بازدید 7752
۲

حمله «گل» به مدارس!

کد خبر: ۹۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 12 June 2019

برخی همچون وزیر سابق آموزش و پرورش معتقدند به طرح آمار اعتیاد و موضوعاتی از این قبیل درباره دانش آموزان خیلی نباید ورود کرد چراکه باعث ایجاد نگرانی میان پدرومادرها و خانواده ها می شود. اما به نظر می رسد پنهان کردن این موارد نیز چندان دردی را دوا نمی کند. چنان چه روزگذشته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره وضعیت اعتیاد درمیان دانش آموزان اطلاعاتی را ارائه کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان،.ابتدا این که ماده مخدر «گل» را بین دانش آموزان شایع دانسته و گفته است: نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، گل است که قبلا می‌گفتند منشأ گیاهی دارد و ضرر ندارد، در حالی که قدرت توهم‌زایی آن بیشتر است.

آمار چقدر است؟

مومنی درباره آماردانش آموزان معتاد به این عدد اشاره کرد: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲/۱ درصد است و افزایش پیدا نکرده است. حتما باید پایش‌های مجدد در این زمینه صورت بگیرد، چون جمعیت دانش آموزی ثابت نیست و هر ساله تعدادی دانش آموخته می‌شوند و باید این پایش‌ها به روز رسانی شوند.

افزایش ۱۵۴ درصدی کشف در اطراف مدارس

وی درباره طرح پاک سازی تا شعاع چندصد متری مدارس نیز گفت: مراقبت در اطراف مدارس از اولویت های دستگاه‌های مقابله‌ای است.
اقدامات در شعاع چندصدمتری مدارس انجام و تقویت و تشدید شده است، به گونه‌ای که کشفیات در اطراف مدارس در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

گل چیست؟

«گُل» یا ماریجوانا ماده محرک نام آشنایِ این روزها در میان جوانان و یکی از خطرناک‌ترین موادی است که باعث افزایش ضربان قلب، احساس بیقراری و توهم می‌شود. گل از برخی گیاهان به دست می آید که به نظر می رسد با درصد اعتیادآوری بالاتر جایگزین شیشه شده است . فرد پس از مصرف به دلیل آثاری که روی عملکرد سیستم مغزی می گذارد ضمن احساس دریافت انرژی بالا، سرخوش شدن و خنده‌های زیاد و بی مورد به بروز رفتارهای غیرمتعارف و نامتعادل مبتلا می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
گل در مدارس مشکل ما نیست مشکل بی خحابی مادران و خواهران دانش اموزان است که باعث شده از شدت سرافکندگی به گل روی بیاورند.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
تحلیلگر کی بودی تو ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار