بازدید 3798

نتانیاهو به اتهام فساد مالی دردادگاه حاضر می‌شود

کد خبر: ۹۰۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 11 June 2019

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که در جلسه استماع دادگاه که قرار است ماه اکتبر آینده (مهر ) در خصوص پرونده فساد مالی اش برگزار شود، شرکت می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نتانیاهو افزود: که قصد دارد در جلسه استماع که قرار است روزهای اول و دوم اکتبر ( سوم و چهارم مهر) برگزار شود، شرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری عرب ۴۸، در همین حال «عمیت حداد» وکیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بهتر بود که برگزاری جلسه استماع به تعویق افتد.

پیش تر نتانیاهو از دادستانی رژیم صهیونیستی خواسته بود تا به دلیل برگزاری انتخابات مجدد پارلمان در ماه سپتامبر (شهریور ) جلسه استماع به زمان معقولی پس از برگزاری انتخابات موکول شود که با مخالفت دادستان مواجه شده بود.

آویخای مندلبلیت دادستان رژیم صهیونیستی ماه می اعلام کرد که در جلسه استماع دادگاه سه اتهام «فساد»، «خیانت در امانت» و «فریب» به نخست وزیری وارد خواهد شد.

خانواده نتانیاهو در طول ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها و بارها اخبار آن در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم ۱۲ بار در پرونده‌های هزارگان خود، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنهاست.

فقط در یکی از این موارد، بنیامین نتانیاهو در یک بازجویی چهار ساعته اگوست ( مرداد ماه گذشته ) به سوالات پلیس رژیم صهیونیستی در مورد پرونده ۴۰۰۰ یا «پرونده بِیزِک» پاسخ داد؛ پرونده‌ای که تحقیقات در مورد آن از زمستان سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

نتانیاهو در پرونده موسوم به " ۴۰۰۰ " متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

زمستان سال ۹۷ «اویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم بازداشت و تحقیق از «نیرحیفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، الوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه‌ای مثبت عملکرد نتانیاهو، کلاهبرداری و سو استفاده از اموال عمومی صادر کرد و پلیس این رژیم پس از بازداشت، آنان را مورد بازجویی قرار داد.

همچنین بنیامین نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که مبلغی حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سوی سرمایه داران دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» ناشر روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود؛ در عوض روزنامه «اسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت نیز توسط دولت تحت فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به ۳۰۰۰ شهره است؛ پرونده‌ای که مربوط به خرید سه زیردریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی راه انداخت و برخی نمایندگان کنیست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی اسرائیل بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

بارها اعتراضات گسترده‌ای در داخل سرزمین‌های اشغالی با حضور شهرک نشینان و مخالفان سیاسی رهبر حزب «لیکود» (نتانیاهو) به راه افتاد که ادامه کار او به عنوان نخست وزیر را به خطر انداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان