بازدید 15131

قهر و آشتی مکرر رئیس جمهور و معاون اولش فقط در ایران اتفاق می‌افتد!

در این دو ساله‌ای که از عمر دولت دوازدهم گذشته، هرچند مشکلات اقتصادی و اجرایی زیادی در دولت وجود داشته و گریبان کشور را به واسطه تحریم‌های آمریکا گرفته است، حواشی هم به همان اندازه زیاد بوده تا جایی که بسیاری از اقدامات و عملکرد‌ها از این ناحیه تحت تأثیر قرار گرفته و در برخی اوقات حتی حاشیه‌ها بر متن دولت غلبه کرده است؛ بنابراین، می‌توان این گونه تحلیل کرد که وجود چنین مسائلی وقت و انرژی بسیاری از دولت تدبیر و امید می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 24 June 2019

روز گذشته، خبری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که منتشرکنندگان آن مدعی بودند، جر و بحث تندی از سوی «حسن روحانی» رئیس جمهور با «اسحاق جهانگیری» در یک جلسه شده و همین باعث دلخوری و قهر معاون اول معاون رئیس جمهور گشته است؛ هرچند این خبر از سوی برخی چهره‌های دولتی تکذیب شد و برخی هم به آن کنایه زدند، آنچه از دل واکنش‌ها به آن می‌توان نتیجه گرفت، این است که خبر خیلی هم نامربوط و نادرست نیست و اتفاقی بین روحانی و جهانگیری درگرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ خبر این گونه روایت شده بود که در پی بروز مباحثه‌ای در جلسه روز شنبه، روحانی خطاب به جهانگیری می‌گوید که شما و اصلاح طلبان به دنبال سرنگونی دولت هستید. معاون اول، اما در واکنش به این سخنان رئیس جمهور، اظهارات تندی بر زبان نمی‌آورد، اما تصمیم به ترک جلسه می‌گیرد، ولی لاریجانی ـ احتمالا منظور «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی است ـ از او (معاون اول رئیس جمهور) می‌خواهد جلسه را ترک نکند. هرچند حضور او در جلسه به معنای پایان این ماجرا نبوده است.

آن طور که در خبر‌های مربوط به این جدال لفظی بین رئیس دولت و نفر اول بعد از او آمده است، «اسحاق جهانگیری» پس از پایان جلسه، راهی منزل شده و در محل کار خود حاضر نمی‌شود. پس از عدم حضور معاون اول رئیس جمهور، از قرار معلوم چندین تن از وزیران کابینه، طی روز‌های شنبه و یکشنبه با جهانگیری تماس گرفته یا به دیدار او در منزلش رفته و خواستار بازگشت معاون اول به سر کارش شده اند. گفته شده، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه از جمله وزیرانی است که برای وساطت، به منزل جهانگیری رفته است.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در توئیتی که به نظر می‌رسد بی ارتباط با این ماجرا نباشد، نوشت: «جلسات عالی کشور نه جای بله قربان گویی است، نه خطاب و عتاب و نه جای قهر و ناسازگاری. بزرگان کشور در این جلسات، دیدگاه‌های سازمانی مختلف و گاه متعارض را با صراحت تمام مطرح و تبادل نظر را تا رسیدن به بهترین تصمیم برای بهبود زندگی مردم دنبال می‌کنند.»

پس از طرح این موضوع در رسانه ها، مشاور معاون اول رئیس جمهور در واکنش به برخی اخبار درباره درگیری لفظی روحانی و جهانگیری، گفت: هم اکنون معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت حضور دارد. «کاظم پالیزدار» در خصوص شایعات مطرح پیرامون اسحاق جهانگیری در فضای مجازی گفت: جلسه هیأت دولت (جلسه روز یکشنبه دولت) دقایقی پیش آغاز شده و آقای جهانگیری هم با قوت در این جلسه حضور دارند.

همچنین خروجی تلاش تیم اطلاع رسانی و خبری دولت هم برای رد موضوع جدال لفظی بین رئیس جمهور و معاون اولش، انتشار یک عکس از جلسه دولت بود که در آن روحانی، جهانگیری و وزیر اطلاعات در جلسه روز گذشته دولت در حالی که می‌گویند و می‌خندند، بود و در توضیح آن آمده که «برخی رسانه‌ها شایعه‌ای مبنی بر مناقشه جهانگیری و روحانی و قهر معاون اول رئیس جمهوری منتشر کرده بودند که این تصویر، نشانه‌ای بر کذب بودن این شایعه است»؛ در حقیقت دم‌دستی‌ترین کار برای رد وجود چنین موضوعی انتخاب شده بود.

آقایان وقت حل مشکلات مردم است، نه قهر و آشتی شما!/ روحانی و جهانگیری حقیقت را درباره اختلاف‌نظرهای‌شان بگویند

از سال ۹۶ که دولت دوازدهم کار خود را آغاز کرده، خبر‌های بسیاری درباره اختلاف نظر اسحاق جهانگیری با رئیس جمهور و بخش‌هایی از دولت و هچنین انتقاداتی که او به مسائل جاری قوه مجریه دارد، منتشر شده و می‌شود و هرازگاهی هم خبر‌هایی یا از جانب اصلاح طلبان و از دیگر بخش‌ها منتشر می‌شود که مثلا «جهانگیری اختیاراتش کم شده»، «بهتر است او از دولت جدا شود»، «معاون اول از دولت رفتنی است»، «او با رئیس دفتر رئیس جمهور اختلاف نظر جدی دارد» و اخباری امثال آن.

در این دو ساله‌ای که از عمر دولت دوازدهم گذشته، هرچند مشکلات اقتصادی و اجرایی زیادی در دولت وجود داشته و گریبان کشور را به واسطه تحریم‌های آمریکا گرفته است، حواشی هم به همان اندازه زیاد بوده تا جایی که بسیاری از اقدامات و عملکرد‌ها از این ناحیه تحت تأثیر قرار گرفته و در برخی اوقات حتی حاشیه‌ها بر متن دولت غلبه کرده است؛ بنابراین، می‌توان این گونه تحلیل کرد که وجود چنین مسائلی وقت و انرژی بسیاری از دولت تدبیر و امید می‌گیرد.

در حقیقت باید هم خطاب به رئیس جمهور، هم خطاب به معاون اول او، هم خطاب به سایر دولتمردان و هم به دیگر ارکان نظام، یادآوری کرد در شرایط سخت اقتصادی کشور ـ که مردم منتظر حل مشکلات هستند ـ وقت دعوا و آشتی‌های اینچنینی نیست. یک بار برای همیشه تکلیف این خبر‌ها و شایعات را مشخص کنید و اگر توافق ندارید، تصمیم بگیرید که از ایجاد هزینه برای کشور بپرهیزید؛ برای نمونه، اگر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور به رغم کمکی که به حسن روحانی در دولت یازدهم و در ایام انتخابات کرده است، فضا را برای انجام وظیفه و مسئولیت فراهم نمی‌بیند، رسما استعفا داده و از قوه مجریه جدا شود.

از طرفی اگر روحانی واقعا اعتقاد دارد که اصلاح طلبان به دنبال سرنگونی دولت هستند یا به افراد برآمده از این جناح حداقل برای کار در دولت دومش اعتقاد ندارد، می‌تواند با یک تصمیم صحیح و به کارگیری افرادی که به آن‌ها اعتماد و اعتقاد بیشتری دارد، بساط حاشیه‌ها و شایعات را برچیده و پیشبرد هرچه بهتر امور و حل معضلات و مشکلاتی که نیازمند یک کار جدی و به دور از حاشیه‌های زائد است، کمک کند. با انجام چنین اقداماتی دیگر خبری از قهر، دعوا و آشتی هم نیست. از طرفی اگر همه این مسائل ساخته ذهن حاشیه سازان است، روحانی و جهانگیری به صراحت آن را بیان کنند و یک بار برای همیشه تکلیف را مشخص سازند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
قهرمان سیاه بازی
پاسخ ها
ناامید
| France |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اصلاح طلبان بدلی و اعتدالیون باعث اسیب شدید اصلاحات نزد مردم شدند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
متاسفانه مردم از هر سه عبور کرده اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس تو دولت چیکار می کرده
اسحاق بنده خدا گیر کرده میخواد بره دنبال کارش حسن نمیذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
حق داری
این دعواها جنگ زرگری هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
جنگ زرگری هم دلیل دارد
دعوای زرگری هست برای تطهیر اصلاح طلب ها از مشکلات مملکت.
مگه اصلا مهمه کی باشه کی نباشه؟
تا ونزوئلا ؛ یک یا حسن دیگر
سلام تابناک جان
جرات داری همین مطلب رو برای رییسی بزن تا مردم
بفهمن رسانه بیطرفی هستی
سیاست پدر ومادر ورفاقت نمی شناسد
برای من اهمیتی نداره رییس جمهور و معاونش چه مشکلی باهم دارند چون اصلا هیچکدامشان برام مهم نیستند
تدبیر و امیدی در کار نیست!!
فقط گذران روزهاست.
روحانی به قول هایی که داد عمل نکرد و اجازه داد که حتی در سیاست خارجی هم دیگران برایش تصمیم بگیرند.
حتی اف ای تی اف هم نتوانست اختیار بگیرد و تصویب کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
یعنی دولت فقط ظاهری است؟
رشدبورس هم مثل نرخ بیکاری وتورم ورشداقتصادی دروع وساختگی است چرادرشرایطی که هرروزشاهدتحریمهای جدیدهستیم شاهدرکوردزنی بورس باشیم؟!!!
ببينيد من به چند علت در دور اول رياست جمهوري روحاني بهش رأي ندادم و فقط دور دوم بهش رأي دادم ولي همون يك بار هم مطمئنم فقط به روحاني رأي دادم نه به واعظي و حزب مطبوعش كه حالا شدن همه كاره دولت . كلا اين آدم مشكوكه
امروز هر چی سرمان آمده به خاطر مهندسی انتخابات توسط دولت پنهان در سال 92 هست امیدوارم دیگر شاهد مهندسی انتخابات توسط دولت پنهان در آینده نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دولت پنهان برای همین چیزها وجود دارد و دولت "منتخب" هم توانایی برکناریش را ندارد.
پس نتیجه انتخابات را حدس بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
آسمان و ریسمان به هم نبافید و تبعات انتخاب اشتباه خودتون رو بپذیرید
قهر و ناز اندازه داره
کشور به دلیل خود شیفتگی . بی مسئولیتی مسئولان با هزینه سنگین برای مدیریت سبک و بی کیفیت درجا و عقب رفت اداره میشود. هیچ دولتی در جهان کنونی بشکل ما اداره نمی شود.
بابا بسه تموش کنید.....
و در مهد كودك گلها !!!!!!
هموطنان فقط و فقط برای ظهور آقا و مولایمان دعا کنید و بس
اقتصاد و معیشت مردم با قهر درست نمیشود. مسئولی که منافع مردم برایش اهمیت ندارد بهتر است از صحنه روزگار محو شود!
عجب کابینه بچگانه ای . یکبار ظریف قهر می کند یکبار جهانگیری قهر می کند یکبار عمه بلقیس قهر می کند . بابا کمر مردم زیر مشکلات شکست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر