بازدید 6119
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۳۰ هزار واحد/ نقدینگی همچنان در مسیر پل حافظ

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و یکم خردادماه ۹۸، با افزایش ۳۵۰ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۲۳۰ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۴۵۸ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 11 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و یکم خردادماه ۹۸، با افزایش ۳۵۰ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۲۳۰ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۴۵۸ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۹ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۹۲ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۲۵۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۶۹ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۵ واحد کاهش معادل ۰.۱۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۱ هزار و ۱۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۹ واحد کاهش معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۷۰ هزار و ۸۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۲ درصد همراه بود و عدد ۴۵۴ هزار و ۳۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.  

بورس
در معاملات امروز، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۹۶ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۶۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۶۲ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۱۰۷ واحد و نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۶۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۰ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۹۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۸۵ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۵ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۵۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۸ میلیارد و ۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۸ هزار و ۷۳۱ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در حالی که تحلیل‌های تکنیکال حکایت از اشباع قیمتی سهام برخی شرکت‌های کوچک بود، ولی امروز تکنیکالیست‌ها مقهور فشار نقدینگی شدند و شاخص کل که در ابتدای بازار در حدود ۴۵۰ واحد منفی بود در پایان معاملات امروز با تقویت ۳۵۰ واحدی در کانال ۲۳۰ هزار و ۶۱۷ واحدی قرار گرفت گرچه شاخص هنوز نتوانسته از ارتفاع ۲۳۱ هزار واحدی که به نوعی مقاومت محسوب می‌شود بگذرذ، ولی ارزش معاملات ۲۳۱۵.۱ میلیارد تومانی بورس تهران نوید آن را می‌دهد که شاخص در روز‌های آینده با اقتدار از این مقاومت نیز خواهد گذشت.

امروز همچنان نماد‌های شاخص ساز با عقب نشینی مواجه شدند و براین اساس فولاد به عنوان پیشرو گروه فلزی‌ها بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص کل بورس تهران ثبت کرد و سهامداران نماد‌های مخابرات را مورد توجه قرار دادند.

یکی از گروه‌های که طی چند روز اخیر مورد توجه بازار بوده خودرویی‌ها بودند که امروز نیز با ارزش معاملات ۲۴۱ میلیارد تومانی، حدود ۱۷ نماد این گروه در محدوده مثبت معامله شدند، در این بین دو سهم خپویش متعلق به گروه عظام با رشد ۲۳ درصدی و خزرح با رشد تقریبی ۱۰ درصدی مواجه شدند. دو گروه بانکی‌ها و شیمیایی‌ها نیز همچنان با ثبت ارزش معاملات ۱۱۵ و ۱۰۸ میلیارد تومانی در تعقیب نماد‌های خودرویی هستند.

معاملات کد به کدی

در معاملات امروز ۱۹۶.۶۱۹ میلیون برگه سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش تقریبی ۲۰۶ میلیارد تومان، ۲.۳۵ میلیون برگه سهم گروه صنعتی پاکشو به ارزش ۹.۹ میلیارد تومان، بیش از ۲ میلیون برگه سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۳.۳ میلیارد تومان و ۶ میلیون برگه سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش ۲.۶ میلیارد تومان در بین کد‌های حقوقی سهامداران عمده دست به دست شد.

عرضه و تقاضا

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو (خودرو)، ارتباطات سیار ایران (همراه)، صنایع‌خاک‌چینی‌ایران (کخاک)، سرمایه‌گذاری ملی‌ایران (ونیکی)، پست بانک ایران (وپست)، بانک‌پارسیان (وپارس) و گلوکوزان (غگل) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، ایران‌دارو (دیران)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) و تولیدکنندگان بورس کالای ایران (تکالا) با بیشترین عرضه همراه شدند و سهامداران برای فروش آن‌ها به صف ایستادند.

رفت و آمد‌های بازار

نماد معاملاتی شرکت حمل‌ونقل‌توکا (حتوکا ۱)، بین المللی محصولات پارس (شپارس ۱)، مارگارین (غمارگ ۱) و سیمان‌هگمتان (سهگمت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، کالسیمین (فاسمین)، قند اصفهان (قصفها)، معادن منگنزایران (کمنگنز)، لیزینگ ایران (ولیز)، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش)، تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی؛ کمکفنرایندامین (خکمک ۱) و کشت و صنعت چین چین (غچین ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

در مقابل در معاملات امروز نماد شرکت‌های تولید فیبر ایران (چفیبر)، سیمان تهران (ستران)، صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، لبنیات کالبر (غالبر)، کابل البرز (بالبر) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت؛ حق تقدم شرکت نفت پارس (شنفتح)؛ گلوکوزان (غگل) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره؛ کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، داروسازی جابرابن حیان (دجابر)، لابراتور‌های رازک (درازک)، فولاد خوزستان (فخوز) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و مخابرات ایران (اخابر) بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری رنا (هلدینگ (ورنا ۱)؛ گروه س. توسعه صنعتی ایران (وتوصا ۱)، خوراک دام پارس (غدام ۱) رادیاتور ایران (ختور ۱)، بانک‌پارسیان (وپارس ۱)، لبنیات پاک (غپاک ۱)، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند.

همچنین معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو (پاکشو)، کربن ایران (شکربن)، صنایع خاک چینی ایران (کخاک)، سازه پویش (خپویش) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازهفته دیگه بامشخص شدن سرانجام اف ای تی اف دیگردستکاری شاخص هم جوابگونخواهدبود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر