز بر جوان گرایی تاکید شده است و نشان دهنده توجه ایشان به استفاده از نیروهای جوان و توانمند در سطوح مدیریتی عالی است که در کل وزارتخانه تلاش کردیم محقق شود و سن مدیریت به شکل قابل توجهی کاهش یافته است و در کنار تیم معاونین و رؤسای جوان از مشاوران با تجربه بهره مند شده ایم.

وی ادامه داد: ایجاد شفافیت در اداره امور نیز مدنظر بوده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته ایم. در راستای توسعه خدمات الکترونیک پیشرو هستیم که از جمله آنها می‌توان به پرونده الکترونیک درمان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه شفافیت با سازمان بزرگی مواجهیم که باید دارای صورت‌های مالی شفاف حسابرسی شده باشد، می‌خواهیم تا پایان سال به این نقطه برسیم و این کار در تأمین اجتماعی با روند معکوس از سال ۹۸ به سال‌های قدیم انجام شود. مگر ممکن است سازمان با عظمتی را بدون پشتوانه مستحکمی اداره کنیم. قدم اول شفافیت، برخورداری از اسناد مالی حسابرسی شده و روشن است.

وزیر رفاه ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز تلاش‌های قابل تقدیری در حال انجام است که با قوت و سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به دو دسته مخاطب عام و خاص در تأمین اجتماعی گفت: مستمری‌بگیران با احتساب خانواده‌هایشان به بیش از شش میلیون نفر می‌رسند و حدود ۶۰ درصد آنها در شرایط حداقلی هستند که باید گام‌های اساسی برای بهبود معیشت آنها برداریم.

شریعتمداری افزود: حجم قابل ملاحظه‌ای از نیروی انسانی در تأمین اجتماعی مشغول به کار هستند و از بزرگترین سازمان‌های اداری در این مجموعه است. مدیریت جدید سازمان نیز باید مسیر ارتقای معیشت کارکنان را ادامه دهد.

وی با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت نیز گفت: مطالبه سازمان از دولت باید تعیین تکلیف شود. جنگ و گریزی را در سابقه تاریخی این داستان مشاهده می‌کنیم که باید میزان واقعی آن مشخص و تعیین تکلیف راه‌های تسویه این مطالبات انجام شود که نجات بخش خواهد بود.

وزیر رفاه ادامه داد: از سوی دیگر در شستا از مدیرعامل خواستم مطالبات معوق حقوقی شده و نهایی شده وصل نشده خود را اعلام کند که بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به تفکیک بخش‌های مختلف بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما وکیل مردمیم و مالک اموال آنان نیستیم، عنوان کرد: به هیچ وجه از ارائه خدمات به مخاطبان دریغ نکرده و از اموال نیز صیانت اساسی می‌کنیم. در اداره امور سازمان تأمین اجتماعی یکی از مصادیق ضروری توجه به مقررات حاکم بر تأمین اجتماعی است. در شعب از مقررات سنتی اصلاح نشده باقی مانده از گذشته، رنج می‌بریم که اصلاح آنها برای تسهیل شرایط بیمه شدگان لازم است و باید در این دوره انجام شود.

وی با اشاره به موضوع ضروری اما حل نشده "اصلاحات پارامتریک" بیمه‌ای گفت: این امر به معنای کاهش دامنه خدمات به افراد تحت پوشش نیست. اما اگر اصلاحاتی انجام شود، افراد جدیدالورود با ضوابط و رویه‌های جدید بکارگیری خواهند شد. انتظار و درخواست اساسی در این زمینه در دو سال آینده دارم.

وی در ادامه به مروری بر سوابق مصطفی سالاری پرداخت و گفت: نیروی خلاق جوان می‌تواند به پیشبرد امور تأمین اجتماعی کمک کند. تأمین اجتماعی امروز نیازمند یک کار متراکم است. سالاری در دانشگاه مدیریت خوانده و صاحب دانش خوبی برای اداره سازمان است. امروز سالگرد شهادت برادر آقای سالاری نیز هست.

وزیر رفاه اضافه کرد: از آقای زدا خواستیم علاوه بر همراهی ما در وزارتخانه، در مجموعه هیئت مدیره سازمان ایفای نقش کندو ما به عنوان مشاور نیز در خدمت ایشان هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر