بازدید 5567

واشنگتن: ایران از برجام تخطی می‌کند!

کد خبر: ۹۰۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ 11 June 2019
آمریکا که خود از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، ادعا کرده که تهران در حال تخطی از این توافق است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، واشنگتن در بیانیه خود در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده که ایران در حال تخطی از توافق هسته‌ای است.

به نوشته رویترز، آمریکا که خود سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، مدعی است که کار ایران با سانتریفیوژ‌های پیشرفته، تخطی از توافق هسته‌ای است. واشنگتن ضمن ابراز نگرانی بار دیگر گفته که آماده گفتگو با ایران است.

در بیانیه واشنگتن ادعا شده که تسریع غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران باعث نخواهد شد که آمریکا از سیاست خود مبنی بر منزوی ساختن ایران عقب‌نشینی کند.

«جکی ولکات»، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود گفته که «ایران ادعا کرده که به برجام پایبند است، اما اکنون گزارش شده که به‌وضوح در حال نقض توافق است. این باید مایه نگرانی همه ما باشد.»

وی افزود: «ایالات متحده از ایران می‌خواهد بدون تاخیر به تعهدات خود بازگردد. ما می‌دانیم که کمیسیون برجام در حال برخورد با این موضوع با جدیت لازم است و از اعضای برجام می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به این موضوع بپردازند.»

ولکات همچنین ادعای تکراری مقامات آمریکایی در روز‌های اخیر مبنی بر آماده بودن برای گفتگو را تکرار کرده و گفته هدف از این گفتگو‌ها رسیدن به توافقی جامع با ایران است به رفتار‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور پایان می‌دهد.

ایران در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به طرف‌های باقی‌مانده در برجام اطلاع داد که بر اساس بند‌هایی از همین توافق، دو مورد از تعهدات خود را متوقف می‌کند. تهران به طرف‌های اروپایی برجام ۶۰ روز فرصت داده که یا به تهدات خود عمل کنند و یا با اقدامات جدید ایران مواجه شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان