بازدید 6679

اردوغان: رحمت خداوند بر «شهید مرسی» باد

کد خبر: ۹۰۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 18 June 2019

رئیس جمهور ترکیه درپی درگذشت محمد مرسی اظهار داشت رحمت خداوند بر برادر شهید ما باد!

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به خبر درگذشت محمد مرسی که که در انتخاباتی دموکراتیک به ریاست جمهوری مصر رسید، گفت: رحمت خداوند بر برادر شهید ما محمد مرسی باد!

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه عبدالفتاح السیسی با کودتا علیه محمد مرسی و به شکلی غیردموکراتیک به قدرت رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه این حادثه در جلسه دادگاه رخ داده است. مرسی با رای 52 درصد مردم مصر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. سیسی ظالم پس از کودتا نزدیک به 50 مصری را اعدام کرده است.

غرب همواره در قبال اعدام‌ها در مصر سکوت کرده است. متاسفانه کشورهای اروپایی که مشوق حذف مجازات اعدام هستند با پذیریش دعوت سیسی قاتل در نشست مصر شرکت کردند.

این دورویی نیست، بلکه چندرویی است. پنج سال است که برادر ما مرسی همراه با هزاران یاورش در زندان به سر می‌برد. امروز نیز شهید شد اگر چه حق بررسی علل و کیفیت مرگ وی محفوظ است.

خداوند وی را با حبیب خود محشور نماید. برای وی دعا خواهیم کرد. درگذشت او را به رفقای همسفرش و همچنین مردم مصر تسلیت می‌گویم. به خانواده و نزدیکانش تسلیت می‌گویم. خداوند رحمتش کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر