بازدید 3088

آرامش شکننده در خارطوم همزمان با ورود فرستاده آمریکا به سودان

با پایان نافرمانی مدنی در سودان و موافقت معترضان با ازسرگیری مذاکرات با شورای نظامی حاکم، آرامش شکننده‌ای در خارطوم برقرار شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 13 June 2019

با پایان نافرمانی مدنی در سودان و موافقت معترضان با ازسرگیری مذاکرات با شورای نظامی حاکم، آرامش شکننده‌ای در خارطوم برقرار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، پس از آنکه تظاهرکنندگان سودانی پایان نافرمانی مدنی که به مدت سه روز در این کشور ادامه داشت را اعلام کرده و با از سرگیری مذاکرات با شورای نظامی حاکم موافقت کردند، آرامش نسبی در خارطوم برقرار شد. با این حال بسیاری از ساکنان این شهر در پی عملیات امنیتی خونین هفته گذشته ترجیح دادند در خانه‌های خود بمانند.

پس از سفر آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی به سودان، انتظار می‌رود با ورود تیبور ناجی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا، اقدامات بین‌المللی برای میانجی‌گری میان طرف‌های سودانی افزایش یابد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا تیبور ناجی ظرف دو روز آینده در خارطوم دیدارهایی با اعضای شورای نظامی و رهبران معترضان در راستای رفع موانع موجود میان دو طرف خواهد داشت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تیبور ناجی پس از آن در سفری به آدیس آبابا داشته و در آنجا مساله بحران سودان را با مسؤولان اتیوپی و اعضای اتحادیه آفریقا مورد بحث و بررسی قرار دهد.

طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، فرستاده این کشور توقف حملات علیه غیرنظامیان را خواستار شده و گروه‌های سودانی را به همکاری جهت ایجاد شرایطی مناسب برای از سرگیری مذاکرات تشویق خواهد کرد.

همچنین آمریکا دونالد بوت، دیپلمات این کشور را به عنوان فرستاده ویژه خود به سودان انتخاب کرد.

پیش از این شورای امنیت از همه طرف‌های سودانی خواسته بود به همکاری‌ها جهت دستیابی به راه‌حلی توافقی برای بحران فعلی در این کشور ادامه دهند.

این شورا ضمن اعلام حمایت خود از تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای آفریقایی توقف فوری حملات علیه غیرنظامیان در سودان را خواستار شده و براهمیت رعایت حقوق بشر تاکید کرد.

همچنین وزارت خارجه سودان عرفان صدیق، سفیر انگلیس در خارطوم را به دلیل انتشار توییت‌هایی درباره وضعیت سودان احضار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار