بازدید 8360
۸
بورس «تابناک» در گفت‌وگو با فعالان بازار سرمایه بررسی کرد؛

مانور بورس بر تک سهم‌های بنیادی و افزایش شاخص کل هم وزن/ هیچ روند صعودی یا نزولی بدون اصلاح قیمتی یا زمانی تداوم نمی‌یابد/ چشم امید بازار همچنان به صنایع با مصارف داخلی

سه کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر لزوم اصلاح در روند صعودی شاخص کل معتقدند بازار در روز‌های آتی همچنان بر تک سهم‌های بنیادی مانور خواهد داد. این در حالی است که بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، عملکرد مثبتی ثبت کرد؛ بنابراین، رشد ۱۱۸ درصدی ارزش معاملات و ثبت رقم قابل توجه ۸۵۳۵ میلیارد تومانی، حکایت از ورود نقدینگی به تالار حافظ دارد.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 14 June 2019
تابناک اقتصادیسه کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر لزوم اصلاح در روند صعودی شاخص کل معتقدند بازار در روز‌های آتی همچنان بر تک سهم‌های بنیادی مانور خواهد داد.

به گزارش «بورس تابناک»؛ در بعد اقتصادی پیش بینی بانک جهانی از خروج ایران از رکود در سال آتی و پشت سر گذاشتن اثرات تحریمی و مثبت شدن رشد اقتصادی خبر داده، لیکن طی دو روز اخیر صحنه سیاسی کشور آبستن حوادثی بود؛ از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران که حامل پیامی از طرف رئیس جمهور آمریکا بود که رهبر انقلاب در پاسخی قاطع این تاجر امریکایی را شایسته مذاکره ندانست. از سوی دیگر حمله به دو کشتی در دریای عمان که با شو و لفاظی‌های آمریکا، انگلستان و متحدان منطقه ایش علیه ایران همراه بوده به طور طبیعی ریسک سیاسی بازار را افزایش داده؛ البته سنتکام در بیانیه‌ای تأکید کرده که به دنبال جنگ دیگری در منطقه نیست و این بیانیه آن چیزی است که سهامداران باید به آن توجه کنند و آن اینکه نیروی نظامی امریکا به رغم لفاظی‌های ترامپ، فریب صحنه سازی‌ها را نخواهد خورد.

از طرف دیگر، برخی فعالان امنیتی این حوادث را متوجه برخی کشور‌های منطقه می‌دانند که می‌خواهند با فریب امریکا این کشور را به واکنش نظامی علیه ایران بکشانند.

احسان پیران فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک با اشاره به رشد مناسب بورس طی چند ماه گذشته و صعود شاخص تا کانال ٣٤ هزار گفت: با در نظر گرفتن جو سیاسی موجود، بهترین استراتژی قرار دادن حد ضرر در معاملات است چرا که بازار هیچ گاه یک روند مطلق را ادامه نخواهد داد و در هر روندی ـ چه صعودی و چه نزولی ـ اصلاح قیمتی و زمانی وجود خواهد داشت.

احسان پیران ادامه داد: بنابراین صنایع پیشرو با مصرف داخلی در این مقطع زمانی ریسک کمتری خواهند داشت و می‌توانند سودسازی خود را ادامه دهند و شرکت‌های صادرات محور نیز با توجه به نرخ دلار و امکان ادامه صادرات برای این دسته از شرکت ها، می‌توانند سود سازی مناسبی داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد شاخص کل بورس تهران برای ادامه روند افزایشی خود نیاز به اصلاح از لحاظ قیمتی و زمانی خواهد داشت.

حمید میرمعینی دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز عقب نشینی بازار در روز‌های آتی را دور از ذهن ندانست و تأکید کرد: نحوه اصلاح بازار بستگی به رویکرد سهامداران در معاملات فردا دارد و باید دید می‌توان بازار را کنترل کرد یا خیر.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که طی دو روز گدشته حادث شده، چشم انداز مثبت و رو به رشد را در کوتاه مدت در معاملات آتی شاهد نیستیم و با توجه به پایان مهلت و اولتیماتوم تصویب FATF, پالرمو و CFT این موضوع نیز بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد. میرمعینی ادامه داد: متغیر‌های سیاسی در روز‌های اخیر چندان دلچسب نبوده و البته بازار از لحاظ تکنیکالی نیز نیاز به استراحت کوتاهی برای تداوم روند رو به رشد خود دارد.

بهزاد صمدی، تحلیلگر کارگزاری اقتصاد بیدار نیز در خصوص چشم انداز آتی بازار گفت: با توجه به الگو‌های تکنیکالی که در قیمت‌های جهانی شاهدیم، بیشتر گارد اصلاحی دارند؛ بنابراین، انتظار داریم به خصوص در دو فلز روی و مس قیمت‌ها ریزشی بوده و نماد‌های کامودیتی محور مرتبط با این فلزات را  تحت تأثیر قرار دهند.

صمدی با بیان اینکه بازار همچنان روی تک سهم‌های بنیادی مانور خواهد داد و شاهد افزایش شاخص کل هم وزن خواهیم بود، ادامه داد: بیشتر سهم‌های بازار با پتانسیل واگرایی منفی مواجه هستند و اکثرا در محدوده اشباع خرید قرار دارند؛ بنابراین، انتظار داریم که بازار در تعدادی از سهام با اصلاح مواجه شود.
مانور بورس بر تک سهم‌های بنیادی و افزایش شاخص کل هم وزن/ هیچ روند صعودی یا نزولی بدون اصلاح قیمتی یا زمانی تداوم نمی‌یابد/ چشم امید بازار همچنان به صنایع با مصارف داخلی 
 
به گزارش بورس تابناک، بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، عملکرد مثبتی را ثبت کرد؛ بنابراین، رشد ۱۱۸ درصدی ارزش معاملات و ثبت رقم قابل توجه ۸۵۳۵ میلیارد تومانی حکایت از ورود نقدینگی به تالار حافظ دارد. در کنار افزایش ۱۱۸ درصدی ارزش معاملات، حجم معاملات نیز با رشد ۷۴ درصدی مواجه بوده و دفعات معاملات نیز رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است.

در بازار اول سهام از نظر حجم و ارزش معاملات با بیشترین رشد درصدی مواجه بودیم و بر این اساس ارزش معاملات با ثبت رقم ۴۵۱۲ میلیارد تومانی رشد ۱۱۸ درصدی را نشان داد. حجم معاملات نیز تقریبی با رشد ۶۰ درصدی مواجه شد. در بازار دوم، اما رشد ۱۰۳ درصدی ارزش معاملات و ثبت رقم ۳۳۱۵ میلیارد تومانی در کنار افزایش ۱۱۰ درصدی حجم معاملات به همراه رشد ۱۰۰ درصدی در دفعات معاملات سهامداران نمود پیدا کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
هفته دیگراخرین مهلت تصویب FATF هست که قطعا تصویب نخواهدشد و نتیجه اش هم جهش دلاربه بالای ۱۶۰۰۰ تومان وسقوط بورس به زیر۲۰۰ هزارواحد درمرحله اول و ۱۵۰ هزارواحد تا۱۸ تیر(مرحله دوم خروج ازبرجام) خواهدبود توقبه کارشناسب: دلاربخرید وسهامتونو سریع بفروشید !
اینروزهابااین شرایط وخیم برجام و اف ای تی اف سرمایه گذاری دربورس اشتباه مهلکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
هیچ هیچ هیچ اتفاقی نمی افته حتی آگه
با رد موضوع از مجلس و رفتن ایران به بلک لیست شما بگو نقدینگی کجا بره جز بورس
تااخر هفته اینده وتا ۱۸ تیردوشوک بزرگ بربورس واردخواهدشد اولی عدم تصویب اف ای تی اف ودومی مرحله دوم خروج ازبرجام واغازغنی سازی بالای سه ونیم درصداست وضعیت بحرانی خلیج فارس هم مزیدبرعلت است
شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۹:۳۰
تنها درمدت نیم ساعت اززمان شروع به کارتالاربورس شاخص کل بیش از۱۳۰۰ واحدسقوط کرد
برای جلوگیری از سفوط بیشتر بسیاری ازنمادهابسته شده و سهامداران قادربه فروش سهامشان نیستند
پیش ببنی میشود با عدم تصویب اف ای تی اف درپایان هفته جاری شاخص کل به زیر ۲۰۰ هزار واحدسقوط کند
امروز ازابتدای کارتالاربورس شاخص کل حدود ۱۵۰۰ واحدسقوط کرد تاظهرنشده روندنزولی رابه صعودی تغییردادند !
پاسخ ها
فرزین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
تعجبت برا چیه ورود پول مردم بود تقریبا 30 میلیارد نقدینگی امروز وارد بورس شد هیچ اتفاقی این بورس رو نمیتونه تکون بده چون این پولی که وارد شد حالا حالا ها موندگاره
میبینم‌که خیلی ها دلار وسکه خریدن و منتظر افت بازار سهام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی