بازدید 6262
۴

تلاش آمریکا در کم‌اهمیت جلوه‌دادن سفر آبه به ایران

کد خبر: ۹۰۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴ 11 June 2019

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که جامعه جهانی را برای هرگونه همکاری اقتصادی با ایران تهدید می کرد، گفت:ما با متحدان خود در جلوگیری از ایران برای رسیدن به توانایی های تولید سلاح اتمی اتفاق نظر داریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مورگان اورتاگس روز دوشنبه به وقت محلی، نشست خبری خود را با مساله ایران شروع کرد. این چندمین باری است که سعی می کند نشان دهد، ایران را در صدر مسایل سیاست خارجی آمریکا است. هرچند سخن جدیدی برای گفتن ندارد و همان حرف های همیشگی که در این ۲ سال سلف او و همچنین مقامات بالادستی وی تکرار کرده اند را بازگو می کند.

وی افزود: نخست وزیر ژاپن در راه تهران است و وزیر خارجه آلمان در تهران به سر می برد، هیچ اختلافی بین ما و متحدانمان در جلوگیری از ایران برای رسیدن به سلاح اتمی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: همچنین ما درباره تهدیدهای ایران در زمینه برنامه موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم و سوء استفاده از حقوق بشر اتفاق نظر داریم.

اورتاگس بدون توجه به اینکه کشورش برای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام پایبند نبوده و به طور کاملاً یکجانبه و برخلاف عرف بین المللی از آن خارج شده است، به همین توافق استناد کرد و گفت: ایران برخی از محدودیت های توافق هسته ای را نقض کرده است و امروزه آمریکا را تهدید می کند.

وی افزود: جامعه جهانی باید در مقابله با تهدیدهای ایران متحد شود و ایران را به خاطر توسعه برنامه هسته ای پاسخگو نگهداشته شود.

اظهارات سخنگوی تازه وارد وزارت خارجه آمریکا که پیش از مجری شبکه تلویزیونی مورد علاقه ترامپ بوده است، به این مساله نپرداخت که جامعه جهانی مورد تقاضای آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، همان جامعه ای است که بارها از واشنگتن خواست تا از برجام خارج نشود و بر کسی پوشیده نیست که در این باره اختلاف نظر جدی بین متحدان آمریکا به خصوص گروه ۴+۱ با کاخ سفید وجود دارد.

اورتاگس خروج از برخی محدودیت های برجامی را گامی بزرگ در مسیری اشتباه توصیف کرد و درباره فعالیت های سازوکار مالی موسوم به اینستکس هم گفت: واشنگتن هر شرکتی که چه در بخش نفتی و چه در دیگر بخش‌ها از فعالیت‌های ایران حمایت مالی کند، مجازات خواهد کرد.

این اظهار نظر وی در ادامه قرائت بیانیه روز جمعه آنها در تحریم شرکت پتروشیمی خلیج فارس است که به زعم خود برای نشان دادن تداوم کارزار فشار حداکثری بر مردم ایران اعمال شده است.

سخنگوی وزارت خارجه که دولت متبوعش تمام هنجارهای بین المللی را نقض کرده است و رفتار عادی در صحنه بین الملل ندارد که جدیدترین نمونه آن دستور اعمال تعرفه برای متحد دیرینه خود یعنی مکزیک است که پس از اندکی با فشارهای داخلی و خارجی مجبور به عقب نشینی شد.

حال چنین دولتی از جمهوری اسلامی ایران که ۱۴ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و نهاد معتبر بین المللی تایید کرده که به تعهدات خود پایبند بوده است، می خواهد تا همچون کشور عادی رفتار کند و گرنه باید شاهد فروپاشی اقتصادی باشد.

اورتاگس در تایید تروریسم اقتصادی دولت آمریکا و وضع تحریم های کاملاً یکجانبه اظهار کرد: ایالات متحده به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهید که در موارد تحریم، با ایران معامله کند.

وی در این نشست بار دیگر بر لزوم عملیاتی شدن ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد و گفت تنها راه حل، رسیدن به توافقی جامع با ایران و رسیدن به ۱۲ شروطی که گذاشته‌ایم، است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
دو راه مقابله با امریکا مقاومت و گفتگو است
این که خودش حاملپیام آمریکاست چرا آدرس غلط میدید
به این حرفهای مزخرف هرگز نباید اعتنا کرد راه ایران همین اولتیماتوم است تا غربیها ببینند که کم کم برجام جانشان در حال از بین رفتن هست.
قابل توجه ذوقزدگان ومدافعان مذاکره باامربکا:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن کم اهمیت جلوه دادن سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بار دیگر بر لزوم عملیاتی شدن ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد و گفت تنها راه حل، رسیدن به توافقی جامع با ایران و رسیدن به ۱۲ شروطی که گذاشته‌ایم، است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل