بازدید 1981

اردوغان سکوت غرب در قبال بدرفتاری‌ها با «مُرسی» را محکوم کرد

رئیس جمهوری ترکیه سکوت غرب در قبال بدرفتاری‌ها با «مُرسی» را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۰۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 18 June 2019

رئیس جمهوری ترکیه سکوت غرب در قبال بدرفتاری‌ها با «مُرسی» را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز سه شنبه بار دیگر درگذشت محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب مصر را تسلیت گفت و تاکید کرد: دنیای غرب و بشریت را که فقط ناظر خلع مرسی از مقام خود با کودتا، مورد اذیت قرار گرفتن وی در زندان و درگذشتش بودند را محکوم می‌کنم.

این درحالیست که رئیس جمهوری ترکیه دیروز دوشنبه در واکنش به فوت محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر گفت: رحمت خداوند بر برادر شهید ما محمد مرسی باد.

گفتنی است، محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در جلسه محاکمه مربوط به پرونده «جاسوسی»، ناگهان از حال رفت و پس از آن فوت کرد.

بر اساس اعلام الجزیره، جسد وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. وزارت کشور مصر نیز در پی اعلام درگذشت محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در این کشور آماده باش اعلام کرد.

مُرسی سیاستمدار مصری و پنجمین رئیس جمهوری مصر بود. وی رئیس سابق حزب آزادی و عدالت، یک حزب تأسیس شده توسط اخوان المسلمین نیز بود.

محمد مرسی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بوده و پیشتر از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نمایندهٔ پارلمان کشورش بود. وی در ۱۲ تیر سال ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر توسط ارتش این کشور عزل و به زندان انداخته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان