بازدید 17282
پیمانه اقتصادی؛

شیر، ماست و پنیر رسما مجوز افزایش قیمت گرفت + نرخ‌های جدید/ حرکت خودرو‌های وارداتی در جاده کاهش قیمت/ زمان واریز صدمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان هفته سبز برای سهامداران بورس تهران، سهام آسیایی با نگرانی‌های تجاری افت کرد، نوسان اندک در بازار سکه، روند افزایش قیمت جهانی طلا از سر گرفته شد، تجارت ۴میلیارد یورویی ایران و ایتالیا، رکود بی‌سابقه در بازار خودروی چین، دلار بدون تغییر ۱۲۹۰۰ تومان قیمت گذاری شد، طلای سیاه یک درصد ارزان شد و خروج ارز برای واردات قطعات فندک به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 13 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان هفته سبز برای سهامداران بورس تهران، سهام آسیایی با نگرانی‌های تجاری افت کرد، نوسان اندک در بازار سکه، روند افزایش قیمت جهانی طلا از سرگرفته شد، تجارت ۴میلیارد یورویی ایران و ایتالیا، رکود بی‌سابقه در بازار خودروی چین، دلار بدون تغییر ۱۲۹۰۰ تومان قیمت گذاری شد، طلای سیاه یک درصد ارزان شد و خروج ارز برای واردات قطعات فندک به کشور را در بر دارد.

شیرخام و لبنیات رسما مجوز افزایش قیمت گرفت + نرخ های جدید

سید احمد مقدسی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی از ابلاغ رسمی نرخ جدید شیرخام و لبنیات خبر داد. وی توضیح داد که نرخ پیشنهادی انجمن برای خرید هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری، ۲۵۷۰ تومان و نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی نیز ۲۴۶۰ تومان بود، اما در نهایت سازمان حمایت نرخ ۲۳۹۰ تومان را برای خرید هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری مشخص کرد. پیش از این، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، در  آذرماه ۹۷ نرخ مصوب خرید شیرخام درب دامداری را ۲۰۰۰ تومان مشخص کرده بود. ضمنا قیمت محصولات لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر به شرح جدول ذیل که از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه گردیده است، ملاک عمل خواهد بود. 

شیرخام و لبنیات رسما مجوز افزایش قیمت گرفت + نرخ های جدید/ حرکت خودروهای وارداتی در جاده کاهش قیمت/ زمان واریز صدمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی

پایان هفته سبز برای سهامداران بورس تهران/ سایه یک شایعه ارزی بر سهام بانکی 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۲۷۳۵ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۳۳ هزار و ۳۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۷۴ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۶۶ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۷۲ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد، عدد ۵۸ هزار و ۱۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۹۹ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۸۵ واحد افزایش معادل ۱.۱۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۴ هزار و ۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۷ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد به رقم ۱۷۲ هزار و ۹۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۲۹۴ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد همراه بود و عدد ۴۵۹ هزار و ۶۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. دیروز بیشترین ارزش و حجم معاملات در نماد‌های بانکی و خودرویی رقم خورد و بر این اساس ارزش معاملاتی بانکی‌ها ۲۸۴.۸ میلیارد تومان بود، شایعاتی در خصوص نرخ نهایی تسعیر ارز بانک‌ها از روز سه شنبه در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور منتشر شد و متعاقب آن سهام بانکی در معاملات دیروز با صفوف سنگین تقاضا در دو نماد بانکی از جمله بانک ملت و بانک تجارت که بیشترین تسعیر ارز را خواهند داشت، مواجه شد.

شیرخام و لبنیات رسما مجوز افزایش قیمت گرفت + نرخ های جدید/ حرکت خودروهای وارداتی در جاده کاهش قیمت/ زمان واریز صدمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی

سهام آسیایی با نگرانی‌های تجاری افت کرد

روز چهارشنبه، در حالی که امریکا مواضع سختی در مورد توافق تجاری با چین در پیش گرفته، سهام آسیایی حالت تدافعی به خود گرفتند. از سوی دیگر، به زودی داده‌های تورم آمریکا اعلام خواهد شد که می‌تواند مشخص‌کننده میزان احتمال کاهش نرخ بهره زودهنگام این کشور باشد. داده‌های تورم چین نشان داد، رشد قیمت‌ها به بالاترین سطح ۱۵ ماهه ۲.۷ درصد رسیده است که بیشتر آن به علت گران شدن قیمت گوشت بوده است. بدون مواد غذایی، تورم چین تنها ۱.۶ درصد رشد کرده است که نشان می‌دهد حوزه‌های زیادی برای دریافت مشوق‌های اقتصادی وجود دارد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از ۲ روز سود، ۰.۶ درصد افت کرد. شاخص نیکی ژاپن ۰.۳۵ درصد افت کرد. در بازار چین، شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰، بنچ‌مارک شرکت‌های برتر چین، که دیروز ۳ درصد جهش کرده بود، امروز ۰.۷ درصد افت کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۵۶ درصد پایین آمد. بازارهای هنگ‌گنگ تحت تأثیر اعتراضات گسترده به قانون استرداد محکومین به چین به شدت افت کردند و شاخص هانگ‌سنگ ۱.۹۲ درصد سقوط کرد.

بازار اوراق مسکن؛ طلسم «تسه 9610» در خرداد

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» طی جلسه معاملاتی روز گذشته تنها ۰۱/ ۰ درصد رشد کرد و به قیمت ۴۹ هزار و ۴۲۴ تومان به فروش رفت. سایر سررسیدهای وام مسکن شرایط متفاوتی را تجربه کردند، برخی صعودی شدند و دسته‌ای دیگر به اصلاح قیمت پرداختند. با این حال ویژگی مشترک عموم آنها (به غیر از ۲ مورد) قرار گرفتن قیمت در کانال ۴۹ هزار تومانی بود. با وجود گذشت ۲۲ روز از خرداد «تسه۹۶۱۰» هنوز نتوانسته است به بالای مرز ۵۰ هزار تومانی صعود کند و در اکثر روزها در کانال ۴۹ هزار تومانی به کار خود پایان داده است. شرایط نامناسب در بازار مسکن فشار را بر اوراق تسهیلات مسکن افزایش داده است. رشد بی‌پروای قیمت آپارتمان در کنار افت حجم معاملات و ثابت ماندن سقف وام «تسه‌ها» از جمله دلایل رکود بازار مسکن ارزیابی می‌شود.

نوسان اندک در بازار سکه

روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، حدود ۴۰ هزار تومان افزایش داشت. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز، ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر، یک میلیون تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۵ هزار تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که روز قبل، ۴۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز با افزایش ۱۰ هزار تومانی، به رقم ۴۵۰ هزار تومان رسید.

روند افزایش قیمت جهانی طلا از سرگرفته شد

قیمت طلا پس از این‌که روز سه شنبه به بالاترین حد در یک هفته اخیر سقوط کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را بالا برد، افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۳.۰۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا مرز ۱۳۱۹.۳۵ دلار عقب‌نشینی کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۳۳۶.۶۰ دلار رسید.

تجارت ۴میلیارد یورویی ایران و ایتالیا

مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران، بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲ خرداد با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد. کنچاتوری که دوره تصدی‌اش در ایران، رو به اتمام است، جمعه کشور را ترک خواهد کرد. وی تأکید نمود همکاری‌های ایران و ایتالیا در همه سطوح ماندگار خواهد ماند. به گفته او، در پنج سال گذشته اقدامات مهمی میان ایران و ایتالیا انجام‌شده است و شباهت‌های بسیاری میان مردم دو کشور وجود دارد که همین وجه تشابه باعث شده تا مأموریت‌های غیرممکن هم به‌راحتی صورت گیرد. کنچاتوری با اشاره به تراز تجاری ایران و ایتالیا و علاقه‌مندی فعالان اقتصادی ایتالیایی به سرمایه‌گذاری در ایران تأکید کرد نباید نگران آینده روابط اقتصادی ایران و ایتالیا بود. او در همین زمینه تصریح کرد: به‌رغم تحریم‌های آمریکا، حجم تراز تجاری ایران و ایتالیا بیش از ۴ میلیارد یورو است؛ در حال حاضر در مرحله «تعمق» قرار داریم تا هر دو طرف برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنند و مطمئنم بعد از این دوران، پرش بزرگ‌تری خواهیم داشت. به گفته سفیر پیشین ایتالیا در تهران، «جوزپه پرونه» به‌عنوان سفیر جدید ایتالیا در ایران، تنها ۱۲ ساعت پس از ترک مائورو کونچاتوری به تهران فرستاده خواهد شد.

حرکت خودروهای وارداتی در جاده کاهش قیمت

دنیای اقتصاد نوشت: بازار خودروهای وارداتی در دو هفته‌ای که گذشت، روند نزولی داشت، این در شرایطی است که طبق شنیده‌ها روند ترخیص خودروهای مانده در گمرک آغاز شده است. با توجه به این مساله سوناتا هیبرید، در حال حاضر با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. سانتافه با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. توسان هم با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان در بازار موجود است. النترا در حال حاضر ۴۹۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود. در خانواده کیا هم در حال حاضر خودروی سورنتوی صفر در بازار کمتر پیدا می‌شود، چنانچه این خودرو در بازار موجود باشد قیمتش ۹۵۰ میلیون تومان است. قیمت این خودرو چندی پیش از یک میلیارد تومان هم گذشته بود و فروشندگان با دریافت یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان، این خودرو را در اختیار خریداران قرار می‌دادند. اسپورتیج و سراتو نیز به ترتیب با قیمت‌های ۷۳۰ میلیون و ۵۲۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند. اپتیما هم ۷۱۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان قیمت خورده است. فروشندگان برای تالیسمان محصول شرکت رنو قیمت ۷۰۰ میلیون تومان و برای کولیوس دیگر محصول این برند فرانسوی قیمت ۸۰۰ میلیون تومان را تعیین کرده‌اند. لکسوس NX نیز که پیش‌تر با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قابل‌خریداری بود. در حال حاضر با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. نیسان جوک نیز در حال حاضر با قیمت ۴۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. تیگوان محصول فولکس واگن نیز این روزها با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قابل خریداری است.

رکود بی‌سابقه در بازار خودروی چین

براساس گزارش رویترز، فروش خودرو در چین طی ماه می بیشترین میزان کاهش را در تاریخ این صنعت به ثبت رساند و اکنون نگرانی‌ها از کاهش رونق اقتصادی و افزایش پیامدهای جنگ تجاری با آمریکا به شدت افزایش یافته است. به گفته سازمان تولیدکنندگان خودرو در چین، در ماه مه فروش خودرو در چین نسبت به دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸، کاهش ۴/ ۱۶ درصدی را به ثبت رساند. این یازدهمین ماه متوالی است که روند کاهشی فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان رقم خورده است. این کاهش به‌دنبال افت فروش ۱۵ درصدی در ماه آوریل رخ داد. این سازمان یکی از دلایل اصلی افت فروش را آغاز اجرای طرح «استاندارد آلایندگی خودروها» پیش از زمان تعیین شده در سال ۲۰۲۰ دانست و به این ترتیب این امر موجب شده است تا فضای عدم اطمینان در میان خریداران ایجاد شود. از دهه ۹۰ میلادی تاکنون، بیشترین میزان کاهش فروش در ماه می برای چین رقم خورد. دو عامل کاهش رونق اقتصادی و تنش‌های تجاری با آمریکا نیز در این ماجرا دخیل بوده‌اند.

دلار بدون تغییر 12900 تومان قیمت گذاری شد

روز گذشته، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12800 تومان در صرافی های مجاز و بانکی خریداری شد و در مقابل به قیمت 12900 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر یورو به نرخ 14700 تومان خریداری شد و به قیمت 14800 تومان به متقای دریافت یورو فروخته شد.

طلای سیاه یک درصد ارزان شد

بهای نفت روز چهارشنبه تحت تأثیر چشم‌انداز ضعیف‌تر تقاضا و رشد ذخائر نفت آمریکا بیش از یک درصد کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۸۷ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۱.۴۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۵ سنت یا ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۲.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.

استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین ممنوع شد

کندی استوارت، شهردار ونکوور پیشنهاد ممنوعیت کامل استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین را مطرح کرده و دلیل آن را هم افزایش تعداد پرونده‌های پولشویی اعلام کرده است. گزارش پلیس کانادا که چندی پیش منتشر شد ادعا کرده که مجرمان می‌توانند تنها با چند هزار دلار برای خودشان یک خودپرداز بیت‌کوین خریداری کرده و پولشان را هرچند بار که می‌خواهند از این طریق به شکل بیت‌کوین سپرده گذاری و هزینه‌های جابجایی و انتقال پول را حذف کنند. مقام‌های این شهر امسال بیش از ۸۴۰ گزارش جرم مرتبط با ارزهای دیجیتال را بررسی کرده‌اند که تقریبا سه‌ برابر جرایم به‌ وقوع پیوسته در سال گذشته است. در حالی که برخی شهرها مانند ونکوور این را اقدام انجام داده و استفاده از خودپردازهای بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرده‌اند، برخی دیگر ممنوعیت استفاده از خودپردازها را به تشکیل پرونده‌های پول شویی موکول کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر ۶۹۴ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در کانادا فعال است که از این میان، ۷۶ دستگاه در ونکوور بوده است. ماه گذشته هشت نفر در اسپانیا به اتهام پولشویی از طریق تبدیل پول به ارزهای دیجیتال دستگیر شدند. آنها با استفاده از خودپردازهای رمزارزها اقدام به کوچک‌سازی مبالغ پولشویی شده می‌کرده و مبادلات مالی مشکوکی برقرار می‌کردند.

خروج ارز برای واردات قطعات فندک به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۹۴ تن اجزا و قطعات فندک وارد ایران شده است. واردات ۹۴ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم اجزا و قطعات فندک باعث خروج یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۰۵ دلار یا به عبارتی ۵۰ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۷۸۵ ریال شده است. این کالا از پنج کشور چین، ایالیا، تایوان، جمهوری کره و آذربایجان وارد ایران شده است.

شیر، ماست و پنیر رسما مجوز افزایش قیمت گرفت + نرخ های جدید/ حرکت خودروهای وارداتی در جاده کاهش قیمت/ زمان واریز صدمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی

هوآوی به دنبال استفاده از سیستم عامل آرورا روسیه به جای اندروید

ماه گذشته میلادی و پس از قرار گرفتن نام هوآوی در لیست سیاه، وزارت بازرگانی آمریکا،‌گوگل و برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی همکاری خود با شرکت هوآوی چین را متوقف کردند. در همین راستا شرکت گوگل اعلام کرد که برای گوشی‌های هوشمند هوآوی دیگر سیستم عامل اندروید را ارائه نخواهد داد. به همین دلیل، شرکت هوآوی به دنبال یافتن جایگزین برای سیستم عامل اندروید در گوشی‌های خود است و گزارشات حاکی از آن است که این شرکت توانسته یک سیستم عامل مناسب را برای این مسئله در روسیه پیدا کند. شرکت هوآوی چین در حال مذاکره برای جایگزین کردن سیستم عاملا اندروید با سیستم عامل آرورا است که هم اکنون تحت توسعه توسط موسسه سازمان پلت فرم موبایل  روسیه واقع در مسکو قرار دارند. این مسئله نخستین بار توسط روزنامه بل در روسیه و به نقل از منابع آگاه منتشر شد. به گزارش این روزنامه گائو پینگ رئیس هوآوی در حاشیه نشست اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ در این رابطه با کنستانتین نسکوف، وزیر توسعه و ارتباطات دیجیتال روسیه، صحبت کرده است. به گفته مقامات روس هم اکنون چین در حال تست تجهیزات هوشمند با سیستم عامل آرورا است. روزنامه روس مدعی شده که موضوع جایگزین کردن سیستم عامل اندروید با سیستم عامل آرورای روسیه حتی در دیدار رؤسای جمهور دو کشور نیز که پیش از برگزاری اجلاس بین‌المللی سن پترزبورگ مطرح شده  و حتی دو طرف درباره انتقال بخشی از تجهیزات هوآوی به روسیه نیز گفت‌وگو کردند. آمریکا به بهانه‌های امنیتی استفاده از تجهیزات هوآوی را ممنوع کرده و حتی فروش قطعات توسط شرکت‌های آمریکایی به این شرکت را نیز متوقف کرده است.

زمان واریز صدمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی

صدومین مرحله از یارانه‌های نقدی ساعت ۲۴ روز یکشنبه (۲۶ خردادماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. یارانه‌بگیران در حالی صدمین دریافت نقدی ماهانه را پشت سر خواهند گذاشت که مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان آنها در این سال‌ها تغییری نداشته است، اما همین مبلغ در ماه بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت ایجاد هزینه می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
گرانی گرانی گرانی ، خسته شدیم ، قیمت ها را نگاه دارید ، خدایا گناه ما چیه توی ایران زندگی می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
گرانی سرسام آور و روزافزون مواد غذایی بخاطر صادرات لجام گسیخته این مواد هست که عمدتا به عراق و روسیه هستش . مردم گرسنه شدن و سفره ها خالی . سلام اتیوپی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
دولت باید حقوق ها هم ثانیه ای برابر تورم افزایش دهد. هنوز بر سر نحوه افزایش چندر غاز حقوق امسال بین مجلس و دولت جنگه !اونوقت مرتب قیمت ها فزایش پیدا می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهربان توسی
| France |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خدا از هیچ گرانفروشی نگذره
کاش از این گرانی یه چیزی هم به تولیدکننده و دامدار برسه تا کارخانه دار و واسطه و...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
تازه رییس جمهور دیروز میفرمودند همه جیز عالی شده!!!!!!!مشاوران ایشان چه کسانی هستند،؟؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
الان یکی میاد برات مینویسه میخواستی با دستبند بنفش تا صبح بزن و بکوب نکنی8 سال دیگه باز مینویسه میخواستی با دستبند زرد بزن بکوب نکنی و 16 سال دیگه یه رنگ دیگه و این داستان همچنان ادامه دارد
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
سالیانه چند بار افزایش وگرانی وتورم کاهش وزن کالاهای تولیدی داخلی ارز 3500 تومان شده 4500 تومان اما کالاهای اساسی و مصرفی ولبنیات 5 تا 6 برابر شده بهداد مردم برسید سفرههای مردم خال ومردم سوء تغذیه گرفته اند ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
گناه اینه فریاد نمیزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
رهبر معظم انقلاب: ترامپ راشاییته تبادل پیام نمیدانم وباامریکاهم کذاکره نخواهیم کرد
عزاعزاست امروز
روزعزاست امروز
ذوقزده مذاکره صاحب عزاست امروز !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
پنجشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۵:۴۰
دلار۱۳۸۰۰
قیمت ها ساعتی درحال افزایش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
کاشکی من تو آلمان یا سوئد متولد میشدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
از ما است که بر ما است
از شير ماست كمتر ميخوريم به شيروماست هم نميخوريم رسيديم. دستتون طلا
پاسخ ها
حححح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
هنوز کجاشو دیدین باز برین رای بدین .خودمان مقصریم به کسانی را ک لیاقت ندارند رایمیدیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
مگر دلار پایین نیامده چرا مجوز افزایش می دهید؟ با افزایش دلار که همه افزایش می دادند و وشما ها چیزی نمی گفتید. پس حقوق کارگر چرا افزایش ندارد؟
عزیز کدوم خودروی وارداتی گویا فراموش کردی خودرو مدل تولید دارد و ما بالاتر از ۳ مدل قبل را نداریم مدل ۲۰۲۰ را وارد کن ببین ارزان است یا نه؟
همه چیز رو گرون کنید ببینیم آخرش به کجا می رسید. میزان حقوق رو با هزار ترفند و با آما غیرواقعی زیاد کردید یعنی درواقع برای عوام فریبی و به این جیب گذاشتید و از آن جیب برداشتید.
همین قیمت ها که ارائه شده بود ؟ یعنی الان دو ماهه ما داریم به این قیمت ها میخریم!!!
...مردم از فقر و گرانی له شده اند و هر روز رسما قیمت ها را بالا میبرند.خوردن نان و ماست را هم از فقرا گرفتید...
جالبه وزیر کشور گزارش دادند ۵۰ درصد کالاهای سبد ارزان شده اند ولی همین گزارش این مسئله رو نقض میکنه ضمنا ما مایلیم اقلامی که کاهش قیمت رو تجربه کردند رو نام ببرند ظاهرا سبد کالا ۶۰ قلم بوده وبنابراین ۳۰ قلم بایستی این کاهش قیمت رو دارا باشند!!!!
این افزایش قیمت همان شرایط بهتر نسبت به پارسال که اقای روحانی گفتنه؟ یا شاید در پی کاهش دلاره ؟ چطوره که اگه 5درصد دلار گرون شه همه چی رو فوری با 10% افزایش قیمت می فروشن ولی اگه 15% دلار ارزون شه بازم گرون می کنن؟؟؟؟
شیر پاکتی بل از افزایش قیمت که 5800- 5700 بود چطور بعد از گرونی 5300 خواهد شد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
من نمی دونم چرا ما هرچی می دویم قیمت ها بیشتر از ما می دوند؟!
سازمان حمایت از مصرف کننده؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
مصرف کننده های خودی و خاص . عوام جزو اینها حساب نمی شوند
ثابت شد افزایش و کاهش دلار کار دولت بود

دولت دروغگو هیچ اعتباری نداره

این دولت به انتخابات بعدی نمی رسه
اخه به کی باید بگیم دیگه بسکنید نفله شدیم از بین رفتیم.
خدایا بدادمون برس.
دیگه چی میشه خرید؟ حقوقمان همه میره برا اجاره خونه جای یه بطری شیر هم دیگه نمی تونیم بخریم
تا 1400 باید این دولت بی تدبیر رو تحمل کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
لابد بعدش گلستان میشه
یارانه برای بالا بردن قیمت حاملهای انرژی و نان پرداخت شد در طی صد ماه دریافت یارانه ،حاملهای انرژی و نان همگی افزایش قیمت پیدا کردند ولی یارانه با منت و تهدید حذف و حذف واقعی یک عده ، پرداخت شد.
عمل کردن به این یک بام و دو هوا فقط از مسئولان کشور ما بر می آید.
این روزها هم با وجود گرانی های کمر شکن بوجود آمده از یکسال پیش تا بحال ،بقول روحانی آرامش مردم از یک سال پیش بیشتر شده است.!!!
کاش دست کم نمک به زخم ملت نپاشند. مثل ملانصرالدین که وقتی به او گفتند چرا هر شب همسرت را میزنی گفت :خرجی که ندارم بدهم میزنمش تا معلوم شود شوهرش هستم .
پس تعزیرات حکومتی در کجا خوابیده که دولت دارد همه چیز را گران می کند تا بتواند خودش را نجات و کارمندان بیچاره را بیچاره ترکند قوه ییه ی قضاییه کجاست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
من اینجام!
یعنی ما غلط کردیم ایرانی شدیم آخه دلار می‌ره بالا گرون می کنید د لار میاد پایین گرون می کنید چه وضع مملکت داریه
تصمیمات انجمن صنف گاوداران هیچ ارزشی نداره!
از چند ماه پیش مردم داشتن با این قیمتها می خریدند که از حدوداً یه هفته پیش دوباره گردان کرده اند!!!
شاهکارید با این مدیریت. دام ماده رو قاچاق کنید بعد با ارز دام گوشتی وارد کنید بعد روزبه روز نرخ لبنیات رو ببرید بالا.
هیچ چیزی ارزان نمیشود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
هیچ چیزه گرونی هم خریداری نمیشه!
جهانگیری سال 1396:
یادنانه صبح خرید می کردید اطمینان نداشتید عصر قیمت چنده؟
نرخ ارز هر روز عوض می شد و مردم همه چی ذخیره می کردند؟
ما همه چیه آروم کردیم و چرج اقتصاد هم به چرخاندن انداختیم چرخیدنش کنده اونم تندش می کنیم
روحانی هم هر روز و هر هفته و هر ماه و هر سال، عملکرد خودش را بهتر از قبل و دولتش را کارآمدترین و خودش را با تدبیرترین تصور می کنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خیلی جناحی فکر میکنی بپرس چرا عزلش نمیکنن اگه داستان اینه که تو میگی
این گرانی دیگر ما را خسته کرد دیگه نان و ماست هم نمیتوانیم بخوریم . دست مسئولین دردنکنه
نه صفایی ز دمسازی به جام می
که گرد غم زدل شوید
نه امیدی در دل من
که گشاید مشکل من

دولت تدبیر و امید،!!!!!
بریم کجا زندگی کنیم؟؟دوستان واقعا دیگه حرفی برای گفتم می مونه؟؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
من که برای دکتری دارم فرار می کنم آلمان، تو هم زودتر کاسه کوزه رو جمع کن و در رو
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
اصلا این مجوزها رو کی میده اونو اول به من نشون بدین...
شانسمان گفته که حداقل با یارانه سه دلاری میتوان نیم کیلو گوشت خرید که البته نصفش چربی است .
تعجب آور است دولت روی خودرو و طلا حساسیت اما برای ارزاق مردم معکوس عمل میکند. اقلام خوراکی تا سیصد درصد گران شده است .لبنیات را با تحریم یک هفته ای توسط مردم میتوان بسادگی زمین گیر کرد طوریکه مفت بدهند به مردم.نخرید نخرید تنها یک هفته لبنیاتشان که گندید حساب کار میاد دستشان.
اگر مردم واقعا اتحاد داشته باشن و مواد لبنی رو یکماه خریداری نکنن... دیگه هر ننه قمری نمیتونه بره مجوز بگیره.... به خاطر افزایش چند درصدی شیرخام، کل محصولات رو یه عدد درشت زیاد کنه... ولی امان از دست خودمون....
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
ناشناس جان برخی ازاجناس را خود دولت قیمت انرا تعیین میکند چرا دولت قیمت ها را دائما اضافه میکند اب وبرق وتلفن و... دست دولت است انها را اضافه نکند مگر چه میشود
به نظرم مدیریت بلد نیستیم
دولت چه مجوز بده چه نده تولید کننده ها قیمت هارو بالا میبرن...مجوز دادن فقط فقط برای اینه که بگن مثلا افزایشها قانونیه
رهبر معظم انقلاب: ترامپ راشاییته تبادل پیام نمیدانم وباامریکاهم کذاکره نخواهیم کرد
عزاعزاست امروز
روزعزاست امروز
ذوقزده مذاکره صاحب عزاست امروز !!!
بعضی ها طوری صحبت میکنند که انگار دنیا به آخر رسیده . مطمئن باشید که این مشکلات مردم همیشگی نیست و یه روزی برطرف میشه . توکل به خدا داشته باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
مشکلاتی که توسط خود آدمها درست میشن باید توسط خود آدمها حل بشن! موکول کردن مشکلات بعد از درست شدنشون توسط آدمها به زمانی نامشخص و بدون اراده برای درست شدن آنها وعده سر خرمن است!!!
عمل کردن به این یک بام و دو هوا فقط از مسئولان کشور ما بر می آید.
این روزها هم با وجود گرانی های کمر شکن بوجود آمده از یکسال پیش تا بحال ،بقول روحانی آرامش مردم از یک سال پیش بیشتر شده است.!!!
کاش دست کم نمک به زخم ملت نپاشند.
جیب ما پول نداره ؛ الله اکبر .
سفره ما نون نداره ؛ الله اکبر .
مسئله خیلی ساده هستش دولت ارز نداره مجبوره کالای مصرفی مردم فلاکت زده رو به عراق و روسیه صادر کنه تا کمی ارز کاسب شه. حالا یه روز پیاز و سیب زمینی یه روز رب گوجه ...
امت اگر وفا دارند باید فرمایش جناب جنتی ووزیر محترم را به جان بپذیرند حق اعتراض ندارند مگر امام جمعه مشهد مقدس راهنمایی نکردند مردم چه بخورند چرا اینقدر نق میزنید مردم با لونگ میجنگند اما شما برای شکم اعتراض میکنید
کاد الفقر ان یکون کفرا = چه نزدیک است که فقر به کفر منتهی شود . آیا هم دین و آخرت داریم و هم دنیا؟؟؟
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
نظام سرمایه داری حاکم است
کفر نمی‌گویم، خدایا

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!
ما كه مانده ايم هر چه گرانتر مي شود مردم بد بخت بيشتر مي خرند و بهتر زندگي ميكنند قبلا" در بانك ها سرمايه گذاري ميكردن با تدبير دولت تدبير و اميد كمتر سرمايه گذاري مي شود چرا ملت 2000 ميليارد تومان پول نقد در بانك ها داشته باشند و از سود آن راحت استفاده كنند؟ تازه كشاورز در حد يك كارمند كه زير كولر استراحت مي كند در آمد دارد حقوق كشاورز در يك ماه زير آفتاب= حقوق كارمند در زير كولر اگر حقوق كارمندان كم بود كارمندان با پارتي وارد دولت نميشدند و مي رفتند لوبيا كيلو 23000 توليد ميكردند.
چرا باید سیب زمینی 9000 توان خرید چ ا چرا چرا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر