بازدید 2444

یک هیئت عالی رتبه از سوی پنتاگون وارد شرق سوریه شد

یک هیئت از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به همراه مسؤولانی از ائتلاف ضد داعش به عنوان مهم‌ترین هیئت غربی وارد مناطق تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 13 June 2019

یک هیئت از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به همراه مسؤولانی از ائتلاف ضد داعش به عنوان مهم‌ترین هیئت غربی وارد مناطق تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری هاوار وابسته به کردهای سوریه اعلام کرد: این هیئت عالی رتبه آمریکایی به ریاست ویلیام روباک، مشاور ویژه آمریکا در نیروهای ائتلاف به همراه تعدادی از مسؤولان وزارت دفاع این کشور وارد مناطق شرق رودخانه فرات شد.

هدف از سفر این هیئت کمک به دولت خودگردان کردها و شاخه نظامی آن‌ها یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در زمینه امنیتی و ارائه حمایت لازم از آن‌ها برای مبارزه با تروریسم در منطقه است.

همچنین این سفر دو ماه و نیم پس از اعلام پایان حضور داعش در شرق سوریه و پس از درگیری‌های نیروهای قسد انجام شد.

این خبرگزاری کرد زبان به نقل از روباک گزارش داد: ما روابط‌مان با دولت خودگردان کردها و نیروهای سوریه دموکراتیک را در چارچوب دومین مرحله از عملیات علیه داعشی‌ها به ویژه پس از شکست آن‌ها در منطقه تقویت خواهیم کرد.

روباک افزود: ما از اقدامات ساکنان منطقه شرق فرات و هم پیمانان‌مان در نیروهای سوریه دموکراتیک برای مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کنیم و به همکاری‌های خود با آن‌ها ادامه خواهیم داد.

این مسؤول آمریکایی درباره تشکیل دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه داعشی‌ها نیز گفت: این مساله را با کردها بررسی نکردیم اما موضوع بسیار با اهمیتی است و حتماً آن را با هم‌پیمانان‌مان و دیگر طرف‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. ما از پیشرفت منطقه در نگه داشتن داعشی‌ها در زندان‌ها و نیز ایجاد راهکاری برای محاکمه آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

همزمان یک هیئت از روزنامه‌نگاران، چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای و نیز حقوق‌دانان اروپایی و آمریکایی با هدف حمایت از بخش‌های بهداشتی، آموزشی و خدماتی وارد منطقه شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر