بازدید 15055
هشتمین سال متوالی بدون باخت ملی پوشان ایران مقابل رقیب زخم خورده؛

کره‌جنوبی یک - ایران یک / حسرت کره‌ای‌ها مقابل یوز‌ها شش‌تایی شد! بیرانوند، مانع نخستین شکست ویلموتس در آسیا

تیم ملی ایران به رکورد هشت سال نباختن به کره جنوبی ادامه داد و امروز در سئول موفق شد تیم کامل این کشور را با درخشش علیرضا بیرانوند ناکام بگذارد. ویلموتس در دومین تجربه اش روی نیمکت ایران نیز نمایشی قابل قبول ارایه داد و مقابل میزبان به لاک دفاعی فرو نرفت. تیم ایران بدون سردار آزمون با مربی بلژیکی شروعی امیدوار کننده داشت و تا شهریور و بازی تدارکاتی احتمالی با ژاپن به استراحت رفت.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ 11 June 2019

تیم پرستاره کره جنوبی با همه بازیکنان سرشناسش هم نتوانست به طلسم شکست ناپذیری یوزها پایان دهد و امروز باردیگر مقابل تیم ایران با هدایت مارک ویلموتس هم موفق به کسب پیروزی نشد تا همچنان آخرین برد چشم بادامی ها مقابل ایران، مربوط به سال 2011 و جام ملتهای آسیا با هدایت قطبی باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی کره جنوبی و ایران دو قدرت سنتی فوتبال قاره آسیا ، در دیداری دوستانه از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه مملو از تماشاگر جام جهانی شهر سئول به مصاف هم رفتند که دو تیم به نتیجه تساوی یک - یک رضایت دادند. در این دیدار هوانگ اوی‌جو (۵۸) برای کره جنوبی و کیم یانگ گون (۶۲ - گل به خودی) برای ایران گلزنی کردند. در این بازی دو بار تیر دروازه ها به لرزه درآمد که یکبار سهم کره ای ها در نیمه نخست بود و بار دوم نیز شوت استادانه احمد نورالهی دروازه میزان را تهدید کرده و به تیرک افقی خورد.

ایران - کره

ترکیب کره‌جنوبی

جو هیون وو، هانگ چول، کیم یانگ گون، کیم مین جائه، لی یانگ، پائک سئونگهو (۷۸ - چو سه‌جنوگ)، نا سانگهو (۷۶ - لی سئونگ وو)، هوانگ اینبوئم، لی جائسونگ (۶۸ - هوئنگ هی چان)، سون هیونگ مین و هوانگ اوی‌جو (۸۳ - لی جئونگ هیوپ).

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی (۷۷ - سعید عزت‌اللهی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد (۸۰ - علی علیپور)، علیرضا جهانبخش (۴۶ - احمد نوراللهی)، مهدی ترابی (۶۰ - وحید امیری)، رامین رضاییان و مهدی طارمی (۹۰ - مسعود شجاعی).

بهترین بازیکن تیم ایران در این دیدار بدون تردید علیرضا بیرانوند بود که چندین بار با واکنش های استثنایی اش، مانع فروپاشی دروازه کشورمان شد و تنها گل دریافتی اش در موقعیت تک به تک وارد دروازه ایران شد. بیرانوند که در یک صحنه با کمک تیر افقی دروازه شانس آورد که گل دریافت نکرد، بارها روی شوت های عالی از راه دور سونگ هیونگ مین ستاره اول کره، واکنش هایی استثنایی نشان داد و روی دو ضربه سر هم حریف را ناکام گذاشت.

تیم ملی اریان طی شش دیدار اخیر دو مساوی و چهار برد مقابل کره جنوبی به دست آورده بود که یکی دو بازی از این مصاف ها جزو دیدارهای تاریخی فوتبال ایران محسوب می شود. کره ای ها در این بازی دوستانه با انگیزه تلافی و انتقام گام به میدان گذاشته بودند تا یوزها را در دوران پس از کی روش مغلوب کرده و به طلسم طولانی شان پایان دهند اما باز هم به این خواسته نرسیدند.

مارک ویلموتس در همین ابتدای کار نشان داده است که دید تیزبینانه ای نسبت به سطح کیفی بازیکنان دارد . او که بخاطر مصدومیت مجید حسینی ناچار شد از محمدحسین کنعانی‌زادگان در ترکیب اولیه ایران استفاده کند، مهدی ترابی را که در بازی دوستانه مقابل سوریه نیمکت نشین بود، در این بازی به جای وحید امیری در ترکیب اصلی قرار داد.

ایران که در 20 دقیقه نخست نمایشی اغلب تدافعی ارایه کرده بود، بعد از ارزیابی برنامه های تیم حریف، از این دقیقه به بعد از زمین خودی خارج شد و به دروازه میزبان پرانگیزه فشار آورد و برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفت. ویلموتس در نیمه دوم نیز برنامه ای تخاجمی به بازیکنانش دیکته کرد و تیمش نیز بعد از دریافت یک گل به دلیل اشتباه دو مدافع میانی و کناری، بلافاصله با جلوکشیدن موفق به جبران گل خورده شد.

مربی بلژیکی امروز موفق شد که در دومین آزمونش روی نیمکت تیم ملی ایران، ضمن شناسایی توانمندی های تیمش نمایشی قابل قبول مقابل یکی از سه قدرت بزرگ آسیا ارایه دهد و هواداران تیم ملی را با خودش همراه کند. تیم ایران الیته در دقاقیق از مسابقه ناهماهنگ و سردرگم نشان داد که این موضوع برای نخستین بازی ها با هدایت یک مربی جدید، طبیعی به نظر می رسد.

شرح گل‌ها
کره جنوبی ۰-۱ ایران؛ اوی جو هوانگ (دقیقه ۵۷)؛ از روی اشتباه و ناهماهنگی میلاد محمدی و پورعلی گنجی، اوی جو هوانگ صاحب توپ شده و با یک ضربه چیپ زیبا گل اول این بازی را به سود کره ای‌ها به ثمر می‌رساند.

کره جنوبی ۱-۱ ایران؛ کیم یونگ وون (دقیقه ۶۲)؛ ارسال رامین رضاییان از روی نقطه کرنر از روی خروج اشتباه دروازه بان کره ای‌ها به بدن پورعلی گنجی و در ادامه کیم یونگ وون برخورد می‌کند تا ایران خیلی زود به گل تساوی دست یابد.

لحظات حساس بازی

دقیقه ۱۵: کرنر ارسالی روی دروازه ایران را کیم یانگ با ضربه سر به سمت دروازه زد که علیرضا بیرانوند از روی خط دروازه تن به کرنر داد.

دقیقه ۱۸: یک و دوی مهدی طارمی با کریم انصاری‌فرد در پشت محوطه جریمه به این بازیکن برگشت که شوت او را هیون وو مهار کرد.

دقیقه ۲۰: توپی که در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید، توسط مدافعان کره‌ای دفع شد که در ادامه مهدی ترابی با ضربه‌ای فنی قصد باز کردن دروازه کره را داشت، اما توپ او با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۳: هوانگ در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و پس از فریب پورعلی‌گنجی ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد که علیرضا بیرانوند موفق به دفع توپ شد تا کرنر نصیب کره‌ای‌ها شود.

دقیقه ۲۵: ضدحمله برای ایران در میانه میدان با حرکت علیرضا جهانبخش آغاز شد که این بازیکن در حالی که سه مدافع را مقابل خود می‌دید، از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که دروازه‌بان کره جنوبی توپ را برگشت داد.

دقیقه ۳۰: پاسکاری بازیکنان ایران در یک سوم دفاعی کره جنوبی، در نهایت با پاس کریم انصاری‌فرد و در ادامه مهدی ترابی، به مهدی طارمی رسید. طارمی در شرایطی که در موقعیت گلزنی قرار داشت با برخورد به مدافع کره تعادلش را از دست داد که البته داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و ضربه احسان حاج‌صفی نیز در ادامه راهی اوت شد.

دقیقه ۳۱: این بار هم موقعیت برای تیم ایران ایجاد شد و فشار روی دروازه کره جنوبی با شوت حاج‌صفی ادامه داشت که شوت او این بار به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: علیرضا جهانبخش پشت محوطه جریمه کره جنوبی صاحب موقعیت شوتزنی شد که شلیک او را دروازه‌بان کره مهار کرد.

دقیقه ۳۵: کرنر ارسالی روی دروازه کره جنوبی را کریم انصاری‌فرد سعی کرد با یک اثرگذاری تبدیل به گل کند، اما ضربه او شدت لازم را نداشت تا هیون وو باز هم موفق به مهار توپ شود.

دقیقه ۳۷: پاسکاری طارمی و کریم‌انصاری‌فرد، در نهایت با شوت انصاری‌فرد از پشت محوطه جریمه همراه شد که بازهم دروازه‌بان کره توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۸: کره‌ای‌ها از فضای خالی سمت راست خط دفاعی ایران استفاده کرده و ارسالی به درون محوطه شش قدم انجام شد، اما پیش از رسیدن توپ به سون هیونگ مین این علیرضا بیرانوند بود که به توپ رسید و سپس با کنترل توپ توسط حاج‌صفی، توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۱: سون هیونگ مین پشت محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شد که شوت خود را به سمت دروازه علیرضا بیرانوند شلیک کرد، اما سنگربان کشورمان بازهم او را ناکام گذاشت.

دقیقه ۴۴: توپ ارسالی از سمت راست روی دروازه ایران با ضربه کره‌ای‌ها همراه شد که توپ پس از برخورد به زیر تیر دروازه توسط مدافعان تبدیل به کرنر شد.

دقیقه ۴۹: احسان حاج‌صفی از پشت محوطه جریمه و از راهی نسبتاً دور اقدام به شوتزنی کرد که مدافعان کره جنوبی تن به کرنر دادند.

دقیقه ۵۱: ارسال رامین رضاییان به محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که این بازیکن در موقعیت خوبی قرار گرفت، اما لیز خوردن طارمی در محوطه جریمه باعث شد نتواند ضربه مناسبی به توپ بزند و در نهایت کره‌ای‌ها توپ را از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه ۵۴: حرکت مهدی ترابی در نزدیکی محوطه جریمه کره‌جنوبی و پاس کوتاه او به احمد نوراللهی، شوت این بازیکن را به دنبال داشت که توپ پس از برخورد به تیر دروازه کره برگشت داده شد.

دقیقه ۵۸: پاس بلند کره‌ای‌ها از خط دفاعی به یک سوم دفاعی ایران، پس از برخورد مرتضی پورعلی‌گنجی و میلاد محمدی به یکدیگر و از دست رفتن تعادل دو مدافع ایران، به هوانگ اوی‌جو رسید که این بازیکن در موقعیت مناسب توانست دروازه بیرانوند را باز کند.

دقیقه ۵۹: سون هیونگ مین اقدام به شوتزنی کرد که علیرضا بیرانوند موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۶۲: کرنر ارسالی توسط رامین رضاییان به شکلی خطرناک به محوطه جریمه کره‌جنوبی رسید که توپ پس از اثرگذاری پورعلی‌گنجی به کیم یانگ گون، مدافع کره‌جنوبی برخورد کرد و تبدیل به گل شد.

دقیقه ۸۸: کره‌ای‌ها در یک سوم دفاعی ایران صاحب موقعیتی شده بودند که شوت آن‌ها از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲+۹۰: شوت ناگهانی کره‌ای‌ها به سمت دروازه ایران با واکنش خوب علیرضا بیرانوند همراه شد تا مانع باز شدن دروازه ایران شود.

ایران و کره به تساوی در سئول رضایت دادند/گلزنی چشم‌ بادامی‌ها بعد از ۷ سال به تیم ملی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
بچه های ما عجول و شتابزده بودند و در صحنه گل کره ، چیزی نمانده بود کار دفاع ما به کلانتری بکشد! بازی زیبای تیم ملی ایران در زمان کی روش کجا و حالا کجا .
پاسخ ها
اسدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
با قسمتی از حرفات موافقم.بله در مواقعی عجول بودند و ناهماهنگ.اما اینو بیاد داشته باش که اونا هنوز لیگشون فعاله و لیگ ما تمام شده.ب نظرم ایران زیبا بازی کرد و هر حمله ای رو جواب داد.دمشون گرم
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
نظم و دیسیپلین در خون اکثر مردم خاور دور
است بر عکس ما ایرانیها
با این ترتیب دیگه کره در تحریمهای ایران شرکت نمی کند و از ما نفت میخرد
چون ۶بار است که در فوتبال باما مساوی کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
خوشت میاد از حرف بی ربط؟
بازی تهاجمی باید باشه
بازم هم اشتباه عجیب مدافعین تیم ملی تکرار شد .باید پورعلی گنجی و کنعانی زادگان از تیم ملی کنار گذاشت.نورالهی خیلی بهتر از از انصایفرد کار کرد با اینکه دقایق کمتری بازی کرد
واقعا از بازی تهاجمی و جوانمردانه تیم ویلمتس لذت بردبم و خوشحالیم ک فوتبال کی روش فراموش شده
پاسخ ها
مصطفي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
اين تيم همون تيم كيروشه.. ويلموتس يا باباي ويلموتسم تو 2 تا بازي نميتونه كاري كنه.. پس خودتونو به خواب نزنين... مثلا از سر لج كيروش .. نشستي بيخود و بي جهت تعريف ميكني!!! بذار يه 4 تا بازي جدي انجام بشه.. بعددددددددددددددددددددددددددددد
کی روش مربی خوبی نبود خاطره باخت۳بر۰برابر ژاپن به این زودی ها فراموش نخواهد شد آن هم از ژاپنی ضعیف که به قطر باخت و به سختی قزاقستان را بردند
به آغاز دوره ی بازیکن سالاری خوش آمدید...
به دوران فوتبال بی نظم خوش آمدید. مطمینم که با این سرمربی به جام جهانی قطر همسایه جنوبی مان نخواهیم رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
چطوری کوتوله لی لی پوت؟
این بازی خوب بود یه بچه شش نفر رو جلوی دروازه دریبل زد چند بار دریبل خوردن دو سه نفری از یه بچه کره ای افتضاح بود اون طارمی که مثل کدو تنبل بود یه دریبل نتوانست بزنه هیچ کدومشون یه دریبل بلد نبودن بزنن و بازی انفرادی ندران چند بار امدن دریبل کنن نتوانستن و موندن توش و توپ رو گرفتن اون مسعود شجاعی برای چی امد لحظ اخر جلوی دروازه اقای تازه نفس به خودش دریبل زد گند زدن چی چی رو خوب بود حال بهم زن هستن
هنوز زود است.قضاوت نکنید لااقل باید 6 یا 7 بازی مربی را محک بزنیم
به نظر می رسد که برخی تحلیل های ارایه شدن دوستان ارجمند در کامنت ها، اگر چه پر احساس و با عرق ملی بیان شده، باید ابعاد بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
تابناک هنوز نمیدونی بکار بردن اعداد شش و چها یعنی چی ؟
چرا همینطوری برادر قضاوت می کنی کدام بازیکن سالاری .ضمنا تیم اول راهه و لی خداییش خوب بازی کرد تو کره .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان