بازدید 3466

قطع موقت برق استخراج‌کنندگان بیت‌کوین + سند

سرانجام پس از گذشت ماه‌ها در عدم برخورد با مشترکانی که از برق ارزان برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌کردند شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد: انشعاب برق این مشترکان قطع موقت خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 20 June 2019

به گزارش فارس، پس از اظهارنظر حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مبنی براینکه به زودی تعرفه برق مشترکانی که اقدام به استخراج بیت‌کوین می‌کنند با تعرفه برق صادراتی محاسبه خواهد شد متولی‌زاده مدیرعامل توانیر در بخشنامه‌ای جدید به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرد که پس از شناسایی این مشترکان انشعاب برق آنها را به صورت موقت قطع خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به توسعه مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند و در پیک تابستان شرکت‌های توزیع برق را با مشکل جدی مواجه می‌کنند مقتضی است که با عنایت به قسمت اول بند «د» جز ۴-۵۰-۱ آیین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق مربوط به قطع موقت انشعاب (موضوع مصرف غیرمجاز برق) ترکیبی اتخاذ شود تا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری موقت انشعابات مزبور تا تعیین تکلیف قانونی اقدام لازم صورت گیرد.

براساس این گزارش، در ۱۹ خرداد ماه جاری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ارائه پیشنهاد وزارت نیرو به دولت برای محاسبه تعرفه برق استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با تعرفه نرخ صادراتی خبر داده بود.

حائری با بیان اینکه وزارت نیرو پیشنهادی به دولت ارائه داده که افرادی که قصد وارد کردن دستگاه‌های دسته دوم به کشور برای استخراج بیت‌کوین را دارند شناسایی شود، گفته بود: تعرفه برق این مشترکان با نرخ‌های مناسبی مثل نرخ برق صادراتی محاسبه شود.

وی در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پاسخ گفته بود: برای هر رمز بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود و اگر این رشد مصرف ادامه یابد با این شرایط سخت برای ایجاد ظرفیت جدید نیروگاهی ناگزیر خواهیم شد که به سمت ایجاد تعرفه صادراتی برق برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا مشخص است که چقدر برق توسط این مشترکان استفاده می‌شود گفته بود: نمی‌توان آمار دقیقی از این وضعیت ارائه کرد اما اگر این روند ادامه یابد مصرف برق استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به ۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

حائری با تأکید براینکه به هر حال برق در ایران بسیار ارزان است و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ایران را بهترین مکان برای فعالیت خود می‌دانند، اضافه کرده بود: اگر کنترل و نظارت برای این مصرف‌کنندگان نباشد مصرف برق این سرمایه‌گذاران که اتفاقاً در برخی گاوداری‌ها، مساجد و یا مدارس فعالیت می‌کنند به ۲۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان