بازدید 13635

بیمه آسانسور، خرید آنلاین با پوشش ۱۰۰ درصد

کد خبر: ۹۰۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 15 June 2019

بیمه آسانسور برای تمامی ساختمان های دارای آسانسور لازم و ضروری است. دیگر کمتر ساختمانی را می توان پیدا کرد که آسانسور (elevator) نداشته باشند. آپارتمان ها و ساختمان های نوساز همگی از آسانسور بهره می برند، بسیاری از ساختمان های قدیمی ساز هم دارای آسانسور هستند از طرفی ساختمان هایی هم که آسانسور ندارند، این روزها به فکر نصب آسانسور هستند. آسانسورها به دلیل معلق بودن دارای خطر سقوط هستند. سالانه حوادث زیادی برای آسانسورها اتفاق می افتد که در بسیاری از مواقع تلفات جانی هم دارد. اما در مواقع وقوع حادثه مسئولیت و غرامت های جانی بر عهده چه کسی است؟

مدیر ساختمان یا شرکت سازنده؟ مالک یا مستاجر؟

از آنجا که حوادث اسانسور گاهی منجر به فوت می شود و یا هزینه های درمانی سنگینی را شامل می شود، پذیرش مسئولیت آن برای افراد دشوار است. از همین روی شرکت های بیمه اقدام به معرفی بیمه نامه ای کردند تا مسئولیت حوادثی که برای آسانسور به وجود می آید را تحت پوشش قرار دهد و اینگونه بیمه آسانسور معرفی شد.

در این مقاله سعی داریم تا علاوه بر آشنایی با این بیمه نامه و پوشش های آن راهی سریع، آسان و مطمئن را برای خرید این بیمه نامه معرفی کنیم.

هنگامی که از خرید بیمه آسانسور صحبت می کنیم،  بیمه ماهان به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه های آنلاین فروش بیمه مطرح می شود. بیمه ماهان در جهت ارائه بهترین خدمات اقدام به فروش بیمه نامه آسانسور با پوشش کامل و قیمت مناسب نموده است.

بیمه آسانسور چیست؟

هنگامی که حادثه ای برای آسانسور اتفاق می افتد مسئولیت آن در ابتدا بر عهده مالک ساختمان یا مدیر مجموعه می باشد. در کنار مدیر ساختمان، شرکت های سازنده آسانسور و شرکت هایی که وظیفه نظارت و سرویس دوره ای آسانسور را برعهده دارند هم در قبال حوادث آسانسور مسئول هستند.

بیمه مسئولیت آسانسور، مسئولیت شرکت سازنده، شرکت نگهدارنده، مدیر ساختمان و کسانی که از آسانسور استفاده می کنند را در مقابل حوادث آسانسور بیمه می کند.

به بیان دیگر اگر در هنگام سقوط آسانسور و یا رخ دادن سانحه برای اسانسور شخصی آسیب ببیند و یا در آسانسورهای باربری خسارت مالی ایجاد شود شرکت بیمه اقدام به پرداخت خسارت می نماید.

آیا بیمه آسانسور اجباری است؟

بیمه نامه آسانسور یا همان بیمه مسئولیت آسانسور به خودی خود اجباری نیست و هیچ کدام از مالکین و مدیران ساختمان موظف نیستند که آسانسور را به اجبار تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار دهند. اما با توجه به اینکه در صورت وقوع حادثه افراد بسیاری درگیر این اتفاق می شوند و مسئولیت بر عهده چندین نفر خواهد بود، عقلانی است که این بیمه نامه را برای آسانسور مجتمع خود تهبه کنند.

جدا از خرید این بیمه نامه مدیر یا مالک ساختمان باید از قبل تمهیداتی را برای آسانسور بیاندیشد که این تمهیدات شامل :

  • کنترل گواهی استاندارد پس از نصب

زمانی که آسانسور نصب و راه اندازی می شود نیاز است تا توسط تیم بررسی موسسه استاندارد کنترل شود و گواهی استاندارد دریافت کند.

  • نگهداری سالیانه و سرویس آسانسور

یکی از وظایف مدیر ساختمان عقد قرارداد با شرکت های مربوطه برای سرویس دوره ای و بررسی سلامت کارکرد آسانسور می باشد.

  • تفکیک کاربری آسانسور

مدیر ساختمان باید نوع کاربری آسانسور را از جهت باربری و یا نفربر بودن مشخص کند.

پوشش های بیمه 

بیمه نامه آسانسور 3 نوع پوشش اصلی را داراست. هزینه های پزشکی و درمانی ، دیه نقص عضو و دیه فوت 3 پوشش اصلی برای آسانسور های نفر بر می باشد. آسانسور های باری فقط از پوشش مالی برخوردارند و پوشش جانی ندارند. یعنی اگر فرد در حادثه آسانسور باری آسیب ببیند هیچگونه خسارتی دریافت نخواهد کرد.

تعهدات در آسانسورهای مسافری به تعداد افراد مجاز درون آسانسور پرداخت می شود و اگر آسانسور بیشتر از ظرفیت مسافر داشته باشد، به افراد بیشتر از تعداد مجاز دیه تعلق نمی گیرد. سقف دیه پرداختی، سقف دیه تعیین شده برای ماه عادی یا حرام می باشد.

غرامت فوت و نقص عضو تا سقف 360 میلیون تومان و هزینه های پزشکی حداقل 5 میلیون تومان در حوادث آسانسور پرداخت می شود.

نرخ بیمه نامه

قیمت و حق بیمه در این بیمه نامه به عوامل مختلفی مانند نوع کاربری، قدمت آسانسور، گنجایش آسانسور، نوع ساختمان و درب آسانسور بستگی دارد.

  1. نوع کاربری : به صورت کلی 3 نوع بیمه نامه برای آسانسور توسط شرکت های بیمه ارائه می شود.

- آسانسورهای نفربر

- آسانسورهای باری

- آسانسور های باری و نفر بر

  1. عمر آسانسور یکی از عوامل مهم در محاسبه حق بیمه می باشد. یعنی هرچه عمر آسانسور بیشتر باشد ریسک خطر در آن بالا است.
  2. تعداد نفرات مجاز یا به عبارتی ظرفیت آسانسورهای مسافربری و ظرفیت بار مجاز و محدودیت وزن در آسانسورهای باربری بر قیمت بیمه نامه موثر هستند.
  3. کاربری محلی که آسانسور در آن نصب شده و فعالیت می کند هم از فاکتور های موثر بر قیمت بیمه نامه به شمار می رود. از این حیث ساختمان ها به 2 گروه تقسیم می شوند:
  • ساختمان مسکونی
  • ساختمان اداری و تجاری

حق بیمه برای این بیمه نامه در ساختمان های مسکونی با ساختمان های اداری و تجاری تفاوت دارد. بیمه نامه بناهای تجاری و اداری 20% از ساختمان های مسکونی گران تر است.

  1. طبقات ساختمان هم بر نرخ این بیمه نامه تاثیر دارد. تعداد طبقات ساختمان و یا در مواردی تعداد طبقاتی که آسانسور در آن ها توقف دارد. در ساختمان های بالای 15 طبقه به حق بیمه 15% اضافه می گردد.
  2. بدون در یا در دار بودن آسانسور هم از فاکتور های تاثیر گذار به شمار می رود. به این معنی که اگر اتاقک آسانسور دارای درب داخلی نباشد، %5 حق بیمه به نرخ بیمه نامه اضافه می شود.

بیمه آتش سوزی

یکی از نکاتی که مدیر و مسئول ساختمان باید به آن توجه کند مسئولیت حوادثی است که در ساختمان اتفاق می افتد. سوانح آسانسور یک بخش از حوادثی است که در ساختمان ها به وقوع می پیوندد. یکی از سوانحی که در صورت وقوع مسئولیت آن با مدیر ساختمان است، آتش سوزی است. در صورتی که آسانسور و یا ساختمان دچار آتش سوزی شود، جبران خسارت بر عهده مدیر ساختمان می باشد.

نکته مهم این است که آتش سوزی جزو تعهدات این بیمه نامه (آسانسور) نیست و برای این که آسانسور و ساختمان خود را کامل بیمه کنیم لازم است تا بیمه آتش سوزی را هم در کنار این بیمه نامه بخریم. بیمه نامه آتش سوزی علاوه بر حریق، کل ساختمان و آسانسور را در برابر صاعقه و انفجار هم بیمه می کند.

اینها فقط بخشی از پوشش های بیمه آتش سوزی است. در کنار این پوشش ها با خرید بیمه آتش سوزی می توانید آسانسور و ساختمان را در برابر زلزله و آتش‌فشان، سیل و طوفان و سرقت و بسیاری دیگر از حوادث دیگر پوشش دهید.

ثبت فرم خرید بیمه بالابر

در هنگام خرید بیمه نامه باید شرایط آسانسور را در فرم بیمه نامه بیان کنیم. این شرایط را در ادامه با هم مرور می کنیم.

به طور کلی آسانسور باید استاندارد های لازم را جهت استفاده داشته باشد تا خطر بروز سوانح هم از ابتدا کاهش یابد.

آسانسور بدون استاندارد نه تنها توسط برخی از شرکت های بیمه تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند بلکه ریسک حادثه بالاتری هم دارند.

خرید بیمه نامه آسانسور

در گذشته برای خرید بیمه مسافرتی مثل تمام بیمه نامه ها باید به نمایندگی های بیمه مراجعه می کردیم. اما این روزها در حضور فروشگاه های اینترنتی خرید بیمه نیازی به مراجعه حضوری نیست.

فروشگاه های اینترنتی بسیاری این روزها اقدام به فروش آنلاین بیمه کرده اند اما به کدام یک می توان اعتماد کرد.

در بین فروشگاه های اینترنتی، فروشگاه آنلاین بیمه ماهان با پشتوانه معتبری مانند هواپیمایی ماهان با شعار فروش بیمه در کمتر از 5 دقیقه اقدام به فروش بیمه نامه های مختلف از جمله بیمه آسانسور و آتش سوزی نموده است.

بیمه ماهان همواره سعی در جلب رضایت مشتریان با ارائه بهترین طرح های بیمه ای دارد. از این رو بیمه آسانسور رازی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید به فروشگاه آنلاین بیمه ماهان مراجعه کنید و با وارد کردن نوع کاربری آسانسور و ساختمان، ظرفیت آسانسور، تعداد طبقاتی که آسانسور در آن توقف دارد و نوع درب داخلی بیمه نامه مناسب خود را با بهترین نرخ استعلام و دریافت نمائید.

فروشگاه آنلاین بیمه ماهان در تمام مدت خرید همراه شما است. چنانچه شما در هنگام خرید از فروشگاه آنلاین بیمه ماهان با مشکلی موجه شوید می توانید از پشتیبانی آنلاین و آفلاین فروشگاه کمک بگیرید. همچنین شماره تماس 45239 آماده است تا پاسخگوی سوالات شما و ارائه مشاوره در هنگام خرید باشد.

ارسال بیمه نامه ها در بیمه ماهان به تمام ایران انجام می گیرد. چنانچه خرید شما از سایت فروشگاه آنلاین بیمه ماهان بیش از مبلغ 100 هزار تومان باشد، ارسال آن در هر کجای ایران که باشید بصورت رایگان انجام می پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر