بازدید 19615
بعیدی نژاد در گفت‌وگو با «سی. ان. ان»؛

یا همه به برجام متعهد می‌مانیم یا توافق نیم بند اجرا می‌شود/ آمریکا چگونه انتظار دارد ایران به بدترین توافق تاریخ پایبند باشد/اگر نتوانیم نفتمان را از طریق منطقه صادر کنیم، شرایط جدیدی رخ خواهد داد

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در مصاحبه با شبکه خبری «سی.ان.ان» پیرامون موضوعات مختلف و از جمله برجام گفت‌وگو کرد. سفیر کشورمان در انگلیس در ابتدای گفت‌وگوی خود عنوان کرد: آمریکا که برجام را بدترین توافق خوانده بود، چگونه انتظار دارد ایران کامل به تعهداتش پایبند باشد؟ ما اعلام کردیم یا همه به برجام متعهد می مانیم یا آنچنان که در برجام تعبیه شده، این توافق نیم بند اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 17 June 2019

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در مصاحبه با شبکه خبری «سی.ان.ان» پیرامون موضوعات مختلف و از جمله برجام گفت‌وگو کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سفیر کشورمان در انگلیس در آغاز گفت‌وگوی خود عنوان کرد: آمریکا که برجام را بدترین توافق خوانده بود، چگونه انتظار دارد ایران کامل به تعهداتش پایبند باشد. ما اعلام کردیم یا همه به برجام متعهد می مانیم یا آنچنان که در برجام تعبیه شده، این توافق نیم بند اجرا می شود.

وی روز دوشنبه این سخنان را در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان مطرح کرد و گفت: ما اعلام کردیم یا برجام کامل اجرا می شود و تمام طرف ها به تعهداتشان پایبند هستند، یا با توافقی نیم بند روبه رو هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که با یک توافق نیم بند مواجه هستیم ایران حق دارد، برخی از تعهداتش را تا زمانی که وضعیت مشخص شود، تعلیق کند.

وی که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: آمریکا خواهان مذاکره با ایران است، اما مذاکره باید از طریق عزم داوطلبانه تمامی طرف‌ها برای مذاکره انجام شود. شما نمی‌توانید هیچ کشوری را مجبور کنید که وارد مذاکره شود. 

یا همه به برجام متعهد می مانیم یا توافق به صورت نیم بند اجرا می شود/ آمریکا چگونه انتظار دارد ایران به بدترین توافق تاریخ پایبند باشد

سفیر ایران در انگلیس افزود: آمریکا کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای را تهدید کرده که وارد تعامل با ایران نشوند. در واقع ما این اقدام را تروریسم اقتصادی می‌دانیم و واشنگتن نباید ایران را برای مذاکره تحت فشار قرار دهد.

بعیدی نژاد در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره روند تحولات در منطقه گفت: متأسفانه ما در حال حرکت به سوی تقابل هستیم که برای همه در منطقه بسیار جدی است و این سناریویی است که برخی با قدرت در حال کار بر روی آن هستند تا آمریکا را به یک تقابل بکشانند. امیدوارم کسانی که در واشنگتن هستند درباره این موضوع بسیار با احتیاط رفتا کرده و عزم ایران را دست کم نگیرند و اگر اشتباه کرده و وارد درگیری شوند بابت آن بسیار تأسف خواهند خورد چون دولت و مردم در کنار نیروهای مسلحمان کاملا آماده هستند.

بعیدی نژاد در مورد متهم کردن ایران در ماجرای حمله به نفتکش ها نیز گفت: آمریکا ادعا کرده است که بر اساس ارزیابی آنها، ایران عامل این حادثه آسیب رساندن به تانکرهای نفتی است؛ بنابراین، این ارزیابی باید مبتنی بر شواهد و مدارک باشد. ما می خواهیم شواهد و مدارک و مستندات خود و یا اگر فیلمی دارند، تمام فیلم را ارائه کنند نه یک فیلم مغشوش و منقطع و دستکاری شده. این هنر نیست که فقط ارزیابی داشته باشیم، چون هر کس می تواند یک ارزیابی داشته باشد. افکار عمومی و دیگر کشورها هم ارزیابی خودشان را از این حادثه دارند. اما وقتی از ارزیابی صحبت می کنیم که می خواهد مبنای اقدام بین المللی باشد، این ارزیابی فقط زمانی قابل اتکاست که متکی به شواهد و واقعیت ها باشد. به این تعبیر تا به حال هیچ مستندی ارائه نشده است. پرسش ما و کشورها و تحلیلگران و نخبگان بین المللی از آمریکا این است که اگر فیلمی دارد فیلم کامل حادثه را منتشر کند، نه فیلمی که منقطع و دستکاری شده و وضوح ندارد.

بعیدی نژاد در مورد اینکه ایران تهدید کرده اجازه صادرات نفت را نخواهد داد نیز عنوان کرد: بله مقامات عالی ایران تأکید کرده اند که اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند اجازه نخواهد داد سایرین هم نفتشان را صادر کنند، اما اطلاق این موضع به وضعیت کنونی یک سوءاستفاده از اظهارات مقامات ایرانی است. روشن است که ما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم و صادرات نفت ایران ادامه دارد. البته اگر زمانی برسد که ما نتوانیم نفتمان را از طریق منطقه صادر کنیم، شرایط جدیدی رخ خواهد داد و ایران شهامت آن را دارد که خیلی روشن اعلام کند، به دیگران اجازه نمی دهد که آنها هم از منطقه نفت صادر کنند، ولی ما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

وی افزود: اگر کسی ادعا می کند اطلاعاتی درباره این حادثه دارد، باید حتما آن را در اختیار ایران قرار دهد. این منطقه بخشی از ایران است، امنیت آن از منافع حیاتی ایران است و تامین امنیت آن هم بر عهده ماست. روزانه کشتی های زیادی از این منطقه عبور می کنند و ما بیشترین سواحل را در خلیج فارس داریم. اینجا منطقه ماست و به امنیت آن بیش از همه حساس هستیم.

بعیدی نژاد در ادامه عنوان کرد: عامل حادثه دریای عمان می تواند کسانی باشند که از جنگ و تنش نفع می برند، سناریوی کسانی است که میلیاردها دلار روی به دام انداختن آمریکا در یک جنگ دیگر در منطقه سرمایه گذاری کرده اند و با شدت آن را پیش می برند. آنها کاملا مصمم هستند نگذارند پروژه ایجاد جنگ شکست بخورد و ترامپ تصمیم دیگری غیر از جنگ بگیرد.

سفیر کشورمان در انگلیس تأکید کرد: به صراحت می گویم آمریکا نمی تواند ایران را به زور وادار به ورود به هیچ مذاکره ای کند. آنچه آمریکا انجام می دهد، تروریسم اقتصادی است. آنچه از آمریکا می خواهیم این است که یک کشور نرمال و عادی باشد و در روابط اقتصادی خارجی ایران مداخله و کشورها را به خاطر روابط با ایران تهدید نکند.

در نهایت، بعیدی نژاد در رابطه با نازنین زاغری نیز گفت: حکم نازنین زاغری بر اساس رویه های قانونی صادر شده و هر گونه تصمیم پیرامون این موضوع در اختیار دادگاه است و باید از طریق رویه های قضایی و دادگاه حل و فصل شود؛ اما نکته این است که ریچارد راتکلیف مقطع زمانی بسیار اشتباهی را برای تشدید موضوع و افزودن فشارها بر ایران انتخاب کرده است. ظاهرا او فکر می کند ما در شرایط دشواری در منطقه قرار داریم، یا اینکه این هفته، هفته بسیار حساسی در مسائل داخلی انگلیس برای انتخاب نخست وزیر جدید است و او می تواند از این شرایط سوءاستفاده کند. احساس می کنیم، پشت این اقدام اعتصاب غذا، اهداف دیگری هم هست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۳
اسرائیل و عربستان با صحنه سازی حمله به نفت کشها و ترساندن ایران به دنبال تشویق ایران به باقی ماند در برجام هستند

چرا؟
امریکا اگر گفته بدترین توافقد ،منظور بدترین برای امریکا و بهترین برای ایران بوده....به چه جمله ای بعیدی نژاد استناد کرده است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
توجه بفرمایید که چه نوابغی در وزارت خارجه هستند.
آیا اگر ایران ، دارای سلاحهای اتمی ،و موشکهای قاره پیما بود ،‌که میتوانست شهرها ،و ایالات امریکا را تهدید نماید ، باز هم اینگونه با ایران رفتار میشد ؟،، از همان آغاز پیروزی انقلاب مردم ایران ، امریکا باعث گردید که مسیر آرمانهای مردم ایران از انقلاب منحرف گردد، از ایجاد گروهکهای ضد انقلاب ،و جدایی طلب ، تا طرح کودتا در ایران ،چهل سال است کشورهای غربی ،و امریکا با ملت ایران دشمنی میکنند و ، باعث عقب ماندگی ایران شده اند ؟ امریکا ،و کشورهای غربی ، چرا اینهمه سلاحها را به کشورهای حوزهٔ خلیج فارس می فروشند ؟ ،،‌مگر کار برد سلاح بغیر از جنگ ،و تجاوز میباشد ؟ آیا انتظار دارند مردم ایران تجاوز عراق علیه ایران را فراموش کنند ؟ برای چه چیزی کشورهای سنی مذهب اینهمه دشمنی با شیعیان دارند ؟ ، همانگونه که مسیر اسلام را در لحظهٔ رحلت پیامبر منحرف نمودند ، مسیر انقلاب ایران که برای سعادت بشری بود را منحرف کردند ،و بانی اینهمه کشت ،و کشتار ،و خونریزی ،و ، آوارگی فقط کشورهای غربی ،و امریکا میباشد که برای غارت دارایی ملتهاب عرب منطقهٔ خلیج فارس ، آشوب به پا میکنند ؟،،
برجام خوب بود شما خودتون مخالفش بودین نبودییییییییییین ؟؟ خودتون هم کاری کردین ترامپ بزنه زیرش
از هیچکس و هیچ چیز دل خوشی ندارم،اما به احترام کوروش ها و سورناها پای دفاع از ایران آماده ی فدا کردن هر چیزی هستم.
شرایط جدید رو باید ایران به اروپا و آمریکا تحمیل کنه والا نه راه پیش داریم ونه راه پس.بایدهزینه عبور نفت را از خلیج فارس افزایش دهیم.
ای بابا از اینم‌جز توییت چیزی درنیومد
آفرین به سفیر جمهوری اسلامی که نگران به دام افتادن آمریکایی ها هست! معلوم نیست چرا آمریکایی ها اینهمه حسن نیست رو نمیبینن!!!
چرا فکر میکنین ایران با این موقعیت ژئوپلیتیک بی نظیرش اگر بمب هسته ای داشته باشه مثل کره ی شمالی میشه؟
کره ی یک هزارم ثروت طبیعیه ایران رو هم نداره.
ما که در هر صورت تحریمیم،پس حداقل با ساختن بمب به بازیگر فعال و تصمیم گیرنده تبدیل میشیم.کافیه یک ایران هسنه ای تهدید به بستن تنگه ی هرمز کنه.کسی جرات تحریم چنین کشوری رو نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
توام کشتی ما رو با این ژئوکپلیتکنیک تهش میخوای بگی ما بمب داشته باشیم تنگه رو هم ببندیم کاریمون ندارن دیگه خب فرض کن الان کره بگه من با موشک معمولی هرچی کشتی امریکایی ببینم میزنم دیگه کاریش ندارن؟ جنگ که شروع بشه شده دیگه
سفیرانِ ما هم ماشاالله مثل مسئولان داخل کشور، خوب شعار می دهند و آسمان را به ریسمان می بافند.
بدیهی است که اولا این سفیر عزیز در ایران تشریف ندارند تا مشکلات ناشی از تحریم ها را حس کنند، و ثانیا در صورت هر گونه درگیری نظامی بین ایران و آمریکا، چه پناهگاهی بهتر و امن تر از لندن و ساحل رودخانه تایمز؟!
تمامش کنید این مسئله خانم زاغری را
جنگ با امريكا تنها راه حل اساسي ملت ايران است
آمريكا از ما انتظار ندارد ما به برجام پايبند باشيم
اين خودمان هستيم كه چسبيده ايم به بدترين توافق تاريخ بشريت
خروج از برجام و زمين گير كردن آمريكا در منطقه تنها راه حل هميشگي است
درست است امریکا بداند
تهدید جهان تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفتگو بهتر است یا جام زهر ؟
جنگ از هر دو بدتر است
این جنگ به ضرر ایران خواهد بود
آفرین حال کردم با این ادبیات!
کاش مرد بودید پای حرفتون می ایستادید
احسنت. یا همه و یا هیچکس
عزیز دل برادر! وقتی برا آمریکا بدترین توافق تاریخه، احتمالا برای ما بهترینشه!
خخخخخخخخخخخ
یک سوال از اقای بعیدی نژاد، واقعا فکر می کنی ترامپ با مذاکره یا حتی بازگشت به همان برجام بی خاصیت تحریم های نفتی را دوباره بر می دارد و به مردم ما رفاه می دهد؟ تنها چیزی که ترامپ و نوکرها یعنی بولتون و پومپئو میخوان موشکها و حزب الله و انصارالله و سوریه است. اینبار باید در غنی سازی بسیار جلو برویم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر