بازدید 3028

محموله صادراتی افغانستان از چابهار به هند رسید

کد خبر: ۹۰۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲ 10 June 2019

با بهره‌برداری از بندر چابهار به عنوان مرکزی برای تسهیل صادرات و واردات در منطقه، محموله صادراتی افغانستان از مسیر این بندر به هند رسید.

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان، این دومین محموله صادراتی افغانستان و نخستین محموله صادراتی از ولایت قندهار است که از طریق بندر چابهار با موفقیت از این بندر به بندر ناواشیوای هند رسیده است.

در خبرنامه اتاق تجارت و صنایع افغانستان در این مورد آمده که این محموله از ولایت قندهار عازم بندر چابهار شده ‌که بعد از مدت یک هفته (دو روز در داخل خاک افغانستان، یک روز در داخل خاک ایران، یک روز ‌از نیمروز به چابهار، یک روز دربندر چابهار به خاطر طی مراحل گمرکی، بارگیری کشتی و یک ‌و نیم روز مسیر دریایی) به بندر ناواشیوای هند رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارزش این محموله حدود ۴۰ هزار دلار بوده و ‌مجموع هزینه‌های هر کانتینر شامل (هزینه گمرکی، خدمات و انتقال) بالغ بر ۱۸۵۷ دلار بوده است. ‌

بهروز آقایی، مدیرکل بندر چابهار هم در این مورد به خبرگزاری صدای افغان گفت: این محموله کانتینری حاوی میوه خشک افغانستان و خشکبار بود، چند کانتینر از قندهار آمد و در سریع ترین زمان هم به محض این که به بندر رسید، کمتر از دو تا سه روز با اولین کشتی انتقال داده شد.

وی همچنین از آمادگی در افغانستان برای ارسال یک محموله ۵۰ کانتینری از طریق بندر چابهار خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر