بازدید 2449

تأکید وزیر خارجه امارات بر لزوم حمایت از امنیت کشتیرانی بین‌المللی

وزیر خارجه امارات تأکید کرد که جامعه بین الملل باید برای حمایت از امنیت کشتیرانی بین‌المللی تلاش کند.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 15 June 2019

وزیر خارجه امارات تأکید کرد که جامعه بین الملل باید برای حمایت از امنیت کشتیرانی بین‌المللی تلاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات گفت: جامعه جهانی باید به منظور حمایت از کشتیرانی بین‌المللی و انتقال انرژی همکاری کند. در منطقه کشورهایی با رویکردهای افراطی و عقب‌مانده وجود دارند که می‌خواهند ما را به گذشته بازگردانند و نگذارند به آینده بنگریم.

وزیر خارجه امارات مدعی شد، تحقیقاتی که درباره حمله به چهار نفتکش صورت گرفته نشان می‌دهند که عملیات انفجار از خارج کشتی و در زیر سطح آب صورت گرفته است.

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه بلغارستان در چارچوب سفری رسمی به صوفیه گفت، حمله به چهار کشتی تجاری در خلیج عمان در ماه گذشته میلادی را یک کشور انجام داده بود و امارات هنوز وجود مدارک کافی علیه هیچ کشوری را قطعی نکرده است.

وزیر خارجه امارات افزود: ما در منطقه‌ای دشوار زندگی می‌کنیم در حالیکه منابع ضروری جهان چه گاز و چه نفت از آنجا تامین می‌شود، لذا انتقال این منابع باید امن و عادی صورت بگیرد تا ثبات اقتصاد جهانی حفظ شود، ما نیز باید به ملت و اقتصادمان ایمان داشته باشیم.

وی مدعی شد، تحقیقات درباره حادثه در نزدیکی بندر الفجیره نشان می‌دهند تکنولوژی به کار رفته و زمان حمله و اطلاعات جمع‌آوری شده و انتخاب اهداف بسیار دقیق صورت گرفت به طوریکه هیچیک از کشتی‌ها غرق نشده یا نفت نشت پیدا نکرد.

عبدالله بن زاید گفت: تکنولوژی که در حمله به نفتکش‌ها در مقابل سواحل امارات از آن استفاده شده تکنولوژی نیست که گروه‌های غیرقانونی از آن استفاده کنند بلکه عملیاتی سازماندهی شده از سوی یک کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار