بازدید 8434

طرح حادثه‌دریای‌عمان در شورای‌امنیت از طرف اعراب

کد خبر: ۹۰۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 13 June 2019
آمریکا و اتحادیه عرب قصد دارند موضوع انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، مقامات آمریکا و اتحادیه عرب تلاش می‌کنند قضیه انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بکشانند.

دیپلمات‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند که آمریکا قصد دارد قضیه انفجار دو فروند نفتکش در خلیج عمان را در یک نشست غیرعلنی که بعد از ظهر روز پنج‌شنبه (به وقت محلی) در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، مطرح کند.

«احمد عبد الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز روز پنج‌شنبه بدون نام بردن از کشور یا گروه خاصی اعلام کرد: «برخی طرف‌ها در منطقه به دنبال آتش‌افروزی هستند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.»

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که قضیه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان را بررسی کند.

پیش از ظهر امروز دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول» بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

در پی این حادثه، اتحادیه اروپا از کشور‌های منطقه خواست که به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه تنش، حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

روسیه نیز در مورد هرگونه نتیجه‌گیری شتابزده و نیز در مورد تلاش برخی کشور‌های شناخته‌شده برای تحمیل کردن مسئولیت حادثه به یک کشور خاص هشدار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان