بازدید 27636

حقوق‌های نجومی پایان ندارد؛ حقوق چهل میلیون تومانی دو مدیر صندوق بازنشستگی

سال‌هاست که مردم خواهان انتشار عمومی حقوق و مزایا و سایر دریافتی‌های مدیران هستند، اما این امر مهم، همچنان در تعارفات دستگاه‌های قوای مختلف عملی نشده یا ناقص اجرا شده است. در این شرایط سخت اقتصادی برای مردم، دریافتی‌های چند ده میلیونی برخی از مدیران، قلب ما را هم مانند شما به درد می‌آورد، به ویژه مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته و بیشتر به فکر جیب خودشان بوده اند تا جیب بازنشستگان.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 24 June 2019
تابناک اقتصادیسیدمیعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در دومین گام مهم خود در راستای ایجاد شفافیت در این صندوق، در روز گذشته مورخه دوم تیر ماه ۱۳۹۸ میزان حقوق و مزایا و سایر دریافتی‌های مدیران این صندوق را منتشر کرد. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که دو مدیر حقوق‌های نجومی بیش از ۴۰ میلیون تومان در سال گذشته دریافت کرده اند و یک مدیر نیز حقوق ۲۸ میلیون تومانی دریافت کرده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ همه چیز برای صندوق بازنشستگی کشور از ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ آغاز شد. هنگامی که سیدمیعاد صالحی به توصیه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه برای پست مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشور پیشنهاد شد. در دهم فروردین ماه ۱۳۹۸ بود که سیدمیعاد صالحی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت رسمی بر صندلی مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشور تکیه زد. صالحی که حالا در سی و هفتمین سال زندگی خود بر یکی از مهمترین مسند‌های کشور تکیه زده بود، از یک سو با هجمه‌های فراوانی از سوی برخی رسانه‌ها و افراد مواجه شد و از سوی دیگر با نهادی رو به رو بود که مشکلات فراوانی داشت و چشم و امید بسیاری از بازنشستگان به مدیریت صحیح این صندوق و حل مشکلات آن دوخته شده بود. انتقادات از انتخاب صالحی به این خاطر بود که برخی معتقد بودند انتقال وی از ریاست رادیو قرآن به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کار اشتباهی بوده و وی هیچ دانشی برای سمت جدید خود ندارد. برخی دیگر نیز مدرک دکترای مکانیک از دانشگاه شریف او را بی ارتباط با سمت جدیدش می‌دانستند. به هر صورت علیرغم همه انتقادات و هجمه ها، سیدمیعاد صالحی که حالا یکی از نمایندگان جوانان دهه شصتی در سطوح بالای مدیریتی بود، کار خود را در صندوق بازنشستگی کشور آغاز کرد.

وی بنای مدیریت خود بر صندوق بازنشستگی کشور را بر پایه‌های شفافیت استوار کرد؛ کاری که کمتر مدیری در این سال‌ها آن را انجام داده است. اولین گام وی در زمینه شفافیت، افشای مدارک تحصیلی مدیران زیرمجموعه صندوق در روز عید سعید فطر بود. افشای این اطلاعات باعث شد تا همگان با پدیده‌ای به نام "مدرک بی ربط با سمت" بیشتر آشنا شوند! همگان پی بردند که شخصی که با نام دکتر فخرالدین مولایی در همه جا حاضر می‌شد دارای مدرک دبیری ادبیات فارسی بوده و مدیرعاملی یکی از بزرگترین هلدینگ‌های غذایی کشور را بر عهده داشته است.

حالا در دومین گام مهم در راستای ایجاد شفافیت در صندوق بازنشستگی کشور، مدیرعامل جوان میزان حقوق و مزایا و سایر دریافتی‌های مدیران این صندوق را در مورخه ۲ تیرماه ۱۳۹۸ منتشر کرده است. وی در این رابطه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "سال‌های سال است که مردم خواهان انتشار عمومی حقوق و مزایا و سایر دریافتی‌های مدیران هستند، اما این امر مهم، همچنان در تعارفات دستگاه‌های قوای مختلف عملی نشده یا ناقص اجرا شده است. در ادامه مسیر شفافیت در صندوق بازنشستگی کشوری و در راستای دستور وزیر محترم مبنی بر شفافیت در همه ارکان و فعالیت‌های صندوق و تبدیل آن به پایلوت شفافیت به عنوان اکسیر حیات بخش برای بازگرداندن اعتماد عمومی، حقوق و مزایای سال ۹۷ مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره صندوق بازنشستگی و هلدینگ‌های تابعه منتشر شد و از طریق سامانه شفافیت سایت صندوق در دسترس عموم قرار گرفت. این اولین بار است که میزان مجموع حقوق، مزایا، اضافه کار، کارانه، پاداش و ... یک دستگاه اجرایی منتشر می‌شود. در این شرایط سخت اقتصادی برای مردم، دریافتی‌های چند ده میلیونی برخی از مدیران، قلب ما را هم مانند شما به درد می‌آورد، به ویژه مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته و بیشتر به فکر جیب خودشان بوده اند تا جیب بازنشستگان. اما به لطف خدا این رویه غلط ادامه نخواهد یافت و اقدامات مقتضی در حال انجام است."
 
حقوق‌های نجومی پایان ندارد؛ حقوق چهل میلیون تومانی دو مدیر صندوق بازنشستگی

اما پرسش این است که کدام مدیران این صندوق، حقوق‌های نجومی دریافت کرده اند و عملکرد ضعیفی داشته اند؟

صندوق بازنشستگی کشور دارای پنج شرکت زیرمجموعه با نام‌های سرمایه گذاری آتیه صبا (فعال در حوزه حمل و نقل، صنعت و معدن، گردشگری و سایر)، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (فعال در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و سایر)، سرمایه گذاری صبا جهاد (فعال در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق (فعال در حوزه بیمه، بانک، خدمات مالی و سرمایه گذاری)، عمران و ساختمان تراز پی ریز (فعال در حوزه عمران و ساختمان) می‌باشد.

هر چند میزان حقوق و مزایا و سایر دریافتی‌های ماهانه برخی مدیران این زیرمجموعه‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان می‌باشد، اما در این بین می‌توان گفت: سه مدیر حقوق‌های ماهانه عجیبی را دریافت کرده اند.

همان گونه که ملاحظه می‌گردد در جدول زیر اشخاصی به نام های، ولی آذرنوش و علی محمد علیخان زاده که به ترتیب مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا از زیر مجموعه‌های صندوق در سال ۱۳۹۷ بوده اند حقوق‌های نجومی ماهانه‌ای را در سال گذشته به ترتیب با ارقام ۵۳.۹ میلیون تومان و ۴۴.۶ میلیون تومان دریافت کرده اند.

در توضیحات جدول آمده است، مجموع حقوق و مزایای، ولی آذروش در سال ۱۳۹۷ به‏ صورت ناخالص برابر ۵,۲۱۳,۵۸۱,۴۸۶ ریال و به‏ صورت خالص برابر ۴,۳۵۶,۲۴۸,۶۴۷ ریال بوده است. علاوه بر این، ایشان در سال ۱۳۹۷ بابت پاداش عملکرد سال ۱۳۹۶ مبلغ ۲,۱۲۳,۳۳۴,۰۰۰ ریال به ‏صورت خالص دریافت کرده است؛ بنابراین، مجموع دریافتی ایشان در سال ۹۷  به ‏صورت خالص ۶,۴۷۹,۵۸۲,۶۴۷ ریال بوده است.
 
این فرد (ولی آذروش) در هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری به دستور سیدمیعاد صالحی به دلیل دریافت حقوق نجومی از سمت خود برکنار شد.
 
حقوق‌های نجومی پایان ندارد؛ حقوق چهل میلیون تومانی دو مدیر صندوق بازنشستگی
ولی آذروش در کنار محمود اسلامیان مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری

در توضیحات دیگری، در پایین جدول ذکر شده است: مجموع حقوق و مزایای علی محمد علیخان زاده در سال ۱۳۹۷ به ‏صورت ناخالص برابر ۴,۳۰۱,۳۰۱,۷۸۱ ریال و به ‏صورت خالص برابر ۳,۶۹۱,۱۱۴,۷۷۷ ریال بوده است. علاوه بر این، ایشان در سال ۱۳۹۷ بابت پاداش عملکرد سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱,۶۶۳,۵۹۸,۲۶۸ ریال به‏ صورت خالص دریافت کرده است؛ بنابراین، مجموع دریافتی ایشان در سال ۹۷  به‏ صورت خالص ۵,۳۵۴,۷۱۳,۰۴۵ ریال بوده است.

پای حقوق های نجومی به صندوق بازنشستگی هم باز شد؛ خالص دریافتی ماهانه دو مدیر بیش از 40 میلیون تومان بوده است

همچنین همان گونه که از جدول زیر پیداست، متوسط خالص دریافتی ماهانه مهدی اکبرپور مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت عمران و ساختمان تراز پی ریز در سال ۱۳۹۷ در حدود ۲۸.۸ میلیون تومان بوده است. متوسط  ناخالص دریافتی ماهانه ایشان ۳۸.۴ میلیون تومان بوده است.

پای حقوق های نجومی به صندوق بازنشستگی هم باز شد؛ خالص دریافتی ماهانه دو مدیر بیش از 40 میلیون تومان بوده است

حالا باید منتظر ماند و دید مدیرعامل صندوق بازنشستگی با برملا شدن حقوق‌های نجومی علی محمد علیخان زاده و مهدی اکبرپور، آیا این دو نفر را نیز به مانند ولی آذروش از سمت هایشان برکنار می‌کند یا خیر؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۳
درآمد چهل میلیونی درآمد یک ماه یک پزشک عمومی ایرانیست. دندانپزشک بالای 100 میلیون در ماه و پزشک متخصص بالای 300 میلیون در ماه درآمد دارند. ما را چه شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بحث سر اینه که حقوق 40 میلیونی از جیب بیت المال هست. پزشک بخش خصوصی 100 میلیون هم بگیره نوش جونش ولی مدیر دولتی چرا؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کارمند کارشناس یا کار شناس ارشد ایرانی 3-4 میلیون حقوق می گیرد حقوق کارمند 10-12 میلیون باشد و حقوق مدیر 30-40 هچ اشکالی ندارد اما برای این یک لقمه نه و برای آن هزاران لقمه چرا؟؟
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خدا میداند اگر یک جو غیرت انقلابی سالهای 58 و 59 وجود داشت . جای این مدیران نجومی بگیر و خاین به ارمانهای انقلاب سینه دیوار و اعدام بود.
توسی
| France |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من دبیر با وجود اتمام مدارس هنوز ۷ماه حق التدریس اصافه کار طلب دارم و خبری از مطالبات و حق التدریسها و...رتبه بندی و...نیسسسست
من که هر بانی و باعث این معیشت و منزلت ناراصیم و بخدا واگدارشون میکنم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
همکارمن هم که مدرک دکتری داردودانشمندی به معنای واقعی کلمه است ودوخانواده را ااداره می کندبادریافتی ده میلیون تومان ازدانشگاه مابازنشسته شدومی رود اسنپ رانندگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
متاسفانه صندوقهای بازنشستگی دیگر هم چنین وضعیتی دارد اما ظاهرادولت برایش مهم نیست .
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دریافت بابت چی ؟؟؟؟ صندوق بازنشستگی که بقولی ورشکسته است
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
البته درآمد پزشک بخش خصوصی بالای 100 میلیون هم در واقع به خاطر تعرفه های نا عادلانه این قشر هست که فشار مضاعف بر مردم وارد می کند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
همسر بنده متخصص قلب و عروق است ماهی 3.4 میلیون تومان حقوق ماهانه و کارانه تقریبا 13 میلیون که یکسال است نیز نداده اند
آیا همه پزشکان متخصص اینقدر درامد دارند یا تصور این است؟ در ضمن خیلی کمتر از این مقدار نیز وجود دارد با کارنه ماهی 5 میلیون تومان شاید عجیب باشد ولی واقعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حق ما این نیست ای بزرگان مملکت
بس است دیگر
با پایه فوق لیسانس معلم شمایم
30 سال تدریس
سه تومان حقوق بگیرم ذوق میکنم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
و یک کارگر و کارمند معلم حد و ۳ میلیون حقوق می گیرد.
و جمعیت کثیری از جوانان این کشور از بیکاری روانی شده اند.
چرا باید حقوق ۵۰ میلیونی ۲۰ میلیونی و ۱۵ میلیونی پرداخت شود و اکثر حقوق بگیران حدود ۳ میلیون حقوق بگیرند؟؟
مگر اونا جز خراب کردن و گند زدن چیزی بلدن.
این مدیران هم نباشند کارا انجام میشه.
جوانان باسوادی هستند که با حقوق ۶ میلیونی این کارهای مدیریتی را بهتر انجام میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کلا خصولتی درست شد برای همین. شرکتهای توزیع برق و آبفا و فولادها و پتروشیمیها و ... همگی خصولتی هستند و قانون 7 برابر در مورد آنها صادق نیست و راهشون بازه.
معلم ناامید
| France |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من هم با نطر همکارم توسی موافقم
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
بعضی افراد با کامنت هایی که میگذارندنشان میدهند واقعا به تمام معنا از مرحله پرتند،آرزوی شفای عاجل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
عزیز من پزشک زحمت کشیده حق تخصص و نجات جام مردم رو داره میگیره. این مدیران مفت خور بی خاصیت چه گلی به سر دولت و صندوق بازنشستگی زده اند اصلا لیست فعالیت ها و کارهایی که انجام دادند ارایه کنند صندوق بازنشستگی که کارخانه و کارگاه نیست هیچ دغدغه و فعالیت سنگینی نداره که
فرحانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
این افراد باید مالیات بیشتری بدهند مانند کشور سوئد باید 40در صد مالیات پرداخت کنند قانون وضع ضود کسانی که بیش ازمقدار معین حقوق و درآمد کسب می کنند مالیات بیشتری پرداخت کنند
محمد حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
اگر واقعا اون مدير صندوق مسلط بكارش هست و
كارشناس و تخصص اون كار رو داره كمه
و با پارتي سر كار نيومده باشه 40 تومن براي كسي كهاين همه دارايي زير نظرش هستت.
چرا از حقوقهای نجومی برخی کارمندان وزارت نفت و پاداشهای میلیاردی بازنشستگی اونها حرفی نیست ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کدوم حقوق نجومی؟؟ من که بعد 18 سال کار در بدترین آب و هوای ایران چندرقاز می گیرم.
مجید کارشناس ارشدبا 1.800 حقوق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
فرقی نمیکند که در کجا باشند . یعنی یک تنه به اندازه 20 تا 30 جوان تحصیل کرده جویای کار کار می کنند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حانا سخن از زبان ما میگویی . من در پالایشگاه ...که تازه خصوصی هم شده افرادی رو میشناسم با مدارک جعلی و بدون سمت کارآمد به راحتی ماهانه 25 میلیون تومان دریافتی دارند . نه مدیر هستند و نه ... فقط اشتباهی اند .
کارمند نفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دوست عزیز جهت اطلاع شما پاداش بازنشستگی وزارت نفت طبق قانون برنامه ششم و برابر با سایر کارمندان دولت است.بازنشستگی در نفت بر اساس سن ۶۰ سال است و در نتیجه خیلی از کارکنان نفت با سابقه بیشتر از ۳۰ سال بازنشسته میشوند و عملا بابت سنوات بیشتر از سی سال پاداش نمیگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
منظور کارمندان وزارت نفته که حقوقهاشون اقلا ده میلیونه .و از انواع و اقسام مزایا هم برخوردارند
پاداش بازنشستگی نجومی هم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
عزیزم بنده با مدرک دکتری فنی مهندسی و محل کارم در جنوب در بدترین آب و وهوا در شرکت نفت ۵.۵ دریافتیم هست. خواستی هم ایمیل بده مستند برات نشون بدم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
چه ریطی داره هر نجومی بگیری داره خیانت می کنه اونی که حکم داده و داره پول از بیت المال را می بخشه و اونی که به هزار توجیه داره می گیره حالا هر جا باشه
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ناشناس ۲۰:۵۵ پاداش بازنشستگی کارکنان وزارت نفت و شرکتهای وابسته به آن مثل شرکت نفت و پتروشیمی برابر
. با پاداش دیگر ‌کارکنان دولته .
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دکتر جون اگه با مدرک دکتری 5.5 میگیری یا نیروی ارکان ثالث وقراردادی هستی ویا سرت کلاه گذاشتن مدارک او پرسنلی یه بار دیگه چک کن اون جا با مدرک دیپلم 10 تومن میگیرن
کارمند نفت
| Czechia |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
اشتتباه به اطلاع رساندند حقوق من با مدرک سوم راهنمایی میلیاردی است و پاداش بازنشستگی به تریلیون میرسد و تنها مشکل نا بزرگ بودن اعداد حقوق است که با پرداخت دلاری بزودی حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دستگاه های محترم نظارتی کجا تشریف دارید؟
یه وکیل پایه یک دو برابر این درآمد رو به راحتی در میاره تازه مالیاتشم نمیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شاید ا درصد وکیلها هم چنین درآمدی نداشته باشند .
این حقوق ها در برابر کارانه پزشکان متخصص خیلی قابل توجه نیست. ضمن اینکه مگر چند مدیر در کشور اینگونه دریافتی دارند اما تقریبا می توان گفت تمام پزشکان مختصصص کارانه نجومی می گیرند البته به لطف کم نگه داشتن ظرفیت تخصص.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
پزشک بازم خوبه که جون ادما را نجات میده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
فکر کنم در دوران بچگیت پزشکان بلایی سرت آوروند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اگر جرات نمیکنی به رئیس کشور گیر بدی که چرا چنین حقوقهایی رد و بدل میشه و ایشان کاری نمیکنه و میگه چرا به پزشکان گیر میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بیشتر پزشک های درست حسابی تو ایران نمی مونن که.من واسه عفونت معده سال دارو می خورم .خودشون هم میگن داروهای ایرانی بدرد نمی خورد دارو خارجی هم یا گیر نمیاد یا تقلبی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
وقتی در کشور پرداختی با رنج کار تناسبی ندارد می شود این. چرا باید یک مدیر که از همه امکانات دولتی و بیت المال برخوردار است چنین حقوقی دریافت نماید. مگر چه کار ارزشمندی انجام میدهد؟؟
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
پزشک متخصص و فوق تخصص رو با این مفت خورهای بیسواد یکی میدونی؟
به ازای کدام فعالیت مهم و حساس این نفرات حقوق این چنینی می گیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
همه ایها یه طرف کارتخوان نداشتن اکثر پزشکان و باز هم اکثر پزشکان پردرامد و ندید گرفتن این مو ضوع از طرف اونایی که باید ببینن هم یه طرف وقتی که حتی وانتی هم دستگاه کارتخوان داره اونوقت میریم مطب میگه کارتخوان نداریم یه تومن پول پیش ارتودنسی رو نقدی بده؟
حقوق 40 ملیون تومانی در مقابل حداقل حقوق 700 هزار تومانی یک بازنشسته آنهم در یک کشور اسلامی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
جای بسی تاسف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
متوجه نمي شوم اين افراد چگونه مبالغ نجومي را به راحتي دريافت كرده و سر سفره خانواده مي برند در صورتي اين مبالغ از سهم و تلاش كارگران و كارمندان حداقل بگير جامعه كه بعد از 25 - 30 سال كار قبل از دريافت حقوق شان مبالغي تحت عنوان ذخيره بازنشستگي و يا بيمه از حقوق كسر شده است تا فرداي بازنشستگي كمترين دغدغه را داشته باشند. ولي متاسفانه اين مبالغ در جاهاي نادرست هزينه و سرمايه گذاري شده و يا صرف پرداخت مديران مي شود. عدالت و انصاف خيلي وقت پيش از اين سرزمين كوچ كرده است.
این را به آقای نوبخت و حاجی بابایی باید گفت که بجای چانه زدن توضیح دهند مبنای این گونه حقوق ها در شرکت های دولتی و خصولتی و حتی دولتی مثل وزارت نفت از کجاست وقتی قانون حداکثر حقوق را ۷ برابر حداقل میداند
سیدمیعاد صالحی مدیر سازمان بازنشستگی باید مورد تقدیر قرار بگیرد. کارها باید به جوانانی مثل او سپرده شود.
آقاجان با این خبرها دل مردم را به درد آوردید، مردم آه ندارند ناله کنند و شما با این خبرها دردهایشان را بیشتر می کنید ، آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه ، برادرانه ، عاجزانه خواهش می کنم ترا به آن خدائی که می پرستید و قبول دارید ، جدی به این حقوقهای نجومی پایان بدید و ریشه اینها را بخشکانید ، واقعاً خسته شدیم از بس احتکار، حقوق نجومی ، کلاهبرداری و هزاران دزدی و .... تو این خبرگزاریها و روزنامه ها دیدیم و شنیدیم ، پس کی اینها را می خشکانید !
این حقوقهای نجومی ، سلبریتی ها ، و..... داره مردم را می سوزاند ، آقای رئیسی مردم دیگه آهی ندارند ناله کنند ، شما به این حقوقهای نجومی و حقوقهای بالا و اطلاعاتشان دسترسی دارید خودتان بخشکانید خواهش میکنم نگذارید در اخبار و رسانه ها اعلام کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بالاخره یجا باید گفته بشه که بلکه رسیدگی بشه.
ممنونیم تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این هموطن عزیز حق دارند،آقایان چرا ترتیب اثرنمیدهند،
گره کار کجاست که فقط حرف و حرف زده میشود تا عمل؟
مگر قانون اجازه ميدهد كه در صندوق هاي دولتي و تامين چنين حقوقي باشد
؟!........
بنده خداها حقوقی نمیگیرن که ،ماهانه اندازه حقوق دوسال من معلم که سر مرز خدمت میکنم حقوق میگیرم!چیزی نیست تازه معوقه ماه اولم که از حقوقم بر میدارن نوش جونشون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
معلم 6 ماه تعطیله همون حقوق هم براش زیاده خیلی هم درس میدین خسشته نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اقای ناشناس ششماه نه یکماه هم نمیتوانی در مناطق
محروم از امکانات زندگی که معامین عزیز خدمت میکنند دوام بیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
در پاسخ فرد ناشناس 4-4-1398 در جامعه ا ی حقوق معلم کمترین حقوق ها باشد ان جامعه عقب مانده است چرا که معلم جامعه می سازد نه اقتصاد دان ومدیر بله معلمان زحمتکش هستند دارند با فقر دست پنجه نرم می کنند دیوار کوتاهتر از معلم پدا نکردید ببنید چند درصد جامعه دانش اموزان هستند بعد قضاوت کنید مقصر اصلی معلم نیست مقصر مدیران یک جامعه هستند
عددش مهم نیست. مهم این هست که عملکرد چطور بوده.
کاش آقای مطهری هم در این زمینه گام هایی بردارد.
یعنی مردم حق ندارند از مسئولان به جایی شکایت ببرند ؟
...
تا زمانی که برخورد جدی انجام نشه پایانی وجود نخواهد داشت .. متاسفانه برخورد هم که انجام نمیشه!!
درودبر دکتر صالحی .ما بازنشستگان کشوری به هر طریقی که لازم باشد شمارا حمایت می کنیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خدا انصاف بده... کاری از ما ساخته نیست
با این تورم که تو مملکت داریم این حقوق هم کمه .اما من یک پیشنهاد دارم از این مدیریتها ما زیاد داریم بیایید قانون بگذارید که هر کس فقط یکسال میتونه مدیر باشه تا به همه ملت برسه تا بالاخره طرف تا آخر عمرش یکسال بتونه زندگی مثل مدیران زندگی کنه .بنازم به این عدالت .هنگ کردم.
چرا باید این همه اختلاف حقوق باشد بعضی ۵۰ میلیون حقوق بگیرند بعضی ۲۰ میلیون... و خیلی حقوق کم .و جمعیت زیادی از بیکاری رنج ببرند خودکشی کنند و به فساد و اعتیاد و... گرفتار شوند.
این مدیران و کسانی که حقوق های بالا می گیرند حتی ۱۰ میلیون واقعا به اندازه حقوقی که می گیرند لیاقت دارند؟!!
اگر کارایی دارند چرا مشکلات جامعه بیشمار است؟؟؟؟
این حقوق ها حلال نیست .
آیا اینست عدالت؟؟؟
به به
واقعا جالبه!
چه خبره تو این مملکت؟!
چه خبره تو این شرکتهای دولتی؟!
چه خبره تو این شرکتهای شبه دولتی و خصولتی؟!
امروز رفتم شیر بگیرم. معمولا از این شیرهای نایلونی میگیرم. امروز شده بود 3200 تومن. تو یک سال دقیقا جهار برابر شده و تو 3 ماه دقیقا دو برابر. یک آقایی برای بچه اش به طور میگرفت. گفت دیگه نمیتونم تحمل کنم. راهی غیر از دزدی برام نمونده...واقعا این کسایی که حقوقهای نجومی را تائید میکنند و اونای که میگیرند از دستهای خالی مردم خجالت نمیکشن؟
باسلام
لطفا" اینقدر با مطرح کردن حقوق های نجومی ،مردم را نا امید نکنید.

این مبلغ با این تورم خیلی کم است اگر راست میگویید سعی کنید حقوق های پایین را به این سطح برسونید.
برای برخی ماهیانه 2 میلون هم زیاده .
برخی توان اداره یک شرکت 3 نفره را هم ندارند و فقط با پول مردم برای خودشان ادعا دارند
واقعا ماشاءالله!!!
حالا اینها خروجی و عملکردشان چیه که این قدر حقوق چرب و نرمی دارند؟!
شرکتهای دولتی که اکثرا ورشکسته اند یا با حمایت دولت و رانت و بدون رقابت واقعی سر پا هستند!
ایران خودرو و سایپا نمونه اش
در وقت تحریم معلوم شد که چقدر واقعا خودکفا هستند ...
واقعا جای خجالت دارد در این اوضاع تحریم و فشار زیاد به مردم که زیر بار گرانی و تورم کمرشان خم شده است!
از خون شهدا و رنج جانبازان و خانواده هایشان لااقل شرم کنند این آقایان!
مجلس و قوه قضائیه باید با وضع قوانین و پیگیری قضایی قاطعانه با اینها برخورد کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خون شهدا فقط برای حجاب خانم ها کابرد دارد
دوسه تا کارمند دون پایه را محاکمه کنید دهان مردم بسته می شود
بعد جهانگیری و روحانی با هم بازی قهر و آشتی راه میندازن

قطعا کسی قهر نمیکنه مگر سال آخر دولت
با این حقوق نجومی نمیصرفه قهر کردن..
بازنشسته حیا کن این دولتو رها کن.
بر کنار کردن به تنهایی کافی نیست باید اموالی که از طریق این حقوق های نامشروع کسب کرده اند به صندوق باز گردانده شود در غیر این صورت هر چند صباحی عده ای با حقوق نجومی بار خود را می بندند و حق بازنشستگان خورده می شود.
سالهاست كه تابناك هرچند وقت در مورد حقوق هاي نجومي ويا در مورد اختلاسها ورشوه ها ودزدي هاي كلان مينويسد ايااين نوشتن ها ثمري داشته است ؟...
باید در اولین فرصت پول های غارت شده به بیت المال برگردد
با این گرانی و حجم تورم نام حقوق نجومی برای یک حقوق ۲۰ میلیونی کمی قلو شده است . بهتر است بگوییم حقوق عادلانه یا عاقلانه یا مکفی یا استاندارد برای داشتن یک زندگی متوسط که، با توجه به اقتصاد بیستم جهان بودن کاملا حق هر ایرانی است.
این مدیر عامل جوان من را یاد آقای احمدی نژاد و شعارهای عدالت خواهانه اش می ندازد!!!
وقتی تصویر خنده های این افراد را در این گزارش می بینم یا سکانسی از فیلم عروس افتادم؛« حروم خوری خوشمزست...»
تا کی باید شاهد اینگونه اخبار تلخ باشیم؟؟؟؟؟
امیدوارم سازمان بازرسی و قضائی اگر خود حقوق نجومی دریافت نمی کنند، ریشه اینگونه ظلم را بسوزانند.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اسم فیلم عروسی خوبان بود
خودشان 40-میلیون میگیرند وکارشناس بازنشسته باافزایش چند ساله تازه به سه میلیون تومان رسیده بااین اوصاف ادعای عدالت ورعایت عدل شعار توخالی بیش نیست
این روش دیگه کهنه شده برا بیرون انداختن مدیران غیر خودی و روی کار آوردن دوستان خودشان از این مثلا افشاگری ها انجام می دهند. ولی مردم باور ندارند.
ايا فرياد رسى هست؟ من با اين كه سى ويك سال دارم فعلا پدرم مرا بيمه اختيارى تامين اجتماعى كرده و٢٣٠٠٠٠ریال ماهانه پرداخت مى نمائيد عجب اين جا است كه اگر مى خواهى از دفترچه درمانى ان استفاده كنى بايد اول ماه انرا پرداخت شود تا يكماه تمديداگر اخر ماه پرداخت گردد يك روز هم نمى توانى از آن استفاده سود يعنى پول مفت وزور از بيمه شودگان مى گيرند بجاى كمك دولت به بيكاران ،پدر مادر بيكاران بايد هم پول بيمه بدهند از دفترچه أن هم نتوان بهرهايي ببرند وپول درمان هم ازاد پرداخت كنند تا مديران وپزشكان درنماند
بعد ما فارغ التحصیل دانشگاه باید در به در دنبال کار با حقوق قانون کار باشیم .واز اخر هم پیدا نمی کنیم.این عدالت هست.
درورد بر این جوان انقلابی و مومن
بنده فوق لبسانس از دانشگاه تربیت مدرس تهران هستم و نویسنده کتاب و مقاله.الان به خاطر بی پولی و بیکاری نمی تونم هزینه های مشکل کلیه ام را حل کنم و از شدت درد رنج میبرم. اون وقت عده ای چند برابر کاری که می کنن پول به جیب میزنن اسمشون میذارن مدیر. آخه هر کس که مدیر شد اول باید به فکر حقوق و معیشت کارمنداش باشه.
یکی میگیره یک ونیم تا ۳ میلیون اونوقت عده ای حقوق های نجومی دریافت کنند ان یکی باید با سیلی صورت خود سرخ کند این یکی نیش خند به بازنشسته ها . اری درد مردم بیش از اینهاست سری به حیاط و اطراف بینارستانهای دولتی بزنید ببینید مردم چگونه در محیط های الوده به خاطر بیمارشان پرسه می زنند تا شاید بتوانند با فروش دان خود یا زمین خود و از همه بدتر اعضای بدن خود مخارج درمان بیمارشان را تهیه کنند انوقت این گونه از بیت المال چپاول می شود
تجربه نشون داده که هرمدیری برکنار بشه، بعدش پست بالاتر با حقوق و مزایای بالاتر میگیره. نمونه اش استاندار یکی از استان های شمالی که الان توی شهرداری تهران شده...
باباجان تروخدا لااقل این یک مسئله رو ساماندهی کنید . چیز دیگه ای نمیخایم
برای جقوق 4 میلیونی چیزی کم اضافه شد400 تومان ولی برای 20-40میلینی 5-8 میلیون.لطفا قانون را اجراء نمایید
ما جلوی زن بچه خحالت می کشیم بچه هایم بزرگسال مجردوبیکارند چرا حق ما را نمی دهید حقوق من 4/5 میلیون تومان است جقوق من کم اضافه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقوق 4 میلیونی برای اینها و سیستم دولتی هم زیاده 40 تا 50 میلیون پیشکش.
محض اطلاع بعضی از استادان دانشگاه ها که جدیدا باز نشسته شده آند با حقوق بالای شانزده میلیون . بعضابعد باز نشستگی به استخدام مرکز غیر انتفاعی خود در آمده آند و حقوق پانزده میلیونی از این مراکز هم در یافت می کنند و بعضاً اضافه کار نیز دارن و سود سهام هم اضافی است در جمع در آمد ماهی بیشتر از چهل میلیون دارند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من هم استاد دانشگاه ازاد هستم و بیش از 15 سال سابقه دارم و ماهی 6.5 میلیون توام فیش حقوقی است اسی استادهایی که می گویید برای کجا هستند؟ تا انجا که من اطلاع دارم در گروه فنی و مهندسی اگر استاد تمام نیز باشد اینقدر حقوق ندارد مگر انگه استاد در گروه پزشکی باشد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در دانشگاه علوم پزشکی کسانی هستند که با اینکه رشته غیر پزشکی هستند ولی در دانشگاه علوم پزشکی عضو هیات علمی هستند .
مثلا دکتری تاریخ دارند .ولی حدود ۱۵ میلیون حقوق دارند. به نظرم باید برای پرداختها فکری اساسی کرد . . همه رشته ها قابل احترام اما تحقیق کنید که این اعضای محترم با دکتری علوم انسانی اونم از دانشگاه درجه ۲ چرا باید ۱۵ میلیون حقوق بگیرند و یک فوق لیسانس فنی از دانشگاه سطح اول کشور حدود ۳ میلیون حقوق بگیرد یا دکتری فنی ۶ میلیون حقوق بگیرد.
لطفا رئیس محترم قوه قضائیه دستور بررسی بدهند.
این بی عدالتی است. به هر شخص به اندازه توان و تخصص و خدمتی که ارائه میدهد حقوق پرداخت کنید.
اگر به آخرت اعتقاد دارید باید پاسخگوی این همه بی عدالتی و ظلم باشید.
به دلار بگویید چند دلار است. الان برای یک رندگی متوسط حداقل حقوق باید ۲۰۰۰ دلار یا همان ۲۸ میلیون تومان باشد.
اگر ایشان به اطلاعات پرداختی حقوق های مدیران سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای شستا دسترسی داشته باشند متوجه خواهند شد که دریافتی آنها حداقل دو برابر صندوق کشوری است چون حقوقهای چهل میلیونی مدیران میانی در تامین اجتماعی عادی است.
با سلام . آقا مثل اینکه باز جنگ زرگری حقوق نجومی را بکار بردند تا زهن افکار عمومی را مشوش و به بیراهه ببرند با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید در واقع این رقم زیاد نشان داده میشود اما اثر گذاری متری در زندگی همین مدیران با تحصیلات و مسولیت سنگین دارد . یه مثال البته اگر بگویم که نوسانات ارز در زندگی مردم تاثیر ندارد باز دروغ گفته ایم
( به قیمت اقلام و وضعیت مسکن و خودرو بیندازید )
در سال 1386 حقوق یه متخصص و رئیس میانی حدود دو میلیون تومان میشده یعنی 2100 دلار ولی حالا همان شخص در سال 1398 حقوقی حدودا 12 میلیون تومان معادل 857 دلار میگیرد یعنی خیلی کمتر از سال 88
2100-857 = 1243 پس بنا بر این آدرس غلط ندهید سعی کنید درامد هم وطنان کم درامد را بالا ببرید .
اگر پول مفت گرفتن و کاری نکردن بکشین بیرون از حلقومشون پول ملت رو
با سلام خدمت هم وطنان عزیزم
این حقوق ها نجومی نیست بقیه حقوق ها باید ریادبشه تا دیگر هموطنان نیز بتوانند شرافت مندانه زننندددگگییی زندگی کنند . با کم کردن این چند صد نفر دردی دوا نمیشه . مدیری توی این سطح میلیارد ها میلیاردتومان پول من و شما رو باید امانت داری و مدیریت کنه و این مبالغ نوش جونش اگه کارش درست باشه. مشکل ما رانته و ..... . عدالت معنایش برابری نیست. ارادتمند شما/یک حقوق بگیر 30 سال خدمت و عاشق خدمت به شما
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حقوق ها باید متناسب با تخصص تجربه سطح سواد و کارایی و میزان خدمت باشد . اختلاف حقوق ها وحشتناک و ناعادلانه است. بر اساس شایستگی و لیاقت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
معلومه خودت هم حقوق بگیر نجومی یا نیمه نجومی هستید
باید به حال کارگران وزحمت کشان این مملکت گریست که باید در تمام صحنه های این مملکت که احتیاج به خون وجان است پیشقدم باشند .ولی در موقع بهر برداری از مواهب مملکت فقط حقوق بخور و نمیر قسمت شان شود،ولی عده ای شکمها را از بین المال پرکنند
در عوض دولت برای همسانسازی حقوق بازنشستگان بودجه ندارد
آفرین سید میعاد شجاع اینو میگن مدیر فارغ التحصیل شریف و قاری و حافظ بین المللی هم هست معلومه قرآن برای ایشان موثر بوده داره در عمل کار اسلامی می کنه
بنده مهندس عمران دانشگاه دولتی بالای 20 سال تجربه در انواع پروژه ها بودم آخرش چی، هیچ بیکاری یا حقوق ناچیز، درامدمملکت و فرهنگ اقتصاد برعکس کشورهای توسعه یافته بسمت برخی قشرهای خاص رفته، آخه میخوام بدونم فرق بنده با یک پزشک چقدره که تفاوت از فقر تا عرشه، هیچکس هم نیست که این موضوع رو درست کنه، فرق یه نیروی قراردادی با رسمی برای چی باید اینقدر متفاوت باشه در صورتی که قراردادی نه کار ثابت داره و هم زحمت بیشتر، حالا گیر دادید به چند تا حقوق مدیر ارشد که باید در اصل تصمیمات مهم اقتصادی بگیرن، البته که خوبه ولی اقتصاد و فرهنگ اقتصادی بکل از هم گسیخته است، بنظر من اگر عملکرد این مدیرها درست و باعث اثرات مثبت باشه این حقوق‌ها در مقابل برخی مشاغل مثل یه کارمند رسمیه معمولی صنایع نفته که 90درصدشون صب تا شب هیچ کاری ندارن، کم هم هست
وقتی مجلس و سازمان های نظارتی اطلاعات خود را در سامانه شفاف طبق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه ثبت نمی کنند شما چه انتظاری از دیگران می توانی داشته باشی. رطب خورده کی منع رطب می کند. برای نظارت مجلس بر ماده قانونی مزبور در دستگاه های اجرایی ابتدا باید مجلس و دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی و سازمان بازرسی و... اطلاعات مدیریان خود را در سامانه مزبور ثبت کنند و پس از آن مطالبه گر از دیگران باشند.
ایشان جو سازی می نمایند
حقوق یک مدیر خوب خیلی بیشتر از اینها است البته اگر واقعا مدیریت بکند و بنگاه را به سود رسانی برساند. ایشان وضعیت مالی شرکت ها را شفاف سازی کند تا عملکرد مدیران فوق نیز مشخص شود که خوب یا بد بوده است.
اگر مدیر خوب نبوده اند و امانت دار خوب نبوده اند پرونده آنها به قوه قضاییه فرستاده شود
الان مطالبه یک مدیر قوی در ایران ماهیانه حداقل 50 میلیون تومان باضافه مزایا است
تابناک صادق باش و جوسازی نکن
همینطور این مدیر جوان تازه کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
منفی هایت را بشمار ...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
حقوق باید بر اساس شایستگی باشه نه رانت و پارتی بازی در انتصاب!
دلیل نمیشه هر کی اسم مدیر را یدک میکشه پول نجومی بگیره
آیا توان لازم را هم داره!؟
ملت ناشکریم. چکار بدیگران داریم. تلاش کنیم تا پول در بیارم. شما هم برید کار کنید، زحمت بکشید پول در بیارید. درسته که تحریم هستیم ولی شرایط آنقدر بد هم نیست. امید داشته باشید. اگر میدونستی زمان شاه چقدر فقیر و بدبخت بودیم، ناشکری نمی کردین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اشتباهی مثبت دادم.............علی جون ان زمان همه یکسان بودند
حقوقها نباید زیاد بشه بلکه تورم باید از بین بره. بعد به کسایی که مدیر هستن حقوق حسابی بدن و نه به هر کسی که پارتی داره و بله قربان گویه. در آمریکا برای استخدام یک مدیر در شرکت سینگر اگر اشتباه نکنم یک سال آگهی میدادن. خوب اون مدیر هر چی بگیره حقشه چون چندین برابرش درآمد زایی داره ولی در ایران چی؟
حقوق ۲۵ پیلیون درماه وبیشتر از ان برای یک مدیر شایست رقم زیادی نیست وشاید کم هم باشد
انچه موجب نگرانی است انکه مبادا یک مدیر با ناشایستگی و ندانم کاری و یا از روی عمد ومنفعت شخصی وباندی سرمایه و موجودیت یک سازمان را بباد دهد حالا چه یک میلیون حقوق بگیرد چه صد میلیون
ان کسانی هم که حقوقهای ناچیز میگرند مطمئن باشند که مدیران شایسته حق انها را نخورده اند و اشکال در جای دیگر است و دنبال ادرس غلط و ونمایشهای پوپولیستی نروند
کارشناس بازنشسته وزارت کشور دوملیون و پانصد حقوق بعداز کسر اقساط بانکی یکملیون برای نمردن حرام است نمیشود با پول حرام متدین ونماز خواند ودر پیشگاه خدا سر بسجاده گذاشت وعبادت کرد
تعدادی از افراد که در دستگاههای دیگر مشغول خدمت بوده و کارایی چندانی نداشتندبه صورت مامور به آن صندوق رفتن ودر حال حاضر حقوقهای بالایی دریافت میکنند درصورتی که اصلاحقشان نیست فکری بحال اینهابکنید بدنیست
باز هم بروید رای دهید
اخه بر یک محموعه اقتصادی چرا باید یک دکترای مکانیک ریاست کند اینها چه سنحیتی غیر از سفارشی بودن دارند براییک مجموعه اقتصادی باید یک اقتصاد خوانده یا یک مدیر مالی ریاست کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
عملکرد مهمه
کدامیک ازپزشکان عمومی چهل ملیون درماه درامددارندلطفاکمتردرمورداین قشرداستانسرایی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
آره والا
حقوق 50 نفر از کارکنان بازنشسته را یکنفر در صندوق بازنشستگی دریافت می نمایند علی برکت الله!
با سلام
بی عدالتی و فاصله فاحش درامدی مسلما منجر به اشفتگی اقتصادی کشور می شود. فرقی نمیکند این درامد از بخش دولتی باشد یا خصوصی. ‌اکثر پزشکان درامدهای چند برابری نسبت به این اعداد دارند و‌ تعداد کثیری درامد ماهیانه ای در حد در امد سالانه این مدیران نجومی بگیر دارند. متاسفانه عامل اصلی نقدینگی همین درامدهای نجومی است که نظم اقتصادی کشور را در ارز و مسکن و خودرو و ... به هم زده است. متاسفانه فرار مالیاتی بیداد می کند و همین عامل ضعف اقتصادی کشور است.
نمایندگان ملت ،کلاه خود را بالاتر بگیرند ؟‌بیش از یک دهه است قشر پیشکسوت بازنشسته ، با انواع راه های مختلف دارند فریاد میزنند ،و از ظلم ،و بی عدالتی به تنگ آمده اند ، آیا اینگونه عملکرد مایهٔ‌ننگ مسولین معیشت سالمندان بازنشسته نیست؟،،،
سید میعاد عزیز احسن امیدوارم یک روزی ریس جمهور ویا ریس سازمان برنامه و بودجه شوند و دست مدیران فعلی را رو کنند وقتی مو از ماست کشیده میشو د همه دل گرم و لذت میبرند و صدها افرین تقدیم شما باد .
بدترازاین حقوق های نجومی؛ حقوق های کهکشانی است که همین الان درشرکت های وابسته به بانک ...به افراد بی سواد وپرادعاپرداخت میشود.مطلب زمانی جالب میشوداینها چون بازنشسته اندواین شرکت ها سهامی عام هستند حضوراین هادراینگونه شرکت ها منع قانونی داردوتمامی دریافت های اینها بایستی ازتاریخ اجرای قانون عودت وبه حساب شرکت برگشت شودولی بسیاربسیارمتاسفانه هیچ ارگانی اهمیت نمیدهد.بایدسازمان تامین اجتماعی؛وزارت کاروعلی الخصوص بانک ... به این مطلب جدی رسیدگی کند.
به این راحتی قانون رازیرپامیگذارند آیا کسی است به این باندهای مخوف وظالم پایان دهد.
روحانی مچکریم
بله دیگه خیلی کارهای پر خطر و سخت انجام میدهند،
اخه خدا ذلیل کنه ابن متولیان بیت المال را، شما چرا به ابن مردم اینهمه خیانت میکنید؟ من ی دکتر هستم در استخدام یک اداره دولتی با 38 سال سابفه، خالص دریافتی ام فقط 4 میلیون تومانه در ماه. من زیاد نمیخوام ولی نمیخوام به کسی هم زیاده دهی بشه. در کشور چین رییس جمهورش هم کم میگیره و کم غذا میخوره ولی در ابنجا شما چه ها نمیکنید!
مدیر سابق رادید قرآن دقیقا تو چه فکریه بنظر شما ؟
بفکر ۱۴۰۰
آخه رو چه حسابی این حقوق را میگیرن؟ تخصصی دارن؟ نخبه هستن؟ مدیر هستن که هستن این همه مدیر چرا حقوقهای آنچنانی نمیگیدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
نه رانت و پارتی داره!
هرزمان که درباره رانتخواری مسؤلین سخنی گفته میشود وابستگانشان یا کسانیکه در کنکور معدل پزشکی نیاورده اند میروند تو خط پزشکان وبه دروغ رقم میتراشند که نظرها ا آنها منصرف شود نویسنده ناشناس بعد از بالای ۴۵ سال طبابت با فوق مطبم را به شما میسپارم ماهی چهار ملیون تومان اگر دروغ نمیگویی بیا وسود ببر
آنوقت بنده پس از 32 سال فعالیت شبانه روزی درنهاد مقدس جهاد سازندگی باپست مدیریت درسال 94 بامبلغ دومیلیون هشتصد هزار بازنشسته شده ام ودرحال حاضر پس ازسه سال افزایش تازه جقوقم سه میلیون پانصد هزار شده درسال 94 فوق العاده ویژه بند 10 ماده 68 راکه حق قانونی بنده بوده صندوق به من نداده وقتی دردیوان شکایت کردم مدیرکل حقوقی صندوق حرفهایی درلایحه ارایه شده داده که واقعا خنده داره ازمدیرعامل محترم صندوق استدعا دارم حتما فیش آقای مدیرکل حقوقی صندوق راببینند اولاچند درصد فوق العاده ویژه ونیز ازچه سالی خودشان دریافت میکنند ثانیا حقوق ایشان رابادریافتی امثال بنده بسنجند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
جناب نصرتی شما نفرمودی تحصیلات و تخصصت در کدام زمینه است اما بعرضتان برسانم با همین سابقه 32 ساله مثل شما و 15 سال پست مدیریتی با مدرک فوق لیسانس فنی مهندسی حقوق بازنشستگی در سال 96 سه میلیون تومن شده. شما اگر در تشکیلاتی بجز جهاد بودی که جزء ارگانهای انقلابی نبود حقوق بازنشستگیت با همه این شرائط بیشتر از دو میلیون و دویست تومن نمیشد . برو خدا رو شکر کن که مشمول این جور تبعیض در جهت منفی نیستی و مثبت فلش تبعیض نصیبت شده
حقوق ۳۰۰میایونی متخصصان و۵۰میلیونی پزشکان عمومی بطور اعم واقعیت ندارد واستثنا ی شاید معدودی به علت انحصارات شغلی وتبلیغات دروغین ومردم فریبی در کلان شهرها چنین درامدهایی داشته باشند ودر سیستم دولتی از این خبرها نیست دولت نه در توزیع خدمت ونه در اخذ مالیات عادلانه رفتار نمیکند اینکه دارندگان مدارک فنی به علت ضعف شدید اقتصادی در امد ناچیزی دارند یا بیکارند واقعیت نا عادلانه وانکار ناپذیری است شکاف طبقاتی وظلم در تمام ارکان وسطوح بیداد میکند اگر مقصد اقای میعاد صالحی افشاگری واصلاح وشفاف سازی باشد مبارک است اما جایگزینی مدیران نا لایق نجومی بگیر با دیگران بدون اصلاح قانون مقررات جایگزینی نو کیسه هاست وبی فایده است
اقای عزیز وقتی مدیر سالم نداریم باید که مدیر سالم رشته دیگری بیاید دست فساد را قطع کند .
استاد دانشگاه باهنر کرمان .استاد 15 الی 16 ساله رشته معماری حکمش 2800 تومان است ..میگویید نه بروید نگاه کنید .بدون هیچ مزایای دیگر ...............میان ماه ما تا ما گردون .تفاوت از زمین تا اسمان است....
کفر نمی‌گویم، خدایا
پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است .”
مملکت رو فساد برداشته اونوقت آقایان راجع به حجاب دختر بچه ها تذکر می دهند . درد واقعی رابشناسید.
قابل توجه مسئولین مربوطه : یکی از جاهایی که خیلی مردم را سر کیسه میکنند و پول اضافی و بی حساب و حتی بی فاکتور از آنها میگیرند ،تعمیرکاران خودرو ها و قطعه فروشان قطعات خودرو میباشند.
شفاف سازی این آقا ( صالحی ) شک برانگیزه !!!!
ایشان در زمان احمدی نژاد وارد سازمان گسترش شد اگه راست میگه از خودش شروع کنه و بگوید اون زمان چه کاری انجام می داد و چه حقوقی می گرفت !!!!!!
سلام . ظاهر قضيه اينه كه شفاف سازي شده ولي به نظرم هدف از اين شفاف سازيها اينه كه زيرآب اين افراد رو بزنند و آدمهاي خودشون رو جايگزين كنند . وزير معظم اگه خيلي عزم مبارزه با حقوقهاي نجومي داشت دامادش يه اختلاسگر بزرگ نبود ...
شاخص جامعه اسلامی آن است که مسئولانش هم تراز قشر متوسط به پایین زندگی کنند تا در ک درستی از وضعیت مردم داشته باشند و تمام هم وغم آنها خدمت صادقانه ومخلصانه به مردم باشد که رضای خداوند سبحان در این است وتعارف هم نیست این به تقوا نزدیکتر است والاخره خیر وابقا
من یک پزشکم با بالاترین گروه و پایه با قریب به سی سال خدمت که کل دریافتی من با مزایا به ده تومن هم نمیرسه متاسفم برای مملکتی که اقایان مسئولینش با مدارک مختلف از دانشگاههای غیر معتبر و با سن کم و سوابق رانتی و وابستگی سببی و نسبی ارقام نجومی دریافت می کنند. در عین حال نماز اول وقت انها در اداره هست سجده طولانی دارند و تسبیح به دست و انگشتر به انگشت هستند. شروع جملاتشان با بسم الله هست و هزار ایه و حدیث در توصیه مردم ب کارمندان به عدالت دارند. گاهی ریش دارند و جای مهری بر پیشانی! اما سفرهای عید و تابستان خارجند و عمدتا به هزینه سازمان متبوع برای ماموریت اداری که ارز ماموریتی هم می گیرند و فرزندانشان هم در انور ابند و خودشان در روز 13 ابان در صف اول تظاهرات !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
مشکل حداقل هفتاد میلیون ایرانی همین مشکل شماست. تنها نیستید ظلم و تبعیض در انواع و اقسام و رنگارنگش در این مملکت موجوده.
تمام کارها رو کارشناسان انجام میدهند و حقوق یک کارشناس بین 4 تا 5 میلیون در ماه می باشد یک مدیر باید حدود دو برابر یک کارشناس بگیرد اونهم برای مسئولیتش که میشه حدود 10 میلیون بیشترش حرام هست اینکه در بخش خصوص میشه درامدهای بیشتری درآورد درسته و هر کسی دوست داره میتونه برای بخص خصوصی کار کنه و حقوق خوب بگیره ولی پول بیت المال خورن نداره چون بد جور باید جواب پس بدن
در سازمان بیمه سلامت حقوق مدیران یازنشسته لیسانسیه تا دکتری که جزو حریم شخصی مدیر عامل هستند و با انان قرار داد بسته اند ماهی بین ده تا بیست ملیون تومان است!!!!! ان هم با چند ساعت کار بماند!!!!! موهبت الهی اینگونه نصیب اقایان شده! سایر بهره مندیها و رانت ها هم بماند!
من تاپدوقم با مدرک دکتری و سی و نه سال سابقه با رتبه کارمندی عالی ماهی چهار میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می گیرم ( فیش ) ... این حقوق نجومی که شما می فرمایید ما که لایقش نبوده ایم ....بجز متلک که ما را در حال انفجار از پر پولی می پندارند .... راستی این حقوقهای نجومی را چه کسانی غیر از کارمندان شرکت های دولتی و نظامی می گیرند .؟ ..ولش کنید .. اینقدر روی خط اعصاب مردم نروید به هر حال چند روزی فلک به کام گشته .. امروز هم به کام عده ای میگردد لذا ما که از اول مهتر و کارگر بوده ایم امروز هم هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
شما شوخی میکنی یا واقعا تاپدوق خیاوی هستی؟ ببخشید اونوقت معنی اسم شما ؟؟
حقوق سرباز امریه 400 تومان و غذا هم به گردن خدشون!!!!!!!!!! این است عدالت !!!! در حالی که هم اکنون در اداره های دولتی یک سرباز جذب میکنند و به عنوان برده سرباز ازشون کار می کشند.
حقوق های نجومی برای مدیرانی که بود و نبودشان هیچ تاثیری در عملکرد سازمان ها ندارد

و بابت پرداخت پاداش و حقوق های کلان آنان از بازنشستگی پیش از موعود کارمندان و کارگرانی که تقاضای بازنشستگی دارند و توان ادامه کار را ندارند جلوگیری می کنند
راجع به حقوق نوشتید ولی درمورد وام های دریافتی بی بهره و کم بهره چیزی نگفتید راجع به افرادی که حقوق انها از طریق کانون غیر قانونی بازنشستگان صندوق پرداخت میگردیده و قردادهای میلیاردی با کانونی که هییت مدیره ان 15سال است از برگذاری انتخابات فرار میکند و به هیچ ارگانی صورت مالی نمیدهد و برای خودشان از محل قراردادهای سازمان پاداش های چند ده میلیونی برداشت میکنند نیز شفاف سازی کنید
واقعا متاسفم برای این کشور مخصوصا دولت روحانی
اقای ولی اذروش کسی که هیچ نقشی در پیروزی روحانی نداشته و موقعیت اجتماعی خودرا از دست داده مانه 61 میلیون تومان حقوق و پاداش بگیر ولی کارگرزیر مجموعه ایشان به نان شب محتاج شود
به نظرم حقوق بالایی نمیگیرند با توجه به تورم پیش آمده حقش را داره میگیره اگر مانمیگیریم یکی داره حق مارا نمیده یا میخورد. ... شما مشکل دارید بروید مشکلتان را حل کنید چرا برای دیگران مشکل ایجاد میکنید.
چرا بايد فردي كه يك يا چند دوره نماينده مجلس بوده برود پست مديريتي بگيرد و به رنگ پريده بازنشستگان از سوء تغذيه و گرفتاريهاي زندگي و خون بازنشستگان هم رحم نكند.
قابل توجه کسانی که هنوز یارانه میگیرند: **دولت به شکل چراغ خاموش و آرام آرام از سال 92 شروع به قطع یارانه های بسیاری از مردم کرده و هیج دلیل و شروط و ویژگی قانونی و منطقی هم برای این قطع کردن ها نداره و اصلا هم به کسی پاسخ درست و درمون نمیده .و هر چقدر هم شخص اعتراض بکنه و دلائلش هم منطقی باشه نتیجه نمیده. تا الآن یارانه بیش از پنجاه میلیون نفر رو قطع کردند ولی چند وقت یکبار به دروغ اعلام میکنند که به هفتاد و پنج شش میلیون نفر یارانه میدیم که کاملا دروغه اما مرجع معتبر و با صداقتی نیست که آمار واقعی رو اعلام بکنه و ملت هم از همدیگه خبر ندارند.این مطلب رو در سال ۹۷ ، شخصی در زمان مراجعه به وزارت کار برای اعتراض به قطع یارانه از زبان یکی از کارمندان وزارت کار شنیده بود و بقول معروف آب پاکی رو روی دستش ریخته بودند. هر ماه هم یارانه چندین هزار خانواده به همین منوال قطع میشه.**
حقوق این سرباز بنده را دچار سردرد کرد اگر درست باشد خیانت بزرگی به مملکت است مگر چنین چیزی شدنیه آنوقت به ناحق گفته میشود سرباز در جنگ سرت را بباز
درتمام اداره هامديران به فکرپرکردن جيب خودشون هستن توشرکت .... پارسال حق جذب هيچکس رااضافه نکردن گفتن درتنگناي مالي هستيم بعدمعلوم شدازخودشونواضافه کردن پول وبودجه ازتهران ميگيرن ميذارن تويه حساب ازبهرش براخودشون وسوگوليا وام کم بهره ميگرن بعدمعوقه هاي سال گذشته روهنوزنميدن به هرجانامه ميزني شکايت ميکني اصلا هيچکس صداتو نميشنود
اقای دکتر چرا فکری برای بازنشستگان قبل از سال 88خود صندوق که با سالها کار از ایین نامه حقوقی که صندوق برای خود نوشته محرم شده اند این ظلم نیست که یک مدیر کل صندوق بازنشستگی حقوقش از یک کارمند ساده همان صندوق کمتر باشد
نمایندگان محترم قانونی وضع کنید که پزشکان و مدیران در آمد های نجومی دارند مالیات بیشتری پرداخت کنند مثال 35 تا 40 درصد پرداخت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
اگر درصد ثابت هم باشه باز حقوقهای بیشتر مالیات بیشتری پرداخت میکنند..توصیه میکنم ریاضیات را مطالعه کمید
جناب آقای دکتر جوان عاجزانه تقاضا دارم یه سری هم به حقوق مدیران شرکتهای زیر مجموعه هلدینگهای صندوق بزنید
تو همه ارگانهای و شرکتهای دولتی همچین حقوقایی هست، این یکیشه که البته مشت نمونه خرواره، ادم ناامید میشه، دارم به خودم فکر میکنم یه مدته بیکار شدم از اول امسال، یه مدت هم چند سال پیش بیکار بودم، خیلی ارزوها داشتم که دیگه قید همه چیزو باید بزنم، وقتی بیکار باشی خب درامدی نداری و میدونی بیکاری، اما همون موقع هم که سرکار بودیم میتونم بگم واقعا سرکار بودیم(شنیدید میگن فلانی سرکار گذاشتمش!! )، بیگاری، با حقوق نهایتا 1700 سال 97 بنظرتون میشه چکار کرد؟ میشه باهاش خرج زن و بچه رو داد؟ جای شکرش یا شاید جای تاسفش باقیه که زن ندارم، حقوقای این صندوق بازنشستگی حتی برای کارمندانشون هم کم نیست، سال 97 زیر 5 میلیون نمیگرفتن کارکنان رده پایینتر، مدیرا که همه بالای 15 میلیون،
بعد من که ارزوی حقوق 3تومن داشتم پارسال، 1700 میگرفتم، اگه امسال بیکار نمیشدم نهایتا میخاست بشه 2200 که بازم فقط خرج خود ادمه ، یعنی فقط یه نفر ،
میدونید تو سن 35 سالگی وقتی هیچی نداری تقریبا ، چه فکرایی میاد توی سرت، فقط میدونم این شرایط باعث شده تموم اون علایق یا اصلا همون غریزه ، برای دوست داشتن کسی و تشکیل زندگی رو تو خودم از بین بردم یا اینکه از بردنش، شاید تقصیر خودمه ، بی عرضگی خودم ، اما گاهی که بقیه ادما رو میفهمم چجوری رفتن سرکار و چ حقوقی دارن میگیرن مطمئن میشم درصد علت بی عرضگی خودم از عوامل دیگه خیلی کمتره،
سایت تابناک گرامی لطفا اخرین نظر ها را در اول قرار دهید تا اخرین نظرها بر اساس زمان وساعت در بالاقرار گیرد !!!!!!!در همه کشورها برای تمامی اقشار جامعه از دکتر وزیر نماینده قاضی رئیس جمهور ارتشی کارگر کارمند و معلم و استاد و ...... حقوق مناسب و معقول و منطقی در نظر گرفته شده و فاصله بین درامدها در جوامع باعث ایجاد طبقاتی کمتری میباشد حال چگونه حقوق کارگری یک ونیم میلیون و عدهای مدیر ومسئول 40 میلیومن تومان ؟؟؟
خدایا چه بلایی سرمون داره میاد خدایا همه این مردم چشم امیدشان به شماست کاری کنید . ای مسولین بس است تا کی بی عدالتی در جامعه باشد خودتون یه لحظه جای ما بدبخت بیچاره ها قرار بدهید ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل