بازدید 22059
برتری شاگردان کولاکوویچ در حیثیتی‌ترین بازی ۲۰۱۹ جهان؛

لیگ ملت‌های والیبال / ایران ۳ - لهستان ۲ / پیروزی و صدرنشینی با طعم عسل ارومیه، لهستان جواب گستاخی اش را داخل زمین گرفت + جدول رده بندی

ملی پوشان والیبال ایران در دومین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در مصافی حساس و حیثیتی، مقابل لهستان به برتری بسیار ارزنده دست یافت و صدرنشینی رقابت‌های این فصل جهان را برای خود حفظ کرد. تیم ایران با وجود عقب ماندن در ست سوم، با درایت کادرفنی و بازی درخشان بازیکنان متعصب خود کیفیت بالایش را نشان داد و ثابت کرد بی دلیل بالاتر از همه قدرت‌های دنیا نایستاده ...
کد خبر: ۹۰۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 15 June 2019

تیم ملی والیبال ایران صدرنشین جدول جهانی، در دومین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ارومیه به مصاف لهستان رفت و با کسب هفتمین برتری در هشت مسابقه این فصل، با قدرت هر چه تمام تر بر قله والیبال دنیا ایستاد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ چشم والیبالی های جهان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) ۲۵ خرداد ماه ۹۸ به استادیوم زیبای ارومیه و بازوان غیورمردان تیم ملی والیبال ایران بود تا با هدایت کولاکوویچ در هشتمین مسابقه خود در جدول کلی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در ارومیه در مصاف با لهستان چه می کند! در پایان بار دیگر مهر تأییدی بر توانایی والیبال ایران زده شد و تیم ملی کشورمان در رقابتی نفسگیر و به یادماندنی لهستان را مغلوب انگیزه خود ساخت.

این دیدار به دلیل اصطکاک های پیش آمده بعد از اظهارات توهین آمیز کوبیاک ستاره لهستانی ها بیش از پیش حساسیت برانگیز شد. هر چند پیش از آغاز مسابقه و به دستور فدراسیون جهانی والیبال نامه عذرخواهی کوبیاک در ورزشگاه خوانده شد تا کمی از خشم هواداران فروکش کند.

ترکیب اصلی ایران: میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، سید سعید معروف (کاپیتان)، علی شفیعی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) به میدان رفت. همچنین تیم لهستان نیز با ترکیب کازمارک، الکساندر اسلیوکا، مارسین، گروزسکی (لیبرو)، فورنال، هوبر و کارول

ست اول: ۲۵ – ۲۰ به سود ایران
با شروع بازی بازیکنان لهستان تمرکز خوبی داشت و ۴ – ۲ از ایران پیش افتاد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت دهد. ایران توانست در امتیاز ۷ بازی را به تساوی بکشد؛ اما لهستان با کسب امتیاز ۸ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود دو تیم به زمین، لهستانی‌ها یک امتیاز دیگر کسب کردند تا بار دیگر فاصله را به دو امتیاز افزایش دهند. با درخشش موسوی روی تور ایران فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. لهستان در ادامه عملکرد بهتری روی دریافت‌های اول داشت و توانست فاصله را به سه امتیاز افزایش دهد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. با خطای روی تور بازیکن لهستان فاصله به یک امتیاز کاهش یافت. در ادامه هم این لهستان بود که با ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را هم کسب کرد.

با ورود دو تیم به زمین، ایران عملکرد بهتری داشت و دو امتیاز متوالی را با درخشش عبادی پور کسب کرد و بازی را ۱۶ – ۱۶ به تساوی کشید تا لهستانی‌ها درخواست وقت استراحت کنند. جو سنگین سالن الغدیر با تشویق‌های بی امان هواداران باعث شد تیم ملی رفته رفته بازی را در دست بگیرد و ۱۹ – ۱۷ پیش بیفتد تا لهستانی‌ها بار دیگر درخواست وقت استراحت کنند. با پاس‌های سرعتی سعید معروف ایران دفاع لهستان را جا گذاشت تا با آبشارهای موسوی ۲۲ – ۱۸ پیش بیفتد و همین موضوع باعث شد هواداران سعید معروف را به شدت تشویق کنند. با درخشش کاپیتان سعید، ایران توانست فاصله خود با لهستان را به ۵ امتیاز افزایش داده و ۲۵ – ۲۰ پیروز ست اول بازی شود.

ست دوم؛ 25 بر 21 به سود لهستان

برای شروع ست دوم هم تغییری در ترکیب ایران ایجاد نشد. لهستانی ها ست دوم را بسیار بهتر و با تمرکز بیشتر از ایران شروع کردند و در همان ابتدا شش امتیاز پیاپی با سرویس های هولناک از ایران پیش افتادند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. هرچند ایران این روند را متوقف کرد، نتوانست امتیازات را جبران کند. وقت استراحت فنی دوم هم با برتری لهستانی ها همراه بود. در ادامه و در امتیاز 19 بر 15 به سود لهستان کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد تا شاید اختلاف کمتر شود، اما لهستانی ها این اجازه را به ایران ندادند و این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود لهستان تمام شد.

ست سوم: ۱۸ – ۲۵ به سود لهستان
در این ست دو تیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند تا اینکه ایران لهستان ۴ – ۳ از ایران پیش افتاد. برتری نسبی لهستان نسبت به ایران ادامه داشت تا ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. در حالی قائمی به جای فیاضی وارد زمین شده بود، در دریافت اول اشتباه کرد تا لهستان ۱۰ – ۶ از ایران پیشی بگیرد. پس از وقت استراحت ایران عملکرد ملی پوشان در دریافت‌های اول بهتر شد و محمد موسوی ستاره بی چون و چرای ایران در این ست فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. با تشویق بی امان هواداران، ایران توانست بالاخره در امتیاز ۱۴ بازی را به تساوی بکشد. با این حال این لهستان بود که ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کرد.

با ورود دو تیم به زمین لهستان عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشت و توانست با کسب سه امتیاز متوالی ۱۶ – ۱۹ از ایران پیش بیفتد. لهستانی‌ها که با سرویس‌های خوب خود دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده بودند فاصله خود با ایران را به ۴ امتیاز افزایش دادند. در ادامه هم این لهستان بود که با افزایش اختلاف امتیاز ۲۵ – ۱۸ ست دوم را پیروز شد تا دو بر یک از ایران پیش بیفتد.

ست چهارم: ۲۵ – ۱۷ به سود ایران
لهستان باز هم بازی را با تمرکز شروع کرد این بار ایران اجازه فاصله گرفتن نداد و ۳ – ۲ پیش افتاد. با اشتباه سعید معروف در دادن پاس سرعتی، لهستان ۶ – ۵ پیش افتاد ولی در ادامه با زیرکی کاپیتان معروف در زدن آبشار‌ها و سرویس زیبای میلاد عبادی پور ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد تا برای جبران روحیه بگیرد. با دفاع خوب محمد موسوی ایران برای اولین بار در این ست و ست قبل با دو امتیاز از لهستان پیش افتاد. با درخشش فیاضی و موسوی، ایران ۱۰ – ۱۳ از لهستان پیش افتاد تا هواداران سر از پا نشناسند و هینن برای لهستان تقاضای وقت استراحت کند. دفاع روی تور موسوی اختلاف را به ۴ امتیاز افزایش داد و این برتری با سرویس موسوی به ۱۶ – ۱۱ رسید تا وقت استراحت بگیرد.

در اختلاف ۱۹ – ۱۱ ، هنین سرمربی لهستان دیگر اسلحه تایم استراحت هم نداشت. در ادامه ایران توانست با حمایت هواداران فاصله ۸ امتیازی را حفظ کرده و ۲۵ – ۱۷ پیروز ست چهارم شود.

ست پنجم: ۱۵ – ۸ به سود ایران
اوج قدرت ایران با شروع ست پنجم نمایان شد و درخشش امیر غفور در زدن آبشار چیزی بود که ایران نیاز داشت.  اشتباه بازیکن لهستان در زدن آبشار ایران را ۵ – ۳ از حریف پیش انداخت و فاصله را به دو امتیاز افزایش داد. ایران ۸ – ۵ در امتیازات این بازی ماراتن گونه از حریف پیش افتاد تا هواداران ارومیه‌ای بار دیگر سر از پا نشناسند. در ادامه نتیجه ۱۰ – ۶ هم ثبت شد و دفاع خوب موسوی این اختلاف را به ۱۲ – ۵ افزایش داد. آبشار فیاضی بازی را ۱۴ – ۸  نمود و یلی هم کار را تمام کرد تا شاهنامه آخرش خوش باشد. 

ایران فردا در آخرین دیدار خود از هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف تیم قدرتمند و مدعی روسیه می‌رود که جنگ بالانشین هاست.

لیگ ملت‌های والیبال / ایران ۳ - لهستان ۲ / پیروزی با طعم عسل ارومیه، لهستان جوابش گستاخی اش را داخل زمین گرفت

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
با سلام. انجه كه لازم بذكر است و جاي تعجب دارد . عدم استفاده ممكت ما از فرصت ديده شدن بوسيله تبليغات كنار زمين است. بجاي استفاده از اين فرصت و معرفي توانايي هاي بينالمللي و شركتهاي بزرك ايراني با توانايي جهاني متاسفانه مشاهده ميشدو تبليغات شركتهاي نل شناخته داخلي در تابلوهاي كنار زمين نمايش داده ميشود و عملا فرصت سوزي تبليغات جهاني را شاهد هستيم. نكته قابل تامل ديكر عدم تشويق مناسب تيم ملي و برداختن به شعارهايي با مضمون غير ملي هستيم. بهتر است اين مسابقات در جايي بركزار شود كه تشويق بهتري از تيم ملي ايران صورت بذيرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
تشویق عالی هست شما چشم دیدن نداری
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
معلومه بد جوری سوزش پیدا کردی، ایران فقط تهران نیست
ناشناس
| China |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
حالا این تشویق چه ربطی به تبلیغات کنار زمین داشت یه ذره با چشم و دل بازتری نگاه کنی بد نیست. شما ؟اصلا در مورد والیبال ارومیه چیزی میدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
عزیز تبلیغات رو برا کسی انجام میدن که میخواد تبلیغ بکنه حالا چه شناخته چه ناشناخته
ناشناخته هم میخواد تبیلغ بکنه که شناخته بشه
درموردتماشگرها هم باید گفت که نمیشه با یه شعار غیر ملی شعور تماشاگرها رو زیر سوال ببریم این همه شور و اشتیاق که تماشگران بعضی مناطق دارن تو همه جای پیدا نمیشه
عدم مهارت در زدن سرویس ؛ پاشنه آشیل تیم ملی ایران است
این هم نتیجه هدیه دادن به لهستانیها ،کلا پر روشون کردن
آفرین بر بچه های تیم ملی والیبال لهستانی ها رقیب سرسختی هستند ولی بچه ها سرسختر از آنها تلاش کردند و پیروز شدند
لطفا جلوی هتل جمع نشین نمیخواد باز بچه هارو لت وپاره کنین.
سر داور اعصاب خرد کن مسابقه ؛ قضاوت را با خاله جون بازی اشتباه گرفته بود!
تواین روزای سخت این خبرای خوب واقعا دلچسبه والیبالیستای عزیز ممنون
یکی از بدترین روز های ایران در زدن سرویس!
زنده باد بچه های تیم ملی والیبال . حلالتون هر پولی که میگیرید.
وجود خانم ها در زمین و دهن کجی به مردم ولایی و جریحه دار کردن عفت عمومی باعث شد حلاوت پیروزی از بین برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
چرا بیخود وجه مقدس ولایت رو زیرسوال می بری.بگو خودم بدم میاد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
کنایه مزخرفی بود
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اگر جگر نداری حرف بزنی ، بهتره ساکت باشی و چرت و پرت نگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
جمع کن بینیم بابا
بهزاد
| Canada |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
شما هنگام پخش تصویر خانمها توی دلت ذکر بخون تا خدای نکرده منقلب نشی. بیخودی هم از ولایی ها مایه نذار و از طرف خودت حرف بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
و پاکت ساندیس را داخل سطل زباله انداخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
فکر کنم داشت از افعال معکوس استفاده میکرد. در واقع یک جمله ای رو نوشت که هر جور دیگه ای میگفت سانسور میشد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ایراد نداره
به هر بدبختی بود بردیم.
بهتر بود بی احترامی یک بازیکن را به یک کشور تعمیم نمی دادید. مگر لهستان موضع رسمی در حمایت از صحبت های بازیکنش گرفته که جواب لهستان را داده باشیم. ما لهستان رو بردیم و روزی هم مجددا انها ما خواهند برد، ولی اصل ورزش را فراموش نکنیم چون اگر روزی انها ما را ببرند جواب ایران را نداده اند و فقط یک بازی ورزشی را برده اند.
از شما انتظار بیشتری می رود
این برد و سایر بردهای تیم والیبال در برابر تیم‌های مطرح جهان را به فوتبالیستها تبریک میگم!
رتبه فردا پنجم با یه باخت
دوست ندارم بگم ولی باید آماده یه باخت باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
تویه آدم از پیش باخته ای هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
دوست نداری بگی پس نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
یاد غضنفر بخیر که تو 50 متریش یه پوست موز دید گفت وااااای بازم امروز باید زمین بخورم!
همت اگر سلسله جنبان شود / مور تواند که سلیمان شود
دم همتون گرم! حال کردم باهاتون
خواهشمند است به بازیکنان و مربی تیم برسانیدهروقت سرویس قدرتی کنترل شده یا آرام هدفمند زدیم امتیاز آوردیم .هر وقت سرویس قدرتی بدون کنترل زدیم .توی تور نشست یا خارج شد.هر تیمی در هر ست تمر کز داشت برد.ست دوم و سوم لهستان بی نقص بازی کرد ولی چهارم و پنجم را تقدیم کرد .موسوی اگر نتواند تمرکز خود را حفظ کند و اعتراضات تند را مهار نکند روی خود و تیم اثر می گذارد .وظیفه صحبت کردن با مربی و کاپیتان تیم است. معروف نقطه ثقل تیم است واگر ایشان بازنشسته شود مشخص نیست چه کسی مثل او جانشبن شود از حالا بفکر باشبن .غفور نمونه یک بازیکن با تمر کز و متعصب است که دنبال حاشبه نیست.مثل همه ورزشهای ایران در حمله خوب ودر دفاع ضعیف بودیم یعنی هنوز نتوانستیم دفاع جمع و جور و با واکنش مناسب و هوشمند روی تور داشته باشیم.در دریافتها متوسط بودیم .اگر می خواهیم حداقل جزو پنج تیم اول باشبم این نقاط ضعف را بایستی کاهش دهیم.
یکی از ضعف های بازی والیبالیست ها امروز خواباندن توپ در زمین لهستان بود که در ست سوم بسیار ضعیف ضربه می زدند حتی از روی تور هم محکم و با دقت ضربه نمی زدند یا دفاع می شدند یا بازیکنان لهستان توپ را جمع می کردند و به امتیاز تبدیل می کردند از نقاط قوت تیم لهستان کسب امتیاز از هر نقطه از زمین خودی بود چه روی تور چه دورتر ضربه نهایی را با قدرت و دقت می زدند.
تا وقتی شما تیتر می زنید "جواب گستاخی اش را گرفت..." یعنی دعوا و تهییج تماشاگران... یک بازیکنشان گفته ایرانی ها پرخاشگرند. این رفتار شما تأییدی می شود بر حرف او... گذشت و روی خوش بهترین جواب است، نه کلکل و کری خواندن.
اون بازیکن لهستان محروم شد و نامه معذرت خواهی نوشت.
شما هم اون توهین رو تعمیم به کل لهستانی ها کردید و ...

یه کلمه هم نگفتید از خودمون که با فحاشی و کامنت های فحش نو شبکه های مجازی و توهین پاخل زمین بازی باعث واکنش زشت اون شدیم
بسمه تعالی
ای کاش ۳ هیچ میبرد، چون امتیاز زمین هم به مل کمک کرده، به هر حال تو بازی بعدی امیدواریم این اتفاق بیفتد، و همچنین برزیل رو هم سه هیچ ببرند.
با سلام و عرض ادب و احترام .
دوستان عزیز حضور منظم و پر شور مردم اعم از اقایان و خانم ها، نشان از رشد فرهنگی و سطح بالای ظرفیت مردم است من خودم شخصا در سالن بودم و به چشم خود نجابت و رفتار شایسته مردم را دیدم کاش به ارتقاء این فرهنگ کمک کنیم و با قضاوتهای ناصواب مرتکب خطا نشویم باور کنید مردم بسیار پرشور و شاداب بودند خانم ها در یک طرف سالن و آقایان در طرف دیگر همه فقط و فقط به ایرانی سربلند فکر میکردند و برای رسیدن به آن با انرژی تمام سالن را به وجد آورده بودند . موفق و موید باشید .
جالبه اينهمه آناليزور داشتيم و نميدونستيم.. نشستن بيرون گود و گفتن لنگش كن.. آسونترين كاره!!!!!!!
در كل بچه هاي واليبال خيلي خوب كار كردن و ازشون راضي هستيم.. دمتوت گرم
اميدوارم مربي تيم خطر استفاده از زنجير به گردن را براي بازيكنان گوشزد كند اين زنجير علاوه بر زايد بودن باور كنيد تمركز بازيكن را مختل ميكند....
یاشا ایرانیم
افرین برشما که باتوجه به وجود تیم های قدرتمند درصدر جدولی خدا قوت دلاور قهرمان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل