بازدید 5233

زمان آزمون‌های عملی کنکور ۹۸ مشخص شد

کد خبر: ۹۰۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 24 June 2019

آزمون های عملی برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر و داوطلبان علاقه مند به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در مردادماه برگزار می شود.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اعلام علاقمندی برای گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت برای آزمون صادر شده است.

جزئیات آزمون عملی برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته های نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری هنرهای تجسمی طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، موسیقی نظامی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی باید در آزمون عملی هم شرکت کنند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر به منظور شرکت در آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از این رشته های تحصیلی و منحصراً به صورت اینترنتی از تاریخ ۹ تیر ۹۸ همزمان با پرینت کارت تا ۱۸ تیر ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می‌کنند، باید مبلغ ۵۰۰ هزار ریال (۵۰ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی را پرداخت کنند.

پرداخت به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و از طریق سایت سازمان سنجش و در روزهای ۹ تا ۱۸ تیر ۹۸ باید انجام گیرد.

داوطلبان در صورتی که متقاضی و علاقه مند به شرکت در آزمون عملی ۲ مجموعه از مجموعه های گروه آزمایشی هنر هستند باید مبلغ یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان) پرداخت کنند.

عدم پرداخت هزینه آزمون رشته های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

آزمون عملی برای کلیه رشته‌های تحصیلی نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری هنرهای تجسمی طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، موسیقی نظامی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی در مردادماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

داوطلبان باید برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌ها به اطلاعیه سازمان سنجش در ۸ مردادماه مراجعه کنند.

جزئیات آزمون عملی برای داوطلبان رشته علوم ورزشی

داوطلبان هریک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی باید نسبت به انتخاب مورد مربوط منحصراً به صورت اینترنتی همزمان با پرینت کارت از تاریخ ۹ تا ۱۸ تیر ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این رشته در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می پذیرد، داوطلبانی که نسبت به انتخاب مورد مربوط اقدام کرده اند باید مبلغ ۳۱۰ هزار ریال (۳۱ هزار تومان) به صورت اینترنتی به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت کنند.

آزمون عملی رشته علوم ورزشی - آموزش تربیت بدنی در روزهای ۳ و ۴ مرداد ماه ۹۸ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان دریافت کارت و آدرس محل برگزاری آزمون رشته علوم ورزشی به اطلاعیه سازمان سنجش در ۲۶ تیرماه ۹۸ مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار