بازدید 11476

اظهار بی‌اطلاعی اورتاگس از کشف شبکه CIA در ایران

کد خبر: ۹۰۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵ 18 June 2019

«مورگان اورتاگس» روز دوشنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مطرح کرد که پرسید «جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده شبکه سایبری سیا را کشف کرده است».

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های جاسوسی سایبری سازمان سیا از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران خبر داد و گفت: با کشف این شبکه بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشور‌های هدف آمریکا کاملاً نابود شد.

دریادار «علی شمخانی» اظهار داشت: حمله سایبری علیه کشور‌ها روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا به صورت غیرقانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاست‌های امنیتی خود، به آن مبادرت می‌کند و باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین المللی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ایران برای کاهش محدودیت‌های برجامی خود، گفت: متاسفانه این تصمیم برای ما تعجب آور نبود، این الگوی رفتاری ۴۰ سال گذشته آن‌ها است. آن‌ها در طول اجرای برجام هم برنامه ساخت موشکی خود را دنبال کردند، تحریم‌ها را اعمال کردیم و هیچ رفتار معتدلی از سوی آن‌ها ندیدیم.

اورتاگس ادامه داد: برعکس، آنچه که در هفته‌های گذشته دیدیم تهدید برای انسداد تنگه هرمز بود. این رفتار نه فقط مشکلی برای برجام بلکه مشکلی برای هنجار‌های بین المللی در چگونگی رفتار کشور‌ها و آزادی ناوبری و دریا‌ها است.

وی بدون اشاره به اخاذی تحریمی آمریکا و اقدامات تروریسم اقتصادی کاخ سفید علیه مردم ایران، از جامعه بین المللی خواست به آنچه که او «اخاذی هسته‌ای ایران» نامید، اجازه ندهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی