بازدید 29364

دو دستور کار مهم که پایان‌بندی قصه «پرستو»‌ها را شکل می‌دهد

آیا پرستویی در کار است یا خیر و اگر در کار است، پشت پرده اش چیست و ابعاد به کارگیری آن چقدر وسیع است؟ آیا با لشکر پرستو‌هایی مواجهیم که مقامات سابق و اسبق هم درگیرشان هستند یا اساسا همه این روایات‌، جزو موهوماتی برای سرپوش نهادن بر برخی انحراف‌ها از مسیر زندگی عادی زناشویی نیستند؟
کد خبر: ۹۰۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 11 June 2019

بگذارید همین ابتدا یک نکته را توضیح دهیم: «پرستو» نامی است که دیگران برای این پدیده انتخاب کرده اند و ظاهرا چه موافقش باشیم و چه با آن مخالفت کرده و برای این مخالفت استدلال هم داشته باشیم، ناگزیر از استفاده آنیم.

به گزارش «تابناک»؛ اگر از این توضیح مقدماتی عبور کرده و از ورود به تاریخچه ماجرا یا بررسی اتفاقات مشابه در دیگر نقاط جهان و دیگر بحث‌های ساختاری یا حتی علل شناسانه صرف نظر کنیم، پدیده داغ این روز‌های جامعه به اتفاقی تبدیل خواهد شد که نیازمند پیگیری‌هایی ویژه است.

پدیده‌ای که درست یا نادرست با پرونده جنایی بر سر زبان عموم افتاد که نقش اولش، چهره‌ای بسیار نام آشنا بود؛ شهردار سابق تهران و وزیر اسبق که حالا از همه القاب دور شده و متهم ردیف اول پرونده قتلی است که با سلاح گرم به وقوع پیوسته و صدایش به گوش ساکنان دورترین نقاط کشور از پایتخت و حتی دیگر نقاط کره خاکی رسیده است.

جنایتی که موجب شده برای بسیاری از ایرانیان، پرستو دیگر آن پرنده مهاجر ریزجثه و چابک نباشد که در کتاب‌های درسی ابتدایی درباره اش خوانده ایم، که رخنه‌ای به زندگی زناشویی افراد باشد؛ رخنه‌ای بزرگ که می‌تواند تعابیر فراوان دیگری یافته و به تکثیر برخی نظر‌ها و حتی باور‌ها در جامعه منجر شود؛ مسیری که ظاهرا شروع شده و برخی با شتاب در آن گام برمی‌دارند!

این را می‌شود از اظهارنظر یکی از مسئولان سابق دریافت که تأکید دارد برای وی نیز پاپوشی از نوع پرستو دوخته بودند، یا از توییت همسر یکی دیگر از سیاسیون که در آن یادآوری شده شوهرش پرستو دارد و سرش به جای دیگری جز زندگی خانوادگی بند شده است؛ اظهارنظر‌هایی که نشان می‌دهند داستان پرستو‌ها مهم‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

مهم از این روی که به روایات‌ مطرح درباره «پرستو»، اعتبار می‌بخشد و کلیت ماجرا را، واقعی نشان می‌دهد؛ واقعیتی که ظاهرا تا کنون پنهان نگه داشته شده یا به تعبیر دیگر، آشکارسازی نشده بود و حالا با برخی ابعادش برملا شده است؛ انگاره‌ای که نخستین ضرورت ورود ویژه برخی نهاد‌ها و دستگاه‌ها به این ماجراست. ورود برای مشخص کردن واقعیت با تمامی ابعادش.

ورودی ضروری که مشخص خواهد کرد پرستویی در کار است یا خیر و اگر در کار است، پشت پرده اش چیست و ابعاد به کارگیری آن چقدر وسیع است؟ آیا با لشکر پرستو‌هایی مواجهیم که مقامات سابق و اسبق هم درگیرشان هستند یا اساسا همه این روایات‌، جزو موهوماتی برای سرپوش نهادن بر برخی انحراف‌ها از مسیر زندگی عادی زناشویی نیستند؟

نکته قابل تأملی که اگر بگوییم روشن شدن آن می‌تواند مانع تکثیر داستان‌های پرستودار در آینده شود، سخنی به اغراق نگفته ایم. داستان‌هایی که ممکن است برخی شان جنایی شوند یا رایج شدنشان، حربه‌ای جدید در اختیار سیاسیون قرار دهد که با آن به رقبایشان لطمه بزنند یا حتی از این‌ها ساده تر، دستاویز دم دستی افرادی شود که عدم پایبندی شان به کانون خانواده را با آن توجیه کنند و شاهد رفتارشان را از اظهارنظر مسئولان در این خصوص بیرون بکشند!

دورنمایی که بر اساس آن جا دارد، چشم انتظار ورود نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی هم باشیم؛ اقدامی که از جمله اهداف آن، می‌تواند حراست و حفاظت از کیان خانواده‌ها باشد؛ خانواده‌هایی که بی شک داستان‌های اخیر درباره پرستو به آن‌ها خدشه (ولو اندک و جزیی) وارد خواهد کرد و موجب شکل گیری سایه تردید و نگرانی در بطن بسیاری از آن‌ها خواهد شد.

سلسله اقداماتی مسئولانه که می‌تواند غائله برپا شده با اسم رمز پرستو را مهار کرده و مانع از شکل گیری پرونده‌هایی مفصل (مانند قتل‌های زنجیره ای) یا تکثیر پرستو در ادبیات روزمره جامعه شود؛ اقداماتی که می‌تواند پایان بندی داستان پرستو‌ها را شکل دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۶۶
تابناک شک داری؟
قطعا بهانه پرستو و پرستوسازان وسیله ای برای فرار از پاسخگویی فساد و جنایت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ع.ج و ح.ف حداقل دو مقامی هستند که شایعات میگویند فساد اخلاقی(بخوانید پرستو)دارند.حال انکه اینروشها زیبنده نظام اسلامی نیست
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
من بشخصه موافق پرستو ام. مسئولی که نتونه خودش رو کنترل کنه چطور میخواد از پس مجموعه ای که بهش سپردن بربیاد ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ماهی از سر گنده گردد نی زدم ...
متاسفانه و علیرغم دادن پند و اندرز دینی و اخلاقی به طرق گوناگون و فراگیر ، در چهل سال گذشته
رقبای سیاسی ( دو جناح حاکم ) در کشور برای رسیدن به هدف خودشان اکه بدست گرفتن کنترل کشور و قدرت است از دست زدن و بکار گیری هیچ وسیله ای ولو ضد اخلاقی و ضد شرعی کوتاهی نکرده و نمیکنند و ترسی ندارند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بودجه و امکانات و تجهیزات شنود و طعمه گذاری های لازم برای اینکارها در اختیار مردم عادی که نیست !؟
باید یک خانه تکانی اساسی در ارگانهای امنیتی اطلاعاتی ذیربط صورت گیرد
تا رسانه ها و احزاب مردمی آزاد در کشور بوجود نیاید ، اینگونه کارهای کثیف و تبعات وحشتناک آن ادامه خواهد داشت و گسترش می یابد
زنان جوانی که به عقد موقت یا دوم مرد متاهل در می آیند نامشان هر چه باشد مهم نیست. مهم این است که مردان پاک چشم و شریف به دنبال این زنان نمی روند و به زندگی خود می چسبند و گرنه دنیا پر از جاذبه های کذایی است. پس این نام ها فقط بهانه است تا رد انحرافات اخلاقی برخی مسئولان بی ظرفیت گم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
خوب منبر می ری
س ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چ خانم باهوشی هستی
پرستو اسم رمز هست ن اونی ک شما نصیحت فرمودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چطور است بگوییم زنان پاک به دنبال زن دوم شدن نمیروند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
واقعا به صرف انجام عقد ازدواج ، مرد باید زن بداخلاق با هزار سکه مهریه را تحمل کند و ازدواج دوم نکنذ؟
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دوست عزیز درسته که مردان پاک چشم و شریف دنبال این پرستو ها نخواهند رفت اما از این غافل نشوید که همه ما انسان هستیم و انسان ها می توانند که مرتکب خطا شوند. البته منظورم اینه که این فقط امامان و معصومین هستن که منزه از گناه هستن. پس وقتی این پرستو سازان اراده کنند، با هر ترفند و حیله ای شده پاک ترین مردان رو هم به فساد می کشانند. حالا یا با میل اون طرف یا با زور و تهدید.
پرستوها از همون نهادها و دستگاهها خارج میشوند!
قطعا پرستو به ان معنی سیاسی درایران وجود ندارد واین توجیه انحطاط وسقوط اخلاقی مسولینی است که اعتقادی به هیچ اموزه اخلاقی وشرعی ندارندو خانواده اول خود را به بدترین شکل رهاوبا پول حرام اندوخته از رانت وفساد در منجلاب می افتند که الله بالرمرصاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
این قطعا رو از کجا میگی؟ مگر قدرت طلبی و سیاسی کاری ها جز اموزه ها هستند؟!!! نه. پس چرا این همه دروغ و کثافت بازی وجود داره؟ چون یک عده ای میخوان تویه قدرت بمونند. پس هر ابزاری که اونها رو در قدرت موندن یاری کنه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمونه این کارها بازجویی هایی هست که از زن سعید امامی انجام شده! میتونید تماشا کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آیه بلد نیستی حرف نزن
صرف نظر از اینکه این ماجرا چقدر درست است ویا غلط.نشاندهنده ی واقعیت تلخ وسیاهی است که سیمای واقعی اخلاق در جامعه ما دچار آن گشته .وظاهرا ما عادت کردیم که اتفاق تا انعکاس نداشته باشد خودمان را به کوری وکری میزنیم.آمار دادسراهای خانواده امار خشونت در مورد مردان زنان وکودکان نابودی بنیانهای خانواده مثل سرطان در جامعه ریشه دوانده.اینکه ناشی از فقر فرهنگی واقتصادی وهزار و یک معضل اجتماعی است ودر این رهگذر برخی ممکن است برای خارج کردن رقیبان از قدرت چنگ به زوایای پنهان خانواده رقیب میزنند. این بی اخلاقی که در رگ وپوست جامعه ریشه دوانده امروزه اخلاق جامعه ما از خط ومشی آموزه های انسان سازی دور افتادیم اینکه چه کسی مقصر است وچه کار باید کرد باید اندیشمندان صالح وآگاه به مسایل اجتماعی پاسخ دهند.به امید آنروز
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
خلاصه اینکه باید قبول کنیم که راه و روش و سبک بکار گرفته در این سال های گذشته اشتباه بزرگی بوده
که باید با کمک گرفتن از نظرات تمام کارشناسان علوم اجتماعی و روانی و جامعه شناسی تجدید نظر کلی بعمل آوریم
سناریو سازی دارد در جامعه باب میشود اول نجفی دوم اسنپ و.....
واقعیت ماجرا اینه که طیف اصلاحات برای جگع کردن آبروی ریخته شده نجفی و حزبش توسط رسانه هاش شروع کرده به داستان سرایی چرت و پرت گفتن تا یکم گندی رو زدن جمعش کنن ولاغیر.حالا هر چقدر میخان چرت و پرت بگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ابروی نجفی ربطی به جریان بزرگ اصلاحات ندارد و او باید پاسخگوی خطای خودش باشد.اتفاقا اصلاحطلبان در این زمینه خوشنامتر از طیف مقابل هستند .نجفی و هر کسی که فکر کند میتواند با همسن دختر خودش ازدواج کند قطعا دیگر اصلاحطلب نیست.اگر دوست دارید تحقیق کنید کدام طیف هستند که چند همسری و ازدواج با کودکان را تبلیغ میکنند و دنبال تصویب قانون هستند تا ۵۰ و ۶۰ ساله دختر ۱۴ ساله صیغه کند!!!له نتایج خوبی خواهید رسید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
شماها هم طبق معمول ، خودتان را به خواب بزنید و منکر تمام حقایق تلخ موجود جامعه بشوید!!؟؟
ولی با انکار شماها ، مشکلات خود بخود حل نمی گردد
و اکثریت مردم روزانه در جامعه شاهد سقوط اخلاقی گسترده هستند
و نگران خانواده و امنیت اخلاقی جامعه هستند .
وقایع اخیر نشان داد سناریوسازی وسیله ای کارآمد برای رسیدن به اهداف مورد نظر از هر نوعی که باشد
پرستوها از گذشته‌های دور در تاریخ سیاسی ایران و جهان وجود داشته‌اند. بسیاری از زنانی که در دربار پادشاهان یک کشور از سمت کشور همسایه پیشکش شده بودند، با یاد گرفتن زبان، تمام اطلاعات ریز و درشت دربار را انتقال می‌دادند.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
هدف وسیله را توجیه نمی کند.
ما هم منتظریم برامون پرستو بفرستن حوصله‌مون سر رفته. یه زمان کفتربازی می‌کردند حالا مُندشون رفته بالا پرستو هوا می‌کنند.
پاسخ ها
س ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
پرستو برا خوبان ارسال میشه
برا شما و ما کرگندن دوشاخ میفرستن
اولش پرستو
بعد میشه کلاغ
آخرش میشه لاشخور
آقا جان یک بار برید خیلی مستند و علمی بررسی کنید ببینید این قانون چند همسری چه مزایایی داره و چه معایبی داره!!! الان تو دادگاه ها و.... بگردید ببینید چقدر اختلاف و از هم پاشیدگی خانواده ها قتل و.... به این خاطره!!! برای این قانون یک فکری بکنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
متاسفانه مشکل اینجا است که متخصصان دین و شریعت که باید در چهارچوب فقه و اصول دنبال راه چاره و به روز آمد کردن دین باشند
یا در گیر سیاست و تجارت و غیره شده اند
ویا خود را از خطرات و زحمات اینکار مهم و ضروری معاف کرده و تقیه پیشه کرده اند
س ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
هر چه قدر هم لحنت رو عوض کنی بازم معلومه ی زنی ک داری نصیحت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
حالا چه مهمه زنه یا مرده؟؟ مهم حرفشه که درسته
آقا کشور پر از پرستو هست.
همه مردانی که به همسر خود خیانت می کنند گرفتار همین پرستوها هستند و هیچ گناهی ندارند.
البته اگر این کار از جانب یکی از اونوری ها باشد ایراد دارد چون خیانت به همسر است و یک نوعی زیاده خواهی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
پرستو با زن صیغه ای فرق دارد ، پرستو با نیت جاسوسی و ساقط کردن اعتیار و آبروی اجتماعی فردخاص که معمولا" از مسئولین و سیاسیون هستند به آنها نزدیک میشوند نتیجه اش هم دربیشتر موارد پس از زمین زدن فرد موردنظر پرستوها هم ذبح شرعی میشوند.
نگارنده محترم ، همه آنچه که شما نوشته اید و یابه ملاحظاتی نمی توانید نگارش کنید ، اتفاق افتاده و واقعیتی انکارناپذیراست.توجه شما و خوانندگان عزیز را به نکته ای جلب می کنم . مادرسالهای اخیر به ناهنجاری ها و نابسامانی هایی درسطح ملی دچار بوده ایم که منشاء و مسبب اصلی آنها مردم نبوده اند.ودلسوزانی بوده اند که هشدارهای لازم و به موقع ارائه کرده اند. (رانت خواری،فساد اداری، اختلاس،چپاول،فساداخلاقی و...)چه طیفی ازجامعه توان ورود به این گزینه ها را دارند؟چه قشری ازجامعه این شرایط برایشان مهیاست؟جواب این دلسوزان مردم وجامعه تو دهنی بوده است.حال پاسخگوی این قبیل مشکلات باشند .ونتیجه عملکردشان را ببینند. "مظلوم مردم"/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
برادر عزیز از قدیم گفتن حکومت مریض حاصل مردم مریضه این امراضی که شما میفرمایید در میان مردم هم هست دزدی - دروغگویی -کلاهبرداری - فساد - عدم احترام به قانون خوب آقا جان مسئولین هم از همین مردم هستن از کره مریخ که نیامده اند
به نظرم بستر رشد " پرستوئیسم" را باید در محدودیت های عاطفی و به رسمیت نشناختن ارتباطات دوجانبه و مشروع دانست.
انسان ذاتا در جستجوی کشف زیبائی است. تا در این مملکت مسائل غریزی عاطفی، جزو تابو ها باشد امکان بهره برداری ناجوانمردانه از پرستو و حتی زاغ و کلاغ و بوقلمون و لاکپشت هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
پروفسور!!! منظور از پرستو جنس مخالفیست که بقصد جاسوسی و یا ترور شخصیتی فردی وارد زندگیش می کنند....اینکار سالهاست در سازمانهای اطلاعاتی دنیا از موساد گرفته تا سیا و ک.گ.پ انجام می شود
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها حتماٌ موضوع پرستوها واقعیت داشته ودارد منتها تا الان بیان وآشکار نشده بود خوشبختانه یا شوربختانه با عمل جنا نجفی دامی که برای او درست کرده بودند حالا دامی شده برای طراحان آنیگونه اعمال زشت وناپسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
طراحان زیاده روی کردند
همه مي دانيم كه پرستو ها هستند و بودند و خواهند بود
بنده چند سالی است که از طرف کسی که اشراف به تلفن بنده دارد مشابه ماجرای پرستو برای بنده و همسرم دردسر درست کرده و معلوم نیست نظارت تلفنی که از سوی برخی نهادها صرفا امکانپذیر است چطور مورد سواستفاده و غرض شخصی قرار گرفته است و دقیقا مشابه پرونده اقای نجفی پیامها و عکس های واتساپی بنده را برای همسرم ارسال میکرد...اگرچه بخدا واگذارش کردم و از خدا میخام روی خوش نبینه و خدا زندگیشو جوری که نفهمه چی شده نابود کنه
پرستوها واقعیتی است که هر روز گوشه ای از آن آشکار می شود و مسئولان به جای برخورد قاطع با این پدیده شنیع و زشت با سکوت خود پرستو پروران را تشویق می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
صیغه موقت بانی پرستو پروری است.
انتظار دارید نهادها و دستگاههای مورد نظر تأیید کنند که از این کارها میکنند؟ انتظار دارید مردم جواب آنها را باور کنند؟
پرستو که عاشق نمی شود ازدواج نمی کند معمولا پرستوها یا گنجشک های قرمز به سراغ مردان خارجی می روند پرستوها آموزش می بینند و می دانند چطور از خودشان دفاع کنند و حتما باید مسلح باشند پرستو به دنبال این نیست که طرف با زنان دیگری هم ارتباط داشته باشد اما در این مورد خاص خانم میترا استاد هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد دائما با نجفی بر سر مسائل مختلف دعوا داشته است بالاخره یکی از همین دعواها منجر به قتل میشود
وقتی مسئولین توی پول و امکانات غرق میشن و میرن دنبال زندگیهای لاکچری پرستو که سهله سیمرغ هم میره طرفشون البته اگه یکم هم سیاسی باشند بهتر جواب می ده
افسوس- صد افسوس که اسم این پرنده زیبا "پرستو" روی این افراد شنیع گذاشته شده !!!!
پرستو همان ابابیل است که در یک جنگ سنگهای ریزی برسر دشمن دینداران ریخته شد وانها را نابود کرد.پس پرستو از همان تاریخ وجود داشته.
خدایا بوسیله این پرستو ها یقه مسولان ریاکار و بی کفایت را بگیر تا این سیستم اصلاح شود
من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
اول باید به چند نکته توجه کنیم:
1- وقتی درآمد جامعه ای در نیم قرن به یک ششم می رسد و در همان زمان جمعیتش دو و نیم برابر می شود، به مفهوم کاهش واقعی درآمد سرانه به یک پانزدهم و در نتیجه توسعه سیستماتیک فقر است.
2- آیا معصوم علیه السلام نگفت وقتی فقر از یک وارد می شود ایمان از در دیگر خارج می گردد.
3- افزایش جمعیت اگر با تقارن متناسب با سنتهای یک کشور باشد، برکت آفرین است. در غیر اینصورت نه تنها موهبت نیست بلکه موجب مذلت مردم و جامعه نیز می گردد.
4- وقتی یک کشور دانشگاه را بی حد و رویه توسعه میدهد، بطور طبیعی سن ازدواج را برای هر دو قشر خانم و اقا دچار تاخیر میکند زیرا برای بسیاری از دانشجویان ، ازدواج دست و پا گیر و کاهنده سرعت محسوب می شود.
5- وقتی یک کشور سیاستهای کلان مبارزه با الگوهای منفی بین المللی (مثل صهیونیزم و استکبار و ...) را انتخاب می کند، باید آمادگی مبارزه با پیامدها و تحمل شوکهای وارده را داشته باشد. کوچکترین پیامدها تحریم اقتصادی و تجاری و گسترش بیکاری و فقر در جامعه است.
6- ردیف اول موجب کاهش درآمد کل جامعه گردید یعنی دتعداد دهکهای فقیر افزایش یافته است و همچنین حرص برای غارت جامعه توسط دهک ثروتمند و یا ورود به این دهک را حداقل پانزده برابر نموده است. ردیف دوم یعنی تعداد دهک با ایمان متزلزل چند برابر شده است. ردیف سوم میگوید در کشور ما جمعیت نسوان بیش از آقایان است و این عدم برابری جمعیت دختران در شرف ازدواج برای مابه التفات نسبت به لایه بالایی آقایان ، بسیاری از دختران را از ازدواج محروم مینماید بخصوص که در کشور ما شوهران حتما باید بزرگتر از زنان باشند که فرصت سوزی مهمی است. طبق ردیف چهار، وقتی همین گروههای مستعد ازدواج را به دانشگاه بخصوص در شهرهای دیگر میفرستیم، تمایل به ازدواجشان کمتر و کمتر نیز می گردد. ضمن اینکه تمایل به زندگی مستقل و مرفه در ایشان بشدت افزایش مییابد. و زمانی که با اجرای ردیف پنجم، با موج بیکاری مواجه میشویم، دامنه و ابعاد فقر گسترش می یابد بنحویکه برخی برای رسیدن به ثروت هر کاری میکنند از تن فروشی و خیانت به همسر گرفته تا اختلاس و کلاهبرداری و جنایت.

بیایید بپذیریم که : گندم از گندم بروید، جو ز جو
مجموعه این عوامل را کنار هم بگذاریم، چیزی جز فروپاشی خانواده و الگوهای سنتی یک جامعه نیست.
در همیشهٔ‌تاریخ افراد ،و یا گروه هایی ، بوده ،و هستند ،که برای رسیدن به منافع خود ،برای رقیب ،و یا مانع ، دام میگسترانند ؟ روزی برای رسیدگی به صورت وضعیت ، پیمانکاری ،که زیاده خواهی داشت ،‌قرار کاری در دفتر آن گذاشتیم ؟ وقتیکه من سر ساعت رفتم ، در دفتر ، تنها یک خانم جوان ، بیوه بود ،که من سراغ مهندس را گرفتم ، گفتند ، کاری پیش آمده که یکی ،دو ساعت ، تاخیر دارند ، و مرا برای پذیرایی شما فرستاده اند ؟ آن زمان ،من ۳۲ ساله بودم ؟ الحق خانم هم خیلی زیبا ،و متین و با وقار بنظر میرسید ،‌، من سوال کردم ،چه پذیرایی میخواهید از من بکنید ؟ ایشان گفتند ، هر چه شما بخواهید ؟ من بیوه هستم ؟ غافل از اینکه من ایشان را قبلا‌ ، میشناختم ،، ایشان مرا نمیشناخت ؟ ، من گفتم که همسر سابق شمارا میشناسم ، چگونه شده که حاضر به اینکار شده اید ؟ من زن ،و دو دختر دارم ، که زیبایی خانم من از شما اگر بیشتر نباشد ، کمتر نیست ،و سن خانم من از شما خیلی هم جوان تر است ،و فقط بگو چقدر گرفته اید که میخواهید ، من خواسته منهدس را برآورد کنم ؟ که گفتند ، مبلغ دویست هزار تومان ، قرار کاری من برای همین امروز است ؟ گفتم من میروم ،و شما یک ساعت دیگر به منهدس زنگ بزنید ،و بگویید کار تمام شد ؟ پول خود را دریافت نمایید ،و باقی ماجرا با من ؟ بگویید ، قرار رسبدگی را فرداد صبح در دفتر ایشان ( من ) گذاشته ام ،و همه چیز روبراه است ، ، فردا که جناب مهندس تشریف آوردند ، چونکه از قبل من ، مدیرکل را در جریان قرار داده بودم ، مدیر کل هم شخص ثالثی را برای دستیاری من تعیین کردند ،و حکم برای ایشان زدند ،( دستور اداری ) ، بیچاره مهندس ، که این بار با دو نفر طرف بود ؟ که بهانه هایی برای تاخیر در رسیدگی می آورد ؟ که امروز توان دفاع ندارد ؟ کار را کنار نهادیم ،و دسیار من هم به دفتر خود رفت ، من ماندم ،و مهندس ، که گفتند ، مگر شما دیروز ، کار را تمام شده نگفتید ؟ آیا میخواهید ، مجددا ، قرار پذیرایی بگذارم ، من گفتم ، از دامی که گذاشته بودید ، بسلامتی رهیدم ؟ فقط آن خانم که بیوهٔ‌فلانی است ، سر شما را کلاه گذاشت ،آنهم به راهنمایی خود من ؟ اکنون ،مدیر کل هم در جریان است ؟ اما من نمیخواهم مشکلات را پیچیده کنم ،و آبروی چندین نفر را به باد دهم ،و پس بحق خود قانع باش ،و ، بیراه نرو ؟ البته ، ایشان به معاون مدیر کل پول کلانی آن زمان داده بود ؟ آنهم اینگونه بود که به پیمانکارانی که مبلغ قرارداد آنان بیش از سی میلیون تومان میبود ، ادارهٔ کل ، حوالهٔ یکدستگاه ماشین آلات سنگین ساختمانی میداد ، که به ایشان حوالهٔ یک دستگاه بیل میکانیکی زنجیری داده بودند که تفاوت قیمتی بیش از دو ،سه برابر در بازار آزاد داشت ؟ که از محل فروش آن به معاون ، چندین میلیون تومان پرداخت نموده بود ،، به پشتوانهٔ ایشان تلاش بیهوده میکرد ؟ که سر انجام آنکه بازنده شد ، من بودم ، زیرا مدیر کل بعد از یکی ،دو سال، رفتند ،و مدیرکل جدید فاسدی محلی انتخاب شد ،که جناب معاون ؟ آنچنان ضربه ای به من زدند که حتی در دوران بازنشستگی هم ، وجود ،دارد ؟ آری پرستوها همیشه بوده ،و هستند ، اقدام کنی نابودی ، اقدام نکنی ،شکسته میشوی؟،،،،
پرستو بهتر است یا ملخ
درکل حساب کنیم کشوری داریم باسیاست های کاملاکثیف که مطمنن ادامه داشته باشه سقوط خواهیم کرد
عرصه سیاست در ایران به قدری الوده و کثیف است که در موارد متعددی نه تنها اصول دینی که حتی الفبای قواعد اخلاقی و انسانی زیر پا گذاشته میشود. من نمی دانم کسانی که به خاطر اهداف دنیوی شیطانی شان و در راستای قدرت طلبی براحتی خانواده ها را متلاشی میکنند فردای قیامت چه پاسخی خواهند داد؟ ایا اصلا اینها اعتقادی به خدا دارند؟ بحث فراتر از پرستو بازی بوده و خیلی جدی است. نه تنها حرمت خانواده ها وحریم خصوصی افراد که شان و کرامت انسانها نیز پایمال میشود
تابناک "پرستو" کجا بود بگو "افریته" این نجفی به کاه دون زده، بقیه عمرش را هم باید در آسایشگاه روانی اوین سپری کنه.
بعضی آقایان با کلاغ و جغد هم سست می شوند نیازی به پرستو نیست
زن دوم و صیغه آخرین اهرم فشار مردان ایرانی هست
پرستو پدیده جدیدی نیست چند تن از امامان هم توسط همسرانشان مسموم شدند که عامل دربار اموی و عباسی بودند مسله اینجاست که ما کجای این جهان ایستاده ایم تکلیف اخلاق انسانیت دین چه می شود
از لحاظ تئوری وجود پرستو در کشور ما قبح زدایی شده و کاملا امکانپذیر است ، تنها به یک دلیل محکم و بدیهی و غیر قابل خدشه: حفظ نظام اوجب واجبات است.
و سرچشمه بسیاری خطاهای دیگر نیز همینجاست
پرستو شاید نداشته باشیم ولی کرکس کم نداریم.
پرستو قطعا موجودیت داره اما برای داخل کشور و جناح ها سیستماتیک نیست بلکه بصورت خودسرانه و کینه توزی انتقامجویی شخصی بکار می رود اب
بابا زن عوضی اصلا زن زلیخا - مرده چه مجرد چه متاهل نباید به اینها محل بگذارد این عذر بدتر از گناه است
تابی جون از تو بعیده
نوشتن مقاله بدون مستندات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
تو خوابی
با سلام:
ضمن تشکر از نوشته با ارزشتان:
زمانی که داستان اقای نجفی مطرح شد سر کلاس درس به دانشجویان خود گفتم ایشان داستان جالب و سر به مهری را مطرح کردن تمام دتنشجویان تعجب کردن /من ادامه دادم سالهاست چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از پرستو استفاده کردن برای حذف مدیران لایق در سازمانها و شرکتها و همچنین علیه سیاسیون و ابزاری برای تسویه حسابهای سیاسی در دستان انسانهای کوچک شده است. و چه خوب است که برای همیشه در این خصوص از دیدگاه حقوقی نگاه کرد و بی خودی در زندگی دیگران سرکشی نکنیم.
وا قعا تا سف ا ور است زنی با تفنگ کشته می شودوبعد از به قتل رسیدن هزار اسم برایش می گذارند ا گر واقعا گنا هکا د بود چرا مشکلا نشان را از طریق قا تونی حل نکردند آن هم دو انسا ن تحصیلکرده...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار