بازدید 21855
۴

روز‌های مجاز تردد در طرح ترافیک جدید منحصر به فصل است

کد خبر: ۹۰۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ 25 June 2019
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر دارندگان خودرو از ۲۰ روز مجاز برای تردد در هر فصل استفاده نکنند، این تعداد روز مجاز برای تردد رایگان به فصل بعدی منتقل نخواهد شد و حذف می‌شود. 

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با میزان، با اعلام اینکه از نظر مکانی محدوده کنترل آلودگی هوای پایتخت با محدوده "زوج و فرد" هیچ تفاوتی نمی‌کند، گفت: در طرح جدید کسانی که در سامانه "تهران من" به آدرس https://my.tehran.ir ثبت نام کرده باشند می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز برای تمامی خودرو‌های پلاک تهران و ۱۵ روز برای پلاک‌های شهرستان، رایگان وارد محدوده "کنترل آلودگی هوا" شوند و پس از پایان این روز‌ها باید برای تردد عوارض بپردازند.

سعیدیان فر با بیان اینکه تهران به ۲ محدوده "طرح ترافیک" (منطقه شهرداری۱۲ تهران) به عنوان حلقه اول و محدوده "کنترل آلودگی هوا" به عنوان حلقه دوم تقسیم می‌شود افزود: ساکنان شهرستان‌های کشور نیز با رعایت این محدودیت‌ها ۱۵ روز در طی سه ماه می‌توانند در محدوده "کنترل آلودگی هوای پایتخت" تردد داشته باشند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران، خورو‌های عمومی تهرانی را معاف از این محدویت‌ها اعلام کرد و گفت: اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌ها بطور کامل معاف از این محدودیت‌ها هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر دارندگان خودرو از بیست روز فصل اول خود استفاده نکنند، این تعداد روز مجاز برای تردد رایگان به فصل بعدی منتقل نخواهد شد و حذف خواهد شد.

وی همچنین از ارسال پیامک تعداد روز‌های ورود به محدوده حلقه دوم خبر داد و گفت: با ارسال پیامک به گوشی همراه رانندگان آن‌ها را از تعداد دفعات ورود به محدوده حلقه دوم باخبر می‌کنیم.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه میزان عوارض تردد در محدوده "کنترل آلودگی هوا" بین ۷ تا ۲۰ هزار تومان است، گفت: خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر از تخفیف ۲۵ درصدی عوارض ورود به محدوده‌ها برخوردار خواهند شد.

وی بیان اینکه از حدود ۴ میلیون خودرو موجود با پلاک تهران، تاکنون ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: اگر مالکان خودرو در سامانه تهران من حساب کاربری نداشته باشند در صورت ورود به محدوده‌های اعلام شده، علاوه بر عوارض ورود که به عنوان بدهی برای آن‌ها ثبت خواهد شد، شماره پلاک آن‌ها نیز پس از یک ماه در اختیار پلیس گذاشته می‌شود تا در صورت عدم ایجاد حساب کاربری و پرداخت بدهی، از سوی پلیس نیز جریمه شوند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها در طول هفته از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ۱۹ساعت ادامه دارد و پنج شنبه‌ها نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۳ محدودیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه «تهران من» محدودیت زمانی ندارد و پس از اول تیرماه نیز امکان ثبت‌نام در سایت وجود خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
واقعا این طرح جدید خیلی غیرکارشناسی و اشتباه هست. و اجحاف در حق ساکنین و کسبه داخل طرح می باشد. همانطور که می دانید گاز دارای قابلیت حرکتی است و آلودگی هم بخش زیادیش گاز ها هستند. اینکه در یک منطقه اجازه تردد بدیم و در یک منطقه اجازه تردد ندیم هیچ اثری بر آلودگی هوا ندارد. یا این طرح باید در کل تهران اجرا بشه یا اصلا اجرا نشود.
تابناک چرا یک نظرسنجی در مورد این طرح برگزار نمی کنید تا نظر ساکنین تهران را مشخص نمایی؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
اشتباهی مثبت دادم
می خوام بدونم این اقای مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها خودش چجوری در طرح ترافیک تردد می کند . آیا خودش هم فقط 20 روز در فصل وارد طرح میشه و بقیه روزها را طرح میخره؟ یا با ماشین دولتی هرجا که بخواهد میره؟ چرا وضعیت اقتصادی مردم درک نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟ خیلی ها با ماشین کسب در آمد دارند. خیلی ها محل کارشون تو طرح و هنوز مترو و وسایل نقلیه مناسب نزدیک محل سکونتشون نیست. خیلی ها فروشگاهشون تو طرح و یا مدرسه و مهدکودک بچه هاشون. بعضی ها وانت بار دارند و باهاش کار می کنند. یک سری دیگه تو آژانس کار می کنند و این هزینه طرح حتی با تخفیف هایی که میدید براشون صرف نمی کند.
ما داریم سالیانه عوارض نوسازی ، پسماند ، خودرو و... به شهرداری میدهیم. شهرداری تهران بودجه اگه کم داره از مخارج زیادیش و پرسنلش کم کند . نه اینکه فشار روی مردم بیشتر کند
باید محدودیتها رو بیشتر کنن.. اینجوری فک نکنم تاثیر چشمگیری تو کاهش ترافیک داشته باشه...

همچنین نرخ عوارض باید خیلی بالاتر باشه تا دیگه همه کسی طرح نخره.. و مردم مجبور بشن به استفاده از حمل و نقل عمومی.

در ضمن یه مورد دیگه اینکه باید برای خودروهای تک سرنشین عوارض تعیین بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار