بازدید 8996
۷

واکنش ابتکار به طلاق‌های صوری برای مستمری

کد خبر: ۹۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 14 June 2019

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار درباره طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری گفت: این اصلا اتفاق خوبی نیست و باید مراقبت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

او ادامه داد: همچنین این اقدام از سوی برخی زنان می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد، چراکه این کار یک فریب و تخلف بزرگ قانونی است. امیدواریم آموزش‌های لازم به زنان ارائه شود تا شاهد این نوع تخلفات نباشیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره اظهارات اخیر رییس قوه قضاییه دربارهه کاهش زندانیان مهریه گفت: در حال حاضر قوانین و مقرراتی در خصوص مهریه وجود دارد و ما امیدواریم چنانچه قرار است در رویه قانون تغییری ایجاد شود با بررسی کامل و همه‌جانبه باشد، چراکه مسئله مهریه، موضوعی است که مربوط به خانواده است و باید همه جوانب آن بررسی شود.

ابتکار ادامه داد: نباید در این خصوص افراط و تفریط داشته باشیم و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که زنان در بحث مهریه آسیب ببینند. بنابراین تقاضای من این است، حتما بررسی‌های لازم قبل از هر گونه تصمیم در این خصوص صورت گیرد.

او گفت: نباید به دلیل یک سری فشارها در این خصوص در تصمیم‌گیری‌ها تعجیل کرد، درست است که در حال حاضر یک سری افراد به دلیل مهریه مشکل دارند و در زندان هستند، اما این مسئله آن وسعت و گستردگی را ندارد که بخواهیم به دلیل آن یک سیاست کلان ملی را تغییر دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۷
ببینید چه بلایی سر مردم آوردید که دست به این کارا پی زنند. به جای آموزش مردم خودتون رو اصلاح کنید
کارملت ببین کجاکشیده
هیچ شخصی از روی هوا و هوس این طلاق رو انجام نمیده
من ۲ تا خانم میشناسم که این کار رو کردن
اولی شوهرش راننده بود و به شکل ناگهانی از کار افتاده شد و بیمه نداشت که نه خونه ای و نه حقوقی بوده که سر کنند باهاش
با ۳ تا بچه کوچیک خوب چکار کنه؟
از شوهر پرستاری کنه یا بره کار کنه؟
بره کار کنه کی پهلوی بچه ها و شوهرش باشه‌؟ شوهر که فلجه تقریبا

دومی هم شوهرش پیره و رنگ امیز بوده و بچه دار نیستند و الان آقاهه حدود ۷۰ ساله و خیلی بیماری داره و خانم هم یک بیماری لاعلاج داره و بیمه هم‌نداره چکار کنن؟

خانم ابتکار بهتر بگه چطور خرج بچه های خودش رو درمیاره که میرن آمریکا
این کار کلاه برداری هست چرا مسئولین بخ این قضیه ورود نمیکنن ؟؟؟؟
باید متخلفین شناسایی و جریمه بشن و مستوی شون بدون هیچ گذشتی قطع بشه.
یه پیشنهاد برای حل همیشگی مسئله مهربه
پیشنهاد میکنم که مهریه روز عقد و در حضور عاقد و بستگان عروس و داماد به عروس خانم پرداخت بشه و در سند ازدواج درج و ثبت بشه. در صورت انجام این کار، نه دامادا میتونن بعدا از زیر بار مهریه در برن و نه اونکه خونواده عروس میتونن مهریه سنگین به ریش داماد ببندن و داماد هم در حد توانش اندازه مهریه رو می پذیره و پرداخت میکنه.
چه عجب خانم ابتکار بفکر زنان افتادی می دانی از سال ۹۱ تا کنون با تغییرهای گوناگون که در رابطه مهریه چه بر سر دختران وزنان آمده می دانی مردان با دو شهود صوری چه بر سر حق زنان می آورند می دانی مردان چگونه با دور زدن قانون زن دوم ودوم وچهارم می گیرند می دانی از زمانی که قانون ۱۱۰ سکه واعسار صوری بوجود آورد چقدر از زنان بدلیل اینکه حقشان با حضور دو شهود صوری پایمال شدبدبخت شدن می دانی چقدر زنان جوان با یک یا دو بچه کنج خانه پدرانشان در حال اشک ریختن هستند اینها از برکت قوانین از سال ۹۱ به اینطرف بوده و شما سکوت کردی بقول یک بنده خدا آخرین ضربه ها هم در ریاست جدید به سر دختران وزنآن نگون بخت در حال وارد شدن است . تا بعضی از مردان بلهوس که در همه جا هستند وبعضی نیز قدرت هم برای تغییر قانون وپایمال کردن حق دختران وزنان دارند خوشحال وسرمست شوند. دستت درد نکند ای حامی زنان ......
این اقدامات از طرف شهروندان نتیجه فقر و فلاکت است متاسفانه مسئولین سر خود را زیر برف بردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار