بازدید 6309

سازمان برنامه و بودجه نباید به امور دولتی محدود شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه در امور دولتی محدود شده است، باید از این محدودیت خارج شویم و سراغ منابع مالی کلان کشوری برویم.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 15 June 2019

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه در امور دولتی محدود شده است، باید از این محدودیت خارج شویم و سراغ منابع مالی کلان کشوری برویم.

به گزارش ایسنا، سعید باستانی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان در دفتر استاندار، اظهار کرد: پول زیادی در استان وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است. دست ما در استان و کشور بسته است و نتوانستیم چندان در این زمینه ورود پیدا کنیم و برای توسعه کشور به خدمت بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه مصادیقی وجود دارد. به طور مثال بودجه‌هایی که در پروژه‌های عمرانی در استان داده شده به تناسب نیست و خلأ اجرایی در این زمینه وجود دارد. با بودجه‌های اندک دولتی نمی‌توان کار کرد. همچنین ما مشکل واگذاری پروژه‌ها را داریم.

باستانی در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی، گفت: عدالت بودجه‌ای رعایت نشده و میزان تخصیص آن در سال ۹۷ رقم کمی بوده که بر این اساس بسیاری از پروژه‌های دیگر نیز درگیر هستند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل فروردین و اردیبهشت ماه امسال در استان، عنوان کرد: خسارات ناشی از سیل در فروردین و بخشی نیز در اردیبهشت و خرداد رخ داد که به این دو ماه مبلغی تعلق نمی‌گیرد. این موجب نارضایتی مردم در بخش کشاورزی شده که استان نیازمند توجه ویژه در این خصوص است و هیأت دولت باید واژه ۱۰۰ درصد تخصیص را در کنار اعتبار در نظر گرفته شده قرار دهد.

افزایش اختیارات استان‌ها در بودجه ۹۸ عملی نشده است

در ادامه احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بنا بود که اختیارات استان‌ها در خصوص بودجه سال ۹۸ افزایش یابد اما عملی نشد. در خصوص پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور نیز پروژه‌های زیادی تعیین شد که حتی یک ریال هم در حوزه حمل و نقل اختصاص داده نشد. در ۲۸ اسفند ۱۰ تا ۳۰ درصد تخصیص مصوبات سفر داده شد اما سهم خراسان رضوی صفر بود. سهم تسهیلات بخش اشتغال به طور کامل در بخش ملی است و باید توزیع اعتبارات به طور کامل استانی باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت به پروژه‌های فرااستانی و ملی استان که کلیدی است، توجهی ندارد، تصریح کرد: به طور مثال برقی شدن قطار تهران مشهد یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در خصوص کاهش ترافیک است اما توجه دولت در حوزه ریل در محور شرق و خراسان فوق العاده ضعیف است. برای این طرح هزار میلیارد در بانک صنعت و معدن قرار گرفت اما طرف چینی کنار رفت و ۲۰۰ میلیارد تومان هدر رفت. باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌شد. تعلل در این پروژه در دو سال گذشته موجب شد که سرمایه بانک بدون تکلیف بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه راه‌آهن سنگان بافق نیز نمونه دیگری بوده که منافع ملی و درآمد زیادی برای کشور دارد اما بلاتکلیف مانده است. پروژه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در منطقه محروم شهر مشهد که ۵ سال پیش کلنگ خورده اما بودجه‎ای به آن تخصیص داده نشده و این بحرانی در حوزه درمان و سلامت در جامعه شهری مشهد ایجاد کرده که مشهد متعادل نیست.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر در اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور، تخصیص‌های عمرانی پروژه‌های ملی خراسان را با پروژه‌های سایر استان‌ها مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که سهمش کمتر است. باید عدالت تخصیص بودجه در استان‌ها رعایت شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو سال گذشته در خصوص آب‌های مرزی مصوبه‌ای گرفتیم که اکنون تخصیص پروژه‌های سدی در غرب کشور ۱۰۰ درصد است اما در این سمت تخصیص‌هایی پایین بوده است. مشهد با وجود حجم منابع مالی زائرین، در زیرساخت ضعیف است و فاصله دو برابری نسبت به این موضوع وجود دارد. خراسان رضوی به لحاظ زیرساختی نسبت به جمعیت، تردد و امکانات فوق العاده استان فقیر و محرومی است که باید به جد پیگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار