بازدید 9738
۶
بازار ارز در سومین روز هفته؛

کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار تهران/ کاهش بهای ۱۶ واحد پولی در بانک مرکزی

بازار ارز امروز را با روند کاهشی قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی سپری کرد. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، با کاهش ۱۵۰ تومان نسبت به روز قبل به متقاضیان فروخته شد. همچنین امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز یکشنبه افزایش و قیمت ۱۶ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.
کد خبر: ۹۰۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 17 June 2019
تابناک اقتصادیبازار ارز امروز را با روند کاهشی قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی سپری کرد. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، با کاهش ۱۵۰ تومان نسبت به روز قبل به متقاضیان فروخته شد. همچنین امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز یکشنبه افزایش و قیمت ۱۶ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه بیست و هفتم خردادماه ۹۸) بازار ارز، بر خلاف روز گذشته که شاهد جهش ۵۵۰ تومانی نرخ دلار توسط بازارساز بودیم، امروز با کاهش نسبت به نرخ دیروز همراه بود. این در حالی است که خبر‌های رسیده از شروع فعالیت بازار متشکل ارزی در روز‌های پیش رو، انتظارات را برای کاهش بهای ارز بیشتر کرده است و در مقابل، تحرک نوسان گیران و دلالان ارزی برای بالا نگه داشتن نرخ ارز را شاهد هستیم که با مدیریت قوی از سوی بازارساز، تاکتیک نوسان گیران با شکست مواجه شده است. به عنوان نمونه روز گذشته، با افزایش عرضه اسکناس دلار و یورو توسط صرافی‌های بانکی به عنوان بازارساز ارزی، شاهد توقف روند افزایشی بهای ارز در بازار تهران بودیم. این اقدام یک پیام مهم برای فعالان بازار داشت و آن،  قدرت بالای بازارساز در سمت عرضه بود.
 
کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار تهران/ کاهش بهای ۱۶ واحد پولی در بانک مرکزی

بر اساس این گزارش، امروز نرخ دلار آمریکا و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی کشور با کاهش همراه بود. بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، (بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۲۵۰ تومان در این صرافی‌ها خریداری شده و به قیمت ۱۳۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است که این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان کاهش داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۱۵۰ تومان خریداری شده و با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۱۵۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است.

کاهش بهای ۱۶ واحد پولی در بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه بیست و هفتم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۳۳ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۵۲ هزار و ۹۰۸ ریال و هر یورو نیز با دو ریال افزایش ۴۷ هزار و ۱۲۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۲۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۳۰ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۲۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۱۱ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۹۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۷۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۳۲۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۳۳۵ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۸۳۹ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۹۲ ریال، روبل روسیه ۶۵۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۸۹۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۵۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۷۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۶۶ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۴۳۳ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۶۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۵۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۴۳۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۳۹۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۹۷ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۲۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۲۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۵۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۶۰۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار ۹۸۸ ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تمام این بالا و پایین کردنها ی دلار و ماشین و قیمت هت کار خود دولت است
اصلا ارز کاهشي نداشته اي ملت ارز خود را نفروشيد
زمین پدری رو فروختیم تو ارزونی چک گرفتیم تا چک پاس شه دلار رفت بالا . رفتیم شراکتی با دوستامون خونه بسازیم همه چیز گرون شد انقدر بالا رفت که رفتیم خریدیم آخر از سر ترس میلگرد کیلویی 5500
کار با آهن تموم شد اومد روی سه و پونصد . کلی وام گرفتیم که بتونیم بسازیم سود مشارکت بانک مسکن نخوره تو سرمون الان ما موندیم با ماهی 5 میلیون قسطی که نمیدونیم چه کنیم احتمالا مجبوریم بفروشیم . دولت هم کار خودشو کرد نقدینگی ملت رو جمع کرد الان دستش ریاله با ارزش تر از چند ماه پیشه . رسما تو این دوسال پیر شدیم . حوصله کار دیگه ندارم نمیدونم چه کنم
اینجوری که شما سایت های خبری تیتر میزنید الان ارز باید به منفس سیزده هزار تومن میرسید. آخه فقط ارزون شدنش رو میزنید انگار کلا ارز توی این مملکت گرون نمیشه فقط ارزون میشه. حتی یادمه بعد از کلی گرون شدن ارز یه روز که ارز ۱۰ تا تک تومن اومد پایین با یه شور شعفی تیتر زدید که ارز روند نزولی به خود گرفت. کلا خیلی باحالید.
الان خداوکیلی ۱۵۰تومان چیه ک یه مطلب کامل زدین براش اونم وقتی که ۸تومن بشه باز قیمتا همینن و محاله پایین بیان
یه ساعته 1500 تومن میره روش وقتی 150 تومن میاد پایین انگار چی شده .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان