بازدید 10603
نایب رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با «تابناک»؛

القای اینکه مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، یک تاکتیک سیاسی است/ جریان اصولگرایی در فضای انتخابات۸۴ به سر می برد

حدود ۹ ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس زمان مانده، ولی از هم اکنون فعالیت‌های بی‌شماری از سوی کسانی که قصد شرکت در انتخابات آینده را دارند ـ به ویژه در شهر‌های کوچک ـ مشهود است، به گونه ای که افراد با حضور در مراسم یا سخنرانی ها و یا حضور در مناطق محروم، به نوعی در حال معرفی خود به جامعه هدف هستند.
کد خبر: ۹۰۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 17 June 2019

القای اینکه مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، یک تاکتیک سیاسی است/ جریان اصولگرایی برای خود، ترسیمی از فضای انتخابات سال ۸۴ داردحدود ۹ ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس زمان مانده، ولی از هم اکنون فعالیت‌های بی‌شماری از سوی کسانی که قصد شرکت در انتخابات آینده را دارند ـ به ویژه در شهر‌های کوچک ـ مشهود است، به گونه ای که افراد با حضور در مراسم یا سخنرانی ها و یا حضور در مناطق محروم، به نوعی در حال معرفی خود به جامعه هدف هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، اما فعالیت‌های گرو‌ه های سیاسی و جریان‌های تأثیرگذار نیز در حال آغاز شدن است و حتی برخی جریان‌های جدید نیز در حال شکل‌گیری هستند، به گونه ای که آشکارا اعلام موضع کرده و در حال عضوگیری برای خود هستند.

ولی با این حال، هنوز تنور انتخابات سرد است و به نظر می‌رسد، حتی برخی‌ تمایلی به گرم کردن این تنور هم ندارند. به اعتقاد برخی سیاستمداران، هر چقدر این تنور دیر‌تر گرم شود، میزان مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود و هر چه این میزان کاهش داشته باشد، احتمال موفقیت در برخی جناح‌ها بیشتر می‌شود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: اینکه رقابت‌های سیاسی در میان جریان‌های سیاسی در داخل کشور وجود داشته باشد، واقعیت مطلقی است و اینکه جریان‌ها بخواهند علیه هم و یا با هم تاکتیک‌هایی برای حفظ موجودیت خود داشته باشند، هم کاملا طبیعی است.

وی گفت: به نظر من، اینکه گفته می‌شود جریان اصولگرایی بر این باور است که مشارکت مردم در انتخابات آتی کم خواهد شد و بیشتر مردم دیگر حاضر نیستند، به اصلاحات رأی دهند، تاکتیک یا پیش‌بینی و یا به نوعی پیشگویی از انتخابات آینده است.
با توجه به اینکه جریان‌های سیاسی باید پیش‌بینی دقیقی از آینده داشته باشند تا بتوانند سیاست‌های خود را پیش ببرند، نباید در جامعه نیت‌خوانی کرد و گفت، در انتخابات آینده جناح یا جریان خاصی اقبال نخواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: جریان اصولگرایی برای خود ترسیمی از فضای انتخابات سال ۸۴ دارد که در آن احمدی نژاد توانست رأی بیاورد و بعد از آن نیز مجلس هفتم بود که با استقبال مردم روبه رو نشد و اقبال عمومی کاهش پیدا کرد و اصولگرایان توانستند از این فرصت مجلس را به دست بیاورند.

این نماینده افزود: من فکر می‌کنم این صحبت‌ها یک آرزوست تا آن فرایند سیاسی دوباره تکرار و زمینه ای برای اصولگرایان فراهم شود تا بتوانند کرسی‌های اجرایی و مقننه را تصاحب کنند. تا انتخابات زمان زیادی مانده و نمی‌شود از هم اکنون به فکر آن بود. البته من نمی‌گویم که جریان اصلاح طلب موفق بوده و نمی‌شود از آن دفاع ۱۰۰ درصدی کرد، اما باید اقدامات جریان‌های سیاسی را بر اساس محدودیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار داشتند، سنجید.نمی‌شود یک جریان سیاسی را ارزیابی کرد و نسبت‌های مورد نیاز آن مانند شرایط اقتصادی، سیاسی، تحریم‌ها و شرایط دولت و موانعی که در مجلس و دولت وجود داشت را نادیده گرفت. جامعه سیاسی ما جامعه منصفی است و نمی‌شود نیت خوانی کرد، ولی آرزو می‌کنم که مشارکت حداکثری مردم، معادلات زیادی را روشن کند.

حسین زاده در پایان ادامه داد: جریان‌های سیاسی، به جای آنکه فرصت‌های واقعی خود را بروز داده و برنامه‌های عادی خود را ارائه دهند، مردم را در یک پازل عدم مشارکت یا مشارکت پایین قرار می‌دهند تا بتوانند برای خود رأی‌سازی یا رأی پیش‌بینی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵۹
اصولگراها کسی رو ندارن فقط میان که از رای اصلاح طلبها کم کنن
این تیتر نطق کیه؟ مطمئن باشید که القا نیست.من یکی شرکت در انتخابات نمایندگان غیر مردم در شورای اسلامی را تحریم میکنم.
ما كه شركت نميكنيم
یک بخشی اش درسته و مشارکت در انتخابات کاهش چشمگیری خواهد داشت ولی اینکه مثل سال هشتاد و چهار باشه رو فکر نکنم چون احتمالا هم مشارکت خیلی کمتر میشه و هم مجلس خیلی بی اعتبار تر
مردم چه خیری دیدند که رای بدهند .
از طرف همه نمیشه گفت شرکت نمیکنیم ولی از طرف خودم و خانواده ام 100 درصد مطمئنم که شرکت در انتخاب دیگر محاله با این نمایندگان بی خاصیت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که بغیر از خودشان و اطرافیانشان و حجاب هیچ چیز دیگری برایشان مهم نیست مانند رباخواری بانکها بیکاری فقر گرسنگی اختلاس رانت دزدی از بیت المال تن فروشی و کلیه فروشی و ......
اصلاً ديگه اصطلاح اصولگرا و اصلاح طلب معنا و مفهومي نداره چون اشكار شده كه شما ها در پشت پرده همه با هم هستيد و دعوا ها به خاطر منافع فردي است و نه منافع ملت .
كاري نداره چند ماه صبر كنيد نتيجه را به عينه خواهيد ديد .
اصولگراواصلاحطلب کورخوانده اند
دیگه خبری نیست
هم شما رو ديديم هم اصولگرا ها . ديگه بسه هر چي سرمون كلاه رفت .
اصلاحات چی هامون که مطهری و عارف و ... باشن همون بهتر که شرکت نکنیم
من هر کس را می بینم واقعا می خواد شرکت نکنه
چرا ؟؟
چون فرقی نمی کنه کی سر کار باشه
سیاستهای کلان طوریه که هر کس بیاد همینه
در ضمن از شورای نگهبان همینها میان بیرون و فرقی با هم ندارن فقط میان و فک و فامیل و آقازاده ها و دامادها جیبهاشونو پر می کنند و می رن تا یه سری نو کیسه ی دیگه بیان روی کار
تاکتیک چیه .انگیزه ای برای مردم باقی نمونده که در انتخابات شرکت کنند(به راه نزدیکتون ،به زبان خوشتون )
نه حتما انتظار دارید به شما رای بدیم...
تا حقتون رو از سفره انقلاب بگیرید..!
به موقعش به بهونه امریکا و شرایط حساس کنونی مردم میکشید پای صندق انتصابات!!!
نه عزيزم اينبار اتفاقا تاكتيك نيست و واقعيه!!!
من تمام انتخابات رو شركت كردم و الان ديگه هيچ اميدي كه بشه با انتخابات برام برآورده بشه رو ندارم
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
منم تو هیچکدام شرکت نکردم ونمیکنم هم انتخاب کنیم برن علیه ملت وبه نفع خودشون کارکنن
تابناک عزیز تا وضعیت کشور درست نشه خود شخص بنده به هیچ عنوان پای صندق رای نمیرم
بنطرمن احتمال شرکت در انتخابات نسبت بسال ۹۶ کمتر خواهد بود اما هردوجریان اصلی سیاسی محبوبیت قبل رو ندارند اما باید دید کاندیداها را و برنامه هاشونو و...
شما بشین ببین مردم تو انتخابات مجلس چه می کنند؟
از همین حالا به اصول گرا ها تبریک عرض میکنم پیروزی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را هر کسی را از سر چهار راه بیارند رای می آورد فقط با تعدا کم رای پیروز است.
"القای اینکه مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، یک تاکتیک سیاسی است"
خیر، این یک واقعیت مشهود است. یعنی زمانی که فرقی بین دو جناح نباشه و فقط بین بد و بدتر باشه، شرکت کردن یا نکردن اهمیتی نداره.
مهم نیست روحانی باشه یا احمدی نژاد...
رانت پدر مردم رو در آورده...

الان مثلا این آقای عارف چه گلی به سر ما زد یا اون آقای رسایی؟ دو جناح هیچ تفاوت
خیلی پرتی از مرحله که هنوزم گیر جریانات سیاسی هستی
اخه به چه اميدي مردم در انتخابات شركت كنند سيب زميني پانزذه هزارتوماني پساز ده هرارتوماني گوشت يكصد هزارتوماني وحقوق زير خط فقر
بنده 12 ساله که رای میدم و امسال اولین سالیه که دیگه رای نخواهم داد.
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
همین شمایید که مملکتو به گندکشیدید
اميدي نا اميد مردم را نااميد كرديد باور نمي كني در انتخابات مجلس خواهيد ديد تا چه رسد به رياست جمهوري
جالبه که 70 درصد مردم طرفدار اصلاحاتن ولی قدرت دست 30 درصد بقیه است و ضمنا بیشتر مردم دیگه رای نمیدن به به اصلاح طلب نه اصولگرا: "وی گفت: به نظر من، اینکه گفته می‌شود جریان اصولگرایی بر این باور است که مشارکت مردم در انتخابات آتی کم خواهد شد و بیشتر مردم دیگر حاضر نیستند، به اصلاحات رأی دهند، تاکتیک یا پیش‌بینی و یا به نوعی پیشگویی از انتخابات آینده است."
القا نیست

واقعیت است

مشارکت مردم مانند قبل نخواهد بود
هرچه مجلس بگوید درست و هر چه مردم بگویند غلط است

مردم در کجای سیاست جای دارند ؟
هر جا که بودند دیگه نیستند.
تکرار اشتباه نخواهد شد
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
خواهدشد قول میدهم پرشورتر از قبل هر دوره چیزی برا گول زدن مردم دارن
من رای نمی دم

مجلس به عکس سلفی و تابعیت دوگانه و مصونیت قضایی مادام العمری خودش رسیدگی کند .
ما را به خیر مجلس امیدی نیست.
ولی من شرکت نمی کنم جناب نا امید
وایسا ببین!
شركت نميكنيم
جناب حسین زاده در این دوره خیلی زحمت کشیدید خسته نباشید .صد رحمت به اصول گرها که حداقل کاری نکردند ضربه نزدند .شما را باید با امثال مدیریت امثال آقای نجفی مقایسه کرد.آب در هاون کوبیدید(خسته نباشید)
آقایان فراکسیون امید...شما همه مردمی که به شما رای دادند با عملکرد خنثی وبی تفاوتی که در مجلس داشتید کاملا ناامید کردید. انتظارشرکت مردم ورای دادن به خودتان وجناح تان را بهیچ وجه نداشته باشید.
اتفاقا القاء واقعیت می باشد تا مسئولین به خودشان بیایند که کشور میراث پدری شان نیست که هر طوری که می خواهند با آن رفتار کنند
با شرکت کردن در انتخابات چه مشکل ما حل می شود
والا اینکه بارها و بارها شعارهای مردم محقق نشه ولی باز تنور گرم باشه به عقل این مردم باید شک کرد
تاکتيک سياسي نيست براي ملت چي کار کردين عده اي وقتي داوطلب نمايندگي مي شوند هزاران قول و وعده ميدهند وقتي از پل گذشتند مردم فراموش و زمينه براي خلق رانت و فساد از عزل و نصب براي فاميل گرفته تا هزاران رانتي که براي زندگي لاکچري خودشان استفاده مي کنند الان کسانيکه به ثروتهاي ميلياردي دست يافته اند در اوايل انقلاب يا حتي ده -بيست سال پيش هيچي نداشتند الان از حساب ارزي و خودرو و يلاي لاکچري گرفته تا همه چيز دارند به نام دين و عدالت از جيب ملت با رانت و پسر خاله بازي تصاحب شده اند ملت همه شان را مي شناسند و ديگر فريب چپ و راست و غيره را نخواهند خورد.
باشعارهای دروغین انتخابات قبلی چگونه به خود اجازه شرکت درانتخابات میدهبد؟
کلا اصلاح طلبان سنگ پای قزوین هستند
من نمی‌گویم که جریان اصلاح طلب موفق بوده و نمی‌شود از آن دفاع ۱۰۰ درصدی کرد...
جون من،بیا ۲۰۰درصد دفاع کن.
توی هر شهرستانی،یه تعدادی به نام اصلاح طلبی حاکم شدند و خداوکیلی فقط به فکر منافع شخصی و پیمانکاری هستند...فقط خودشون رو بزک کردن به این نام
خواهی دید
شکت کنن هم دیگه به امثال عارف رای نمی دن
اگر در ایران تغییراتی رخ ندهد ، مردم از هر سه جریان ، اصلاح طلب ،و اصولگرا ، ‌و ، اعتدالیون ، نا امید شده اند ،و فرقی نمیکند چه کسانی با چه گرایشاتی وارد مجلس فرمایشی بشود ؟ اولویت مردم ایران ، اکنون تامین معیشت است ، دغدغهٔ بیش از ۸۰ ٪ مردم ایران اکنون ، سختی تامین هزینه های اولیهٔ زندگی است ؟،،،چشمانتان را باز کنید ،و ،واقعیت جامعه را ببینید ؟،،
مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد اگر انتخابات شفاف و بدون تاثیر گذاری و تقلب نجومی انجام شود.
ولی عده‌ای هم در فکر برداشت انتخابت بطور کلی میباشند و به انتصابات محض می نگرند که شدنی نخواهد شد!
فکر میکنم چارچاردو باشه ملت دارن بازی میکنن وگرنه چیزی نشده
با اتمام ضرب الاجل تعیین تکلیف اف ای تی اف وخروج گام به گام ایران از برجام بزودی شاهد جهش چشمگیرقیمت دلار و سقوط تاریخی بورس خواهیم بود
ای وای بازهم انتخابات شد اینا شروع کردن .
مگرمردم از انتخابات گذشته چه خیری دیدندبجزبدبختی.
من از هر دو گروه خیری ندیدم
اصلاح طلب و اصولگرا باید بدانید که


من رای نمیدهم
واقعا اینبار منتظرم با چه ترفندی میخواین مردمو پای صندوق بکشن
جناب حسین زاده خودتون هم در حال و هوای ۹۲و۹۴، و ۹۶تشریف دارین. دیگه تکرار میکنم هم صندوقارو با اسم شما پر نمیکنه. عمرا دیگه عصر جمعه مون رو خراب کنیم بیایم رای بدیم
وداع با صندوقها کاری که زودتر باید انجام میشد
القا کردن نیست من در انتخابات گذشته زمان هاشمی رفسنجانی به ایشان رای دادم بعد به خاتمی بعد دوباره به هاشمی و بعد به موسوی و دو دوره بعد به روحانی رای دادم الان خودم فرزندانم و همسرم ۴ نفری شرکت نمی کنیم در ضمن دوستانی که دوره های گذشته مردد بودن را هم تشویق میکردیم به رای دادن اینبار آنها را هم تشویق نمیکنیم شما امیدی ها واقعا همه را پشیمان کردید
رای بی رای
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان