بازدید 17431
گزارش «تابناک» از حضور دوباره بازنشسته‌های کنار رفته اطراف فدراسیون فوتبال؛

روند معکوس بازنشسته‌ها در فوتبال! / هوشنگ نصیرزاده چگونه از دم و دستگاه زنوزی به دامان مهدی تاج رسید؟

او از معدود مدیران فوتبال ایران است که در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نامش به عنوان یکی از چهره‌های خاطی ذکر شده، ولی به جای احضار به کمیته اخلاق، سر از دم و دستگاه مولتی میلیاردر تبریزی درآورد و دو سال اخیر بین تراکتور و ماشین سازی ـ. که هر دو متعلق به محمدرضا زنوزی است ـ. جابجا شد. او حالا با وجود بازنشستگی و مواضع عجیبش علیه قوانین بارز فوتبال، اطراف رئیس فدراسیون دیده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 25 June 2019

در حاشیه بازدید امروز رئیس فدراسیون فوتبال از کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال، یک چهره غیرمنتظره در کنار مهدی تاج و دوشادوش او دیده شد که ابهام‌های زیادی را برای اهالی فوتبال در پی داشته است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ برای تاج که چندی است راه جوانگرایی در سطوح مختلف مدیریتی فدراسیون فوتبال را در پیش گرفته است و با انتصاب شکوری، نکیسا و ... که اغلب دارای تحصیلات عالیه حتی تا مقطع دکترا هستند و رو به تخصص گرایی آورده، بعید است که بخواهد از مدیر سابقا دولتی و بازنشسته ای، چون نصیرزاده که امتحانش را هم در گذشته پس داده، مجددا در بدنه فدراسیون فوتبال استفاده کند.

با این حال پابرجا ماندن مدیرانی همچون حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران و عبدالکریم طالقانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، دو چهره معروف بازنشسته در مسندهای قبلی و بی توجهی آنها به اخطارهای متعدد نهادهای نظارتی و قانونی نشان می دهد که فدراسیون فوتبال غیر از توقف در روند اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، با تلاش چهره های کناررفته قبلی برای بازگشت به قدرت در فدراسیون است! روندی معکوس که مخالف تأکیدات قوه مقننه و سازمان بازرسی است. اگر با حضور محمدرضا ساکت تحت عنوان مشاور رئیس و در جایگاه مدیریت تیم های ملی به خاطر قدرت تعامل و پیگیری اش کنار بیاییم، چگونه می خواهیم بازگشت سایر مدیران بازنشسته بعد از خوابیدن گردوخاک اولیه مجلس را توجیه کنیم؟

هوشنگ نصیرزاده از معدود مدیران فوتبال ایران است که در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نامش به عنوان یکی از چهره‌های خاطی مطرح شد و انتظار می‌رفت این گزارش زمینه ساز برخورد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم باشد، ولی نصیرزاده بعد از کنار گذاشته شدن از فدراسیون فوتبال، سر از دم و دستگاه مالک متمول تبریزی درآورد و دو سه سال اخیر بین تراکتورسازی و ماشین سازی که هر دو متعلق به محمدرضا زنوزی است، جابجا شد.

او که خود را مدرس علوم مدیریت فوتبال و همچنین عالم مسائل حقوقی فوتبال و غیر از کارشناسی داوری، خودش را استاد دوره‌های «مدیریت فوتبال» معرفی می کند، طی چندماه اخیر در کشمکش بین فدراسیون فوتبال و باشگاه خصوصی تراکتورسازی، با مصاحبه‌هایی عجیب که ناقض عادی‌ترین اصول فوتبال و لیگ های حرفه ای است، ساده‌ترین مسائل مدیریتی این رشته را زیر سؤال برد! عجیب‌ترین این مواضع در ماجرای مالکیت همزمان دو باشگاه تبریزی تراکتور و ماشین سازی توسط زنوزی رخ داد که نصیرزاده رفع این منع قانونی واضح را منوط به واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس از دولت اعلام کرد! یعنی ابتدا دولت و وزارت ورزش باید از مالکیت همزمان سرخابی‌ها دست بکشد تا جناب زنوزی نیز دست از نقض مکرر و ادامه دار یکی از مشخص‌ترین قوانین لیگ‌های حرفه‌ای بردارد!

روند معکوس بازنشسته‌ها در فوتبال! / هوشنگ نصیرزاده چگونه از دم و دستگاه زنوزی به دامان مهدی تاج رسید؟

اظهارنظر‌های نصیرزاده در ماجرای اتهام شرط بندی زنوزی به محسن فروزان و درگیری این مولتی میلیاردر تبریزی با فدراسیون هم موجود است و می‌توان مواضع عجیب و متناسب با موقعیتش را مرور کرد تا متوجه اوج تناقض در نقش‌های متعدد وی شد.

هوشنگ نصیرزاده در گیرودار بحث‌های خروج بازنشستگان از فوتبال ـ که به مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد ـ به رغم ادعای تخصصش در مباحث حقوقی فوتبال، کمک خاصی به مهدی تاج نکرد، ولی حالا به نظر می‌رسد با بیرون آمدن از جمع نزدیکان زنوزی، دوباره سمت فدراسیون فوتبال آمده است و با شامه قدرتمندی که دارد، احتمالا جایگاه یا شغل تازه‌ای را بو کشیده است، هرچند بازنشستگی او باعث می‌شود وزارت ورزش و جوانان بازگشت احتمالی او را زیر نظر ببرند.

نصیرزاده امروز همراه تاج از کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال بازدید و یک صندلی را هم در ردیف جلویی اشغال کرد تا نشان دهد نمی خواهد، دست از سر فوتبال و فدراسیون بردارد. بازگشت احتمالی او به فدراسیون با روال جوانگرایی تاج در تناقض خواهد بود و در صورت وقوع، در نوع خود حاکی از بی توجهی فدراسیون فوتبال به مباحث مبارزه با ناهنجاری‌های فوتبال است؛ امری که از مهدی تاج بعید است.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
مگه بیچاره چیکار کرده؟
ترامپ
تو رو خدا تو رو به ارواح خاک پدرت اینا رو تحریم کن نه سپاه رو
خالا می دانیم چرا در کشور های خارجی به زندگی افراد مشهور از سیاسی گرفته تا سلبریتی ها سرک می کشند. اتفاقا این کار خوب است زیرا می فهمند که در زیر ذره بین هستند و اگر خطا کنند لو می روند. ولی در ایران هر که هرکه شده و به بهانه آبروی فرد مسلمان هر غلطی دلشان می خواهد می کنند.
لطفا این گیرها را به آقای تاج که از امتیاز جانبازی سواستفاده می کند هم بدین
بابا بزارین یه دو لقمه نون دربیاره دیگه از فوتبال ... سفره پهن شده ، این بنده خدا هم دهن داره خب. چرا گیر میدین؟ قانون کجا اجرا شده که توی فوتبال بشه. رفت یک دوری توی تبریز زد و حق و مزایا گرفت ، حالا برگشته سر و گوشی آب بده
ترسم اینکه از دو طرف بخوره و تو گلویش گیر کنه
برا چی زنوزی رو کوبیدی حالا هههههههههههههههههههههههه
در آن دستگاههای نظارتی را که نمی توانند قانون را در مورد دو نفر بازنشسته اجرا کنند باید گل سیاه بگیری
پس اگر چنین است نباید به قاتل و بی حجاب و دزد سر گردنه و هر هنجار شکن دیگر هم گیر داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
مشخصه چرا تقی به توقی میشه به زنوزی میتازند چون نمیخواهد فوتبال غیر دولتی و غیر سیاسی کارنامه موفقی داشته باشه از آب گل الود تحت عنوان فوتبال دولتی ماهی بگیرند.
زنوزی اولین سرمایه گذار خصوصی در فوتبال نیست که موانع و سنگ اندازی میکنند و قطعا اخرینش هم نخواهد بود
شکم هاشون سیرمونی نداره
اشخاص خاصی در دم و دستگاه تابناک تیتر های برازنده خودشان میزنند
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
فوتبال کثافت ایران آغشته به فساد، نژادپرستی، تفرقه افکنی شده و افرادی مثل زنوزی بر این آتش میدمن.
هیچ کس حریف بازنشسته ها نمیشه.چه نصیرزاده چه طالقانی .بابا خرج دارن .کجا برن .جونها برن خارج کشور کار ظرف شوری کنن
بنظرم نویسنده محترم بجای اشاره به مشکلات بی سابقه بوجود آمده در فصل گذشته فوتبال و دلایل و مسببین اصلی آن، بیشتر به فکر غرض ورزی های شخصی است.
اگر سیاسیون از ورزش خارج شوند و ورزش را به ورزشی ها بسپارند، مشکلات حل خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها