بازدید 16765
خادمی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

نباید پس از چهل سال یارانه دادن به خودروسازان به اینجا می رسیدیم/خودکفایی در تولید قطعات خودور، دروغ بود!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه چهل سال یارانه دادن به خودروسازان، خودرویی همچون پراید شده که نه مزیت اقتصادی و رقابتی برای فروش به خارج از کشور دارد و نه امنیت لازم در تولید آن مد نظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 18 June 2019

نتیجه چهل سال یارانه دادن به خودروسازان، نباید این می‌شد/ خودکفایی در تولید قطعات یدکی خودرو دروغ بودقیمت خودرو با اینکه در روز‌های گذشته، تغییراتی در بازار داشته و اندکی هم ارزان‌تر شده است، هنوز فاصله بسیاری با زمان پیش از گرانی‌ها دارد؛ یعنی قیمت‌ها همچنان لحظه‌ای تغییر داشته و خودروساز‌ها از تحویل بموقع خودرو‌ها خودداری می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ نارضایتی از خودروساز‌ها به حدی بالاست که فشار آن به مجلس نیز منتقل و این وضعیت باعث انتقاد شدید نمایندگان مجلس و حتی نمایندگانی که روزگاری علم حمایت از تولید ملی را نیز به دست داشتند شده است، ولی گویا تولیدکنندگان خودرو، گوششان از این حرف‌ها پر است و همچنان به سیاست «سود بیشتر و عرضه کمتر» ادامه می‌دهند!

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک، با اشاره به نابسامانی در بازار خودرو و نظارت نادرست بر قیمت گذاری خودرو گفت: هنوز نمی دانیم قرار است در حوزه صنعت چه کار کنیم.

وی به با بیان اینکه تعریف ما از مقوله توسعه غلط است، تأکید کرد: ما تنها حرف از توسعه و دانش می‌زنیم، اما کار‌هایی که می‌کنیم به ۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

این نماینده مجلس با اشاره به بروز رانت خواری در صنعت خودروسازی اظهار داشت: چهل سال است، به صنعت خودروسازی کشور یارانه می‌دهیم؛ آیا در این چند سال اتفاقی رخ داده است؟ نتیجه چهل سال یارانه دادن به خودروسازان، خودرویی همچون پراید شده که نه مزیت اقتصادی و رقابتی برای فروش به خارج از کشور را دارد و نه امنیت لازم در تولید آن مد نظر قرار گرفته است.
در کدام کشور اوضاع بدین منوال است که چهل سال به خودروسازی آن کشور یارانه داده و بازار انحصاری برای آن ترتیب می‌دهند و دست آخر همچنان مشکلات باقی می‌ماند؟! بالاخره برای کسی که انحصار ایجاد شده، فساد راحت است و نتیجه آن این شده است که هم اکنون می بینیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم خودرویی را که در کشور تولید می‌شود، در بیرون از کشور به فروش برسانیم، تصریح کرد: چطور شد که کشور کره بازار خودروی جهان را در اختیار گرفت، حال آنکه ما هنوز نتوانستیم کاری از پیش ببریم. این در حالی است که کره در صنعت از ما عقب‌تر بود و حالا جلوتر از ما حرکت می‌کند.

خادمی در ادامه یادآور شد: ما در زمینه صنعت خودرو هزینه‌های زیادی کردیم. ما روزی گفتیم و شعار دادیم که قطعه خودرو درست می‌کنیم و در تولید قطعه یدکی آن خودکفا شدیم، ولی سرانجام دیدیم این مسأله الکی و دروغ بود. در حال حاضر یک کارخانه قطعه‌سازی تقریباً در کشور فعال نیست.

وی با بیان اینکه صنعت خودروی کشور باید رقیب داشته باشد، بیان داشت: دولت باید به خودروسازان بگوید چهل سال است به شما یارانه داده ایم، ولی از فلان تاریخ، دیگر قرار نیست یارانه به شما پرداخت شود. صنعت خودروی کشور باید در دست کسانی باشد که اهلیت لازم را دارند. منظور از اهلیت این است که اگر فردی خواست وارد خودروسازی شود، باید با جان و دل این کار را به دست بگیرد و تنها به منافع خود فکر نکند. خودروسازی ما اگر نتواند خودروی خود را در خارج از کشور به فروش برساند، بدین معناست که این کالا استاندارد نیست؛ بنابراین، نباید در کشور هم به فروش برسد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: هم اکنون کسانی که خودروسازی کشور را در اختیار گرفته‌اند، اهلیت و صلاحیت برای این موضوع را نداشته و حتی وفاداری لازم را ندارند. این افراد حتی علاقه‌مند به توسعه و کیفیت خودرو نیستند. از طرف دیگر، وقتی رانت وجود دارد، دیگر این افراد تلاشی نخواهند کرد. به این ترتیب، چون این مسئولین ناکارآمدند، هزینه تولید خودرو بالا می‌رود و از این طریق ما با افزایش قیمت خودرو مواجه می‌شویم.

وی در پایان با اشاره به مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس، اظهار داشت: مسکوت ماندن این طرح به این دلیل است که کمیسیون‌های مجلس فعال نیستند و عزم جدی برای بررسی این گونه طرح‌ها وجود ندارد؛ البته دلایلی از جمله ورود نمایندگان لیستی به مجلس هم مزید بر علت شده و این فرآیند باعث کاهش نظارت مجلس بر امور دولت گشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۰۳
به من حق بدهید که میگم : رای نمی دم

اینهمه پسرفت تو چهل سال را کی باید جبران کنه ؟

کی باید پاسخ بده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چندبار گفتم و بازم میگم
خودروها از اول هم هیچ ناقصی ای نداشتند. بصورت آماده آماده در پارکینگها بودند!
باید چند نفرو اعدام کرد تا درست بشه همه چیز!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
این همه صحبت های نمایندگان عزیز در جهت منافع مردم فقط رنگ و بوی انتخاباتی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خود این نماینده در انتهای مصاحبه ش گفته : ورود لیستی (کیلوئی) نمایندگان به مجلس ! حالا شما یا بقیه می خواهید رای بدهید یا ندهید . در کشور ما متاسفانه در همیشه روی یک پاشنه می چرخد . نیازی به رای من و شما نیست .
هر وقت خودشان تشخیص بدهند اوضاع را تغییر می دهند . فعلا که قصد تغییر ندارند .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
در کشور تمام ارگانها و صنعت هاشبیه خودرو سازی می باشد. شک نکنید. و اما خودروسازی: من در یک قطعه سازی کار می کردم . که بعضی از قطعات خودرو ساز مشهوری را تامین می کرد. اولا رشوه در تامین قطعات بالاشت باید از نگهبانی تا ریئس را باید خرید. دوما کسی که رشوه می دهد قطعه با کیفیت نمی دهد. سوما بسیاری از قطعات توسط دلاان ،رشوه دهندگان ، و آقازاده ها داده می شد و به اصطلاح در کشور تولید می شد و دفتر و دستکی داشتنند و در حقیقت از خارج وارد و به اسم تولید داخل یا مستقیما به شرکتهای خودرئیی داده می شد یا در ایران فقط جمع می شد و علامت QC زده مشد و به خودروساز داده می شد همه را مسئولین می دانستند. باید مسئولین قبلی و فعلی پاسخ گو با شند چرا میلیاردها دلار مملکت را به باد داده اند. با این پولها بهترین خودروسازی ها را که در خارج برشکست شده بودند می شد خرید.
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
صنعت خودرو سازی رانتی و مافیایی ما بیک محرک قوی نیاز داره اونم کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید و کم مصرف و واردات خودروهای کم کار خارجی با تعرفه صفر است
انشاا..‌فضای ان رقابتی شود
محمد مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
سالانه هزاران کشته در جاده ها که از کشته های ما در جنگ تحمیلی بیشترند و شریک جرم بودن خودروسازان ما با این ارابه های غیراستاندارد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
نردیک انتخابات هست همه نماینده ها دلسوز مردم شدند. سال قبل که قیمت ها در حال بالا رفتن بود کجا بودید؟
الان که فهمیدید چرا جلوی دولت و خودرو سازها را نمیگیرید. ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
سطح باسوادی به 80 تا 90 درصد رسید. ایران به بالاترین رشد سرعت علمی جهان رسید. فضایی و هسته ای شد. توانست در جنگی با تمام دنیا حتی یک وجب از خاکش را ازدست ندهد. توانست برای اکثر روستاهای کشورش جاده و آب و برق تامین کند. توانست از وارد کننده پزشک به صادر کننده آن تبدیل شود. و... از همه مهمتر اینکه بعد از دویست سال توانست مزه استقلال را با وجود همه سختی های راهش بچشد.
امان از این همه پسرفت..
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم حرفهای پوپولیستی بیشتری از نمایندگان می شنویم والا بیشتر این نماینده ها از حال دل مردم خبر ندارند
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
فقط خودکفایی تو تولید قطعات دروغ بود تابناک؟ همین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
یکی از دلایل پسرفت شرکتهای خودروی در مدت چهل است مماشعات مسئولان با مدیران خودروی است شما در مدت یک سال آخر ملاحظه کنید چند نفر از مسئولین ونمایندگان از مجلس از شرکتهای خودروی انتقاد کردند ولی بعد از مدتی دیگر صدایی از انتقاد کنندگان بلند نشده است در واقع معلوم نیست که چرا پیگیر قضیه نمیشوند. خب این موضوع هم بین مردم سوءظن ایجاد میکند وهم مدیران خودیروی به انتقادهای مسئولین ترتیب و اثر قایل نمیشوند لذا سوءاستفاده کنندگان روش خودرا ادامه میدهند. این که نمیشود یک روز یک نماینده از شرکتهای خودروی انتقاد کند وچند روز دیگر یکی دیگر بعد سکوت اختیار کنند وموضوع به فراموشی سپرده شود لذا باید هر اقدامی که میکنند قاطعانه باشد و جلو مافیای عامل پسرفت صنعت را بگیرند
خدا ما را آفرید تا سرمایه ایران خودرو وسایپا باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
تابناک چرا با هرچه نماینده بد سابقه و مشکل دار است مصاحبه می کنی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
یک کلام بشنو مردم مهم نیستن ما عوام هستیم خلاص
تیر خلاص را باید به این خیانتکاران و مونتاژکاران صنعت زد و کارخانه ها را باید تعطیل کنند .
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اینها جنایت می کنند با این لگن هایی که تولید می کنند خود من چندین بار تا دم مرگ رفته ام بااین قراضه هایی که تولید می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
در مدت 40 سال مسئولان شرکتهای خودروی ضررهای زیادی به بیت المال ومردم زدند ودر بین مردم نارضایتی ایجاد کردند ودر عرصه بازار بورس حقوقیهای خودروی به ویژه سایپا وزیر مجموعه آن با پولهای هنگفتی که در اختیار دارند شیره سهامداران خرد را تحت عنوان نوسانگیری می مکند. وجلو ترقی سهم را نیز میگیرند
هنوز هم در منوی غذای خودروسازها ۲ مدل غذا برای پرسنل هست

اینا فقط شکم کارمنداشونو پر میکردند و خودشان هم که معلوم .

خودرو نمیساختند .
این غارتگران جان و مال مثل کودکان فقط پازل می چیدند
خودروساز کیلو چنده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اینها (مونتاژ کارها ) به گفته همین نماینده ها توی لایه های بالای حکومت هم نفوذ کرده اند و خودشان قانون می گذارند و تصویب میکنند و اجرا نمی کنند .با شما موافقم خودروساز فقط ماسکی هست بر صورت آقایان .
کاش بجای اینهمه پولی که تو جیب مافیای خودرو رفت سیب زمینی و پیاز می کاشتید.
چیزی رو که ملت همون اول فهمیدن الان اقایون فهمیدن از اول هم میدونستن اخرش این میشه ولی اینقدر این انحصار و چاپیدن ملت صرف داشت که صداشون در نمیومد الانم کاری از کسی ساخته نیست حریف فرغونسازان کسی نمیشه
حرف های عوام فریبانه ....
اولا اینکه کره هم مثل شما بازار انحصاری درست کرد که ماشین خارجی وارد کشورشان نشود ولی در عوض رو پای خودشان بایستند تا به سطح ماشین ساز حرفه ای شوند که شدن ولی شما چی کار کردین همان روش را انحصاری رفتین ولی با روش سیاسی کاری دولت محترم و با کمک خود خودرو سازان چشم اندازها را بر باد دادن
دومش هم اینکه خود کفایی معنی ان نیست که همه چیزش در داخل تولید شود!!!!
حرف های قشنگ شما خریداری ندارد دیگر قربان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
هیچ کدام از شرکتهای خودروسازی کره دولتی نیست از کدام انحصار در کره حرف میزنید شاید کره شمالی را اشتباه گرفتید !
مردم را با انحصار خودرو مجبور به خرید آهن پاره های خطرناک میکردید و اسمش را هم گذاشته بودید اقتصاد مقاومتی !!!!!

اونطرف قضیه همین خودروسازان دستشان تو کار واردات خودروهای لوکسی بود که آقازاده ها و مسئولان مشتری همیشگی شان بودند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
واللا وقتی اعتراض می کنن مسولان میگن کشور مون اسلام ناب محمدی داره بعدا هر جور جنس بجول بزورم شده برا مردم قالب می کنند
ظاهرا شما خارج نرفتی و یا فقط به امریکا رفتی که ماشین صادرات می شود و به دلیل قیمت پایین ان خریدار دارد
مونتاژ هم نمیکردند چون بسیاری از قطعات وارداتی سر از بازار سیاه در میاورد و یا به اسم آپشن با پول بیشتر به مردم تحمیل میکردند !!!!
در عوض چهل سال مدیران جیب خودشونو حسابی پر کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
و بعضی از مسئولان البته
زمانی خودروسازان کمترین استاندارهای جهان مثل زه بغل و ترمز ABS و کیسه هوا را موقع مونتاژ حذف میکردند صدای هیچکدامتان درنیومد و سکوت کرده بودید
چی شده حالا صدایتان درآمده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چون داریم به انتخابات نزدیک میشیم و بهترین موضوع برای عوام فریبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
نزدیک انتخابات مجلس هست . آقایان بجز این حرف ها کارتی در جیبشان نیست . دیگر امید و کلید و امثالهم خریدار ندارد ، اینبار اینها دست روی مشکلات معیشتی مردم گذاشته اند تا از قیف انتخابات عبور کنند .
چها رسال بعد را هم یک فکری میکنند ، اون که زیاده مردم عامی و ساده که با یک مصاحبه .... می شوند .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
نزدیک انتخابات مجلسه
حالا که دروغ خودروسازها محرز شده چرا وارد معرکه نمیشید ؟

واردات را آزاد کنید.
باید با واردات این بنجولسازان دروغگو را تنبیه کرد
خودشان به غلط کردن خواهند افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بله آزاد کنید
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
دقت کردین حامیان مردم و منتقدین به خودرو زیاد شده ؟؟؟ینی بی چشم و روتر از این نماینده ها ندیدم تو عمرم ، خب تو چکاره ای باباجان ؟ کاری میتونی انجام بدی ؟ تابناک جان لطفا ، خواهشا این کامنتا رو هم بده تحویل همین اقایون تا بدونن نظر ملت چیه ...شما یه نفر راضی رو پیدا کن ، ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
هزینه فرغون سازها بالا رفته ، حق و حساب کسی را ندهند خرفهای اینچنینی می شنوند. خواهید دید که یک مدت بعد این آقا طرفدار خودروسازها خواهد شد .
بالاخره سفره ای باز شده که همه شون یه گوشه ش نشسته اند ( جمله برگرفته از سریال هیولا ساخته مهران مدیری بود)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
احمدی نژاد بالای 20هزار نفر تواین بنجولسازان استخدام کرد طرفداراش کیف می کردن
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
در این کشور هیچ وقت واردات خودرو آزاد نخواهد شد و اگر هم واردات خودروهای روز باشد فقط برای ۱۰ درصد ثروتمند جامعه است اگر نمی پذیری از این کشور برو
علتش حاکمیت قانون .نه رانت نه دروغ نه فساد نه دزدی و خارج نشینی و ...اونجا نیست ولی ایجا ماشالله نمره در این زمینه ۲۰!!!!!
به اصطلاح خودروسازی کشور بهانه ای است تا حقوق های نجومی به جیب مدیران و مهندسان و کادر اداری که جمعیتشان چندیدن برابر کادر فنی هست برود. هر سال میلیاردها دلار پول کمک مالی به این سیستم داده میشود که به جیب این افراد میرود. تعرفه ها برای حمایت از خودرو سازی نیست بلکه رانتی هست که با سرپا نگه داشتن خودرو مونتاژ کنی امکانات بهره مندی از حقوق های نجومی و سفرهای اروپایی به بهانه بازدید از بنز و پژو و... را فراهم میکند. این خودرو مونتاژ کنی ها بجز زیان های هنگفت اقتصادی کشور و مرگ و میر و آلودگی هیچ چیز دیگری ندارد. به ازای هر شغل کاذبی که این خودرومونتاژ کنی ها ایجاد کرده اند مانع شکل گیری چند شغل دیگر شده اند چون میلیاردها دلار خسارت درسال به کشور وارد میکنند و پول و اعتبارهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی را از بین میبرند.
همه دولتها بخاطر انحصار خودرو و ممنوع کردن واردات برای مجبور کردن مردم به خرید این ارابه ها در این دروغ بزرگ شریک جرم خودروسازان هستند.

به کجا باید شکایت کرد ؟
کسی پاسخگو نیست.
بدبخت ترین خریداران خودرو در جهان مردم ایرانند
حتی در افغانستان و غزه و .... این ارابه ها را سوار نمیشن !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
واقعیت این است که امکان نداشت توی چند سال گذشته که ، دولتهایی با افکار کاملا متضاد روی کار بودند طرفدار چشم و گوش بسته خودروسازان باشند .
تنها احتمال قریب به یقین این هست که خودروسازها از طرف نهادهای فرا دولتی ساپورت می شوند و با تغییر دولت ها هم تغییری در برنامه هایشان نمی دهند .
بقول یک آگهی تلویزیونی : پشتشون بجای خوبی گرمه !
یه طوری میگن خودرو ساز انگار از کره مریخ امده اند!
خودرو ساز یعنی همان دولت و همان نماینده همان سرمایه دار بانفود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
همان نهاد و همان فرا دولت .
مشکل فقط خودرو نیست مملکتو دزدی و فساد برداشته
۱۰۰ درصد ادعای الکی خودروسازان بود.
وقتی طلا جهانی گران‌میشود بعدش بانک مرکزی برای اینکه قیمت سکه در بازار تغییری نکند قیمت ارز را دستوری می اورد پایین و با اقتصاد بازی می کنند خوب خودروسازان هم از این ادعاها زیاد می کنند.
پاسخ ها
امیر
| Netherlands |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خخخخ دلال سکه
واردات آزاد
راه و حل مشکل
40 سال برای تولید لگن یارانه دادیم.
چند تا دلال و کارمند و دولتی از طرف خودروسازان دارن تو نظرات منفی میدن
اینا از جنس مردم نیستند
اینا آشغال فروش و بنجولفروش هایی هستند که با تعطیلی خودروسازان نان آنها هم سنگ خواهد شد .
غیر از برخورد با مدیران خودروسازی ها ،یقینا باید با وزرای مربوطه برخورد شدید نمود .برخورد با وزرا بسیار موثرتر است ..... اگر به دنبال عدالت باشید یقینا این کار را خواهید کرد ... هر 3 قوه باید پاسخگو باشند .
دعوای زرگری نمایندگان مجلس در واپسین روزهای کاریشونه...زیاد دور هم نریم چهار سال پیش چکار میکردند؟؟از وزیر صنعت اقای نعمت زاده تا الان که اقای رحمانی ست..کدومشون و به صلابه کشیدین که چرا وضع خودرو این طوریه؟؟؟؟ ذی نفع اصلی خودروساز دولته....مجلسم که هیچ وقت نمیخواد دولت رو بخاطر عملکردش در همه زمینه ها بازخواست کنه..پس لطفا نمایندگان بی غم و مرفه و بنز سوار..الکی گلو پاره نکنید و رگ کردن باد نکنید همه اینها فیلمی بیشتر نیست
خودرو سازان خود را در بازار بی رقیب می بینند از طرفی بدلیل کاهش ارزش پول، مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های نقدی شأن به خرید خودرو و املاک و غیره رو آورده‌اند بنابر این بازار داغ است مشتری زیاد . چه لزومی برای رعایت انصاف و یا بالا بردن کیفیت وجود دارد . بانک مرکزی برخلاف اصول اقتصاد کلان نرخ بهره ی اسمی را افزایش نمی دهد و به نوعی سپرده گذاران را از پس انداز کردن منصرف میکند تولید را هم بهانه میکنند در حالی که نرخ سود تسهیلات چه در بخش تولید و چه در سایر بخشها یکسان است تازه بخش زیادی از تسهیلات اعطایی نیز معلوم نیست که به مصرف واقعی می‌رسد یا سر از فعالیتهای سوداگرانه در می آورد برای کنترل بازارها از جمله بازار خودرو علاوه بر اقدامات نظارتی باید از مولفه های اقتصادی نیز بدرستی استفاده شود
عجب ! خوب شد بالاخره متوجه شدين !
واقعا بدانید که همه تولیدات خودرو دروغ است .
در ايران تمام شركت هاي دولتي عين خودروسازان مي باشند يك عده آقا زاده يا ايادي آقازادگان بعنوان مدير پول پارو مي كنند . ويك عده بعنوان رعيت و كارگر با نخوري و نداري جور آن ها را مي كشند .
غارتگر اصلی ملت همین دولت و بانکها و صنایع هستند
این حرفها به خاطر اینکه ۹ ماه دیگه انتخاباته بعد از انتخابات همه چیز فراموش میشه
آقای خادمی، از وزارت نفت فارغ شد و حالا به خودرو سازی ورود کرده اند. با توجه به نزدیک شدن انتخابات آینده، منبعد از سوی برخی نمایندگان از این حرفها زیاد شنیده خواهد شد‌. یکی از دلایل این است که این قبیل نمایندگان اغلب بدلایل دیگر !؟ اجباراً چهره ضد فساد به خود گرفته و لذا در صورت عدم موفقیت در کسب کرسی در مجلس آینده، دلیل ناکامی خود را به مبارزه با فساد! وانمود میکنند.
باز انتخابات شروع شد و بازی های تکراری
آقا آمریکا هم تحریم بشه دیگه نمیتونه هواپیمای جنگنده تولید کند چون صندلیش از انگلیس می یاد اپتیکش از ژاپن
دنیا به هم وصل است فقط ما ساز مخالف می زنیم
مسئله تحریم در سال 97 واقعیت اقتصاد کشور در پس حرف ها را نمایان کرد.
تجربه تلخ سه دهه گذشته ثابت نمود ملت ایران بااین سیاستها نباید هیچ امیدی به آینده داشته باشند فسادهای اقتصادی و اختلاسهای گسترده وزیرخط فقر وفلاکت بردن اکثریت ملت ایران نتیجه این سیاستها بوده
وقتي يك مدير تو سايپا حدود 20 ميليون حقوق مزايا ميگيره ميخواهيد پرايد چند بفروشند به مردم؟
چند مدت ديگر هم تمام شركت ها با دادن پول مي شود دانش بنيان و ماليات ماليده مي شود باز ملت جور انرا بايد بكشند همانطور كه براي ايران خوردرو كشيدنند و مي كشند .
در هر تصميمي در كشور اولرافرار و منفعت خود را ترسيم ميكنند وبر اساس ان جلو ميروند و نتيجه اش مي شود اينها.
بوی فساد بعضی از نمایندگان و مسیولین مدت هاست که همه جا پیچیده،
انتخابات نزدیک شده دوباره حرف های قشنگ میزنید
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
چرا با اين وضعيت جهت بهبود مديريت و برنامه ريزي در مديريت شركت ايرانخودرو خانه تكاني انجام نميشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از بی لیاقتی شما نمایندگان مجلس هست
اگر بقال سر کوچه هم آزاد بزارن و نظارت نکنن ی دونه تخم مرغ رو میفروشه 50میلیون
وقتی محیط کسب و کار کشور صرفا برای فراری دادن کاربلدها و مغزها باشه و در عوض به یک مشت رانت خوار، دروغ گو، چاپلوس، ریاکار، زبان باز، بی سواد، آقازاده، مغرور و انسان نما اجازه انجام هر کاری را بدهد، نه فقط در به اصطلاح خودروسازی بلکه در اغلب صنایع و مشاغل شاهد پسرفت یا درجا زدن هستیم. از همه بدتر اینکه این انسان نماها همیشه طلبکار هستند.
40 سال از تولید داخل حمایت و برخلاف جان و مال مردم عمل کردین یک سال فقط از مردم حمایت کنین و واردات خودرو بدون تعرفه ازاد کنین خواهید دید که قیمت خودرو نه تنها کاهش میابد بلکه کیفیت خودرو داخلی نیز افزایش پیدا می کند هیچ خبری هم از ورکشتکی این خودروسازان با اموال و املاک مازادی که دارند نمی شود
این دو شرکت بعنوان داخلی وخود کفایی مردم را می چاپند و باعث آن دولت است اگر دولت واردات خودرو بدون عوارض را آزاد کند اوضاع این چنین نمی شدباید دولت واردات خودرو با دلار آزاد را بدون عوارض آزاد کند آنموقع قیمت بنزین را هم می تواند گران کند و هوا هم کمتر آلوده می شود
اگر همه تصمیم بگیرند که
دیگر از بغل خودروسازی نخورند
همه چیز درست می شود
وضعیت فعلی خودروسازها هیچ تعجبی ندارد سیاست مجلس و دولت در قبال خودرو سازها نتیجه ای جز این نمیتواتست داشته باشد
ول کنید بابا از سال 91 که دلار شد 3 تومان این روند نامردی خودرو سازها ادامه داره تا الان آگه خیلی دلت بحال مردم میسوزه ای اقای نماینده از فردا تو مجلس بچسبین به خصوصی کردن این دو خودرو ساز هم خودرو سازها هم تیم های فوتبال ما چ گناهی کردیم که از جیب ما پول قراردادهای میلیاردی اینارو میدن
جالب شد. نزدیک انتخابات مجلس شده کم کم نماینده ها دارن یه حرف های بی عملی رو فقط تکرار می کنند
اخوی جماعت مجلسی ما نه سواد و نه صلاحیت اظهار نظر کردن راجع به تولید و صنعت را ندارند من نمی دانم شما از روزی یک مصاحبه نوشتن با این جماعت چه هدفی را دنبال می کنید
بخدا که باز نزدیک به انتخابات شده و نماینده های همچین حرفی میزند دقیقل 15 ساله یادمه نزدیک انتخابات در مورده خودرو سازا حرف میزند و میدون یکی از نقاط ضعف مردم همینه بعد مردم هم میرن رای میدن و دوباره اینا میرن سره کار مگه نماینده های قبلی هم همین حرف هار و نزدن کدومشون توی مجلس پبگبر شدن نه اینکه چندتا اعتراض کردن فرداش یه خودروی صفر جلو خونه پارک بود همه چی فراموش شد اینو انتشار بده تابناک اگر طرف مردمی
ما مجموعه قطعه ساز هستیم
تمام قسمت های مهم از چین میاریم اینجا سر هم می کنیم
بازرس های ایران خودرو هم می دونند
دو گروه هستند که به مردم دروغ می گویند یکسری دروغ می گویند و مدعی هستند دروغ مصلحتی است و یک سری دروغ می گویند و مدعی هستند به مردم امید می دهند . مرگ بر کسانی که درغگو هستند. وقانون گریز
خودکفایی در دنیای امروز حرف بی معنی و پوچی است در صنعت گسترده ای مانند خودروسازی خود خودرو یک طرف قضیه است و ماشین آلات تولید قطعات و لوازم یدکی آن ماشین آلات یک طرف دیگر قضیه
برای مثال برای تولید سیلندر خودرو باید آلومینیوم ریخته گری شود و بعد از آن قطعه خام ریخته شده ماشینکاری شود تا بشود یک سیلندر آماده
ماشین آلات ریخته گری و سی ان سی تراشکاری هر کدام برای خود داستان‌های مفصلی دارند که نیازهای خود را دارند و اکثر این ماشین آلات در دنیا کنترلهایی استفاده می‌کنند که حد اکثر محدود به پنج کمپانی عظیم می‌باشند که متعلق به کشورهای آلمان و آمریکا و ژاپن و فرانسه می‌باشند
ابزار آلات تراشکاری در انحصار چند کشور هستند همچنین
یعنی شما نمی‌توانید تیغچه ساخت ایران را داشته باشید چون تکنولوزی فقط در اختیار آلمان است
در دنیای امروز همکاری و تعامل حرف اول را می‌زند و خودکفایی حرفی خنده دار است
باسلام .امان از جیبهای بزرگ امان از عدم بازرسی امان ازفامیل بازی امان از اقاوخانم زادگی .امان از بی دینی درلباس تدین وامان از بسیاری چیزهای دیگر
من نمیدنم چه سود هنگفتی پشت این به اصطلاح خودروسازی برای یه عده ای وجود داره که
حاضر نیستد برای یک بار مشکل این اشقال ساز ها رو برای همیشه حل کنن؟ بابا چرا خودتون رو زدین به نفهمی؟ هر جا انحصار بوجود بیاد فساد و رانت خواری هست. خوب وقتی واردات خودرو ممنوعه و یا با تعرفه خیلی زیاد خودرو وارد میکنید اون هم تو کشوری که احتکار و فساد و دلالی موج میزنه و هیچ نظارتی هم نیست خود رو ساز با هر قیمت و هر کیفیتی که دلش بخاد خودرو تولید میکنه. و تنها راه حل این مشکل واردات خودرو با تعرفه حد اکثر 15 درصد و شکستن انحصار و قیمتهاست . هیچ راه حل دیگه ای غیر از این برای تحت فشار گزاشتن خودروسازها و کوتاه کردن دست دلالان و رانت خواران وجود نداره.
این آقای خادمی همون فردی نیست که ماهی 30 میلیون از وزارت نفت حقوق میگیره؟!
واقعا فکر می کنین این استادانی که مصاحبه می کنند، بعدش می آیند نظرات شما رو می خونن؟ یا حتی کسی که این مصاحبه رو انجام داده میاد و این نظرات رو منعکس می کنه؟ هنوز ما اینقدر نابخرد هستیم آیا!؟؟؟؟؟؟
همه این حرفها فقط به این خاطره که داره فصل انتخابات می رسه. الان همه منتقد شدند، چرا تو این 3 سال و نیم کسی صداش در نیومد؟ حالا که موقع رای آوردن شده، یکی از گرانی حرف می زنه یکی دیگه از مافیای خودرو! 6 ماه دیگه همه سر جای خودشون با لب های خندان و جیب های پر از پول نشسته اند و دوباره مشغول باند بازی خودشان می شوند و یا در بهترین حالت به خواب زمستانی خودشان ادامه می دهند.
یک بار هم که شده به همه این افراد پشت کنیم و بهشون بفهمونیم که دیگر تنها هستند و کسی خریدار این حرف های صد من یه غازشون نیست!
دولت باید برای پیشرفت حتما حتما و باید و باید رقابت ایجاد کند اونم اجازه واردات را بدهد اگر انجام ندهد تا ابد همین است که میبینید.
همه چيز دروغ بود خودکفايي -رسيدگي به وضعيت معيشتي مردم. يارانه براي همه به تناسب افزايش بهاي انرژي. طوريکه برخی با دشمن سازي فرضي مردم را از لولو ترساندند در حاليکه دشمن ملت همين رانتخواران و انحصارگران متظاهر داخلي هستند.
این نماینده ها چرا فقط حرف میزنن اونم الان که داریم به انتخابات نزدیک میشیم؟ مگه مردم نمیدونن خودروسازا چه تخلفاتی دارن و چه بدبختیهایی برای مردم درست کردن که هرروز یه نماینده داره درباره گرونی و کیفیت بد خودروها برای مردم سخنرانی میکنه؟ خب معلومه که همش بخاطر رای جمع کردنه و هیچکس حاضر نیست بخاطر مردم یه کار عملی درست انجام بده. هرروز میان میگن جلسه و کارگروه تشکیل دادیم و چنین و چنان خواهیم کرد. هروقت یه کار مثبت به نفع مردم انجام دادی بیا بگو اخوی.
در چه زمینه ای دوروغ نگفتیم؟
بایدخودت رئیس جمهور و مدیران خودرو ساز را اعدام کرد تا وضیعت اقتصاد درست شود.
قرار نبود که خود کفا بشیم! قرار بود مثل سالهای 80 تا 88 که ایران خودرو وسایپا بهترینماشین هارو ارائه میدادند - مثل اون زمان ها بشید و خودروی سالم به مردم تحویل بدید. قیمت هارو هم با انصاف تعیین کنید که مردم بتونند بخرند.

ببینید درست میشه یا نه/
اگر راست می گویید تحقیق و تفحص از خودروسازها را دقیق و بدون مصلحت اندیسی انجام دهید.
عملکرد شرکت کروز را بررسی کنید که: به اسم تولید کننده قطعات، تامین 80 درصد قطعات ایرانخودرو دست اوست، بیش از یک چهارم سهام ایرانخودرو را خریده، و این یعنی انحصار در تامین قطعات. بعلاوه، کی این خرید انجام شده؟ چرا؟ این همه پول از کجا؟ با وارات به نام تولید؟ با گرانفروشی؟ با تولید و تامین قطعات بی کیفیت و فروش با قیمت بالا به دلیل انحصار؟ با یارانه دولت به خودروسازها؟و.... ؟
خود کفایی در قطعات خودرو دروغ بود؟؟ تازه بعد چهل سال؟؟؟ ای خداااا هفتاد هشتاد سال عمر وجدانا کمه؟؟؟!! اما من موندم چرا ایقد دیر میگذره. بکش خلاصم کن.. الان دارم میفهم هرکه میمیره میگن راحت شد. پی به عمق این جمله بردم. جونامون ایقد فشار تحمل میکنند شدن فشار سنج. حاضرم رو لوله های گاز نفت بجای گیج و فشار سنج من رو نصب کنند. من که همه فشاری رو دیدم و تحمل کردم. حداقل از بیکاری بهتره. تازه یک بی سیم بدن فشار اعلام میکنم. فشار سنجها ای قابلیت دارن؟؟ تازه علاوه بر اعلام فشار چقده جوک هم تعریف میکنم
باید قبول کنیم میزان نارضایتی مردم از این دو خودرو ساز بسیار زیاد است چه کیفیت چه کمیت چه بدقولی و همه به نام دولت نوشته می شوند. راه حل خودروسازها قدری مشکل است ولی دولت می تواند این کار را انجام دهد، اولا چون بدلیل تزریق زیاد پول نفت در سالهای قبل بخصوص دولت هاشمی و احمدی نژاد بسیار بزرگ شده اند باید قسمت به قسمت خصوصی سازی شوند. البته اگر خصولتی سازی می شوند بهتر است نشوند. دوما دولت دیگر باید با این دو خودرو ساز بصورت خصوصی برخورد کند و حتی مالیات سنگین از آنها بگیرد.
از منفعت طلبان و دزدان سر گردنه خودرو ساز انتظاری نیست ولی شما وکیل مردم نبودی؟؟! شما نباید از حق این مردم که هر روز خون دل میخورن دفاع کنی؟! انتخابات آینده دور من یکی را خط بکشید!
مشکل صنعت خودرو کشور اولا نفوذ کارشناسان و مستشاران فرانسوی هست و بعد تولید طولانی مدت خودرو و عدم توقف خط تولید خودروهای قدیمی هست.مثل خط پیکان. پراید و ده ها خودرو در پیت دیگه
فقط صنعت خودرو نیست که دروغه دانشگاه علم کار مسئولیت همه دروغه نمیدونم کجای این مملکت راسته واقعا کسی میدونه بگه ما بدونیم
اول ماشین مارو بدید بعد برید اقتصاد درست کنید چرا از کیسه خلیفه میبخشید چرا همیشه زورتون به یه بدبختی میرسه که بعد 9 ماه دعوت نامه راناش اومده.
خودکفایی قطعه !! کالا را درچین تولید کنند و لیبل داخلی بزنند و بنام تولید داخلی بفروشند و کلی هم ادعا کنند که واردات نباشه عوارض بالا باشد . اینها منافقین اقتصادی بوده اند که باید بدست قضا سپرده شوند . جالب اینکه خودشان خودرو خارجی سوار میشوند
چه عجب بعد از کشته و زخمی شدن هزاران ایرانی در نهایت یک نفر از نمایندگان مردم جرات نقد از وضعیت خودروسازی کشور را پیدا کرده!!!
آیا باید برای هر مسئله ای در این کشور، ابتدا باید هزاران کشته بدهیم تا نهایتا اجازه پیدا کنیم فقط آنرا نقد کنیم؟
کدام کشور در دنیا میشناشید که با این وضعیت راه بجایی برده باشند! ما دنبال چی هستیم؟
کدام برند معتبر در دنیا میشناسید که این شکلی پیشرفت کرده باشند، فقط خودمان را قول زده ایم. و با پول نفت اشتباهاتمان را پنهان کرده ایم و فقط و فقط سرمان را مثل کبک زیر برف کرده ایم.
در حالی ما مدعی پیشرفت هستیم که صنعت خودروسازی بعد از هدر دادن سرمایه های کشور، توان طراحی و تولید محصولاتی با تکنولوژی 50 سال پیش را هم ندارد.
ما دركشور توليد كننده خيلى از محصولات نبوديم مثل ذرت شكر سلاح دارو خودرو و٠٠٠حالا بخشى ازانان را توليد ميكنيم بعضى از محصولات اساسى هستند مثل نان اب انرژى وسيله نقليه دارو خانه اكثر افراديكه بعد از انقلاب عهده دار كالاهاى اساسى بودند براى اينكه كشوررا درمدار غرب نگهدارند تا انجا كه توانسته اند جلوى خود كفايى وعدم وابستگى كشوررا گرفته اند ودستورات صندوق بين المللى وبانك جهانى اجرا كرده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل