بازدید 26297

چرا ایران یکی از بهترین نقاط برای استخراج بیت کوین در جهان است؟!

نه پول‌های دیجیتال پدیده جدیدی هستند و نه تجارت‌هایی که بر پایه آن‌ها شکل گرفته یا به واسطه آن‌ها هدایت می‌شوند، اما توجه ایرانیان به این پدیده، یکسالی است که اوج گرفته و افزایش یافته است. اقبالی که می شود دلایل شکل گیری اش را فهرست کرد اما ساده تر از آن،‌ می توان به سراغ یک ارزیابی رفت که ارزش رمزارزها و پول کشورمان را قیاس می کند.
کد خبر: ۹۰۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 13 June 2019
یادآوری: اگر درباره رمزارز‌ها یا به تعبیری، ارز‌های دیجیتال اطلاعات زیادی ندارید، بهتر است مطالعه این مطلب را به بعد از کسب اطلاعاتی در این خصوص موکول نمایید.

به گزارش «تابناک»، نه پول‌های دیجیتال پدیده جدیدی هستند و نه تجارت‌هایی که بر پایه آن‌ها شکل گرفته یا به واسطه آن‌ها هدایت می‌شوند، اما توجه ایرانیان به این پدیده، یکسالی است که اوج گرفته و افزایش یافته است.

رویدادی که یکی از نتایج سقوط ارزش ملی پول کشورمان و افزایش قیمت ارز و طلا و اغلب کالاهاست. بحرانی اقتصادی که در نتیجه بازگشت تحریم‌ها علیه کشورمان و تشدید برخی از آن‌ها رقم خورد و هنوز مشخص نیست چه زمانی پایان خواهد یافت.

شرایط نامطلوبی که موج شده بسیاری از کارگاه‌های تولیدی یا حتی کارخانه‌ها با مشکلات متعددی مواجه شده و اقداماتی مانند کاهش تولید و تعدیل نیرو و حتی توقف فعالیت را در دستور کار قرار دهند. اقداماتی در راستای فرار از خطر ورشکستگی.

به این موارد، هدایت نقدینگی‌های سرگردان در جامعه به سمت ارز و طلا و اقلام دیگر را باید افزود که موجب شده گاه گوجه یا رب گوجه هم از دسترس همگان خارج شود و گوشت، مرغ، شکر، پیاز، ماکارونی و انبوه کالا‌های دیگر نیز به تناوب کمیاب و نایاب شوند.

وضعیتی که حکایت از تشتت حاکم بر بازار‌ها در کشورمان دارد. اوضاعی نامطلوب که ظاهرا موجب بروز اشکالات دیگر و حتی ظهور پدیده‌های شوم نیز شده است. پدیده‌هایی نظیر دایر شدن مجموعه‌های بزرگ استخراج رمز ارزهایی، چون بیت کوین که چندی پیش خبر رسیده بود در برخی مجموعه‌های دولتی نیز دیده شده است.

مجموعه‌های بزرگی که در آن‌ها سیستم‌های کامپیوتری پیچیده به استخراج رمزارز‌ها مشغولند و این کار را به ازای مصرف برق زیاد به انجام می‌رسانند. زیرساختی که با تخفیف‌هایی در اختیار ایرانیان قرار می‌گیرد، اما برخی با استفاده از آن و بهره‌مند شدن از قیمت یارانه‌ای اش، به استخراج بیت کوین مشغولند.

مجموعه‌هایی که برخی شان به مدد تسهیلات و وام‌های کم بهره که به اشتغال زایی تعلق گرفته، خرید و واردات دستگاه‌های مورد نیاز برای استخراج رمزارز‌ها را به انجام رسانده اند تا ضرری بزرگ تری به اقتصاد کشورمان وارد آورده باشند. ضرری که گاه از این بزرگ‌تر هم می‌شود چراکه شنیده‌ها حکایت از فعالیت برخی اتباع خارجی در کشورمان در این خصوص دارد!

پدیده‌ای چند سر زیان برای ایران و ایرانیان که سود ناشی از آن به جیب عده‌ای معدود می‌رود که برخی از ایشان حتی ایرانی یا ساکن ایران هم نیستند و تنها ارتباط شان با این سرزمین، بهای اندک برق و خدماتی است که در اختیار اشتغال زایی قرار می‌گیرد و مشوق ایشان برای دایر کردن کسب و کارشان در ایران است.

کسب و کاری که در بسیاری از نقاط جهان سودآفرین است، اما در ایران پرسود‌تر از هر کشور دیگری است، از این رو که هزینه‌های این کار اندک‌تر است؛ آنقدر اندک که می‌شود با یک واقعیت ساده بیانش کرد: «اینکه کوچکترین واحد بیت کوین، یک ساتوشی (برابر ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین) در حال حاضر بیشتر از ریال ایران یعنی واحد پولی کشورمان می‌ارزد»!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۹
سلام.... باید مدیریت شود و مجوز دار شود و فقط کسانی که موتورهای برق بخرند و خودشان مولد برق باشند اجازه فعالیت داشته باشند و به اقتصاد مقاومتی و دانش فنی و فناوری و مهارتهای نیروی انسانی مان هم افزایش می یابد ، به این صورت خیلی هم خوب است.
هم اشتغال زایی دارد
و هم در زمان تحریم میتواند جای ارزهای خارجی به کشور کمک فراوانی بکند....مشکل فقط برق و مدیریت و نظارت بر آنهاست.
باید راه سرمایه گذاری در این بخش باز شود.
در کشور ما متاسفانه بدلیل بی کفایتی دولتمردان و سود پرستی تعدادی از مردمان خدانشناس، که آرزوی بدترین عذاب الهی را برایشان دارم، هر چه رنگ و بوی سوداگری بدهد، بلافاصله بچشم می آید، گران میشود و در نتیجه تنها ورم قیمت آن برای عامه که پولی هم ندارند باقی می ماند. لعنت خداوندی بر دنیاپرستان مردم آزار. فعلا در این مزرعه بچرید و خود را فربه کنید، چون در آن دنیا با شما کارها دارند.
استخراج هر نوع معدن و عتیقه و حتی ارزهای قدیمی در کشور باید توسط دولت و یا با مجوز رسمی دولت باشد نه ابنه هر کس در بیت خودش یا بیت کیوان و.... اقدام به استخراج منابع کشور کند ارگان های ذی ربط باید ورود و مانع غارت منابع ملی شوند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
فقط خواستم بگم وای به حال ما که با شما شدیم ۸۰ میلیون. بیسواد کدام عتیقه کدام معدن و کدام ارز .
اصلا فهمیدی چی خوندی .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
عزیزم شما ظاهرا کلا تو باغ نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
معدن ؟؟ عتیقه ؟؟ ارزهای قدیمی ؟؟
خوبی تو ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
ما خوبیم شما خوبی؟
مطلب شما اگرچه بسيار كوتاه و مختصر بود اما يك واقعيت ترسناك و يك بحران بسيار بزرگ احتمالي پيش روي كشور رو بيان كرد. به نظر ميرسه صنعت رمزارزها با شكل جديد سخت افزاري (برق خور) كه در ايران به راه افتاده قراره شبكه برق سراسري رو با بحران عظيم و بي سابقه اي مواجه كنه. مطمئن باشيد به زودي خبرهاي زيادي از اتلاف هاي گسترده برق و به هدر رفتن سوبسيدهاي مربوطه به گوش خواهد رسيد :(
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
چرا جو میدی؟
در حقیقت اینها یارانه برق را با دستگاه استخراج میکنند، تا مسئولان هوشیار شوند جیب عده ای پر شده
اینکه پول ملی ما دچار بیماریست بر کسی پوشیده نیست. اما تبلیغ ریختن اندوخته مردم در خرید بیت کوین شگفت اور است. مردم می دانند که این بورس بازیست و هر لحظه قیمت آن می‌تواندسقوط کند کما اینکه جدی پیش از ۱۹ دلار ب زیر ۷ دلار رسید.
پاسخ ها
dario
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اون بدلیل ورود دولت ها بود که این ارز ها رو غیر قانونی اعلام کرده بودن
قیمت برق هم خیلی مهمه، در حدی که باعث شده چینی‌ها بیان رو استخراج بیت‌کوین در ایران سرمایه‌گذاری کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
در شرایطی که ورود سرملیه به کشور انجام نمیشه شاید این زیاد هم بد نباشه دولت باید عرضه داشته باشد و مالیاتش را بگیرد یا برق را درست کند بطوری که برای سرمایه گذار با هم منفعتی داشته باشد در ایران کار کند
برق در ایران، حتی با در نظر گرفتن اینکه گفته می شود یارانه ای است باز هم از قیمت جهانی برق بیشتر است. حداقل برق صنعتی در ایران از آمریکا گرانتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خیلیییییی بی سواد و بی خبری
با یارانه برق صنایع و کشاورزی به پول های هنگفت میرسند و قطعی برق شامل اونهایی میشه که به فکر سازندگی و کارآفرینی هستند البته جای سرزنش هم نیست چون شرایط و بستر جامعه ایجاب میکنه که راه درست بن بست است .مسئولان محترم بیدار شوید که خیلی دیر شده...
چون‌برق ارزانه و ارز گران و‌فعالیت اقتصادی دیگری توجیهی نداره
مطلب کاملا مغرضانه.
هر چی باشه بهتر از اینه که پول توی بانک بمونه. حداقل یه عده ای سر کار میرن با این پول
یه عده فروشنده
یه عده ای تعمیرکار
یه عده سازنده کانکس و لوازم مکانی
یه عده ای پشتیبانی و خدمات..
کنارش خیلی کارای دیگه هم هست برادر..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ریال تو بانک بمونه بهتر از اینه که تبدیل شه به بیت‌کوین بره اون ور آب.
خوب است حالا به بهانه این که دیگران دارند با برق ایران بیت کوین می سازند، برق را برای همه مستضعفین ایران بازهم گرانتر کنید.
همین جوری وزارت نیرو در تولید برق در پیک مصرف کمبود دارد، الکی انرژی کشور را هدر ندهید.
بهترین زمان برای کنترل ارزهای دیجیتالی الانه که به خود آقای آبه بگید برای همکاری و کمک نه برای دلالی البته چونکه ایشون نخست وزیر کشوری هستند که بیت کوین از اونجا کارش رو شروع کرده و ادامه داده
هزینه ی برق در ایران بسیار بسیار بسیار ارزان است و این حتی خارجی ها را به فکر ماین کردن بیت کوین می اندازد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
الان راه دیگه ای جز این نیست
پس چرا کاری برای جلوگیری از استخراج بیت کوین و نابود کردن منابع ملی نمیکنند؟؟؟؟؟

چرا الان که بنزین به صورت خیلی خیلی زیاد قاچاق میشود و همه هم میدونند چرا مسئولان جلوش را نمیگیرند تا به جای ان بنزین با کیفیت به مردم بدهند ؟؟؟؟؟


پس نتیجه میگیریم مسئولان یا خواب هستند و قصد خدمت به کشور را ندارند یا منافعی دارند و گرنه برای هر اقدام خلافی که در کشور انجام میشود باید همان لحظه اقدام شود و نیازی به امروز و فردا ندارد .
در کل نگفتید که چرا بیت کوین تو ایران اینهمه سودآوری داره فقط از ایکه کلا چطوریه صحبت کردید و حداقل تو یک خط میتونستید توضیح بدید داستان چیه
چطوره که این کار زشت وقتی به دست دولتی ها انجام میشه مشکلی نداره و سودآوره ولی وقتی مردم عادی بخوان انجام بدن میشه زشت و زیان آور برای اقتصاد؟
کلید واژه مشکلات ایران در یک کلمه است کاهش یافتن ارزش پول ملی ایران یا به عمد و سودجو گرایانه یا غیر عمد و تحمیلی
۴ نفر بدبخت بیچاره هم بخوان از این فلاکت نون بخورن شما چشمتون داره در میاد؟؟
این همه بخور بخوره میلیاردی میشه تو این مملکت شما چسبیدین که بیت کوین رو بولد کنین فقط!!!
مشکلتون با بهتر شدنه وضع مردم چیه؟
دولت خودش مسببه این بدبختیه!!
لطفا بفرمایید کلا چند درصد قابل استخراج مونده بیت کوین بعد نسخه بپیچین
واله برخی از مردم ما بلا نسبت انگار مغز خر خورده اند و به گاو سور زده اند! وقتی اندیشمندان و تحصیل کردگانشان اینطور باشد از مردم عادی و کم سواد چه انتظاری میتوان داشت سالها قبل که مورد شرکتهای هرمی مد شده بو همکارم به من میکفت دخترش کار دبیریش را ول کرده و رفته در این کار! یک همکار دیگرم که خودش پانصد هزار تومان زیر مجموغه شده بود و فقط توانسته بود یک نفر را جذب کند و هنوز تا 5 نفر و یک شاخه زیر مجموعه فاصله زیادی داشت! هر روز مخ مرا میخوردند ولی پاسخ من به انها با دلیل و برهان نه بود! بعد چندی بساطشان برچیده شد چه سرمایه هایی که بر باد رفت هر دو نفر را میدیدم اولی میکفت دخترش بیچاره شده و دومی میگفت غبر از اینکه دش بارها به در خانه کسی که خودش زیر مجموعه او بود میرفته فامیلش هم که او خرش کرده بود! ازش طلبکاری میکرد و ابرویش را در فامیل برده بود. ان موقع بهم میگفتند اگر 500 هزار تومان بدهی هیچ کس هک جذب نکنی یک سکه طلا میگیری میگفتم اخه ارزش ان که 35 هزار تومان است! ساده لوحانه حرفهایی که یاد گرفته بود میزد که این ارزش دارد چون دوباره ضرب نمیشود! اری نشان خریت ضرب نمیشود مهرش را توی پیشانی طرف میزنند!!! میدید خر نمیشوم! میگفت میتوانی به جایش سفر نمیدانم مالزی برپی در هتل 5 ستاره! میکفتم خوب بخواهم بروم سفر میروم با تور قیمتش فوقش 250 هزار تومان است! هر گاه همکاری که دخترش زندگیش را روی این موضوع گذاشته در اسانسور میدیدم بهش میکفتم یادتان هست بهتان گفتم اینها کلاهبرداری های بین المللی است به دخترت بگو برگردد سر کارش! ولی وقتی کسی مغز خر بخورد حماقتش ته ندارد! در اصل تقصیر مسیولین است که به مردم اموزش نمیدهند! در خارج یک نفر کوچکترین تخلف اینترنتی انجام دهد سروکارش با قانون و پلیس است. در اینجا طرف چند تا سکه وارد کرد با تبانی چو انداختند سکه ها ضبط شده! انهم ن بهشان ندادند و گفتند دولت جلو مار را گرفته وگرنه سود میدادند گفتم اره ان سودهای اولیه دانه دام است ان را هم سر گروههایی مه معلوم نبود با سر هرم تبانی داشتند و دروغ تحویل میدادند این بیت کوین هم همین است! پولی که نه پشتوانه اش معلوم است نه شخص نه دولت! بعد با سادکی میکویند! مزیتش همین است! اری مزیتش است معایبش هم همین است. این پوبهایی که از این ها در میاورند اخر بدیش این است که همان را خرج بدبخت کردن خودمان میکنند فکر میکنید پول مافیایی که دلالی در ایران میکنند از کجا میاید؟ از جیب خودمان در میاورند! کسی برای خر ها از جیب خودش خرج نمیکند
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
ارز دیجیتال رو میشه تبدیل به دلار کرد.چه ربطی به شرکت هرمی داشت
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
اول بفهم چی مزگی بعد قضاوت کن. استخراج بیت کوین هیچ ارتباطی با گلد کوییست ندارد و یا شرکت هرمی. اصلا بیت کوین زیر مجموعه هیچ کس نیست. یک کم مطالعه کن بعد بیا مثنوی بنویس.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
خوب بود.غیر از دو مورد.یکی اینکه خیلی خر خر کردی
یکی هم اینکه تصور کردی تو غرب کلاهبرداری مجازی نیست.اینجا تو غرب اینقدررر کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی و دزدی از حسابهای کردیت و بانکی می بینی که سرت سوت میکشه و کاری هم از پلیس ساخته نیست
مملکتی که هرکس هرکاری دلش خواست بدون ترس از بازخواست و تنبیه و جریمه شدن انجام داده و میدهد، بنابراین تعجبی ندارد تا هرکس خواست هر چیز جدیدی را با امکانات یارانه ای کشور انجام دهد و درامدش هم بدون دادن مالیات و..در جیب بگذارد.
درمملکتی که شرکتهای صوری و کاغذی ایجاد میشود و میلیونها دلاررا گرفته و براحتی بخارج و بحساب خود می گذارند؛ انجام کارهایی نظیر اسخراج بیت کوین که در مقایسه با شرکتهای صوری، بالاخره یک کار مثبت تری هست تا انکه مفت خوری محض هست!!!
واقعا کسی که اين مقاله رو نوشته وقعا بي اطلاع از علم روز بوده
بهترين روش اشتغال پايدار و دور زدن تحريم ها همين ارز هاي ديجيتال هست كه خودش يه صنعته واقعا براي كشورم متاسفم هستم كه دست يه سري بي سواد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
باسواد، ریال رو تبدیل به بیت‌کوین کنی تحریم‌ها رو دور زدی؟
البته برق ایران اگر چه ارزان هست ولی با این همه در حال حاضر برای استخراج بیت کوین مقرون به صرفه نیست مگر اینکه برق دولتی باشه و یا سرمایه گذاری سنگین بشه در حال حاضر با دستگاهای خانگی و برق صنعتی و خانگی مقرون به صرفه نیست. در جه سختی استخراج بالا رفته و دیگه مثل قبل نیست.
روابط بین دنیارادرست کنید پول تو توریست است پول تو تعامل است پول تو آزادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
جنتلمنه
دوبار دیگه تیتر بزنی .وزیر نیرو میگه یه وعده غذا هم نخورین. قبض برق همه رو هم به دلار می گیریم
مطلب کاملا مغرضانه است. این کار مثل صادرات کالا است و باعث ارزآوری برای کشور میشود. اتفاقا به نظر من صنعت کاملا مفیدی است. بیش از ۹۰ درصد استخراج داره در چین صورت میگیره. مطمئن باشید اگر مضر بود اونها زودتر ممنوعش میکردند. تازه دولتی ها دارن به فوایدش پی میبرن و میخوان براش قانون تصویب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
استدلال رو نگا کن تو رو خدا
مطمئن باشید اگر مضر بود اونها زودتر ممنوعش میکردند
آخرش هم این کار توایران انحصاری میشه مثل بقیه کارهاشون فقط یه عده خاص میتونن ازش استفاده کنن
یکی بگه استخراج ارز دیجیتال یعنی چی؟؟؟
اینکه کلی برق و وقت و هزینه صرف کنی که بهت ارز دیجیتال بدن؟؟؟
ارزش این ارز دیجیتال رو کی یا چی تعیین میکنه؟؟؟
پشتوانه این ارز چیه؟؟
بالاخره ارزهای فیزیکی مثل دلار و یورو و ریال پشتوانه های گوناگونی دارن. پشتوانه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چیه؟؟؟؟
دلار یک ارز بدون پشتوانه هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان