بازدید 40610

واکنش‌های گسترده بین المللی به فیلم منتشر شده آمریکا علیه ایران در حمله به نفتکش ها+فیلم

پس از اظهارات پمپئو و همچنین انتشار این فیلم، آمریکایی‌ها تصور می‌کردند، جامعه جهانی ادعا‌های آن‌ها را خواهد پذیرفت و اجماعی علیه ایران شکل خواهد گرفت؛ اما واکنش‌ها به این فیلم و ادعا‌ها علیه ایران برای واشنگتن غافلگیرکننده بود. تا جایی که اولین واکنش را مالک ژاپنی دو نفتکش مورد هجوم نشان داد و ادعای آمریکایی‌ها را کامل زیر سؤال برد.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 15 June 2019

پس از حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان و در نزدیکی آب های سرزمینی ایران، آمریکایی ها تلاش گسترده ای را برای متهم کردن ایران آغاز کردند؛ تلاش هایی که با انتشار فیلمی از سوی دیگر ستاد فرماندهی مركزی ارتش آمريكا (سنتكام) وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش «تابناک»؛ سنتکتام با انتشار این فیلم که قایقی را در نزدیکی یکی از دو نفت‌کش آتش گرفته در دریای عمان بلافاصله پس از حملات روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد، مدعی شد که سرنشینان این قایق ایرانی بودند و تلاش می‌کردند، تا یک مین عمل نشده را از بدنۀ یکی از نفت‌کش‌ها جدا کنند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است، خدمه نفتکش پس از مشاهده نزدیک شدن «قایق تندروی سپاه پاسداران به کشتی» از عملیات آن‌ها فیلم تهیه کرده‌اند. همین منبع نظامی گفته است، قایق تندرویی که به نفتکش ‌نزدیک شده «از نوع قایق‌های گشتی سپاه پاسداران بوده است.»

تعداد بازدید : 8232

این تصاویر ساعاتی پس از آن منتشر شد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ایران را در حادثۀ حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان مسئول دانست.

واکنش های رسمی به ادعای آمریکا

پس از اظهارات پمپئو و همچنین انتشار این فیلم، آمریکایی ها تصور می کردند جامعه جهانی ادعاهای آن ها را خواهد پذیرفت و اجماعی علیه ایران شکل خواهد گرفت؛ اما واکنش ها به این فیلم و ادعاها علیه ایران برای واشنگتن غافلگیرکننده بود. تا جایی که اولین واکنش را مالک ژاپنی دو نفتکش مورد هجوم نشان داد و ادعای آمریکایی ها را کامل زیر سؤال برد.

مالک ژاپنی نفتکش ها: ادعای آمریکا اشتباه است

طبق گزارش دیلی‌بیست، مالک این کشتی در جریان یک کنفرانس خبری در توکیو روز جمعه، سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، را زیر سؤال برد.

کاتادا در فیلمی که نیروی دریایی آمریکا منتشر کرده و در آن ادعا شده یک قایق ایرانی در حال جدا کردن یک مین عمل‌نکرده از بدنه نفتکش ژاپنی به نام «کوکوکا» است، تشکیک کرده است.

مالک نفتکش ژاپنی گفته بر خلاف ادعای آمریکا کشتی کوکوکا توسط یک شیء پرنده هدف قرار گرفته نه توسط مین. او گفت: «به نظر می‌رسد یک شیء به سمت آنها پرواز کرد. این شیء، باعث ایجاد حفره مورد نظر [در بدنه کشتی] شد. گزارشی که من دریافت کردم این است.»

او در ادامه هدف قرار گرفتن نفت‌کش توسط اژدر را هم رد کرد. او گفت: «به نظر می‌رسد به احتمال زیاد این کشتی‌ها توسط یک شی پرنده هدف قرار گرفته‌اند. محل اصابت، کاملاً بالای آب است. فکر نمی‌کنم اژدر بوده باشد.»

آلمان: مدارک کافی نیست

با وجود چنین ادعایی، وزیر خارجه آلمان می‌گوید، ویدئویی که آمریکا از نفتکش‌ ژاپنی منتشر کرده، برای نتیجه‌گیری درباره نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها کافی نیست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفته است: «این ویدئو کافی نیست. بله، ما می‌توانیم بفهمیم که در این ویدئو چه اتفاقی می‌افتد، اما نمی‌توان با آن به نتیجه گیری نهایی رسید. این ویدئو برای من کافی نیست.»

واکنش های گسترده بین المللی به فیلم منتشر شده آمریکا علیه ایران در حمله به نفتکش ها+فیلم

منصور العتیبی، نماینده دائم کویت در سازمان ملل نیز در واکنش به نمایش مضحک آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ثابت کردن این مسأله که قایق موجود در ویدئویی که آمریکایی‌ها منتشر کردند، متعلق به سپاه پاسداران ایران باشد، امری دشوار است.

«ناتالی توچی»، از مشاوران ارشد «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تشکیک در ادعاهای آمریکا و فیلم منتشر شده از سوی واشنگتن مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه دو نفتکش گفت: ما قبل از اینکه کسی را مقصر کنیم، به ادله موثق نیاز داریم.

او با بیان اینکه ایرانی‌ها بازیگرانی بسیار معقول هستند، گفت: اینکه آنها در زمان حضور «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن در تهران به یک کشتی ژاپنی حمله کنند «کار چندان معقولی نیست.»

واکنش های رسانه ای

شبکه خبری تلویزیونی «سی ان ان» گزارش داد: هرچند متحدان اروپایی آمریکا موافق با ارزیابی این کشور هستند، اما آنها آنطوری که واشنگتن می گوید، ایران را مقصر ماجرای اخیر نفتکش ها نمی دانند.

رویترز نیز با بیان تردید در خصوص فیلم ادعایی ارتش آمریکا علیه ایران نوشت: غالبا رمزگشایی از چنین تصاویری دشوار است و انتشار آن نشان می‌دهد، آمریکا تلاش می‌کند جامعه بین الملل را قانع کند ایران مسئول این حملات بوده است.

سایت شبکه اول تلویزیون آلمان (Tagesschau) نیز در این باره نوشت: با اینکه از بررسی ویدیوی منتشرشده نمی‌توان به نتیجه قطعی رسید و عامل اصلی حمله به دو نفتکش را تعیین کرد، اما آمریکا قصد دارد از این فرصت بهره‌برداری کند.

«دویچه وله» نیز گزارش داد: آمریکا می‌کوشد ایران را به عنوان طرف برجام غیرقابل اعتماد معرفی کند و به پنج قدرت امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران (بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین و روسیه) فشار بیاورد تا این توافق را نامعتبر بشمارند.

«فرانسوا هسیبورگ»، تحلیلگر فرانسوی مسائل دفاعی به نیویورک‌تایمز گفت: «در اروپا ظن زیادی در خصوص انگیزه‌های آمریکا وجود دارد.»

او با بیان اینکه محیط دریا فضایی است که امکان انجام اقدامات ساختگی وجود دارد به گزارش‌های مشکوک درباره حادثه «خلیج تونکین» و بهانه قرار دادن آن برای آغاز جنگ ویتنام اشاره کرد.

«گارلند نیکسون»، مجری برنامه‌های رادیویی و تحلیلگر سیاسی در واشنگتن در توئیتر با کنار هم گذاشتن دو مورد از سخنان «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا سخنان روز پنجشنبه او درباره متهم کردن ایران به نقش‌آفرینی در حادثه نفت‌کش‌های دریای عمان را زیر سؤال برده است.

کاربران حساب‌های توییتری پنج رسانه شامل «روزنامه رأی الیوم چاپ لندن و شبکه اسکای نیوز وابسته به امارات متحده عربی، شبکه بی بی سی انگلیس، شبکه سی ان ان آمریکا و شبکه ای بی سی نیوز آمریکا» نیز به شدت ادعای آمریکا را زیر سؤال برده اند. نظراتی که آمیزه ای از سؤال درباره تناقضات ویدئو، اظهار شگفتی از طراحی ناشیانه سناریوی ایران ستیزی، کیفیت بحث برانگیز ویدئوی مورد اشاره و طنزهای کاربران در این باره است.

بخشی از نظرات کاربران و مخاطبان این رسانه‌ها در ادامه می‌آید:

- سؤالات زیادی نشان می‌دهد که این ویدئو چیزی را نشان نمی دهد…چگونه عملیاتی سری به این خطرناکی (ادعای کندن مین از دیواره کشتی مورد حمله) با ۱۰ یا ۱۵ نفر اجرا می‌شود؟ این حماقت و رفتارها را انسان‌های عاقل نمی‌کنند، بلکه از جماعت ابومنشار (پدر اره، اشاره به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی) و اطلاعات سعودی برمی‌آید.

- آدم فهمیده متوجه می‌شود، این قایق نجات است و اگر آن طور که آمریکا می‌گوید قایق جنگی برای مین زدایی بود نباید تعداد سرنشینان آن از ۴ تن تجاوز می‌کرد.

- دروغ فوتوشاپی که فقط احمق‌ها باور می‌کنند.

- تولید عجیب این ویدئو نوعی از حقه‌های هالیوودی فریبکارانه است.

- خنده بازاری ساخت عربستان سعودی و امارات که ترامپ را به دردسر می‌اندازد.

- ادعا می‌کنند که ماجراجویان را در حین ارتکاب عملیات دیده‌اند، پس چرا دستگیرشان نکردید شما که ادعا می‌کردید می‌توانید مورچه‌ای که روی زمین راه می‌رود هم بازداشت کنید…وزیر خارجه ما هم با چشمانی مست می‌گوید آمریکایی‌ها راست می‌گویند.

- شبیه فریب‌های ناقص تونی بلر و ناقص‌تر از او کالین پاول قبل از جنگ با عراق است.

- چه کسی از این انفجارها سود می‌برد؟ آمریکا، دشمن صهیونیستی، امارات و عربستان.

- حتی ویدئویی که از ورود اولین انسان به کره ماه منتشر شد هم از این ویدئو وضوح بسیار بیشتری داشت…بعد از حادثه انفجارهای اول، نظارت بر محموله‌های دریایی ۵۰ برابر بیشتر شد. چگونه مین‌های ادعایی کاشته شدند؟

- کشتی‌های مورد حمله سیگنال درخواست کمک فرستادند و اگر مین گذاری در کار می‌بود طبیعی است که برای مین زدایی باید قایق جنگی وارد عمل شود. سازمان جهانی دریانوردی باید امارات و عمان و سایرین را مواخذه کند که به کمک نشتافتند. از حیث فنی هم امکان مین زدایی به این راحتی وجود ندارد. حتی دریانوردان ساده هم این را باور نمی‌کنند. مین دریایی، پروانه نشسته بر بدنه کشتی نیست که با بازی کودکانه بتوان آن را جداسازی کرد.

از جهت سیاسی هم باید گفت ما نادان نیستیم که ندانیم مجری این عملیات متأسفانه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند.

- ویدئو نشان می‌دهد تعداد زیادی از مردان در نزدیک مین ادعایی روی قایق ایستاده‌اند در حالی که اولین شرط مین زدایی آن است که همه تا مسافتی امن از محل مین زدایی دور شوند. حرکت یکی از آنها نشان می‌دهد که گویا از طنابی بر بدنه کشتی آویزان شده تا پایین بیاید و وارد قایق شود. از این گذشته، مین‌های دریایی در پایین‌تر از سطح آب روی بخش زیرین کشتی نصب می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را قانع کنند که عملیات نجات از سوی نیروی دریایی ایران همان عملیات مین زدایی بوده است.

- حیرت آور است. اگر آمریکایی‌ها قربانیان را رها کرده‌اند که متهم به نجات ندادن کشتی و بازی با جان سرنشینان آن می‌شوند و اگر غیر از این است که دوربین باید حرکات مهاجمان را در همه مراحل رصد می‌کرد در حالی که ویدئو ناقص است. معلوم نیست قایق از کجا می‌آید و به کجا می‌رود.

- مشخص است که آمریکایی‌ها هویت مهاجمان را مشاهده کرده‌ و دقیقاً از این ویدئوی مبهم فهمیده‌اند که کار سپاه پاسداران است. این هوشمندی، مضحک است.

-مین زدایی اگر کار ایرانی‌ها بوده که نشان می‌دهد ایران در نجات دریانوردان سهیم بوده و نگذاشته مین باقی مانده منفجر شود. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی (اسرائیل) تخریب می‌کند و ایران نجات می‌دهد و مین زدایی می‌کند.

- پرچم غلط؛ این ویدئو می‌خواهد آدرس اشتباهی بدهد.

- خنده دار است. آیا واقعاً ایران به همین سادگی که مین زدایی می‌کند مین گذاری هم کرده است؟ آیا ایران غواص ندارد که به جای راه انداختن این نمایش سینمایی مین زدایی کند؟

- اگر این فیلم را باور کنیم یعنی آمریکا ایستاده و تماشا کرده است!

- سناریوی واقعاً ضعیفی بود. از دولتی در ابعاد آمریکا بعید است. در اقدام بعدی کارگردانتان را عوض و قصه را باورپذیر کنید!

- آمریکا می‌گوید ایران موشکی به سوی پهپادش شلیک کرده و آنها واکنشی نشان نداده‌اند! آمریکایی‌ها قایق‌های ایرانی را هم دیده‌اند که به کشتی‌ها نزدیک می‌شوند و هیچ کاری نکردند! و باز هم دیده‌اند که قایق ایرانی آمده تا مین منفجر نشده را از بدنه کشتی جدا کند و باز هم کاری نکرده‌اند! پس ناوگان‌های دریایی آمریکا چه غلطی می‌کنند؟ مسخره است.

- مالک کشتی ژاپنی همه بافته‌های آمریکا را پنبه کرد و گفت که شیئی پرنده به نفتکش حمله کرده است. بنابراین قضیه عکس آن چیزی است که می‌گویند.

- سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرده که در آینده نزدیک شهاب سنگی به زمین برخورد خواهد کرد و دولت آمریکا این حادثه را به ایران نسبت داده زیرا این شهاب سنگ از آسمان ایران عبور خواهد کرد!

- آیا ایرانی‌ها با این ساده لوحی در مقابل دوربین‌های ماهواره‌ای ظاهر می‌شوند تا تصویرشان در صحنه جرم ثبت شود. دیگران را بی عقل فرض نکنید.

- روی قایق ایرانی نوشته شده «من ایرانی هستم»!‌

- اگر ایرانی‌ها مین گذاری کرده‌اند چه اجباری داشتند که مین عمل نکرده را از بدنه کشتی جدا کنند؟

- حتی دوربین زنگ در خانه من هم تصویری واضح‌تر از این می‌گیرد.

- قطعاً این حمله را یکی از شناورهای آمریکایی با هدف ترساندن کشورهای عربی خلیج (فارس) و عربستان با هدف دوشیدن میلیون‌ها دلار دیگر در مقابل حمایت از آنها انجام داده است.

- این تصاویر در سال ۱۹۴۰ گرفته شده است!

- احمقانه است که آمریکایی‌ها تصویر مین زدایی را گرفته‌اند اما ویدئویی از مین گذاری ندارند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵۹
تعجب می کنم چرا ایران تکذیبیه که این قایق ایرانی نبوده نمی دهد . یا اگر ایرانی بوده چه چیزی را از کشتی جدا کرده ؟ این سکوت نیروی دریایی سپاه عجیب و سوال برانگیز است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻟﺤﺎﻇﺎﺕ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻠﻮاﻧﻬﺎﻱ ﻛﺸﺘﻲ ﺭا ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ.
ﻛﺸﺘﻲ اﺯ ﺳﻤﺖ ﺭاﺳﺖ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﺷﺪﻩ ﻳﻌﻨﻲ اﺯ ﺟﻨﻮﺏ ﺑﻬﺶ ﺣﻤﻠﻪ ﺷﺪﻩ و اﻳﻦ ﻗﺎﻳﻖﻧﺠﺎﺕ. ﺩﺭ
ﺳﻤﺖ ﺟﭗ ﻛﺸﺘﻲ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﺩ
مسعود
| Pakistan |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
نیروهای نظامی و سپاهی ما آنقدر مرد هستن که احتیاجی به این حرکات ندارند هر موقع لازم بوده اعلام کردند و زدند..شما هم نمیخواد حرفهای ترامپ رو تکرار کنید..حرف های صاحب کشتی و نخست وزیر ژاپن،نماینده کویت در سازمان ملل،وزیر خارجه آلمان، و رسانه ها رو دوباره بخوان بعد بیا اینجا برای مدافعان کشورت شک وتردید ایجاد کن.
و اما تعجب زیادی هم برای سلامتی خوب نیست ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اتفاقا اینکاری که میگی بدتره.میشه در نهایت بحران سازی الکی.چیزی که آمریکا می خواد.سکوت بهتره.
حمید رضا ریمی
| Sweden |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
نکته جالب ترش این هست که این خدمه چطوری از بالای سر قایق به اصطلاح ایرانی فیلم برداری کردن مثل اینکه پهباد فیلم برداری کرده برای من جای سوال
هیچ اثری از دود و اتش دیده نمیشود این مین باید نزدیک محل اتش سوزی بوده باشه و از شدت گرما حتی نمیشه بهش نزدیک شد. ولی در این فیلم انگار دارن یک بازی میکنن و ساخته گی بودنش داد میزنه. اینها چه سناریوی احمقانه ایی ساختن.
این اتفاق در آبهای ایران افتاده یعنی 30کیلومتری ما واقعا چطوری ممکنه یه عامل خارجی بتونه وارد آبهای ما بشه و دست به چنین کاری بزنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
شما رو داریم دیگه دشمن نمیخوایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ﭘﻬﺒﺎﺩ اﻧﺪاﺯﺵ ﻛﻮﭼﻜﺘﺮ اﺯ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ اﺳﺖ
ﻧﻤﻮﻧﻪ ي اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﻢ ﺭﻓﺖ ﺑﺎﻻﻱ ﺳﺮ ﻧﺎﻡ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ و اﻭﻧﻬﺎ ﺧﻮاﺏ ﺑﻮﺩﻧﺪ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
دقت کنید که مالک ژاپنی کشتی گفته سی پرنده به آن حمله کرده.
داریوش
| Pakistan |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
این روزها از قاره صحبت میشه داداش کیلومتر که رقمی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
با پهباد؟ همونطور که کاپیتان و خدمه ی ژاپنی گفتن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
سی کیلومتری جزو اب های ساحلی نیست بر اساس قوانین
دریانوردی تصوب 1982 وین و حقوق بین الملل ابهای ساحلی از حدود ده کیلومتر تاهجده کیلونتر است. و کشتی مذکور د ابهای سرزمین ایران نبوده است. بلکه در ابهای بین المللی بوده است ن
اکنون با این ترفند ها عربستان آمریکا را می دوشد و گاه گاهی آمریکا هم بدش نمی آید ، بالاخره هر دو طرف از دوشیدن هم راضی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
بن سلمان در حال غارت عربستان به نفع آمریکا است
اگر زندگی نامه بن سلمان را بررسی کنید به نکات جالبی
می رسید بن سلمان ظاهرا عرب است ولی در اصل آمریکایی است
مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ مَوَاضِعَ التُّهَمَةِ- فَلَا يَلُومَنَّ مَنْ أَسَاءَ بِهِ الظَّنَّ

امام علی (ع)«كسى كه خود را در معرض اتهام و بدگمانى قرار دهد نبايد آن كس را كه به او گمان بد برد، سرزنش كند».

وقتی مسئولین مملکت دائم از بسته شدن تنگه میگن توقع دارید در این شرایط انگشت اتهام به سمت ایران نره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ترسو. لازمه تهدید دشمن زیاده خوا ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
بیخودی چرا آیه قران میاری شما انتظار دارید که ایران بگه ببخشید شما هر کار کنید ما دست بسته تسلیم هستیم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
سواد شما کمه. حتی اگر برای توجیه نظر نادرستت از احادیث درخشان ائمه استفاده کنی نمیتونی اشتباهت رو جبران کنی. بستن تنگه دلایل موجه دیگه ای داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
در دین سواستفاده نکن.میری جهنم.
ناشناس
| Japan |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
واقعا کلام امام علی چقدر شیرین است ای کاش مسئولین هم وبخصوص ائمه جمعه مرتب نگویند که اگر تنگه هرمزواسه ما ناامن شود واسه همه ناامن میشود واگر نفت ایران صادر نشود نفت دیگران هم صادر نمیشود و... همین حرفها است که سوء ظن واتهام را به استناد حرفهای مسئولین به سوی ایران سرازیرمیکندحرف وصحبت که میکند باید بافکروتدبربگویند که دشمنان ایران ازان سوء استفاده نکند
داریوش
| Pakistan |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
هر سخن جایی و ...هرنکته مکانی دارد قضیه بستن تنگه هرمزخیلی مردانه تر از زدن دوتا نفتکش بی دفاع هست وهیچ جایگاهی در دکترین نظامی ایران ندارد.
شما هم نترس و به خواندن بخش های دیگر نهج البلاغه ادامه بده چون سراسردرس مردانگی و شجاعته
فقط نظراتی که توسط سایبری ها گذاشته شده بود نوشتی لطفا نظرات بقیه رو هم که ایران رو متهم کردن بذار.
من کاری به شو آمریکاییها ندارم چون خودم هم مشکوکم ولی برایم جای سواله که ما اینقدر دم از اقتدار و امنیت منطقه میزنیم چرا باید کشورهای خارجی بتونن تو آبهای ایران این عملیات رو انجام بدن و راحت بندازن گردن ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اب های ایران؟ حالت خوبه؟ تو اب های بین المللی انجام شده! تو و امثال تو دنبال بهونه برای متهم کردن کشورید
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
نیست شما سایبری غرب نیستی همه رو سایبری داخلی میبینی ، کافر همه را به کیش خیش پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اینکه مردم واقعیت رو بکن میشن سایبری اما اگر بگن ایران مقصره میشن مردم عادی ، واقعا چی پیش خودت فکر می کنی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ﻣﺎ ﺩﻡ اﺯ اﻗﺘﺪاﺭ ﻧﻤﻲ ﺯﻧﻴﻢ اﻭﻥ ﺭﻭ ﻋﻤﻼ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﻲ ﺩﻳﻢ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
سایبری خودتی جناب سوئذی.
حمید رضا رحیمی
| Sweden |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
در اب های آزاد بود و در دریای عمان
خوبی اکنون زمان آنست که ایران در مورد این ویدیو نظر رسمی اعلام کند.
ثبات و امنیت خلیج فارس و دریای عمان به نفع ایران هست و ایران این را می داند ، این کار عرب ها و عبری های جنگ طلبیست که نمی خواهند ارامش برقرار شود امریکا هم به دنبال حمایت از این کارها به دنبال تنش در منطقه و فروش بیشتر سلاح به این کشورهاست
ها والا
خودشان احمق درجه یک هستند و دیگران هم احمق درجه فرض کرده اند؟!
هر غلطی کنند به غلط های انها اضافه می شود و هیچ غلطی نخواهند کرد بله رسواتر و مضحکه مردم خودشان و دنیا خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
بالاخره غلط میکنن یا نمیکنن؟؟
حتی کشتی اصلی با کشتی در فیلم هم فرق دارد
ای خدا چقدر این امریکایی ها احمق بودن یا شدن در مورد ایران؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
خیلی قشنگ نوشتی کیف کردم
اگر ژاپن واقعا کشوری مستقل است باید از امریکا برای اینکه در زمان جلسه مشترک نخست وزیرش با رهبر ایران ، اقدامش را تخریب کردن و وی را به بازی گرفتند توضیح بخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
متاسفانه ژاپن کشور مستقلی نیست.
هر که از یه کشتی حرف میزنه نه دوتا
یاروها با فیلم جعلی که در کویر نوادا گرفتند به اهالی کره خاکی نشستن در کره ماه رو قالب کردند که مثلا از روسها که بدور مدار زمین پرواز کرده بودند عقب نمانده باشند. حالا این فیلم زیر خاکی دربداغان بی سر و ته در باب ور رفتن یک عده مجهول الهویه با یک کشتی در داخل آب ندرکجا چه چیزی را جز یاوه سرایی یانکی های همیشه بازنده اثبات میکند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
همین الان با تلسکوپ دارن اثار به جا مانده از فتح ماه رو میبینن...حتی روسیه و چین هم اینو تایید کردن
ولی حضرتعالی با یه زیرشلواری تو خونه لم دادی داری زیر یوال میبری این تکنولوژی مهندسی رو.....
با همه این حرفها من نمیدونم کی کرده!
خوبه در لحظه اونجا بودن و فیلمش رو هم گرفتن.پس معلوم میشه کار خودشون بوده
.......اگر نفت ما صادر نشود نفت هیچ کشوری از خلیج فارس صادر نمی شود!!!!!!!

آقایان یادشون رفته چند بار و چند مقام و مسئول این شعار را سر دادند . این کشتی ها در آبهای ایران هدف قرار گرفته اند اگر یک کشور خارجی آنها را هدف قرار داده است پس محافظان دریایی ما چطور متوجه نشده اند که یک نیروی بیگانه در آبهای ایران کشتی ها را هدف قرار داده است؟؟؟؟؟!!!! جالب این است که تریبون های داخلی همیشه می گویند امنیت خلیج فارس را تامین می کتد!!!! خب اینکه دو نفتکش در آبهای ایران هدف قرار گرفته اند ؟؟؟
پس در آبهای سر زمین ما کی بوده که به این راحتی این کارو کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
پشه نمیتونه وارد ابهای ما بشه تا وقتی شاگردان شهید ناظری هستن و فرمانده جدید نیروی مخصوص دریایی سپاه...اینها در اب بین المللی بودن
ما خدمه نفتکش رو با هلیکوپترنجات دادیم از بالا فیلم گرفته؟
سناریو : اول فیلم درست شود بعد حمله به کشتی تا بتوانند مثلا سند داشته باشند
اين بمب ها در محل بارگيري نفكش ها چسبانده شده اند وطوري تنظيم شده بوده اند كه در تنگه هرمز انفجار صورت پذيرد تا بتوانند ايران را مقصر كنند بايد اين فرضيه را جدي بگيريم وبه دنبال كشف آن براييم
شما باید به سوالات واقعا جواب بدهید نه با کنایه و تمسخر برای من چند سوال ساده مطرح است این افراد نزدیک یک نفت کش چه می خواهند؟ یک چیزی را از بدنه کشتی جدا می کنند و به داخل قایق می آورند آن چیست؟ چرا یک کشتی ژاپنی همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن؟ چرا در آب های ساحلی ایران؟ چرا بعدا همین کشتی منفجر میشود؟ چرا ایران از آمریکا شکایت نمی کند؟
بیشترشبیه یک گروه شبه نظامی هستندتایک نیروی باتجربه مثل سپاه.پمپِو آدم خوش عقلی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اینا نیروهای نظامی عربی هستن
که با کلی ادعا در حد یه تیم تروریستی ان
و بچه های سرباز ما خودشون میتونن از پس اینا بر بیان و حتی نیازی به ورود نیروهای کادرمون نداریم...تا بفهمن با دم شیر بازی نکنن
هاسه روزدیگر مهلت تصویب FATF بسرمیرسه که قطعا تصویب نخواهدشد و نتیجه اش هم جهش دلاربه بالای ۱۶۰۰۰ تومان وسقوط بورس به زیر۲۰۰ هزارواحد درمرحله اول و ۱۵۰ هزارواحد تا۱۸ تیر(مرحله دوم خروج ازبرجام) خواهدبود توصیه کارشناسی: هرچقدرمیتوانید دلاربخرید وسهامتونو سریع بفروشید !
درصورتیکه آمریکا بخاطر تامین امنیت نفتکش های خلیج فارسی از گاوهای شیرده ش بهره ببره، به مقصودش رسیده با چند تا مین
و هم اینکه تو خلیج فارس به خیال خام خودش قدرت نمایی میکنه
هم اینکه حضور خودش رو به نفع امنیت انرژی جهان نشون میده بعبارتی چهره ای مدافع امنیت جهان
و بهانه تراشیدن برای جنگ روانی علیه ایران
فعلأ که سود این کارها میره تو جیب بیمه کننده های اروپایی
موضع گیری رسمی از جانب مسئولین ایرانی،قاطع نبوده است.وزرات خارجه اعلام کرده این موضوع مشکوک است.ضمنا در مورد ادعاهای آمریکا آنرا تکذیب نکرده است.ضمنا این حادثه نزدیک محدوه کنترلی نظامی ایران رخ داده ،چرا مسئولین نظامی در این مورد حرفی نمیزنند.
آفرین به کارگردان با این همه زاویه دوربین
آفرین به حضور این همه زاویه دوربین ومیکس یعنی قطع سیگنال خخخخ
آفرین به این تصویر واضح برای اثبات نفهم بودنت آقای ترامپ
down with usa
مين دريايى با جلوى كشتى برخورد ميكند نه از پهلو چون اين كشتى حتما سرعتى بالاى ٢٠ گره داشته
برخورد اژدر زير خط اب است نه ٢ متر بالاى سطح اب
ميماند موشك كه انهم با گفته كاپيتان كشتى همخوانى دارد
اینکه امریکا با آن سطح از تکنولوژی چنین فیلم بی کیفیتی را منتشر می کند حکایت ار آن دارد که عمداً تمایلی به نشان دادن جزئیات نداشته اند تا بتوانند یک سناریوی کلی و مبهم را ارائه کنند تا دستشان توسط افراد تیزبین رو نشود
الان خدمه تو نفتکش هستن چطور از زاویه روبه رو فیلم گرفتن؟؟ بعدشم چه ربطی داره که توی آبهای ما بودن.یک زیر دریایی از آب های بین المللی نمیتونست اژدر بزنه؟خود خدمهگفتن پهباد بوده.بیخیال چی میگین...
در بی شرافتی امریکا و نوکران منطقه ایش شکی نیست
و باید حتما عامل اصلی رو خودمون با مدارک مستند پیدا کنیم و به جامعه جهانی معرفی کنیم این امریکا و متحدان کثبفش رو
در ضمن امریکا بهتره بدونه اگر ما بخاییم تنگه هرمز رو ببندیم کار راحتیه برامون و دزدکی هم نمیکنیم
مرگ بر امریکا و متحدان کثیف منطقه ایش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار