بازدید 6051

محیط بانان از بیمه عمر و امکان حمل سلاح برخوردار شدند

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس تأکید کرد: با مصوبه امروز مجلس، محیط بانان از بیمه عمر و حوادث و همچنین امکان حمل سلاح طبق قانون نیروهای مسلح برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۰۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 24 June 2019

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، عنوان کرد: در این لایحه نگاه ویژه ای به حمایت از محیط بانان و رفع مشکلات این پاسداران طبیعت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مشکلات و معضلاتی که محیط بانان و جنگل بانان داشتند در این لایحه مورد توجه قرار گرفت که باید به مشکلات معیشتی، بیمه عمر، حوادث و همچنین امکان حمل سلاح و مسئولیت قضائی و مدنی این عزیزان اشاره کرد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس یادآور شد: بنابراین دولت مکلف است در برابر آسیب‌های ناشی از تعارضات احتمالی محیط بانان و همچنین جبران خسارات مالی در قبال صدمات جانی، ضرر و زیان مالی که در راستای انجام وظیفه متحمل می شوند حمایت کند.

به گزارش خانه ملت، بر اساس مصوبه امروز مجلس؛ مأموران یگان حفاظت دستگاه های اجرایی از جمله محیط زیست و منابع طبیعی که در چهارچوب دستورالعمل تشکیل یگان های حفاظت در دستگاه های اجرایی تسلیح و ضابط خاص قضایی محسوب می شوند از حیث تکالیف، وظایف و مسئولیت های کیفری و مدنی ناشی از به کارگیری سلاح در انجام وظایف و ماموریت های سازمانی خود مشمول قانون به کار گیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب 18 دی ماه سال 73 می باشند. دستگاه اجرایی مربوطه نیز از حیث تکالیف خود در قبال ماموران مذکور از جمله پرداخت دیه و جبران خسارات در موارد مقرر، مشمول قانون مذکور می باشد.

تبصره- دادسراها و دادگاه های نظامی مکلفند پرونده های موضوع این ماده را خارج از نوبت رسیدگی نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار