بازدید 4219

ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ممنوعیت ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 10 June 2019

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت  در تشریح دستور کار امروز(19یکشنبه) کمیسیون متبوعش، گفت: ماده 9 مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از اصلاح ماده 9 مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از 100 هزار نفر ممنوع بود در حالی که پس از اصلاح مقرر شد؛ تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

وی اظهار کرد: تعیین سن فرسودگی موضوع این ماده بر حسب آیین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران آماده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو، فراهم کند.

باستانی ادامه داد: تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظفند به ازای تولید هر 4 دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل 25 درصد تولید ماهانه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت موظفند به ازای واردات هر خودرو به تناسب مصرف سوخت، علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، گواهی اسقاط خودروی معادل را دریافت نمایند. تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودروی وارداتی توسط سازمان ملی استاندارد تعیین می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر