بازدید 8642
پروانه مافی:

دائمی بودن طرح "حیات شبانه" به صلاح نیست

کد خبر: ۹۰۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 17 June 2019
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: ادامه دادن طرح حیات شبانه به دلیل صرف هزینه و فعالیت ۲ برابری نیروی انتظامی و بر هم زدن عادات صحیح مردم، به صلاح نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل ازخانه‌ملت، پروانه مافی با اشاره به طرح حیات شبانه گفت: بحث حیات شبانه در ماه رمضان متفاوت از طول سال است. ماه رمضان یک سری ویژگی‌های خاصی دارد که مردم معمولا به دلیل مسائل مربوط به سحر بیدار هستند یعنی اکثر مردم در ماه رمضان فاصله بین افطار تا سحر را بیدار هستند در نتیجه بحث حیات شبانه معنی پیدا می‌کند.

نباید عادات صحیح مردم را تغییر داد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: غیر از ماه رمضان این اتفاق نمی‌افتد و نباید مردم را از عادات درست و صحیحی که برای فیزیک، جسم، بدن و روح و روان آن‌ها لازم است، با فرمت‌های کاملا مجازی و غیرطبیعی تغییر دهیم.

وی در مورد مخالفت نیروی انتظامی با این طرح اظهار کرد: در ماه‌هایی غیر از ماه رمضان مردم باید در ساعت مشخصی استراحت کنند تا بدنشان آمادگی تلاش و فعالیت روزانه را داشته باشد، اما چنانچه بحث "حیات شبانه" بخواهد مطرح شود، به نوعی کشش و انگیزه‌های را ایجاد می‌کند که سیستم طبیعی بدن مردم را به هم می‌ریزد؛ نیروی انتظامی برای کنترل و فعالیت‌های خود باید ۲ برابر وقت بگذارد و به نظر نمی‌آید که ادامه و دائمی بودن این طرح کار درستی باشد.

اساس طرح حیات شبانه درست نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این طرح بخشی از بیکاری در تهران را جبران می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: اساس طرح حیات شبانه درست نیست، یک زمانی اصل کاری درست است و برای اینکه اشتغال‌زایی شود از نیرو‌های بیکار می‌توان استفاده کرد، اما چرا باید این کار را انجام داد و چه لزومی دارد که هر شب بخواهیم تا صبح بیدار باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: این امر باعث حاشیه‌های خطرزا برای سلامت اجتماعی و هم سلامت فیزیکی مردم خواهد شد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار