بازدید 6867

توقف آموزش خلبانان ترکیه‌ای بر روی جنگنده اف-۳۵

کد خبر: ۹۰۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 11 June 2019

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از توقف رسمی آموزش خلبانان ترکیه‌ای برای پرواز با جنگنده اف-35 خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک آندریوس» سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا اطلاع داده که خلبانان ترکیه‌ای دیگر با جنگنده‌های اف-35 پرواز نکنند.

وی که با رویترز مصاحبه می‌کرد، در ادامه گفت: بدون تغییری در سیاست ترکیه، ما به کاهش مشارکت ترکیه در برنامه اف-35 ادامه خواهیم داد.

برنامه اف-35 آمریکا برای ترکیه شامل 4 خلبان، دو مربی و 20 پرسنل تعمیر و نگهداری است که در آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

هفته پیش نیز اسپوتنیک گزارش داده بود که آمریکا از پذیرش خلبانان جدید بر اساس این برنامه خودداری کرده است.

واشنگتن به ترکیه ضرب‌الاجلی برای لغو قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه داده است.

برنامه خارج کردن ترکیه از پروژه اف-35 در حالی صورت می‌گیرد که شرکت دفاعی «روس‌تک» روسیه روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که اولین سکوی پرتاب سامانه موشک ضدهوایی اس-400 ظرف دو ماه و زودتر از برنامه‌ریزی اولیه، وارد ترکیه خواهد شد.

روابط دو کشور آمریکا و ترکیه به علت تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه مرحله بحرانی را شاهد است. آمریکا خرید این موشک‌ها از روسیه را یک خطر بزرگ برای خود می‌پندارد و معتقد است که ترکیه نمی‌تواند همزمان از هر دو جنگ‌افزار استفاده کند.

واشنگتن تمامی این اقدامات تهدید‌آمیز را با هدف منصرف کردن ترکیه از خرید سامانه‌های اس-400 انجام می‌دهد اما ترکیه تأکید دارد که اس-400 در مقایسه با تمامی جایگزین‌های پیشنهادی آمریکا، یک راه‌حل کارآمدتری برای بخش دفاعی این کشور محسوب می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر